Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

p33t-r

Forumowicz
  • Content Count

    37
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About p33t-r

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    pomorskie
  • Auto
    Vectra C 1.9 CDTi 150km

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Gość od klimy stwierdził, że ciśnienie jest niskie na maszynie, tzn. Ok. 12-13 barów. Ja się zdziwiłem, bo to takie samo ciśnienie jak pokazuje Opcom i nie kojarzę, aby było kiedykolwiek wyższe... To było przy pracującej klimie ustawionej na Lo. Mówił, że powinno dochodzić do 20 barów i się rozłączać. Ja uważam że jest ok. Ostatnie kilka dni klima zaczęła działać lepiej, tzn. Potrafi przez prawie całą podróż chłodzić, jak jadę do pracy. Może coś się rozruszało? Przez zimę klimy nie używałem, bo było zero czynnika, może się "zastało" coś w układzie...
  2. Wczoraj zrobiłem kilka testów na klimie, chciałem zaobserwować jakąś zasadę rozłączania klimy. Co wiem: zazwyczaj klima najlepiej chodzi na zimnym silniku, wczoraj dmuchała dobre 5 minut i to solidnie - 8 stopni na kratkach, rura klimy zimna jak lód; czasem jak poklikam w panelu włącz/wyłącz klimę to potrafi się załączyć, kiedy przestała działać ciśnienie klimy podczas chłodzenia rośnie do max. 1200 kPa, potem zazwyczaj się rozłącza albo ciśnienie spada, do ok. 1000 kPa. Nie zdarzyło się, aby ciśnienie wzrosło do >1300 kPa Kiedy klima działa - wentylator chodzi na 1 biegu. Kiedy przestaje chłodzić (ale jest włączona) - wentylator wyłącza się. Teraz pytanie - klima wyłącza się, bo wentylator przestaje chodzić, czy wentylator się wyłącza bo klima przestaje chodzić? Czujniki temperatur są OK - zewnętrznej, wewnętrznej, na kratkach, cieczy chłodzącej, skraplacza itp. Wszystkie mają sensowne temperatury i zmieniają się w zależności od działania klimy. Dziwne działanie klimy nie jest spowodowane zbyt dużą ilością czynnika w układzie - bo przy ponownym spuszczeniu czynnika odzyskano 560 g. Ktoś ma jakiś pomysł? Oczywiście, jak to w moim aucie, żadnych błędów nie ma, a auto nie trybi jak trzeba...
  3. Dziś byłem u mechanika, na ściągnięciu i nabiciu czynnika. Po tygodniu zeszło mi prawie 200g, bo była mała nieszczelność, ale już naprawione. Niemniej, problem pozostał ten sam - klima czasem chłodzi czasem nie. Generalnie chyba słabiej niż powinna, bo temperatura na wylotach dziś była około 12 stopni, a było dość chłodno na zewnątrz. Mechanik twierdzi, że coś nie tak z kompresorem, bo na maszynie odczyt ciśnienia jest (wg niego - tylko) ok. 1500 kPa przy pracującej klimie. Według mnie ok... Proszę kogoś, kto ma działającego klimatronika, o odczytanie następujących wartości z Opcoma: 1. Ciśnienie na klimatyzacji - przy załączonej klimie, temperatura na Lo 2. Ciśnienie - przy wyłączonej klimie i Lo 3. Temperaturę zewnętrzną 4. Temperatury na kratkach górnych przy włączonej klimie 5. Temperaturę na parowniku Staram się znaleźć problem, wg mnie to coś z elektroniką, bo gdyby był uwalony kompresor to chyba w ogóle by nie dmuchał, a nie się odłączał co jakiś czas a potem znów załączał... Na początek zamówiłem czujnik ciśnienia klimatyzacji - bo to niedroga część. Na kompresor jeszcze przyjdzie czas... Zastanawia mnie jeszcze parownik - u mnie przy pracującej klimie temperatura parowania jest ok. 24 stopnie przy 18 na zewnątrz. Coś mi tu nie pasi... Z góry bardzo dziękuję!
  4. Termistory były już wymieniane przez poprzedniego właściciela. Jeśli byłby problem z którymś z nich, to częściowo by grzało, częściowo chłodziło. U mnie po prostu albo działa albo nie. To raczej ja coś namieszałem. Mechanik powiedział, że gdyby były jakieś problemy, a nie zapachy. Źle coś przytoczyłem. Czy ten czujnik temperatury podaje odczyt na GID? Bo tam odczyt jest w porządku. Jeszcze może czujnik ciśnienia klimatyzacji wariuje? (To chyba ten pod filtrem powietrza, jeśli dobrze kojarzę?)
  5. O którym czujniku temperatury konkretnie mówisz? Temperatura kabiny? Ten wygląda, że jest poprawny (pokazał mi ok. 24 stopnie przy lekkim słońcu i temp. zewnętrznej 18 stopni) A w opcomie szukałem informacji o sprężarce - mam tylko takie bloki: Ciśnienie A/C: 742 kPa Aprobata skoku sprężarki ukł. klimatyzacji: Brak ogranicz. Moment obrotowy sprężarki ukł. klimatyzacji: 0 Nm Skok sprężarki ukł. klimatyzacji: 0 mA Tutaj te wartości momentu i skoku stoją zawsze na 0, nawet gdy klima chłodzi. Wygląda, że Opcom tego nie łapie. Widziałem też po logach innych, że też te wartości stoją na 0. W testach elementów wykonawczych nie mam nic do załączania sprężarki. Wymiana osuszacza może rozwiązać problem? Osuszacz miał być, ale gość od klimy się walnął, mówiąc, że chłodnica jest w komplecie z osuszaczem (Valeo wiem, że czasem są), ale akurat Nissensa nie było w komplecie. Chyba dokupię i wymienię przy okazji, chociaż skoro klima czasem chodzi, to wygląda bardziej na jakieś problemy ze sterowaniem, a nie problemem mechanicznym. W sobotę jadę na ponowne przepłukanie czynnika, zobaczymy też, czy coś ucieka i będzie mechanik szukał dalej problemu.
  6. Panowie, proszę bardzo o wsparcie w temacie klimy, bo już mnie trochę gorąca brak mi słów bierze. Pojechałem niedawno nabić klimę i zrobić odgrzybianie po zimie. Okazało się, że chłodnica klimy mi skorodowała i pod UV było widać, że jest sporo nieszczelności i cały czynnik uciekł. OK - chłodnica do wymiany, założona nowa, nabite 730 g czynnika, dodano 8 ml oleju, ozonowanie itp. Już w serwisie gość mówi, że coś jest nie tak. Mianowicie - sprężarka załącza się, ale jakby nie zawsze. Są momenty, kiedy klima chłodzi dobrze, a po chwili znów leci ciepłe powietrze. Ciśnienie w układzie odczytane opcomem w granicach 600 kPa, gdy klima jest wyłączona, przy włączeniu (i kiedy działa i chłodzi) ciśnienie rośnie do ok. 1100-1300 kPa i wtedy leci zimno. Sprawdzałem wczoraj Opcomem - błędów brak, temperatury wyglądają OK (choć czujnik przy podłodze po lewej czasem przeskakuje z np. 20 stopni na -5, na jakąś sekundę i wraca do normalnego odczytu). Temperatury na nawiewie przy klimie, kiedy zaczęła chłodzić, spadły do ok. 12-14 stopni - na mój gust trochę za mało. Wtedy też czuć na silniku na postoju, że kompresor rusza (lekkie "szarpnięcie" silnikiem), ale po chwili (kilka-kilkanaście sekund) znów takie samo szarpnięcie, tak kilka razy, aż w końcu klima przestaje chłodzić i ciśnienie spada znów do ok. 700 kPa. Z odczytów bloków Opcom: kiedy klima jest włączona, ale nie chłodzi: Temperatura parowania 22.5 stopnia, temperatury na wylotach ok. 25 stopni, ciśnienie klimy 600-800 kPa. kiedy klima jest wyłączona: podobnie j/w kiedy klima włączona i chłodzi: temperatura parowania: nie wiem, nie zdążyłem odczytać, temperatury na wylotach góra - ok 12-17 stopni, na nogi zostało 25st, ciśnienie klimy 1000-1300 kPa. Dodatkowe info: climatronic chłodnica nowa Nissensa osuszacz stary, nie wymieniony - mechanik powiedział, że jeśli nie będzie czuć brzydkich zapachów, to by nie wymieniał teraz zero błędów na Opcomie Ktoś pomoże w tym temacie? Wygląda, że mechanicznie wszystko ok, to wtedy elektryka? Czujnik ciśnienia? Zawór rozprężny? Jednak termistory wariują? Panel klimy (trochę w nim grzebałem w zimę, ale wygląda, że wszystko w nim działa).
  7. Powodzenia zatem! Ciekaw jestem jak to będzie działać. Pamiętaj, żeby podłączyć kabel od anteny do kostki w aucie, wtedy sterowanie będzie działać i radio wyłączy się dopiero po wyciągnięciu kluczyka. A przewód SWC z auta łączysz z tylko 1 kablem KEY z radia. No i sprawdź czy stałe 12v i ze stacyjki są w dobrych miejscach w kostce radia (u mnie były zamienione miejscami). Inaczej rozładujesz aku. Dasz linka do tego radia?
  8. Dziś sprawdziłem sterowanie bez adaptera - też działa. Także adapter niepotrzebny w przedlifcie.
  9. Ja miałem ten komplet z linka od Cartronic. Ramkę sobie zostawiam, kieszeń i mocowania mam na zbycie. Pisz już na PW w tej sprawie jak coś. Zerknij jeszcze na to: https://www.carjoying.de/android-autoradio-stereo/s-z/opel-android-autoradio/joying-newest-intel-sofia-system-opel-vauxhall-2gb-ram-head-unit-android-5-1-1-lollipop-car-autoradio-quad-core-hd-1024-600-car-radio-audio-gps-system-32-gb-memory-pip-dab-mirror-link-stee.html Widzę, że do jutra maja jeszcze kupon na 8% dla nowych użytkowników.
  10. Widzę, że jest wyższe od 2DIN (102 mm zamiast 100) ale ważne, że szerokość jest ok - nie będzie problemu z mocowaniem uchwytów pod półkieszeń. Ramkę najwyżej te 2 mm będzie trzeba podciąć. Jeśli byś chciał kupić samą półkieszeń i uchwyty (bez ramki) to mogę swoją sprzedać, bo nie będę chyba wykorzystywać.
  11. Nie jest potrzebny. Tak jak pisałem, przedlifty chodzą na "half canbus". Sterowanie jest rezystancyjne, a nie cyfrowe przez CAN. Kupuj bez, jeśli nie będzie działać akurat z tym radiem to na piloty.pl na pewno coś poradzą. Jest tam bardzo ogarnięty gość, który mi mocno pomógł. Nadal niestety nie miałem czasu sprawdzić czy idzie sygnał rezystancyjny bez adaptera - chyba dziś to zrobię. Wtedy może się okazać, że nie jest w ogóle konieczne połączenie przez adapter do tych chińskich sprzętów z kabelkami Key1/Key2. Mam dokładnie taką. Co prawda ja kupiłem za 160 PLN (https://www.car-tronic.pl/ramka-radiowa-2-din-zestaw-opel-agilacorsa-2000-charcoal-metallic-p1805). I właśnie ta nie pasuje i trzeba ją przerabiać. Bez przeróbki przednia część ramki nie pasuje na mojego Joyinga, ponadto półkieszeń nie wchodzi do końca, bo te uchwyty z klipsami montowane na boki radia blokują się na mocowaniu obudowy przedniego panelu w radiu. Jakbym wcisnął je w ramkę to już bym nie wyjął... Ponadto przez ten sam fakt radio nie wejdzie wystarczająco głęboko i będzie wystawać z pulpitu no i ramka wtedy też nie będzie do zamontowania. Może zrobię jakiś tutorial przy okazji jak już wszystko ogarnę.
  12. Nie kupuj tych wersji z 1 GB ram. Minimum 2GB - na ich stronie carjoying. com masz dział z radiami 2GB (jest też dedykowane do Opla z adapterem) - ja się nie zdecydowałem na dedykowane, bo chciałem z fizycznymi przyciskami i pokrętłem, to do Opla ma tylko przyciski na panelu. Minusem jest to, że w tym uniwersalnym UL-135N2 jest ekran lekko schowany i z pozycji za kierownicą nie widać górnego paska - ale to mało przeszkadza w trakcie jazdy. Zwróć uwagę jakby coś, że są modele opisane jako "German Warehouse" albo "EU Warehouse" - wtedy wysyłają z EU - jest nieco drożej, ale to i tak lepiej niż jakbyś dostał VAT (a na pewno się dostanie bo wysyłają DHLem). Ja się jeszcze załapałem na kupon 8% zniżki i zapłaciłem w sumie ok. 1280 zł. Przesyłka darmowa, ok. 3 dni czekałem od zapłaty (Paypal). Czy warto? Na razie uważam, że tak. Mimo wszystkich przeciwności i tego, że nadal nie skończyłem montażu. Z plusów: płynne działanie pełne wsparcie Google Play Store zewnętrzna antena GPS (nie mam problemów z dokładnością i szybkością fixa) + GLONASS zewnętrzny mikrofon - wyprowadziłem sobie na słupek A przy osłonie przeciwsłonecznej 2GB ram + 32 GB wbudowane Możliwość przypisania dowolnej funkcji do przycisków na kierownicy (mi się udało 9 funkcji przypisać - lecąc od lewej strony na kierownicy mam: 1) wstecz/odbierz BT, 2) dalej/rozłącz BT, 3) GPS, 4) (krótko) zmiana źródła, (długo) wycisz radio, 5) Vol-, 6) Vol+ ) Możliwość rozszerzenia o 2 karty SD (jedna na pamięć druga na mapy do GPS) Upgrade'y oprogramowania + szeroka społeczność (forum na stronie + XDA) + całkiem niezły support jak na chińską firmę (trzeba tylko pisać krótko i prosto) + dużo filmów (kanał Boy Ka na YT) Możliwość podpięcia 2 urządzeń USB - 2 dodatkowe przewody z tyłu radia do wyprowadzenia gdzie chcesz - można wpiąć np. USB i modem 3G (niestety 4G nie obsługuje) Wifi + BT 4.1 - bluetooth działa w trybie zestawu głośnomówiącego ale obsługuje też np. ELM327 (nie wiem czy jednocześnie ogarnia, ale czytałem, że już tak) Baaaardzo szybkie wstawanie pod odcięciu zasilania (ok. 0,5 sekundy - tak, PÓŁ sekundy od przekręcenia stacyjki już jest dostępne - z trybu tzw. Dormancy) - i nie zjeżdża mi akumulatora - uwaga, trzeba zamienić ułożenie przewodów, bo w oplu w kostce ISO jest odwrotnie +12 stałe i +12 ze stacyjki Możliwość podłączenia tunera DAB+ (nie testowałem), zewnętrznego wzmacniacza, dodatkowych ekranów (np. w zagłówkach jeśli ktoś ma) Kamerka cofania bardzo fajnie działa (walczę jeszcze z zakłóceniami, bo wpiąłem się z zasilaniem w źródło monitorowane przez CAN - ale już szykuję przewody pod stałe +12V) - przełącza się w momencie włączenia biegu + mozna ustawić ściszenie lub całkowite wyciszenie dźwięku Niezależne sterowanie dźwięku na strefy w aucie (głośniki) oraz różne poziomy dla różnych źródeł dźwięku (BT/radio FM/karta SD/video) - bardzo przydatna funkcja Z minusów: Koślawa obsługa kontaktów z BT - import kontaktów miesza się z kontaktami zsynchronizowanymi z Google, ponadto przy imporcie z telefonu ucina "+" z numeru z przedrostkiem +48 i nie wykrywa dzwoniącego... Radio gubi fale, tzn. często mam zakłócenia na różnych stacjach - czego nie było wcześniej, ale to chyba leży po stronie auta bądź mojego błędnego podłączenia separatora antenowego - będę walczyć Największy minus - montaż montaż montaż - muszę kombinować, bo radio będzie albo bardzo wystawać albo latać w kieszeni. No i ze względu na dość płytką kieszeń montażową w Vectrze trudno dobrze upchnąć wszystkie kable. Ale efekt końcowy powinien być ok. Ułożenie radia powoduje że w moim przypadku nie widzę górnej belki powiadomień Przy mocnym słońcu nie widać nic na ekranie Brak komunikacji z wyświetlaczem, więc mamy w miejscu RDS/daty pustą linię na GID Może to niewielka wada, ale brakuje mi SCV (Speed Controlled Volume) - fajny bajer w oryginalnym radiu, teraz trzeba ręcznie podgłaśniać przy szybszej jeździe Kilka innych "pierdół", które ogólnie nie są tak odczuwalne (jak np. mała czcionka RDS w aplikacji radia FM czy też upierdliwe nazywanie stacji FM) Ogólnie jak na funkcjonalność i wykonanie i działanie vs cena = SUPER. No i będę mógł przełożyć do następnego auta w razie czego, dlatego też nie pakowałem się w dedykowane do Opla. PS. Rozmiar 2DIN powinien być 178x100 mm. I taki wymiar jest, ale tylko "blachy" radia. A panel z obudową ma więcej (ok. 182x104) i dlatego ramki 2DIN do Vectry nie pasują wprost. Trzeba je modyfikować i tracisz w tym konkretnym przypadku "zatrzaskowe" mocowanie radia w półkieszeni. Prawdziwie 2DIN (jakieś Pioniery, Alpiny i wszystko markowe) mają maksymalnie właśnie 178x100, a tylko szczyt panelu jest nieco mniejszy (ok. 174x96 mm) i wtedy ramki pasują idealnie. Ja będę montował bez półkieszeni (albo zmodyfikuję) i wewnętrzna ramka będzie trzymać radio w miejscu - postaram się pokazać parę fotek jak już zrobię.
  13. Opowiem ze swojego niedawnego doświadczenia. Zakupiłem sobie uniwersalne "2DIN" radio od Joyinga, model UL-135N2 - dość "respektowana" chińska firma, a nie totalny "krzak" z Aliexpresu. Support OK, trochę pomogli, są update'y oprogramowania, samo radio działa super - 4 rdzeniowy Intel Sofia, 2GB ram - działa naprawdę płynnie i wszystko tak jak trzeba, z kilkoma małymi bugami. Problemy zaczęły się przy dopasowaniu - zamówiłem sobie zestaw kieszeń 2 din + ramka i niestety, radio nie jest 2din tylko raczej "2chin"... Problem jest w ramce wyświetlacza, która jest nieco większa od rozmiaru puszki radia, które faktycznie ma wymiar 2din. Wtedy też nie da się zamontować klipsów do kieszeni, a radio będzie sporo wystawać. Rozwiązałem to poprzez modyfikację kieszeni, dofrezowanie ramki pod radio i wtedy radio pasuje i licuje się z deską rozdzielczą. Druga sprawa - sterowanie z kierownicy. Też mam Viki 04 z przyciskami + GID, oryginalne radio CDR2005VDO. To jest temat rzeka - nie działało u mnie, choćbym nie wiem jak kombinował z przewodami Key1 i Key2 z radia, SWC z kostki w aucie, itd itp. Kupiłem adapter z piloty.pl - też to samo - brak reakcji totalny na wciśnięcia przycisków. Sprawdzam w Opcomie czy przyciski w ogóle działają - jest OK. Podłączam fabryczne radio - też ok. Na Joyingu - za cholerę nie mogę nauczyć go przycisków. Brak mierzonej zmiennej rezystancji między przewodem SWC a GND w kostce. Po rozmowie z panem z firmy Izotech (piloty.pl) polecił, aby sprawdzić czy po podpięciu 12V pod pin 5 w kostce auta (sterowanie anteną) zadziała (ja u siebie założyłem separator antenowy, więc pin 5 z kostki auta jest niewykorzystany, a przewód zasilający antenę z radia Joyinga jest połączony z przewodem z separatora - radio wtedy odbiera a sterowanie anteną odbywa się poprzez kabel antenowy). No i okazało się, że to był strzał w dziesiątkę - przyciski zaczęły chodzić (z wykorzystaniem adaptera). Jeszcze muszę sprawdzić, czy bez adaptera też zadziała, z wykorzystaniem pinu 2 (SWC). Powodem takiej sytuacji jest totalnie porąbany sposób komunikacji między przyciskami na kierownicy a radiem w modelach przedliftowych - inżynierowie Opla powinni dostać Złotą Malinę w kategorii układów elektronicznych w autach. Na wielu forach taki system sterowanie jest określony jako "Half CAN" albo "1/2 CAN". Nie jest to "zwykła" drabinka rezystancyjna, jak w innych autach, od których przewody bezpośrednio idą do kostki radia i każde chińskie radio może się "nauczyć" funkcji (przez mierzenie rezystancji między przewodami oznaczony jako KEY1 lub 2 a GND). Otóż sygnał z przycisku idzie najpierw do CIM, jest tłumaczony na CAN, potem do wyświetlacza, który następnie na nowo "tłumaczy" na wartości rezystancyjne do przewodu SWC i GND. Totalna masakra. A podłączenie radia bez podania napięcia 12V na pin 5 (sterowanie anteną) powoduje, że wyświetlacz (czy tam CIM) nie wie, że radio jest podłączone i nie tłumaczy tych sygnałów - nic nie dociera do pinów SWC i GND po wciśnięciu przycisków. Jeśli wepniemy 12V z zasilania anteny z radia aftermarketowego - wyświetlacz wykrywa, że jest radio podpięte i podaje już rezystancję na SWC i GND (albo przynajmniej sygnał, który adapter jest w stanie przetworzyć na wartości oporu - muszę to jeszcze sprawdzić czy bez adaptera też jest "czysta" rezystancja). Jeśli chcesz chińskie radio - proszę bardzo, pamiętaj o tym, że nie wszystkie są naprawdę "2DIN" i mogą ramki nie pasować. Jeśli kupisz dedykowane do Opla, to wtedy będzie łatwiej montować, ale prawdopodobnie będziesz musiał zmodyfikować oryginalną ramkę od CDR2005, która ma półkę na 1DIN (bo radio poza panelem jest tak naprawdę 1DIN) i ją wyciąć no i przełożyć mocowanie (to które się wyjmuje specjalnymi wyjmakami do radia przez 4 otwory na panelu przednim). Jeśli decydujesz się na uniwersalne, pamiętaj to samo - będzie problem z mocowaniem radia, tak aby nie wystawało i dawało się dopasować ramkę. Ja się męczę od 4 tygodni z tym. Jak ktoś jest zainteresowany - te chińskie stacje na Androidzie to Joying, adres to carjoying. Mają magazyn w DE, więc nie płacisz Vatu ani cła przy wysyłce. Przyjmują Paypalem i dają niby 2 letnią gwarancję. Support jest i dość duża baza użytkowników, łącznie z customowymi Romami na XDA-dev. Aktualizacje częste (raz w miesiącu) a wersje z Intel Sofia i 2GB ramu na Androidzie 5.1.1 mają mnóstwo funkcji i działają naprawdę bardzo dobrze.
  14. Ku potomności: Odebrałem auto od mechanika. Wymienili "na ślepo" regulator napięcia i problemy ustały. Dzięki wszystkim za pomoc.
  15. Przy opuszczaniu szyb (oba przednie na raz), na włączonych światłach, nadmuchu i ogrzewaniu tylnej szyby i lusterek spadało mi do ok. 13.2-13.5 V. Z tym, że mierzyłem to ponad tydzień temu, przed ostatnią "masakrą", gdzie padło mi wszystko. Sprawa jest niestety o tyle kiepska, że jak autko odstoi parę godzin to wszystko działa ok... Jeszcze jedna rzecz, którą zauważyłem, a gdzieś wyczytałem, że może wskazywać na alternator, a konkretniej stabilizator napięcia, to mrugająca dioda podświetlenia przy pracującym silniku - u mnie mrugają diody przełącznika szyb przód/tył. Reszta prawdopodobnie nie mruga, albo nie jestem w stanie tego dojrzeć. Inna sprawa, że w międzyczasie (ale po pierwszych zapaleniach lampki alternatora) wymieniałem ledy na białe w całym wnętrzu (panele na drzwiach, zegary, radio, GID itp.). Ale to chyba nie może powodować tych problemów?
×
×
  • Create New...