Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Raulek5

Forumowicz
  • Zawartość

    148
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutral

O Raulek5

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Śląsk

Dodatkowe pola

  • Województwo
    śląskie
  • Auto
    Vectra B 2.0 DTI 1999 rok
  1. Witajcie Mam problem, potrzebuje wymienic tlumik koncowy w swoim dieselku 2.0 dti, ale tlumikarze w mojej okolicy maja tylko takie owalne tlumiki chyba z 1.7 dti (moj jest taki bardziej plaski i szerszy). Czy mozna taki tlumik zalozyc bez uszczerbku na silniku, spalaniu i mocy ? W koncu to tlumik z mniejszego silnika, a na magazynach do mojego modelu nie ma
  2. Tuleja pływająca przyspawana

    Tak, mam ustawioną pełną geometrię, ale już w innym zakładzie
  3. Dziś wymieniam korek od zbiorniczka wyrównawczego, bo narazie jest to najtańszy koszt i jak się rozeznałem to u mnie bardzo prawdopodobnie przez niego jest ten problem
  4. Jeszcze jedna prośba do osób które mają silnik 2.0 dti. Jakie macie korki od zbiorniczka wyrównawczego ? Bo ja mam taki jak na zdjęciu: http://4cars.com.pl/upload/imgMid/bdbbabf7b5d04fc0d269a5d32f27906f.jpg A jak zacząłem szukać np na iparts.pl to według danych powinienem mieć taki: http://sklep.dixi-car.pl/images/1304666_korek_2SK.jpg Nie wiem czy to duża różnica, czy coś zmienia, ale szukam gdzie mogę, bo dziwne to dla mnie, że naglę się przegrzewa auto, tylko w trasie i brak oznak usterki
  5. Cześć. Proszę Was o pomoc. Wczoraj jadąc w trasie przy upale 33 stopnie na dworze, zaczęło grzać mi się auto gdy jechałem szybciej (pow. 120 km/h). Temperatura potrafiła dojść do czerwonego pola. Jak stanę w korku czy na światłach to temperatura spada. Pacjent to vectra b 2.0 dti z klima. W innych warunkach (poza trasą) lub przy temperaturze 25 stopni auto działa normalnie i ma temperaturę max 94 nawet gdy jadę 160 km/h. Wentylatory sprawne, wskazówka temperatury też sprawna bo porównywałem odczyty po podpięciu kompa, płynu nie ubywa, a wąż dużego obiegu gorący i spokojnie można go ścisnąć. Fakt, że temperatura 33 stopnie w cieniu to już ekstremalne warunki, ale nie powinno się chyba auto przegrzewać. Ewentualnie czy w/w problem mógł wystąpić przez zbyt mocno dokręcony korek zbiorniczka wyrównawczego ? Bo normalnie jak miałem dokręcony to po nagrzaniu silnika poziom płynu trochę się podnosił, natomiast wczoraj miałem tak mocno zakręcony korek i pomimo ponad 100 stopni w układzie chłodzenia płyn praktycznie był na tym samym poziomie.
  6. Regeneracja zacisku

    Dzięki panowie za pomoc Myślałem, że linka ręcznego może się wyciągnąć, przez co trzeba ją wymienić aby ręczny był sprawny Nie wiem już co myśleć o tych moich hamulcach, bo jest tak, że po przejechaniu np 4 km bardzo łagodnie, przednie tarcze są praktycznie zimne a z tyłu przy kole prawym tarcza jest ciepła, ale robiąc normalnie dystans powiedzmy 50 km, normalnie hamując jak na mnie (lubię raczej agresywną jazdę ), to felgi z przodu są gorące, natomiast ta tylna jest taka ciepła po prostu Nie mam żadnego piszczenia itd, bo pamiętam jak tacie w jego opelku merivie zacisk się blokował to w trasie było ostre piszczenie słychać nawet w kabinie przy zamkniętych oknach, a felga parzyła... Dlatego się waham czy na pewno u mnie hamulce wymagają interwencji A trzeba też wziąć pod uwagę teraz bardzo wysokie temperatury, powyżej 32 stopni.
  7. Regeneracja zacisku

    Niedługo po zakupie auta byłem u jednego magika (dopiero później się okazało, że pomimo dobrych opinii w necie, nie jest najlepszym specjalistą) i podciągnął mi niby ręczny i mówił, że więcej już nie ma regulacji i trzeba będzie linki wymieniać, ale zakładam, że podciągał tylko linką w kabinie co jest przy dźwigni ręcznego. Z ręcznym mam też taką historię, że jak zaciągam, to w pewnym momencie łapie na lewe koło, a dopiero jeden ząbek dalej reaguje na prawym. Więc chyba trzeba już wymienić linki do ręcznego, sama regulacja myślisz, że wystarczy ? Zbierałem się, żeby koło października ten ręczny zrobić, bo teraz dużo kasy włożyłem w viki, a mnie ręczny w samej jeździe nie jest szczególnie potrzebny (tak wiem, gdyby coś z hamulcami mi się stało to ręczny byłby jedynym ratunkiem).
  8. Regeneracja zacisku

    Dziękuję za porady i zainteresowanie tematem Przeczyściłem na ile umiałem, poluzowałem linkę od ręcznego (mam przeczucie, że to przez ręczny mogło być coś nie tak) i koło kręciło się z mniejszym oporem. Przejechałem się trasą 30 km, normalnie jadąc czyli używając hamulca Tarcze wiadomo, że mocno się nagrzewają więc nawet nie dotykałem Ale porównałem felgi, to przednie były gorące, a tylne letnie, więc normalne raczej (wiadomo, że przód bardziej hamuje bo jest dociążony). Jest ponad 28 stopni, więc też nie ma co liczyć że będą się szybko tarcze chłodziły Pojeżdżę i będę obserwował, jeśli zauważę, że dalej mocniej niż inne grzeje mi się to koło to już odstawię auto do mechanika bo sam więcej nie zrobię Chociaż uwielbiam się uczyć i poznawać auto, a cieszy mnie bardzo jak coś sam potrafię przy nim naprawić
  9. Regeneracja zacisku

    Sciagnalem kolo i dla mnie nie ma odstepu miedzy klockiem a tarcza, ale z tego co czytalem to norma ze ciezko ten odstep zauwazyc Natomiast co mnie zdziwilo, po sciagnieciu kola, probujac obrocic wszystko za tarczo-beben strasznie opornie to chodzilo...
  10. Regeneracja zacisku

    Chyba mam dwa zaciski do regeneracji. Nagralem dzwiek jak toczy sie kolo po podniesieniu auta, po obu stronach z tylu tak slychac... Malym palcem spokojnie kolem zakrece, ale zaraz szybko wyhamowywuje Kolo.m4a
  11. Regeneracja zacisku

    Niestety, ale nie znalazlem takiego w okolicy co by sie hamulcami specjalizowal. Nie wiem czy to mozliwe zeby szczeki od recznego mi trzymaly, jesli u mnie reczny dziala bardzo slabo ? Z gorki jak zostawie auto to jest ok, ale pod gorke to nie ma szans, reczny zaciagne a auto zjezdza Przewody hamulcowe mialem sprawdzane jakis miesiac temu, bylo wszystko wporzadku, ale wiadomo, moglo cos sie stac Jutro jeszcze podniose auto i pokrece kolami zeby sprawdzic jak sie tocza, ewentualnie podjade na sprawdzenie oporow toczenia na diagnostyce, bo dziwnym trafem niedawno jechalem, jakies 12 km i bylo tak: przednie felgi letnie, tarcze cieple, natomiast ten prawy tyl byla felga zimniutka, ale tarcza goraca Nie mam porownania do lewego tylu, bo tam jest troche mniejsza powierzchnia hamowania, wiec wiadomo ze slabiej sie nagrzewa Ale roznice w hamowaniach na diagnostyce byly ponizej 10%
  12. Regeneracja zacisku

    Dzięki Chciałem się upewnić, bo na wymianę muszę się do mechanika zgłosić, nigdy nie rozbierałem hamulców, a że wpływają na bezpieczeństwo i są ważne to wole nie ruszać sam Kasy szkoda ale co poradzić
  13. Witajcie. Zauważyłem od 2 dni, że grzeje mi się tylne prawe koło, wczoraj zrobiłem test i przejechałem 4 km praktycznie nie używając hamulców. Wszystkie tarcze były praktycznie zimne, tylko na tym jednym kole była tarcza ciepła. Więc obstawiam zacisk do regeneracji, bo pewnie nie odbija Powiedzcie mi tylko jedną rzecz, jak się wymienia klocki/tarczę to wiadomo parami na osi, a jak jest z regeneracją zacisku ? Można zrobić tylko ten co się zacina, czy powinno się już parami też przeprowadzić regenerację ?
  14. Cykanie w aucie

    Nagrałem dzisiaj ten specyficzny dźwięk, słychać go w 3-4 sekundzie. Może ktoś jest w stanie ustalić co te "stuki" powoduje... Jest to nieregularne, ale najczęściej podczas dodawania gazu lub odejmowania jest pojedynczy stuk. Na nagraniu akurat ruszałem bez gazu na samym sprzęgle. Auto (online-audio-converter.com).mp3 Doszedl jeszcze odglos podobny do tego jak jest gwozdz w oponie, to juz caly czas slychac, ale sprawdzilem opony i sa idealne, nic nie maja z cial obcych w sobie co by moglo wydawac taki dzwiek... Juz mam zalamke
  15. Cykanie w aucie

    Nie wiedzialem gdzie zamiescic ten temat wiec jest w pozostalych Zauwazylem u siebie dziwne cykanie, pojawia sie zarowno przy jezdzie do przodu jak i do tylu, z tym, ze do przodu jak jade to jest tylko na 1 biegu, jak dodaje gazu jest jedno cyk, a jak puszcze to drugie cyk Tylko na 1 biegu i wstecznym oraz podczas ruszania nawet na samym sprzegle bez gazu. Slyszalne to jest tylko przy otwartym oknie kierowcy, od strony pasazera jak i przy zamknietych oknach nie slychac tego wcale. To cykniecie moge porownac do tego jak auto rozgrzne juz stoi wylaczone i uklad wydechowy stygnie to co jakis czas wydaje podobne charakterystyczne cykniecia. Jakies pomysly, propozycje co sprawdzic, gdzie szukac przyczyny ? PS. Poczyniłem obserwację i obstawiam za winowajcę układ wydechowy, na postoju coś dziwne dźwięki z niego dochodzą, a jak podejdę do rury wydechowej i docisnę ją w którąś stronę (góra, dół, lewo, prawo to obojętne) to zaczyna już normalne dźwięki wydawać. Dodam, że mam wszystkie gumy trzymające cały układ wydechowy.
×