Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Gaultier

Forumowicz
  • Content Count

    18
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Gaultier

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Auto
    Vectra C 2.0 t '04kombi

Recent Profile Visitors

346 profile views
  1. Czujnik wymieniony, klima działa...:) Najpierw diagnoza potem wymiana...bynajmniej ja wychodzę z takiego założenia, aby nie wymieniać sprawnych części na sprawne. W internecie piszą, że na zdjętej kostce powinny wystartować wiatraki, ale u mnie nie startują, startują dopiero po pewnym czasie jak sprężarka nabije ciśnienia w układ. A jak Twoje postępy z klimą, udało się uruchomić?
  2. Cewkę możesz łatwo zdiagnozować, podając napięcie na nią, ewentualnie miernikiem sprawdzić czy jest przejście. Mój Op-com niestety z EEC w ogóle się nie łączy i teraz nie wiem czy wynika to z faktu, że klima to manual, czy z tego że np. coś jest gdzieś wprogramowane w opcjach do których nie mogę się połączyć, jak np. CIM natomiast w silniku wywala mi błąd P0532 który również wskazuje na czujnik ciśnienia. Wymienię czujnik, to się zobaczy.
  3. Myślę, że padła cewka. Również walczę z klimatyzacją, w moim wypadku manualną. Wymieniłem skraplacz bo był dziurawy, osuszacz też nowy. Klima nabita 740 gram czynnika plus świeży olej, dalej nie startuje. Czujnik ciśnienia klimatyzacji jest miedzy filtrem powietrza a reflektorem. Z mojego czujnika jak bym nie mierzył wychodzi raptem 0,07V Odpala dopiero po podaniu 1,5V na przewód sygnałowy wychodzący z czujnika ciśnienia. Możliwe że uwalony czujnik ciśnienia. Najprościej byłoby podmienić ze sprawnego samochodu i sprawdzić, niestety takim na chwilę obecną nie dysponuję. Może ktoś chętny na podmianę?:) Pytanie do znawców, czy w przypadku klimy manualnej Op-com łączy się z modułem ECC? Mój się nie łączy, a sprawdziłem dwie różne wersje.
  4. Miałem tak samo kiedyś w Omedze, straciłem sprzęgło z dnia na dzień, myślałem, że to wysprzęglik, ale po zdjęciu skrzyni okazało sie, że pękły blaszki, które spinają docisk. Regeneracja na Burakowskiej za jakieś 100 zł i wszystko wróciło do normy. Więc jeśli nie masz pod autem wycieku z płynu hamulcowego, to obstawiam docisk.
  5. Witam, Usiłuje przywrócić do stanu fabrycznego system aktywnego bezpieczeństwa w moje Viki, został mi ostatni błąd do usunięcia i potrzebuję waszej pomocy... Świeci się kontrolka na desce, Op-com wywala komunikat o wysokim napięciu, a w blokach pomiarowych jest informacja, że "brak komunikacji z prawym czujnikiem uderzeniowym". Zdemontowałem zderzak, przewody wyglądają na całe, wtyczka pasuje, czujnik ma właściwe oznaczenia, przeczyściłem styki sprayem do połączeń elektrycznych. Co może być nie tak? Czy sama wymiana załatwi sprawę? Czy jednak szukać przyczyny gdzie indziej? Jest jakiś sposób, żeby sprawdzić ten czujnik? Ps. Zamówiłem używkę z alledrogo na podmianę. Aktualizacja 02.11.2017 Po zamontowaniu zakupionego w popularnym serwisie aukcyjnym czujnika RR, odniosłem sukces, kontrolka poduszek zgasła. Wszystko wróciło do normy. Załą czam listę usuniętych błędów.
  6. Witam, Odkopie temat, bo mam problem z półosią, może ktoś będzie wiedział czy do Z20NET skrzynia manualna będzie pasował wałek z innego silnika z ta sama skrzynia, np. 1.9 CDTI 150, szukam przedłożenia półosi między podporą a skrzynią, bo okazuje się że wymiana uszczelniacza nic nie zmieni? Szukałem w internecie, ale nie mogę znaleźć nic do 2.0T.
  7. Witam, sorry że się wtrącę, trochę z innej bajki, ale mam problem z wałkiem półosi z prawej strony, tym między podporą a skrzynią, jest masakrycznie skorodowany. Może ktoś będzie wiedział czy te wałki we wszystkich f40 są takie same, tzn. czy z 1.9 CDTI 150KM wałek będzie pasował do 2.0T 175 km. Myślałem że uszczelnienie skrzyni to tylko kwestia uszczelniacza, ale po wyjęciu jej ze skrzyni... brak mi słów jak można było taki złom założyć.
  8. Podepnę się do tematu, czy w bazie opla można sprawdzić kiedy był ostatni przegląd? Jakby co podam VIN pojazdu który mnie interesuje. Tak jak kolega powyżej już rozkodowałem wyposażenie. W0L0ZCF3541014280
  9. Witam, Ponieważ szuka od dłuższego czasu odpowiedzi na to pytanie, a nigdzie nie znalazłem konkretnej odpowiedzi, pozwoliłem sobie zadać tutaj pytanie. Chciałbym zagazować swoją Vki, ale wczesniej wyeliminowanie kwestię zapętlania przy 4500, stąd moje pytanie, czy wtryskiwacze z Saaba 2.3 o numerze 0280155749 będą pasowały zamiast oryginalnych 12790825? pomijam oczywiście wtyczkę. Niebieskie mają wydajność 286 cc/min przy 3bar, natomiast te, czerwone z saaba 346 cc/min Pozdrawiam
  10. Skoro się sprawdzają to super. Ja swoje przepłukałem i też zaczęły działać. Tak jak pisze kolega michflex, przez te zaworki przelatują opary benzyny. Można się nieźle nawąchać testując je organoleptycznie. Niedawno czytałem różne wątki, o ile dobrze pamiętam nie chodziło o średnice, ponieważ była też omawiana kwestia wymiany wężyków na silikonowe, tylko o szybkość. Zresztą ten sam zarzut dotyczył tanich zaworków z intercarsu. Różnica może być też w sile potrzebnej do zamknięcia zaworku. Najważniejsze, że wszystko działa.
  11. Właśnie wróciłem z warsztatu (swojego kowalskiego), dobrałem się do zaworków. Na początku było słabo, w ogóle się nie zamykały. Dopiero po zalaniu rozcieńczalnikiem i przedmuchaniu kompresorem zaczęły działać prawidłowo. Efekt jest zdumiewający. Auto lata jak szalone. Samo się wkręca na obroty jak na auto z turbo przystało. Wolne obroty stoją na 750. Silnik pracuje równo. Podciśnienie mam teraz 29-31 kPa. W sieci są zaworki do audi które pasują do naszych samochodów https://www.ecstuning.com/b-genuine-volkswagen-audi-parts/check-valve-priced-each/078905291b/ w Polsce w normalnej cenie znalazłem na http://sidmotorsport.pl/pl/s/856-zaworek-zwrotny.html na zagranicznych forach polecają również zaworki z Volvo które są opisane tutaj https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/3902530/Re:_98_V70:_P0455:_Gross_Evap_ Jeżeli ktoś ma problem z mocą w aucie, falującymi obrotami, niech sprawdzi te zaworki. Teraz zastanawiam się czemu 2 sonda rośnie do bogatej na wolnych obrotach, a po przegazowaniu spada na 120 mA, a po chwili znowu zaczyna rosnąć co 5mA aż do jakichś 855 mA.
  12. Dzięki za zainteresowanie. Czytałem chyba wszystkie posty na tym forum o braku mocy, falowaniu obrotów, sądzie lambda podobnych przypadłościach. Efekt był taki, że turbina się nie załączała, samochód bardzo ciężko wchodził na obroty, nie było słychać charakterystycznego gwizdania. Sprawdziłem większość rzeczy, które były do sprawdzenia, poza tymi zaworkami kierunkowymi od podciśnienia (ang. Vaccum Check Valve). Moje podejrzenia padły na nie, ponieważ podciśnienie w kolektorze ssącym wynosi 27 kPa, wydaje mi się że powinno być wyższe. Zastanawia mnie też działanie EVAP. W logach z op-coma wygląda to tak, że jest prawie cały czas otwarty i % jego pracy dochodzi do 93. Ale nie mam z kim porównać. Logi robiłem na pełnym doładowaniu do 164 kPa, na wolnych obrotach otwarcie oscyluje w granicach 20%. Poza tym po przedmuchaniu dolotu, kiedy szukałem w nim dziury, samochód zaczął normalnie jeździć. Te niebieskie zaworki są już nieosiągalne, ale jak będę miał chwilę to rozbiorę tą część dolotu i sprawdzę a o efektach poinformuję. Można je wymienić na takie z Audi lub Volvo. Najtańsze znalazłem po 70 za sztukę. Ale z zakupem poczekam do czasu ich sprawdzenia. Może ktoś widział gdzieś parametry dla tego silnika w jakich powinny się mieścić przedziałach?
  13. Odkopię ten tematy żeby nie zakładać nowego, zastanawia mnie różnica w ilości powietrza mierzonej przez przepływomierz widoczna na pierwszym i ostatnim obrazku. Jaka jest prawidłowa wartość tego przepływu na wolnych obrotach przy 750 RPM oraz może ktoś wie jakie są prawidłowe odczyty podciśnienia w kpa. Zwróciłem jeszcze uwagę na różnicę między otwarciem zaworu wentylacji zbiornika paliwa. Jaka jest zasada działania tego zaworu? W jednym aucie na wolnych zamknięty w innym otwarty na 14%, u mnie na 9%. Moje podciśnienie to 27 kpa, temperatura zasysanego powietrza 10 st. Celsjusza. W fordzie miałem 36, więc szukam przyczyny takiej różnicy wartości. Wygląda jakby zasysał lewe powietrze. Muszę sprawdzić podcienienie i zawór Evap.
  14. Kupiłem auto z niesprawną, niedziałającą tylną wycieraczką oraz zaparkowaną po niewłaściwej stronie. Rozmontowałem tylną klapę, sprawdziłem bezpieczniki, przekaźniki, do silnika dochodził prąd, ale wycieraczka nie działała. Okazało się że była wprogramowana w którymś module typu REC. Może komuś się przyda, bo mój poprzednik bezskutecznie wymienił silnik. Teraz zastanawiam się jak sprawić, żeby zaczął działać spryskiwacz tylnej szyby, ale to na inny wieczór.
×
×
  • Create New...