Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Damiannn

Forumowicz
  • Content Count

    8
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Damiannn

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Auto
    Vectra C kombi 2006 1.9cdti

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Mam pytanko; Przy wymianie kół zauważyłem, że śruba przechodząca przez tylną tuleję przedniego wahacza wystaje 0.5 cm. Przy próbie dokręcenia okazało się, że ma zerwany gwint. Czy grozi to wypięciem się wahacza, czy trzymany z przodu nie wypadnie z tulei nawet bez tej śruby? Czy jazda ze zbyt słabo dokręconą śrubą czymś grozi? Wahacz mogę wymienić dopiero po świętach.
  2. Gdyby ktoś miał podobny problem: Problem zniknął, ale nie mam rozwiązania wprost. Nie wiem na ile powód był gdzie indziej, a na ile to zbieg okoliczności. Przy kolejnej wizycie u mechanika okazało się, że skończyły mi się klocki z tyłu i szorując uszkodziła się jedna tarcza. Więc wymieniłem komplet tarcz i klocków z tyłu. I nagle przednie koło przestało się grzać (po przekątnej do uszkodzonej tarczy z tyłu)
  3. Hej, Mam pytanie o diagnozę nagrzewajacego się koła, może ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem. Jadąc po trasie (np 100 km) po drogach gminnych, wojewódzkich, gdzie co jakiś czas trzeba hamować, prawy przedni hamulec bardzo się nagrzewa. Po zatrzymaniu 3 felgi zimne (tarcze gorące od hamowania), a prawa przednia felga rozgrzana (środkowa cześć parzy, przy oponie bardzo ciepła). Ale na autostradzie, 100km z prędkością 140 km/h, gdzie nie hamuje, wszystkie felgi zimne. Mechanik po 3 wizytach kilkukrotnie rozbierał zacisk, czyscil. Był nawet na teście oporów toczenia, który pokazał rowną wartość dla obu kół. Stwierdził że problemu nie ma, tylko moje subiektywne odczucie... Co może być powodem? Czy przewody hamulcowe? Czy kontrola trakcji może wariowac? (nie ma błędów, kontrolka się nie zapala)
  4. @ksmx i @kubanino dzięki za wyjaśnienie Czyli jeździć i się nie przejmować. A olej mierzyłem zgodne z poradami (może poza czekaniem z wyjętym bagnetem - był włożony). Po najbliższej jeździe sprawdzę jeszcze po odczekaniu z wyjętym bagnetem. W zeszłym roku po kupnie Vectry męczyłem się z tym pomiarem. Zauważyłem wtedy że po odstaniu na zimnym silniku mam nieco niższy poziom oleju niż po trasie (odwrotnie niż większość opinii)
  5. Hej, Mam silnik 1.9 150KM z DPF. Wiem, że temat rosnącego poziomu oleju był wałkowany wielokrotnie przy okazji dyskusji o DPF. Jednak mam pytanie, czy normalna jest taka sytuacja: Tydzień temu wymieniłem olej na Mobil 1 ESP 0W40. Po wymianie sprawdzałem poziom oleju - idealnie w połowie skali. Przez ten czas DPF postanowił się wypalić. Oczywiście nie zrobił jego na trasie, tylko po dojechaniu do miasta, stojąc w korku. Więc jak mogłem starałem się dynamicznie jechać, stojąc utrzymując obroty 2.5-3 tys. Zanim dojechałem wypalanie się skończyło. Po zatrzymaniu i odczekaniu 5 min w celu schłodzenia turbo, wyłączyłem silnik i po 5 min sprawdzam z ciekawości olej - 2.5 cm ponad skalę. OK, zawsze miałem problemy z pomiarem w tym silniku. Ale sprawdzam kolejnego dnia oraz dzisiaj na zimnym silniku - pierwsze sprawdzenie ok 2cm ponad skalę, po kilku wyjęciach bagnetu stabilizuje się na 1 cm ponad skalę. Czy możliwe jest że jedno wypalenie DPF (może nie idealne, ale nie przerwane) powoduje wlanie się aż tyle paliwa do oleju?
  6. Hej, W swojej Vectrze mam włączoną opcję automatycznego włączania świateł mijania przy odpalaniu silnika (oraz tylne postojowe). Mam pytanie czy można je zgasić na włączonym silniku, np przy dłuższym postoju? Gdzieś czytałem że można wyłączyć poprzez szybkie przekrecenie włacznika świateł, ale u mnie to coś nie działa.
  7. Hej, Mam nieszczelny układ klimatyzacji, okazało się że cieknie kompresor. Stoję więc przed dylematem - kupić używany za 150-200 zł, czy regenerować za 400-500 zł? Czy ktoś już wymieniał/regenerował i ma jakieś doświadczenia? Czy mogę jakoś bez kanału sprawdzić jaki mam model kompresora? I czy opłaca się wymieniać osuszacz? Zakład, w którym napełniałem klimę (który nie zauważył wycieku przez który cały czynnik uciekł w miesiąc) stwierdził, że nie ma potrzeby, że i bez tego układ działa. Pozdrawiam, Damian
×
×
  • Create New...