Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

mati16v

Forumowicz
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About mati16v

  • Rank
    Nowy
  • Birthday 08/21/1993

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Radom

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Auto
    Vectra C Kombi 2006 1.9 150KM Aut.

Recent Profile Visitors

215 profile views
  1. Dokładnie trzeba sprawdzić łącznik elastyczny bo one często są powodem smrodu spalin w kabinie.
  2. Ja montowałem ori w pudełku fiata, ale nie wiem czy polecać bo pasek był made in mexico czy argentina, już nie pamiętam ale nie wzbudziło to mojego zaufania, polecam zestawy dayco, tez można trafić graty te same co są w ori pudełkach. ogólnie dostawcą rozrządów na pierwszy montaż silników 1.9 składanych we włoszech było dayco.
  3. To chyba jasne, ale jak ja mam takie serwo w ręku to wystarczy suwmiarka i pomiar trwa 1 min. Zeszlifowanie niewiele da bo i tak dalej będą zmęczone sprężyny, to to samo jak dać podkładki pod pompę, jakaś poprawa jest ale dalej do ideału brakuje. BTW czy będzie szczelne to zależy jak złożysz serwo. Jeszcze jedno pytanie, pedał hamulca jest na sztywno związany z tym trzpieniem w serwie który opiera się na tłoczku w pompie hamulcowej? Jeżeli tak to cofnięcie pedału hamulca powinno odblokować zacisk. Nigdy nie miałem do czynienia z serwem typu tandem zawsze jedno-membranowe i tam wiem jak to
  4. Tak widziałem te zdjęcia ale nie ma na nich wszystkiego. A to może ktoś kupował nowe serwo i całkiem przypadkowo zmierzył głębokosć tego trzpienia? Wtedy można szukać takiej używki która miałaby zbliżone wartości i byłoby duże pr-wo że po założeniu będzie spoko. No i chyba trzeba szukać od manuala, w automacie jednak częściej używa się hamulca i jest szansa że kupi się uszkodzone.
  5. No właśnie to czym jest spowodowana ta różnica, bo na pewno nie tym że trzpień się w nie wyjaśniony sposób wydłuża. Chyba kupię najtańsze serwo jakie jest na allegro i go rozbiorę i zobaczę jak dokładnie jest zbudowane, bo podejrzewam że cała przyczyna leży w tym że to serwo a raczej popychacz z membranami nie chcą wrócić do zerowej pozycji.
  6. Niestety i mnie dopadła przypadłość VC, PP i TL czasami potrafi przyblokować. Zauważyłem że najczęściej dzieje się to po mocniejszym depnięciu na hamulec. Jeżeli rzeczywiście jest to serwo to pomyślałem że może to się dzieje przez podciśnienie, tzn słabe sprężyny poddają się podciśnieniu co skutkuje delikatnym wciskaniem tłoczka w pompie na tyle że wzrasta ciśnienie w układzie. Próbował ktoś odpiąć na chwilę do testów podciśnienie żeby sprawdzić czy ta moja teoria ma jakieś pokrycie w rzeczywistości?
  7. To i ja dołącze do tematu, sprawa wygląda tak że w moim aucie od nowości nie zmieniono rozrządu, niedawno przekroczyłem 100000km i zastanawiam się co sensownego założyć. Prowadzę sklep motoryzacyjny więc ceny mam raczej niskie. Zestaw BOSCH'a z pompą wody (1 987 946 457) kupuje za 330zł. Do zestawu mam broszurę gdzie bosch informuje o zmianie łożyskowania pompy wody w marcu 2016 roku i określa ją mianem "wzmocniona" podejrzewam że jest to zmiana jak w przypadku pompy skf. Zestaw ori fiata (71771579) mam trochę drożej za 440zł. Przeczytałem pełno wątków na temat rozrządu i sam już nie wiem co z
  8. Ja dodam coś od siebie może dużo nie wniesie do tematu ale postanowiłem napisać dla potomnych. W drugim siłowniku od strony kierowcy jest pod plastikiem ukryta sprężyna. U mnie był problem że podczas zamykania/otwierania było słychać że coś w tym siłowniku przeskakuje. Po wymontowaniu siłownika z samochodu zdjąłem górną osłonę i oczom ukazała mi się sprężyna która wydawała takie dźwięki. Spowodowane były one że ktoś kiedyś musiał kręcić tym siłownikiem że sprężyna się trochę zwichrowała i przy ściskaniu i rozciąganiu haczyła o obudowę siłownika gazowego. W takim wypadku trzeba siłownik rozkręc
  9. +12v od wstecznego steruje przekaźnikiem. Do przekaźnika doprowadzasz np. +12V po zapłonie. Wysterowany przekaźnik podaje "czyste" +12v prosto po zapłonie
  10. Też mnie to zastanawiało zawsze, i tak jak przedmówca TTTM żeby ci nie mrygały jedyną opcją jest podanie plusa na kamerkę przez przekaźnik. Ten nie powinien się załączać w momencie pstrykania
  11. No właśnie o to chodzi że przeleciałem wszystkie moduły i jest tylko 1 błąd związany z diodą LED regulacji podświetlenia cokolwiek by to znaczyło, zauważyłem jedynie że przyciski na konsoli centralnej się żarzą po wyłączeniu wszystkiego, ale to jest sprawa na inny wątek. Jeszcze będę myślał ale skoro tylko na kompie wywala błąd to może się skusze, tak czy tak najpierw musze znaleźć kogoś z techem albo opcomem w okolicy Radomia Do sczytywania błędów i odczytywania parametrów mam delphi ale tym w oplu już więcej nie zdziałam.
  12. Panowie spokojnie nie ma co się droczyć i tak każdy będzie miał swoją rację, dzięki temu chociaż już wiem co i jak z tym alarmem Za cały zestaw czyli syrenka, przycisk, czujnik otwarcia i czujniki ultradźwiękowe dałem 30zł jeszcze za 50zł wyrwałem przycisk sport bo wiązkę do BCM mam więc się opłacało. Kupiłem to bardziej z zamiarem żeby sobie był niż żeby miał przed czymś chronić. Co do rygli i komfortowego domykania to po prostu nie będzie trudno, nie chce żeby mi błędy w modułach wywalało a te parę stówek wolę dołożyć do filtrów i olejów. Jedynie teraz przeciągnę po przewodzie z przednich
  13. No to ja już sam nie wiem Nie mam zamiaru drutować ale według mnie zrobienie zwory zamiast wymiany szyb za parę setek to nie do końca drut. Wiązki pewnie, dobrze by było założyć od wersji z alarmem ale ja mam jeszcze el. klapę i lusterka z pamięcią więc wcale to nie będzie takie proste znaleźć odpowiednie wiązki, a dołożenie 1-go przewodu oczywiście ze wszystkimi konektorami to też wcale nie taki drut. O co chodzi z tym ryglem jak to działa? Chodzi o podwójne ryglowanie? Przy zamknięciu nie można otworzyć drzwi z zewnątrz i wewnątrz? Nie chce żeby wywalało mi jakiekolwiek błędy Najwyżej kom
  14. Mam składane lusterka, fotele elektryka z wentylacją, tylną kanape podgrzewaną, klape elektryczną, ogrzewanie postojowe i inne duperele. Ok, dobra to przeciągam ten przewód do wtyczki drzwi i dalej w złączu jest już przewód do BCM czy trzeba dalej ciągnąć do BCM? We wszystkich drzwiach takie kombinacje z tym przewodem? Dzięki za szybką odpowiedź, jak się uda to w weekend bym to zwalczył Zapomniałem o czujniku otwarcia maski - jego też dodałem wiązka była. Dorwałem schematy w TIS'ie i wszystko się już wyjaśniło, Tył idzie od razu do BCM a przód w wersji bez alarmu do modułów drzwi i stąd ta z
  15. Przeczytałem cały temat od dechy do dechy a dalej nie wiem o co chodzi z tym przewodem w drzwiach. Moja vectra 1.9 2007 150KM w automacie komplet wiązek bo auto praktycznie w pełnym wypasie. Przycisk zakupiony i podpięty, klakson(syrena) podpięta z tyłu, czujniki ultradźwiękowe podpięte pod taśmę w lampce, w kostkach od szyby zwory porobione. Mam rozumieć że w moim przypadku wystarczy tech i aktywacja? Mam też czujnik deszczu więc od razu poszła by aktywacja domykania szyb? Sory za takie trywialne pytania ale nigdy nie miałem do czynienia z elektryką opla(jakies wylogowania zalogowania modułów
×
×
  • Create New...
UP