Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Becker

Forumowicz
  • Content Count

    14
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Becker

  • Rank
    Nowy

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Żory

Dodatkowe pola

  • Województwo
    śląskie
  • Auto
    Vectra C kombi 1,9 CDTI przedlift

Recent Profile Visitors

217 profile views
  1. Odgrzeję temat. Chcę zmienić CD70 Navi na DVD 90 navi. Powody są dwa CD70 zaczyna się psuć a DVD90 ma nadal wspieraną aktualizację map... Mam VC z marca 2005r model przejściowy. Mam rolki na kierownicy ale przedliftowy panel klimy, CID chyba też przedlifotwy (te nowe mają chyba 3 linijki w BC ?) itd.. Czy mogę zakupić radio DVD90 z auta poliftowego? Co będę musiał jeszcze zmienić? Jakiej wersji DVD90 mam szukać aby uniknąć problemów?
  2. Mazur1337, czy sprawdzałeś ilość czynnika w innym zakładzie? Bo ja zawsze serwisowałem klimatyzację w jednym miejscu i nigdy problemów nie miałem, poza tym ostatnim razem. Pomimo, że maszyna miała niedawno przegląd technicznym to się zepsuła i źle odmierzała ilość czynnika. Dopiero na innej maszynie to wyszło. W kompresorze jest też taki zawór "bezpieczeństwa"- nie wiem jak fachowo się nazywa - ale to on właśnie działał jak było za dużo czynnika. Jak było ciepło ciśnienie w układzie rosło po stronie HP nawet ponad 25barów patrząc na manometry podpięte do układu po czym gwałtownie spadało do wartość LP i znów gwałtownie do ponad 25 barów. W opcomie tymczasem pokazywało około HP=15-18barów (czyli w normie dla temperatury zewnętrznej 32C) Być może zawór u ciebie puszcza przy zbyt niskim ciśnieniu (ponoć powinien puszczać przy około 30barach). Oprócz właściwej ilości czynnika, zostały profilaktycznie wymienione oringi na tym zaworze (dostęp jest bez demontażu kompresora, tylko czynnik musi być odciągnięty) Potraktuj to co napisałem jako jakąś wskazówkę bo nie zajmuje się serwisem klimatyzacji a jedynie opisuje swój przypadek. Opis może zawierać błędy...
  3. W moim przypadku okazało się, że było o wiele więcej czynnika niż na wydruku z maszyny. Zamiast 730gr było ponad 900gr. Skoki ciśnienie były tak gwałtowne że w OpComie nie było ich widać - dopiero na manometrach. Po ponownym prawidłowym napełnieniu klimatyzacji wszystko działa jak należy i chłodzi o wiele lepiej...
  4. Ja mam podobny problem. Przy wyższych temperaturach na postoju klimatyzacja chłodzi aż miło. Jednak wystarczy zwiększyć obroty silnika do 2000-3000 obr/min i momentalnie leci ciepłe powietrze z kratek. Ciśnienie w układzie wtedy spada tak jakby sprężarka była wyłączona. Podczas jazdy jest to mniej odczuwalne. Sprzęgło sprężarki się nie rozłącza. Wygląda to tak, jakby jakiś zawór się otwierał... Chłodnicę klimatyzacji wymieniałem w zeszłym roku bo był cała pozagniatana od kamyczków i klima słabo działała. Jest też nowy osuszacz. Co ciekawe jeśli jest poniżej ok 22-23C problem zanika a poniżej 20C jest w ogóle niezauważalny - klimatyzacja chłodzi cały czas. Efekt pojawił się po tegorocznym sprawdzeniu klkimatyzacji - wymieniono mi jedną uszczelkę - ponoć puszczała, Łącznie odessano 580gr czynnika i 25ml oleju i uzupełniono 750gr czynnika i 30ml oleju. Czy takie efekty może dać nieprawidłowa ilość czynnika lub oleju (za dużo oleju?).
  5. Znalazłem jedynie taki opis: 4 24 087 93177774 RESOR TYLNY,ZESP. (KOMPLET) (IDENT PT) (OPRÓCZ PRZYPADKU URZĄDZENIA AUTOMATYCZNEJ REGULACJI ZAWIESZENIA) (NIE STOSOWANE ZE ZWIĘKSZONYM OBCIĄŻENIEM) (NR PRODUKCYJNY 13115969) 4 24 088 93177775 RESOR TYLNY,ZESP. (KOMPLET) (IDENT PU) (UŻYWANE Z URZĄDZENIEM AUTOMATYCZNEJ SAMOREGULACJI ZAWIESZENIA) (NR PRODUKCYJNY 13115970) Nie znalazłem sprężyn PZ. Tak na marginesie - posiadasz hak w swojej VC? Jaką masz teraz wysokość od podłoża do nadkola lub od środka osi do nadkola?
  6. Może się komuś przyda informacja. Autko to Vectra C kombi z hakiem przedlif. Hak bardzo rzadko używany. Miałem założone sprężyny KYB RX6217. Po 3latach / 95tys km sprężyny siadły! W/g mnie są za słabe do kombi z hakiem a takie polecił i założył mi mechanik. Teraz sam zdecydowałem się na wymianę na KYB RJ6223 i jestem bardzo zadowolony. Wysokość tyłu od ziemi do nadkola to: 67,5cm z zamontowanym hakiem i pełnowymiarowym kołem zapasowym. Koła to standard R15/195/65. Subiektywnie: tył jest nieznacznie twardszy niż był ale bez przesady - miałem obawy, że na tych sprężynach auto będzie jak wóz drabiniasty...
  7. Może komuś się przyda. Przyczyną problemu ze sprzęgłem było uszkodzone łożysko centralne koła dwumasowego Masa pierwotna i wtórna miały luz osiowy i podczas hamowania silnikiem masa wtórna naciskała na wyprzęglik centralny wypychając płyn hamulcowy do zbiorniczka co było przyczyną zapadania się pedału sprzęgła po jego ponownym wciśnięciu. Dwumasa nie dawała żadnych innych objawów zużycia !
  8. Czy koło DMF VALEO 836011 będzie pasowało do VC z silnikiem z19dt 2005r, skrzynia manualna F40 oraz do zestawu sprzęgła samonastawnego LUK 624 3171 33 ? Jego budowa wydaje się trwalsza niż konstrukcje LUKa i SACHSa. Obecnie mam LUK 415 0241 10 ale już drugi raz po 30tys km rozleciało się łożysko centralne dwumasy. Wcześniej wytrzymywały ok 200tys km (autko ma już ponad 0,5mln km).. i straciłem zaufanie do firmy LUK. Proszę nie pisać abym zmienił styl jazdy - mam te auto od początku i wcześniej DMF wytrzymywało. Skrzynia i wał korbowy silnika sprawdzone pod kątem luzów itp. - nie stwierdzono ponadnormatywnych objawów. Koło DMF z SACHS ma podobne łożysko co LUK - dlatego zastanawiam się nad VALEO. Z moich pobieżnych oględzin wynika, że to raczej pasuje, ale wątpliwości moje wzbudza fakt, że Valeo do tego koła daje tarczę sprzęgłową z sprężynami. Czyżby dopiero taki komplet zapewniał pełne tłumienie drgań skrętnych?
  9. Jestem po wymianie pompy sprzęgła i przewodu łączącego pompę z wysprzęglikiem - niestety brak poprawy. Problem pozostał. Podejrzewam problem z dociskiem samonastawnym LUKa.
  10. Wiem, że odkopuje temat ale może ktoś odpowie. Mam identyczny problem co kolega BIGMeN. Przy hamowaniu silnikiem pedał sprzęgła robi się miękki i czasem zostaje w podłodze. Przy dodawaniu gazu jest OK. Jeśli skasuje luz na pedale sprzęgła stopą - delikatnie oprę nogę na pedale to sprzęgło pracuje poprawnie - czuć jednak przy hamowaniu silnikiem i dodatowaniu gazu na przemian jakby ciśnieni pod pedałem raz rosło a raz spadało.. Czy docisk może się przesuwać względem wysprzęglika? Czy może być przyczyną luz wzdłużny na wale korbowym? Na zatrzymanym silniku próbowałem wał przesuwać ale ani drgnął a autko ma 487 kkm - może nie da się tak sprawdzić tego luzu? Czy luz na wałku sprzęgłowym skrzyni biegów (mam F40 manual) może powodować takie zachowanie sprzęgła?
  11. Zapewne tak - poprawa nastąpiła głównie z powodu zmiany ilości oleju.
  12. Ustaliłem że korki mają gwinty m18x1,5 i 15mm długości. Proszę o potwierdzenie tej informacji. Czy któryś korek ma magnes lub powinien go mieć? Chcę zakupić korki zanim zniszczę te zapieczone. Myślałem o podgrzewaniu obudowy skrzyni (aluminium a korek stalowy - w teorii powinno się połączenie poluzować...) - ale czy nie uszkodzę jakiegoś uszczelnienia? Czy naprawdę nikt z wymieniających już olej w skrzyni biegów nie wie/nie pamięta czy w oryginalnych korkach jest magnes? - będę rozwiercał korek celem pozbycia się go z obudowy chcę wiedzieć czy magnes nie został w skrzyni biegów... Jestem po wymianie oleju. Opiszę swoje doświadczenia dla potomnych - może się komuś przyda. Mam skrzynię F40 z silnikiem Z19DT 1. Korki wlewu o spustu oleju posiadają gwint M18x1,5mm. Wlewowy jest nieco dłuższy- ma 20mm a spustowy ma 15mm długości. Żaden nie miał magnesu. Spustowy nie może być dłuższy - zaraz nad nim jest koło zębate! 2. Pozbyłem się zapieczonego korka ogrzewając opalarką (tak do 120C), opukując młotkiem i przecinakiem odkręcając. 3. Samochód jest 2005r ma 450 tyś km i nigdy nie był wymieniany olej w skrzyni - to co zlałem było przejrzyste i w miarę czyste - 3,2L. Nalałem FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80 - 2,4L. Spostrzeżenia: Skrzynia pracuje o wiele lepiej. Biegi wchodzą bez zgrzytów. Po postoju, kiedy jest zimna nie mam problemów z wrzuceniem wstecznego, jedynki i dwójki, które wcześniej miałem - jest dobrze. Po rozgrzaniu różnica w stosunku do starego oleju się zmniejsza, ale nadal jest zauważalna lepsza praca na nowym oleju.Całość ma już sporo przejechane, więć nie oczekiwałem skrzyni jak nowej, ale niewiele jej teraz do nowej brakuje.
  13. Tak, oba. Używałem przedłużki, klucza udarowego i nic, nawet nie drgnęły (w jednym gniazdo się mocno już wyrobiło a klucze po prostu pękają). Jeżeli trzeba będę je rozwiercał, ale chciałbym tego uniknąć. Pytam czy ktoś już miał taki problem i jak sobie poradził.
  14. Witam wszystkich forumowiczów. Jestem tu nowy. Chcę wymienić olej w skrzyni biegów F40 ale napotkałem kilka problemów: 1. Macie sprawdzone metody na odkręcanie zapieczonych korków - autko ma już 450 tyś i olej w skrzyni nie był nigdy zmieniany - próbowałem już odkręcać i pryskać specyfikami ale to nic nie daje. Może jakieś podgrzewanie itp. pomoże? - proszę o jakieś sugestie. 2. Poszukuję informacji na temat gwintu jaki posiada korek wlewu i korek spustu oleju w skrzyni biegów F40. Znalazłem informacje niejednoznaczne, że jest to M18 ale nie wiem jaki skok gwintu. Wie ktoś jaki tam jest gwint?
×
×
  • Create New...