Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Signe

Forumowicz
  • Content Count

    32
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Signe

  • Rank
    Nowy

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Częstochowa/Ludwigshafen

Dodatkowe pola

  • Województwo
    DE
  • Auto
    '03 Vectra C Z22SE

Recent Profile Visitors

183 profile views
  1. Witam, problemów z moją Vectrą ciąg dalszy (Z22SE PB/LPG, automat). W ostatnim czasie samochód zaczął gwizdać podczas przyśpieszania lub mocniejszego dodawania gazu (np. na postoju). Według mnie gwiżdże gdzieś pod maską. Początkowo gwizd był wyraźnie słyszalny dopiero od ok. 3k obrotów, ale teraz dobrze go słychać już od 2k obrotów. Jak mocniej docisnę, gwizd jest głośniejszy, jak lżej to cichszy. Po wyrównaniu prędkości gwizd ustaje (bez względu na ilość obrotów), albo przynajmniej jest na tyle cicho że go nie słychać 🤷‍♂️. Dodatkowo mam wrażenie że samochód nie ma tyle mocy co powinien... Problem występuje niezależnie od paliwa. Żaden check się nie świeci ani nic takiego. Nie miałem jeszcze okazji sprawdzić błędów na komputerze, ale może uda mi się to ogarnąć jeszcze dziś. Wydaje mi się że dolot może mieć gdzieś nieszczelność, ale ciężko to samemu sprawdzić, tymbardziej jak gwizd pojawia się tylko pod obciążeniem... Może ktoś z was będzie miał jeszcze jakiś pomysł...? Od czego zacząć i gdzie szukać? Z góry dzięki za pomoc
  2. Jako że procedura w sumie dla każdego silnika wygląda tak samo, możesz poszukać poradnika na YT. Lepiej ci pokaże i wytłumaczy niż suchy tekst
  3. Mój CIM też błędami rzuca odkąd tylko mam moją Vectrę czyli jakieś 3,5 roku. Podobno to normalne że CIMy do niezawodnych nie należą. Osobiście bym obstawiał bardziej cewkę, ale mechanik ze mnie tylko domorosły. Na forum są ludzie którzy mają zdecydowanie więcej doświadczenia. Problem w tym, że cewka błędami niestety nie rzuca (chyba że się mylę...?). Komputer pokazywał błędy różnych podzespołów, a i tak skończyło się na wymianie właśnie cewki. Jeżeli gdzieś się mylę, to mnie naprostujcie
  4. Miałem podobne objawy. Pisałem o tym w tym temacie. Wczoraj założyłem nową cewkę. Nie miałem ochoty ani czasu na bawienie się w szukanie używek. Zapłaciłem 170 € (nie wiem jakie ceny są w PL). Póki co wygląda OK, zobaczymy na dniach jak będzie. Kupując używaną cewkę, nie wiesz jak długo pochodzi. Nową zazwyczaj masz na gwarancji. Ogólnie to jeśli masz możliwość, to przepnij cewkę z innego samochodu i zobacz czy pomoże.
  5. Pomyślałem że może napiszę mały update sytuacji. Założyłem wczoraj nowy moduł NGK i przegoniłem samochód trochę po autostradzie i pojeździłem normalnie po mieście wczoraj i dzisiaj (tylko na benzynie). Wygląda że jest w porządku, samochód już się nie dławi. Dodatkowo dzisiaj zalałem gaz i też przegoniłem go trochę po autostradzie i kawałek po mieście. Przede wszystkim znów jeździ na gazie, nie to co wcześniej. Szarpania na postoju na "D" póki co też nie zaobserwowałem. Ogólnie wygląda w porządku, jednak sceptyzm nabyty w trakcie ostatnich kilku miesięcy i napraw tego samochodu nie pozawala mi jeszcze na radość Zobaczymy jak sytuacja będzie wyglądać przez następne kilka dni. Jedyne co, to nadal ma trochę problemów z odpalaniem na zimnym silniku, kiedy jest też zimno na zewnątrz. Nadal trzeba ze dwa razy przekręcić kluczyk w stacyjce zanim zapali. Jak już raz zapali, problemu nie ma. Odpala z półobrotu. Tak czy inaczej, dzięki za pomoc
  6. Przejechałem na benzynie dużo więcej niż 100km i brak poprawy...
  7. Witam wszystkich. Problem z Z22SE + LPG w automacie, przez który właśnie na LPG jeździć się nie da, a i na benzynie szału nie ma. Silnik od jakiegoś czasu strasznie się dławi przy gwałtowniejszym dodaniu gazu (czy to na luzie czy podczas ruszania) i nie chce ruszyć, bądź ma z tym problemy. Przy wyższych prędkościach (powyżej 140) problem także czasem występuje jak mu się nagle depnie do deski. Podczas "normalnego" przyśpieszania problemu nie ma, samochód jedzie normalnie. Dodatkowo (choć nie jestem pewien czy to ma bezpośredni związek z głównym problemem) podczas postoju na biegu (np. na światłach) samochód wyraźnie szarpie co kilka sekund. Na "P" lub "N" problem nie występuje. Na gazie problem z dodawaniem gazu nasila się na tyle, że samochód praktycznie w ogóle nie chce ruszyć z miejsca (nie ważne jak mocno wcisnę pedał gazu) a przyśpiesza jak by miał przynajmniej 50 koni mniej. Dlatego od kilku tygodni na gazie nie jeżdżę. Co do tej pory zostało zrobione: - Świece wymienione jakieś 1000 km temu, kupione w ASO. Sprawdzałem je, są ok. - Nowy filtr powietrza - Nowy zawór EGR (ostatnio pokazywał się błąd P0404-00) Błędów w komputerze poza w.w. P0404-00 brak. Chwilowo skończyły mi się pomysły co jeszcze sprawdzić żeby problem wyeliminować... Może to coś z przepływomierzem? Może przepustnicę wyczyścić? Moduł zapłonowy? Będę wdzięczny za każdą pomoc... Dzięki i pozdrawiam
  8. Witam wszystkich. Posiadam VC z 2003go roku z silnikiem Z22Se i LPG. Niestety trafił mnie pech ten, że (najprawdopodobniej) pierścienie w jednym z cylindrów poszły się miziać. Jednak nie objawów i przyczyn tyczy się pytanie. Otóż samochód stoi już od ok. miesiąca i tak na prawdę nie wiem co z nim zrobić. Sprzedawać nie chcę, wolałbym naprawić. Problem w tym że tutaj, w rzeszy, taki zabieg prawdopodobnie przewyższy wartość samochodu. Myślę cały czas nad przetransportowaniem Vectry do Polszy i załatwieniu sprawy na miejscu. Znajomy mechanik w PL stwierdził że taki zabieg będzie kosztował ok. 2000PLN (w najgorszym wypadku). Wczoraj tak rozmyślałem, czy w tej sytuacji nie opłacałoby się lepiej zrobić swapa na z20net? I tutaj moje pytania: - Czy cena za naprawę (2000PLN) trzyma się kupy? Czy wyjdzie drożej/taniej? - Ile kosztowałby kompletny swap? Z silnikiem i robocizną? Jeżeli bym miał robić swapa, to chciałbym oddać to do kogoś kto się zna. Mnie ogranicza przede wszystkim brak czasu i miejsca, więc sam tego zrobić nie mogę. - Gdzie znajdę kogoś ogarniętego kto taki swap zrobi od A do Z, zgodnie ze sztuką, tak żebym w idealnym przypadku mógł z tym podjechać do TÜV na wbicie tego w dowód? (Najlepiej gdzieś w okolicach Opola lub Częstochowy, choć to akurat ma najmniejsze znaczenie). - Co z gazem który mam założony? Z góry dzięki za wszelkie info
  9. Ok dzięki Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka
  10. Podepnę się pod temat. Mam VC z 2003. Tak czytam troche i poki co rozumiem ze czujnik zmierzchu do polifta ma oznaczenie EX i inną wtyczkę niż czujnik przedlftowy. Czujnik z oznaczeniem JL jest tylko na deszcz. Jakie oznaczenie ma w takim razie czujnik którego potrzebuję (przedewszystkim chodzi mi o zmierzch) żeby nie musieć ciągnąć całej nowej wiązki?
  11. Ja także się podłącze co by kolejnych tematów nie zakładać. Przejrzałem tu już kilka ale nigdzie nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie co jest potrzebne? Chętnie bym zabieg przeprowadził u siebie. O potencjalnych kupców którzy będą marudzić że bity się nie martwię, bo zamierzam swoją Viki jeździć, aż sama nie odmówi posługi. Wiem że potrzeba maskę, błotniki, zderzak, pas przedni i lampy. Jakieś dodatkowe akcesoria? Jakieś uchwyty? Wtyczki? Czujniki? Nie chciałbym skompletować tych już wymienionych części, zacząć grzebać a potem się okaże że jednak czegoś nie mam, i samochód będzie stał rozgrzebany nie wiadomo jak długo... W innych tematach ciągle przetacza się link na angielskie forum http://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?101927-How-2-Facelift-Conversion jednak pomimo rejestracji, nie mam do tego poradnika dostępu. Może ktoś mógłby to w jakiś sposób udostępnić? Tu na forum podobno też coś jest, ale nie sposób się dogrzebać Temat niby znany i wałkowany, a jednak ciężko o konkretne info. Ktoś coś? Z góry dzięki
  12. Żeby nie zakładać nowego tematu, ja mam takie pytanie. Temat pasuje Mam NCDC2013 + CID. Cały czas planowałem zamianę na CD70/DVD90 Navi ale ostatnio zacząłem się zastanawiać nad innym radiem, prawdopodobnie na Androidzie z nawigacją i całą resztą bajerów. Tylko co wtedy z BC? Czy nadal będzie działać? Z tego co wiem, to BC w mojej wersji jest kontrolowany jakby przez radio. Nie ma radia, nie ma BC. Jak to ugryźć? Myślałem o czymś w ten deseń http://allegro.pl/radio-dab-tablet-android-gps-dvd-opel-astra-vectra-i6587038011.html Wiem że jakiś chińczyk, itd. ale nie to jest teraz istotne. W opisie jest coś o jakimś CanDecoderze, który rzekomo ma obsługiwać BC, sterowanie z kierownicy i wyświetlać informacje na oryginalnym ekranie. Ktoś coś takiego testował? Co o tym myśleć?
  13. Signe

    Zmiana na polift

    Nawet bym nie pomyślał że tak się da Ale dobrze wiedzieć. Szkoda tylko że lifta nie było w moim kolorze, więc do kosztów samej przeróbki doszłoby jeszcze lakierowanie całego przodu... Lipa trochę ;/
  14. Sorki za odkop, ale manuala demontażu na forum nie znalazłem, a przydałby mi się aktualnie. Ktoś coś? U mnie ten chromowany plastik sam spada, bo jednego ząbka nie ma
×
×
  • Create New...