Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Martin1992

Forumowicz
  • Content Count

    45
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Martin1992

  • Rank
    Nowy
  • Birthday 07/18/1992

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Opole
  • Zainteresowania
    IT, Samochody, Motocykle

Dodatkowe pola

  • Województwo
    opolskie
  • Auto
    Opel Signum Z19DTH 2007

Recent Profile Visitors

408 profile views
  1. Cieszę się, że udało się ogarnąć temat. 😊
  2. Spróbuj zdjąć tę osłonę od bezpieczników po lewej stronie i przez szczelinę sprawdź czy można włącznik lekko wysunąć lub głębiej wcisnąć. Podejrzewam, że włącznik jest w nieprawidłowej pozycji i dlatego zapadki nie mogą się swobodnie wysuwać/chować co objawia się tym, że pokrętła nie można wcisnąć. Daj znać czy pomogło.
  3. Za dużo kombinowania bez jakichś dedykowanych adapterów i zastosowałem patent widziany w internecie - po prostu odpowiednie ułożenie lampy w kratce halogenu i klej na gorąco od tyłu w miejscach styku z plastikiem.
  4. NSSC 510HP Wysłane z mojego Nexus 7 przy użyciu Tapatalka
  5. Nie posiadam anglika, a filmik podałem jako przykład 😉 Natomiast według Google, w Vauxhall Vectra C bezpieczniki są w tym samym miejscu co w Oplu (po lewej stronie) - https://www.autogenius.info/vauxhall-vectra-c-2002-2008-fuse-box-diagram/
  6. W Vectrze C czy Signum jest dokładnie ten sam mechanizm 😉
  7. Wymieniłem dzisiaj włącznik świateł i problem się rozwiązał 😉
  8. Naprawdę nikt się nie spotkał z podobnym problemem? Będę wdzięczny za wszelką pomoc. Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
  9. Witam, Ostatnio zauważyłem w moim Signumie problem z włącznikiem świateł mijania (posiadam bi-ksenon i włącznik z trybem AUTO). Na co dzień korzystam z trybu AUTO (mam zamontowane światła dzienne w miejsce halogenów) i czasem kiedy czujnik zmierzchu nie przełączy się na światła mijania np. przy sporym zachmurzeniu w ciągu dnia, sam je aktywuję włącznikiem. Od kilku dni jednak kiedy czujnik zmierzchu pracuje w trybie dziennym, ręczne przełączanie na włączniku nie daje żadnego efektu (nie działa nawet regulacja podświetlenia wskaźników) - zupełnie jakby włącznik nie był podłączony. Zaznaczam, że diody w przełączniku działają. Próbowałem już czyścić styki i kilkukrotnie podłączać wtyczkę, jednak nie przyniosło to żadnego efektu. Co najciekawsze kiedy czujnik zmierzchu włączy automatycznie światła mijania, to wtedy włącznik normalnie pracuje (ręczne przełączanie świateł, światła przeciwmgielne czy regulacja podświetlenia działają). Czy ktoś z Was miał już podobny problem i mógłby się podzielić informacją jak ten problem rozwiązać? Czy jest to uszkodzony włącznik świateł? Z góry dziękuję za wszelką pomoc. Pozdrawiam 😉
  10. Ja kupiłem dwa lata temu Exide Premium Carbon Boost EA722 12V 72 Ah / 720 A. Ostatnio chciałem go podładować przed zimą, bo robię krótkie trasy. Okazało się, że praktycznie nie było potrzeby ładowania. Do tej pory mnie nie zawiódł i nawet w tamtym roku przy mrozach -28 stopni samochód odpalał, a stoi pod chmurką. Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
  11. Jeżeli ktoś ma jakieś wątpliwości jak chodzi o trwałość opisanego przeze mnie sposobu renowacji to chciałem tylko zaznaczyć, że kierownica dziś - po 4 miesiącach - nadal wygląda jak świeżo po farbowaniu. Nic się nie wytarło i kierownica jest miła w dotyku
  12. Farbę, aceton i gąbki kupiłem w sklepie internetowym: https://www.pielegnacjaobuwia.pl/ Dzięki za miłe słowo Szczerze to nawet nie wiedziałem, że jest tyle rodzajów kierownic. W takim razie pewnie faktycznie mam wersję SRI (bo kierownica pochodzi z Vauxhalla). Mnie i tak odpowiada, bo jest o niebo lepsza od standardowej i mam wrażenie, że jest też grubsza. Czas pokaże ile to wytrzyma. Na pewno nie będzie to tak trwałe jak nowa skóra. Ja moją poprzednią kierownicę regularnie czyściłem APC i co jakiś czas nakładałem Leder Versiegelung, żeby zabezpieczyć fabryczną skórę. Tutaj zamierzam robić podobnie. A mogę spytać czym i jak zabezpieczyłeś nowo pomalowaną skórę? Zależy jak na to patrzeć. Przynajmniej dowiedziałem się, że są co najmniej 3 rodzaje kierownic. Poza tym mógłbym wydać kilkaset złotych za nowo obszytą kierownicę bez większego zastanowienia i mieć problem z głowy. Ja jednak wolałem sam coś zdziałać przy samochodzie i dzięki temu mam przynajmniej satysfakcję z dobrze wykonanej pracy. Każdy ma prawo do własnej opinii i nie obrażę się jeśli uzna farbowanie kierownicy za bezsensowne. Pozdrawiam Dzięki za miłe słowo
  13. Witam, Ostatnio kupiłem od kolegi z forum kierownicę OPC Line. Po jej dokładnym umyciu okazało się jednak, że skóra w kilku miejscach jest mocno powycierana. Długo nie zastanawiając się podjąłem decyzję, że spróbuję ją naprawić. Cały proces opisałem z nadzieją, że dla kogoś może okazać się przydatny. Czego użyłem do renowacji kierownicy: - APC (np. Nielsen Cyclone) + delikatna szczotka lub pędzelek - Mikrofibry - Aceton (ewentualnie benzyna ekstrakcyjna) - Farba do skóry naturalnej Renoskór-a (ja wybrałem kolor grafitowy) - Colourlock Leder Versiegelung (Utrwalacz) - 2 gąbeczki (jedna do malowania, druga do nakładania utrwalacza) - Papier ścierny (gradacja 600 i 1200) - Rękawiczki nitrylowe - Folia maskująca lub ręczniki papierowe - Papierowa taśma klejąca (malarska) - Suszarka (opcjonalnie) 1. Czyszczenie: Proces rozpoczynamy od dokładnego umycia kierownicy przy użyciu APC (rozcieńczenie 1:30) i delikatnej szczotki bądź pędzelka. Spryskujemy środkiem czyszczącym pędzelek i rozprowadzamy preparat na kierownicy tak by się pienił. Odczekujemy kilka minut i wycieramy czyszczone miejsce mikrofibrą. Kierownicę czyścimy tak długo, aż wycierając ją mikrofibrą nie zobaczymy żadnych zanieczyszczeń na ścierce. Po czyszczeniu najlepiej odczekać kilka godzin lub nawet poczekać do następnego dnia zanim przejdziemy do następnego etapu renowacji. 2. Przygotowanie powierzchni skóry: Następnego dnia sprawdzamy czy na powierzchni skóry są jakieś mocniejsze obtarcia i szorstkie w dotyku obszary. Takie miejsca najlepiej delikatnie przeszlifować papierem ściernym o odpowiedniej gradacji – 600 dla mocno zniszczonych obszarów, a następnie 1200 do momentu uzyskania gładkiej powierzchni (oczywiście robimy to delikatnie nie dopuszczając do przetarcia skóry). Moja kierownica wyglądała następująco (zdjęcia tego nie oddają, ale była mocno wymęczona) Gdy dotykając skóry nie wyczujemy szorstkich obszarów możemy przejść do odtłuszczenia kierownicy acetonem. Następnie oklejamy taśmą malarską obszary których nie chcemy pomalować. Może to wyglądać mniej więcej w ten sposób 3. Farbowanie skóry Przed farbowaniem warto dla pewności jeszcze raz odtłuścić powierzchnię skóry. Czekamy aż aceton odparuje i zaczynamy mieszać farbę energicznie wstrząsając buteleczką przez kilka minut. Następnie bierzemy jedną gąbeczkę i nakładamy naprawdę niewielką ilość farby na gąbkę (im mniej tym lepiej). Nakładanie farby zaczynamy od najbardziej zniszczonych obszarów wklepując farbę przy użyciu gąbki. Po nałożeniu pierwszej warstwy odczekujemy ok. 30-40 minut aż farba wyschnie (możemy przyspieszyć proces suszarką). Warto być cierpliwym i nie spieszyć się. Analogicznie postępujemy w przypadku kolejnych warstw. Ja nałożyłem 3 warstwy – minimum to 2 warstwy. Kierownica powinna wyglądać następująco 4. Zabezpieczenie skóry Odczekujemy ok. 2-3 godzin i możemy nałożyć pierwszą cienką warstwę utrwalacza Colourlock Leder Versiegulung. Utrwalacz nakładamy przy użyciu gąbeczki wklepując go w powierzchnię skóry. Kolejną warstwę nakładamy po upływie ok. 24h. Już wtedy możemy podziwiać efekt swojej pracy. Zdjęcia może tego nie oddają, ale kierownica wygląda jak nowo obszyta i jest miła w dotyku. Co więcej koszt takiej operacji jest relatywnie nieduży. Ja jedynie musiałem kupić: farbę tonującą (ok.8 zł), aceton (ok. 5 zł), Colourlock Leder Versiegelung (ok. 30 zł), gąbeczki 2 szt.(3 zł). Farba wystarczy na pomalowanie co najmniej 2-3 kierownic. Jeżeli macie jakieś pytania to z przyjemnością postaram się na nie odpowiedzieć. Pozdrawiam, Martin
  14. Ja kupiłem komplet używanych czujników AC (polift) do drugiego zestawu kół i dopiero po ok. 30km zaczęły działać. Wcześniej nie były wskazywane żadne wartości. Teraz po każdym uruchomieniu silnika i przejechaniu ok. 100-200m jest widoczne ciśnienie powietrza w oponach. Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
  15. Ja osobiście stosuję wosk SOFT 99 Fusso Coat 12 Months Wax. Jest naprawdę rewelacyjny i zapewnia co najmniej kilkumiesięczny efekt hydrofobowości i zabezpieczenia lakieru. Przed nałożeniem wosku polecam dokładnie umyć auto (ale to chyba oczywiste ), następnie oczyścić lakier glinką, odtłuścić alkoholem izopropylowym i dopiero nakładać wosk. Dzięki temu powłoka będzie bardzo trwała. Również należy pamiętać o późniejszym myciu auta środkami o neutralnym pH, by nałożony wosk nie został przedwcześnie usunięty Pozdrawiam
×
×
  • Create New...