Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

MrRogalik

Forumowicz
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About MrRogalik

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    dolnośląskie
  • Auto
    Vectra C

Recent Profile Visitors

239 profile views
  1. Czołem drodzy forumowicze! Zdecydowałem się na założenie nowego tematu pomimo tego,że kiedyś podobny był już poruszany. Dlaczego? A dlatego ,że doszło dużo spraw, których nie chciałbym mieszać. Może niektórzy z Was pamiętają temat o kopcącej vectrze , która miała wycięty kiedyś DPF - konkretnie na niebiesko. Wtedy dumaliśmy, podsuwaliście pomysły , z których większość zrealizowałem. Władowałem już naprawdę kupę pieniędzy w ten samochód, serce aż boli bo można by odłożyć chociaż cześć wkładu na własne małe lokum... Więc tak. Oddana do mechanika ( ciężko paliła, kopciła, hałasowała), gość naprawdę ogarnięty , zna się na rzeczy i dawno na takiego gościa nie trafiłem. Będę jeszcze do niego wracał z tematem, ale chciałbym najpierw poradzić się Was. - turbo zregenerowane + nowy zawór jakiś sterujący za 300zł. -wtryski wymienione ( podobno to mogło być przyczyną kopcenia - bo lały. Pasowały objawy : mocny smród w kabinie, duże spalanie, kopcenie) -wymienione uszczelniacze -kiedyś również sprawdzana obecność tlenku węgla w płynie chłodzącym - brak. -wgrany nowy program , mapa silnika ( 1000zł) Trochę się poprawiło : Odpala dużo lepiej, nie kopci po odpaleniu ( wcześniej wyrzucała z wydechu chmurę przypominającą grzyba po wybuchu bomby atomowej), gaśnie dużo łagodniej ( wcześniej rzucało silnikiem jakby chciała się odpalić ponownie). Przez chwilę również nie kopciła ( jakieś 400km). Kopci dalej , mocny , naprawdę gęsty niebiesko - szary ? dym. Niemiłosiernie śmierdzi , wręcz dusi, nie da się wysiedzieć. Ostatnio również ( sporadycznie) zapala się lampka oleju ( żółta nie czerwona ) , po jakimś czasie zgaśnie sama. Stan oleju OK. Wyskakuje również czasami błąd tzn auto z kluczykiem ( sam gaśnie, sam się odnawia). Co ciekawe , po podłączeniu do interfejsu komputer nie znajduje żadnych błędów - korzystam z aplikacji na smartfonie - zazwyczaj pokazywało co go boli, teraz ikonka świeci a błędu nie ma. Gdy kliknę usuń wszystko ikonka po prostu zgaśnie. Zauważyłem również, że na biegu jałowym ( mówimy o sytuacji gdy auto już dymi ) , obroty utrzymują się na nieznacznie podniesionym poziomie. Tak jakby był na ssaniu. Wydech w czasie dymienia na postoju ..hmm pierdzi. Rzucam nim jak żydem po pustym sklepie. Może macie jakieś sugestie ? Rozpaczliwie już szukam pomocy, bo naprawdę wielu rozłożyło ręce. Pozdrawiam! PS. Dla przypomnienia. Vectra C 1.9 CdTi Combi / 100 KM / 77 Kw Rok 2007 , przebieg 350 tys.
  2. Cześć Viki ma wbudowane radio CD 70 navi z wyświetlaczem GID ( wariant I ). Na wyświetlaczu mam 3 zakładki 1) Menu radia - nazwa stacji i tak dalej 2)NO PHONE 3)NAVI Chciałbym połączyć się z telefonem przez bluetooth , ale nie mogę wejść w zakładkę , w której widnieje napis NO PHONE. Posiadam stację dokującą telefon ( stara nokia) , po odczepieniu tego i spojrzeniu pod spód wydaje się,że posiadam moduł bluetooth. Tak jak wyżej, nijak nie mogę wejść dalej klikając czy to gałkę na radiu czy na kierownicy. Druga sprawa to sam komputer. Gdy wejdę w ukryte menu nie pokazuje mi kompletnie nic na temat spalania ,przebytego dystansu czy paliwa w baku. Nie mam też normalnych opcji BC ( tam znajduje się tylko timer). Czy jest możliwość uruchomienia opcji BC ? Może jest ktoś z Wrocławia lub okolic obeznany w temacie ? Zainteresowała mnie jeszcze wersja oprogramowania. Z tego co zauważyłem w internetach , wszędzie jest CE59 - u mnie jest GE 59.
  3. Mechanicy nic nie znaleźli oprócz uszkodzonej przepustnicy. Zastanawiam się nad ponownym montażem dpf, aby wyeliminować ten problem z kopceniem. Jest sens , jaki to koszt ? A może ktoś zna dobrego mechanika / elektryka z dolnośląskiego ?
  4. Pierwsza diagnoza ,która różni się od innych ! Jutro podpowiem mechanikowi żeby to sprawdził , auto stoi jeszcze na przemkowskiej.
  5. Cześć Od jakiegoś czasu Viki niemiłosiernie kopci. Towarzyszy też temu mega smród i lekko ubywajacy płyn chłodniczy. Mechanicy nic nie znajdują , naprawdę zainwestowalem w dobre serwisy , takie jak choćby przemkowska we Wrocławiu. wtryski w normie , parametry ogólnie ok. Auto ma wycięty DPF. Przemkowska twierdzi ,że stan jego wypalenia to 22%, czyli prawdopodobnie nie ma programu. Myślicie ,że to może być przyczyną? Możecie kogoś polecić kto mógłby się zająć takim zabiegiem i podpowiedzieć jakie są to koszta ? Dzięki, pozdrawiam !
  6. Dzięki panowie za odpowiedzi! Skoro najwięcej obstawień na DPF mam jeszcze pytanie, co teraz? Wgranie programu ( którego być może nie ma- bez DPF) ?
  7. Hmm, co poradzić w tym wypadku? Wgranie siatki ? A czy przy wypalaniu DPF nie powinna mrugać kontrolka świecy żarowej ?
  8. Pali około 6 L przy normalnej jeździe. Kupiłem go około rok temu. Wpisane ma 74 kW. Poprzedni właściciel mówił o tym ,że jest zrobiony na właśnie chyba 120. Nie miałem okazji nigdzie tego dokładnie sprawdzić. Na pewno nie jest to 74 kW. Czuć moc pod pedałem.
  9. Witam wszystkich zaglądających! Przed czytaniem poniższego wypracowania proponuję zaopatrzyć się w piwko i słone paluszki lub krakersy Przyznaję się bez bicia, po prostu nie znam się na sprawach mechanicznych. Znam podstawowe zasady funkcjonowania poszczególnych podzespołów, dokonuję samodzielnie DROBNYCH napraw , ale większość to dla mnie czarna magia. Proszę Was ( niczym w doktorze Housie ) o burzę mózgów , może ktoś postawi poprawną diagnozę. Auto wracało od mechanika za każdym razem z tym samym problemem , który dalej pozostaje nierozwiązany ... Samochód: Vectra C 1,9 CdTi 2007r. Vin: W0L0ZCF3571047938 Przebieg: 340 tys Pomijając to ,że po włączeniu silnika włącza się na parę sekund wentylator i czasami wyskakuje błąd P0115 ( czujnik został wymieniony , ale dalej jest to samo)... - może to też do czegoś się przyda. Epikryza : Samochód dymi, ostatnio coraz mocniej. Nie dymi zazwyczaj na zimnym silniku lecz po ujechaniu jakiegoś kawałka (bywa różnie , raz jest to 5 km a raz 50 ). Wydaje mi się ,że jest to kolor niebiesko/szary. Tak też powiedział kierowca , który jechał za mną , więc chyba nie jestem daltonistą. Dymienie dymieniem , ale smród który temu towarzyszy jest nie do wytrzymania. Nie wiem do czego go porównać. Najbardziej odpowiada mi chyba podpałka do grilla ( ta najbardziej śmierdząca , w płynie ). Jest na tyle silny, że nie mogę wytrzymać ani ja w kabinie ani kierowcy jadący za mną. Nie ma reguły dymienia. Gdy się rozpędzam masakryczny smród i kłęby dymu. Ostatnio stojąc w korku dymił na biegu jałowym. Gdy wcisnąłem gaz (ok 1300 obr) silnik bardzo "przerywał" , trzepało nim. Dodatkowym objawem jest to ,że wyczuwam mikro przerywanie w zakresie obrotów 1300-1350 na poszczególnych biegach. Namalowałem specjalnie na zbiorniczku wyrównawczym kreskę markerem, jak widać płynu nie ubywa ( aczkolwiek kiedyś dolewałem w okresie zimy, zniknął w tajemniczych okolicznościach,ale też bez tragedii). Ostatnio dolałem do poziomu widocznego na zdjęciu i od 3 miesięcy nie ubyło ani ml. Odkręciłem dosłownie przed chwilą korek po 2 dniowym postoju. Uleciało troszkę powietrza spod korka, na powierzchni płynu zauważyłem mikro bąbelki powietrza. OLEJ. Również nie ubywa, wydaje mi się nawet ,że jest go za dużo ( ale stan utrzymuje się taki sam również od około 3 miesięcy). Zapach , który jest na oleju wyciągniętego wskaźnika ma identyczny zapach jak ten opisywany powyżej. Przyszło mi do głowy ,że może diesel przedostaje się gdzieś do silnika? możliwe ? jak? Na korku oleju brak jakiejkolwiek białej mazi , która mogłaby świadczyć o uszczelce. Jakiś czas temu auto było u mechanika, który powiedział mi że wypalił DPF. Zdziwiło mnie to , ponieważ kupiłem samochód jako BEZ DPF,został wycięty. Możliwe by wypalił DPF , którego nie ma ? Zależy to od programu /wgranej siatki ? Mam jakiś amatorski program OBD. Jakieś tam dane szczytuje , które również pokażę w zdjęciu ( może i one coś pomogą). Ogólnie silnik jest żwawy i dynamiczny. Podczas testu rozpędziłem się nim również do około 200km/h na parę sekund. Zrobił to bez większego wysiłku mając jeszcze zapas pod pedałem. Przeglądając ogólnie silnik, natknąłem się na parę mokrych miejsc. Dodaję zdjęcia poniżej, może one coś pomogą ? Dodaję również filmik pokazujący pracę silnika. https://zapodaj.net/...0710_191909.jpg https://zapodaj.net/...0711_210233.jpg https://zapodaj.net/...0711_210247.jpg https://zapodaj.net/...0711_210255.jpg https://zapodaj.net/...0711_210303.jpg https://zapodaj.net/...0711_210411.jpg https://zapodaj.net/...0711_211037.jpg https://zapodaj.net/...0711_211043.jpg https://zapodaj.net/...0711_211049.jpg https://www.youtube....bed/DfFKYbqbTIc Pozdrawiam i proszę o pomoc w miarę możliwości!
  10. Co do świec , strasznie długo się grzeją. Były sprawdzane i wizualnie wszystko z nimi okej. Na dniach spróbuję powalczyć z regulatorem napięcia , zobaczymy czy będzie jakaś poprawa.
  11. Właśnie nie , żadnego zapachu wskazującego na spalanie płynu , który gdzieś miałby się przedostać razem z paliwem.
  12. Dzięki za odpowiedzi Trochę mi się sprawa przejaśniła ,bo rzeczywiście mam problem z ładowaniem na nowym aku, ale myślałem ,że to wina alternatora. Być może będzie to wina regulatora napięcia. Niepokoi mnie tylko ubytek płynu chłodniczego , nie widać wycieków, po odkręceniu korka zaraz po jeździe jest ciśnienie w zbiorniku więc chyba mało prawdopdobne by była gdzieś nieszczelność ?
  13. Cześć wszystkim. Jestem nowy , więc krótko się przedstawiając powiem ,że nie jestem spec mechanikiem. Owszem drobne naprawy sam wykonam,ale to samo zapewne zrobiłby szympans Problem polega na falujących obrotach i ubywającym płynie z chłodnicy. Chciałem połączyć te dwie rzeczy, ale średnio mi pasują - wtedy stawiałbym na uszczelkę pod głowicą, ale... po 1 , w zbiorniczku nie ma rosołu, żadnych śladów oleju. Po 2 oleju na bagnecie nie ubywa, po 3 nie widać żadnych bąbelek a węże prowadzące płyn chłodniczy są elastyczne a nie twarde. Nie wyczuwam też żadnego słodkawego zapachu w spalinach. Falowanie obrotów jest dla mnie niewyczuwalne, ale obrotomierz nie daje mi spokoju. Są to znikome ruchy na zegarach , ale jednak są. Dodam ,że auto ma wycięty DPF ( 2007 rok produkcji auta) ,ale nie mam pojęcia czy poprzedni właściciel wgrał nowy program , siatkę , czy został fabryczny. Poniżej zamieszczam kilka filmów gdzie widać to dziwne zjawisko. PS. Dotychczas zauważyłem dwa przypadki silniejszego dymienia , raz po odpaleniu po dłuższym postoju i drugi po przejechaniu około 15 km ( mówimy o jasnym dymie , podczas rozpędzania auta) .
×
×
  • Create New...