Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

korn_8

Forumowicz
  • Zawartość

    42
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    2

korn_8 wygrał w ostatnim dniu 12 Grudzień 2018

korn_8 ma najbardziej lubianą zawartość!

Reputacja

3 Neutral

O korn_8

  • Ranga
    Nowicjusz

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Kraków
  • Zainteresowania
    [Kliknij i przeciągnij, by przenieść.]

    Informacje o silniku Z18XER - zapraszam do uzupełnienie informacji i dyskusji na temat tego silnika.

Dodatkowe pola

  • Województwo
    małopolskie
  • Auto
    Signum 1,8 Z18XER + LPG

Ostatnio na profilu byli

307 wyświetleń profilu
  1. korn_8

    Osłona pod silnik

    I ja na osłonę się czaję, teraz gdy jest tyle soli na drogach, aż boli kiedy omywa mi silnik. Znalazłem taką z dodatkowymi skrzydełkami, po czorta one są. Do benzyny i diesli są takie same? https://allegro.pl/oferta/opel-vectra-c-signum-oslona-silnika-i-spinki-hdpe-7556708148
  2. korn_8

    Układy zasilania gazem propan-butan

    Limit przesłanych plików ogranicza dodanie całej książki. Pozostały jeszcze dwie części do przesłania.
  3. korn_8

    Układy zasilania gazem propan-butan

    Co za dziadostwo....
  4. korn_8

    Układy zasilania gazem propan-butan

    Układy zasilania gazem propan-butan PL.part1.rar Układy zasilania gazem propan-butan PL.part2.rar
  5. korn_8

    Układy zasilania gazem propan-butan

    Jak znajdę to założę nowy temat. Bo zwykle tak jest, że pierwszego postu nikt nie edytuje i trzeba wertować i szukać.
  6. korn_8

    Układy zasilania gazem propan-butan

    Temat jak dla mnie, do usunięcia. Raportuje.
  7. korn_8

    Układy zasilania gazem propan-butan

    Linki wygasły, po raz kolejny :)
  8. Po obejrzeniu filmu, nasuwa się pytanie: Czy sprężyna odpowiedzialna za zamykanie zaworu nie jest za mocna, być może anulowanie jednego jej zwoju, wydłuży pracę przekładni zębatej. Jaka maksymalna temperatura działa na zęby?
  9. W pełni się zgadzam, jednak z obecnym oprogramowaniem ciężko jest wykonać taką regulację nawet we dwie osoby. Chyba najlepsza byłaby do tego hamowania... Takie różnice korekt powstają w warunkach dynamicznej jazdy. Nie do końca zrozumiałem pytanie. Chodzi o styl jazdy? Dzisiaj mogę potwierdzić, że teraz gdy jeżdżę na LPG i silnik jest zimny w momencie przełączenia (50C) szarpanie nie jest w ogóle odczuwalne - dlaczego?! Efekt bez szarpania utrzymuje się do temperatury w okolicy 90-100C - im cieplej tym szarpnięcia większe.
  10. Sonda wg mnie zachowuje się poprawnie, ciekawi mnie jednak, dlaczego tak późno włącza się grzałka sondy (czarna kreska). Na wykresie widać moment rozruchu silnika (wysoka amplituda na wykresie). Wymiana jak najbardziej wchodzi w grę. Jednak przed wymianą, chciałbym się dowiedzieć czy podejrzenia co do poprawności działania są słuszne. Wczoraj wyregulowałem gaz "na czuja": gdy szarpało, zwiększałem dawkę gazu, aż powstało coś takiego: Najbardziej szarpało i szarpie dalej na kroku nr 10, po regulacji czuję różnicę (chyba, że to subiektywne odczucie, bo osoba, która robiła korektę nic nie odczuła :D) Martwi mnie duża rozbieżność korekt paliwowych od -17 do 23, zakładając,że sonda jest sprawna - oznacza to błędy z komputera czy coś z silnikiem?
  11. Wtryskiwacze faktycznie były brudne, ale objawy przed czyszczeniem i po czyszczeniu się nie zmieniły, również tak samo długo kręcił przed odpaleniem i tak samo szarpał. Chyba, że czyszczenie nic nie daje i tylko wymiana wchodzi w grę. Opór cewek jest jednakowy i wynosi 5,9 Ohm'a. zdjęcia wtryskiwaczy:
  12. Czy praca obu sond lambda powinna wyglądać jednakowo, niezależnie czy od miejsca? z lpg forum: Mi korekty pod obciążeniem dochodzą do +23 / -17, raz zdarzyło się, że wypadł zapłon podczas przyspieszania. Zamieniałeś te sondy miejscami, jaki jest efekt? Masz maszynkę do dymu, czy wykorzystujesz jakiś inny patent? Pozdrawiam, Korn.
  13. Dzisiaj chciałem wykonać automatyczną kalibrację LPG, przeprowadza się ją podobno na postoju z wyłączonymi odbiornikami. Przed kalibracją (która koniec końców nie została wykonana) zauważyłem dziwne zachowanie sondy lambda1, mianowicie: po uruchomieniu silnika sonda nie oscyluje, utrzymuje się na poziomie kilkudziesięciu mV (około 30 - 40, piki do 90). Po chwili (około minuta) lub po przegazowaniu, zaczyna oscylować w zakresie 30 - 900 mV. Po rozgrzaniu silnika do 90C+ i reduktora gazu do 80C przełączyłem na LPG, wykres sondy spadł i utrzymywał się na poziomie 30 - 40 mV, przegazowanie skutkuje pikiem na wykresie, ale sonda nie zaczyna oscylować. Po ponownym przełączeniu na PB, sonda w dalszym ciągu nie oscyluje. Nie mam sondy na wymianę, jedynie mam możliwość przekładki między sobą. Z tym, że podczas podglądu z op-coma, druga sonda chyba w ogóle nie oscyluje - czy to poprawny objaw? Czy to jednoznaczna oznaka, że sonda lambda nadaje się do wymiany? Dodatkowo sczytany został błąd op-comem - O2 ubogi sensor (11)(prawdopodobnie wystąpił po przełączeniu na LPG), wykasowanie błędu nie wpłynęło na wyżej opisaną pracę sondy. Zdjęcia i wykresy z pomiarów wrzucę później, szerzej opisując problem.
  14. Mamy 3y linie diagnostyczne silnika, mają następujące wartości: Pierwsza: Time "Napięcie akumulatora[V]" Przekaźnik pompy paliwa Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego "Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu)[V] *10" "Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu)[V] *10" "Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu[%]" "TP (pozycja przepustnicy) czujnik 1[V] *10" "TP (pozycja przepustnicy) czujnik 2[V]" "Obliczona pozycja przepustnicy[%]" "Sygnał serwo PWM położenia przepustnicy[%] /10" Położenie przepustnicy Czujnik położenia przepustnicy 1 zaprogramowane położenie dolne Czujnik położenia przepustnicy 2 zaprogramowane położenie dolne "Pożądane jałowe[OBR/MIN] /100" "Prędkość silnika[OBR/MIN] /100" Druga: Time Przepływomierz powietrza [V] Przepływomierz powietrza [kg/h/10] Temperatura powietrza wlotowego [V] Temperatura powietrza wlotowego [C] Zawór odpowietrzający zbiornika pali Zawór odpowietrzający zbiornika paliwa [%] Opóź, odcięcie paliwa (Opóźnienie) Uklad zapob, spalaniu stuk, Wzbogacenie siły Zawór 1 wlotu rozgalęzionego Trzecia: Time B1S1 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 1) [aktywny / nieaktywny] B1S2 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 2) [aktywny / nieaktywny] B1S1 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 1) mV B1S2 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 2) mV Obwód sondy lambda O2 B1 (Rząd cylindrów 1) [zamknięte / otwarte] B1S1 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 1) [uboga / bogata] B1S2 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 2) [uboga / bogata] B1 Krótkoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1) Wzbogacenie mieszanki do ochrony katalizatora (grupa 1) [aktywny / nieaktywny] https://lpg-forum.pl/podstawy-strojenia-sterownika-lpg-t32594.html Jutro robię pomiary! Edit: pomiary wykonane, Krótkoterminowa adaptacja paliwa wahała się w zakresie od -23 do 17 % To chyba sporo.. w oprogramowaniu stargas elios nie ma map To jeszcze jest w miarę zrozumiałe, ale pozostałe metody?! tak wygląda okno do kalibracji gazu: Z lewej strony widzimy liczbę porządkową kroków, im wyższy krok tym większe obciążenie (moc) silnika (obroty i prędkość nie odgrywają roli). Wartość podświetlona na niebiesko (błękitny czy coś) to aktualny "krok" obciążenia. Im bardziej obciążony silnik, tym niebieskie podświetlenie wędruje na niższy wiersz. tutaj instrukcja dla chętnych: MI-SW01-EN_R6_PEGASUS-HANDBOOK_24X.pdf
  15. Dasz radę przytoczyć zakładkę / wiersz w której jest ta korekta krótkoterminowa, mogą by mi pomóc, chociaż z tego co mówił gazownik, to chodzi głównie o korektę długoterminową, ona podobno jest ważniejsza - również jest w opcomie? Korekta długoterminowa wyrażona w % ( LONGFT1) na PB jest wartością bliską zeru i jest to jak najbardziej poprawny objaw. Po przełączeniu na LPG - trzeba dążyć do wartości jak najbliższej zeru strojąc sterownik. Tak twierdzi gazownik i nie mam kompetencji, żeby podważyć to co mówi. Rzędy wartości nie przekraczały 3-4% przyglądając się przez ok 10s na miernik (urządzenie diagnostyczne). Pozdrawiam :)
×