Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

korn_8

Forumowicz
  • Zawartość

    12
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutral

O korn_8

  • Ranga
    Nowicjusz

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Kraków

Dodatkowe pola

  • Województwo
    małopolskie
  • Auto
    Signum 1,8 Z18XER + LPG

Ostatnio na profilu byli

225 wyświetleń profilu
  1. Witam, szykuje się do diagnostyki listwy (cewki) w silniku 1.8 z18xer + lpg. Świece wymienione po kupnie auta na ngk. Korek wlewu oleju przyssysany do skrzyni korbowej. W najbliższym czasie układ odmy będzie do czyszczenia. Objawy: szarpanie na gazie, najbardziej widoczne podczas przyspieszania. Rozwiązanie tańsze: dobra duszo z Krakowa lub okolic, potrzebuje Twojej cewki na kilka dni, góra tydzień. W zamian zostawiam swoją oraz zapas piwa na kilka dni ☺ Rozwiązanie droższe: kupno używanej cewki ze szrotu (czy ktoś wie gdzie w Małopolsce jest szrot opli?) Rozwiązanie eliminujące problem cewki: kupno nowej z w/w firm. Rozwiązanie - może uda się coś popsuć: czy ktoś kiedyś rozbierał cewkę w formie listwy, co jest w środku, jest się do czego przyczepić? Pozdrawiam, Korn.
  2. korn_8

    Wskazania temperatuey silnika? Z18xer

    Jeżeli chodzi o wskaźnik zegarowy to prawda. Jeśli mówimy o BC (board computer) to tam temperatura u mnie często przekracza 100C. Więcej info w tym temacie:
  3. korn_8

    Błędne wskazanie temperatury silnika

    Wentylator chłodnicy powinien być włączony przy 105C. Są dwa lub trzy czujniki temperatury. Jeden jest wbudowany w termostat. Dwa lub jeden jest w chłodnicy. Podobno jeden przesyła temperaturę do BC (board computer), drugi do wskaźnika zegarowego. Znalazłem informację, że termostat w Z18XER otwiera się przy 105C, przecież to już jest czerwone pole, to tak ma być? Źródło: https://www.iparts.pl/czesc/termostat-ukladu-chlodzenia-wahler-4431105d,0-79-4431105d-141778.html PS. dodam, że poci mi się pompa wody, gdybym się przyczepił, to można uznać, że nie ma wystarczającego przepływu płynu i stąd ta różnica. Jednak to prawie 30C. Diagnosta odczytał m.in błąd: B0525 - kierunkowskaz przedni prawy - a właśnie nie w tym przypadku! Bo B0525,"Obwód wskaźnika temperatury - usterka"
  4. korn_8

    Błędne wskazanie temperatury silnika

    Witam, u mnie również występuje ten problem (Signum '08, 1,8 140KM pb+lpg, Z18XER). BC (board computer) wskazywał temperaturę 103C, wskaźnik zegarowy tak jakby zatrzymał się na około 92C. Macieju84, czy wskaźnik zegarowy przekroczył u Ciebie kiedykolwiek temperaturę 95C? Dodam jeszcze, że temperatura wskaźnika zegarowego i z BC rosną równolegle do 90C, później następuje szoszor. Wentylator chłodnicy przy jakiej temperaturze powinien się włączyć? Pozdrawiam.
  5. korn_8

    Błędne wskazanie temperatury silnika

    Witam, u mnie również występuje ten problem (Signum '08, 1,8 140KM pb+lpg, Z18XER). BC (board computer) wskazywał temperaturę 103C, wskaźnik zegarowy tak jakby zatrzymał się na około 92C. Macieju84, czy wskaźnik zegarowy przekroczył u Ciebie kiedykolwiek temperaturę 95C? Wentylator chłodnicy przy jakiej temperaturze powinien się włączyć? Pozdrawiam.
  6. Witam, w odpowiedzi na temat: U mnie kontrolka się nie zapala (pomijając problem z odpaleniem), auto ma problemy po 15h przestoju, aktualne temperatury nie mają wpływu na odpalanie. Ale kontrolka świeci jakąś część sekundy po przełączeniu kluczyka na zapłon (3cia pozycja).
  7. korn_8

    Montaż tempomatu

    Witam, proszę moderatorów lub autora o dodanie informacji w pierwszym poście. Chodzi o demontaż włącznika świateł z trybem manualnym. Błacha rzecz, ale po co sobie urwać zaczepy. W przypadku świateł z trybem automatycznym: wciskamy przełącznik na trybie automatycznym i obracamy na tryb zero. Reszta analogicznie do instrukcji. Pozdrawiam.
  8. Witam, w styczniu tego roku, założyłem dwie nowe osłony przegubów autofern seinsa, 15pln / szt na znanym portalu aukcyjnym. Około tydzień temu, zauważyłem, że obydwie osłony są "rozpołowione", teraz są trzy możliwe powody takiej sytuacji: kiepskie osłony ;), niewłaściwy montaż - metalowe obejmy zbyt blisko siebie lub zbyt daleko od siebie, (podczas montażu, smar z przegubów został całkowicie usunięty i nałożony nowy, bezpośrednio z dedykowanego woreczka). stary, uszkodzony, widoczne na tym zdjęciu jest podtoczenie, niektórzy mówią, że jest to miejsce specjalnie pod montaż małej obejmy, ktoś może to potwierdzić? Po założeniu osłony, odległość wydaje się zbyt duża i przegub byłby wówczas bardzo rozciągnięty podczas skręcania. wyczyszczony przegub: nowy, zamontowany: Pytanie: Czy ktoś wie jaka powinna być odległość montażowa obejmy która idzie na przegub od obejmy, która idzie na drążek przekazujący? Ps. przy okazji wymiany mieszków / osłon gumowych, wymieniłem oryginalny sworzeń wahacza - 21 lat użytkowania, sprawny, jedynie co mnie w nim niepokoiło to uszkodzona guma zabezpieczająca smar. Takie sworznie oryginalnie w moim modelu są montowane na jakichś nitach, które bez rozwiercania - ani rusz Pozdrawiam,
  9. W książce "sam naprawiam" jest ładnie wszystko wytłumaczone, krok po kroku. Co do samej regulacji linki, zdjęcia z opisem znajdziesz tutaj: http://www.vectra-unlimited.pl/jpg/porady/reczny.html Link tyczy się hamulców tarczowych, jednak śruba odpowiedzialna za regulację naciągu jest taka sama. U mnie regulacja nie wystarcza i wciąż mam słaby ręczny, obstawiam winę bębnów lub regulację przy drążku. W hamulcach bębnowych poprzez wycieranie bębnów, może zwiększać się luz na hamulcu postojowym. Ponadto w bębnach są specjalne otwory technologiczne, do regulacji naprężenia szczęk. Pozdrawiam. Ps. Właśnie przeczytałem datę postu i odgrzałem kotleta, jednak może komuś się przyda
  10. korn_8

    Wspawanie przedniego pasa podłużnicy

    Przepraszam za zwłokę, ale lepiej późno niż wcale. Panowie! Z całym szacunkiem, ale żaden z Was nie miał racji. Vectra, została zrobiona w około dwa tygodnie od publikacji pierwszego posta! zdjęcia przed naprawą: zdjęcia po naprawie: porównanie: Dokładnie nie pamiętam ceny, ale zderzak razem z maską (pod kolor!) kosztowały mnie około 100pln + lampa (z lampą nie trafiłem, ale na przeglądzie nie wypunktowali, że są dwie różnego rodzaju) Reszta części została ponaciągana i wyprostowana, na sankach minimalnie zauważalny dzwon. Mechanika, właściwie (lakirnika) szukałem długo i mozolnie, ale znalazł się Pan w odległości niecałego kilometra od byłego miejsca parkowania vectry (obeszło się bez lawety, czy holowania). PS. moderatorzy, przydała by się opcja podglądu postu przed wysłaniem. Co Wy na to?
  11. Witam wszystkich, to mój pierwszy temat na tym forum. Piszę do Was z prośbą o parę rad z racji, że z Vectrą A macie na pewno więcej doświadczenia odemnie. chciałem wymienić parę rzeczy blacharskich w mojej Vectrze A, silniczek 1.6, rok 95, kolor lakieru 81L zdjęcia: https://www.dropbox.com/sh/7t89726aoy4eo0w/AABeD3Cn6FbfOjbGRDKD4mjQa?dl=0 do wymiany jest: - zderzak, - belka pod zderzak, - przedni pas podłużnicy, - okulary reflektorów, - lampa prawa, - kołyska/sanki, - maska Moje pytanie jest odnośnie wymiany elementów które są zgrzewane, rozumiem, że nowe trzeba spawać migomatem, jednak nie do końca jestem pewien w których miejscach najlepiej odciąć krzywe elementy. Na zdjęciach zaznaczyłem kolorem czerwonym miejsce cięcia, czy owo miejsce jest dobre, może warto zrobić większą zakładkę z blachy? Jeżeli ktoś dysponuje w/w częściami, to jestem zainteresowany, najlepiej w/w kolorze lakieru. (Kraków) Pozdrawiam
×