Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

cybernetic87

Forumowicz
  • Content Count

    23
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About cybernetic87

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    łódzkie
  • Auto
    Vectra B 1996 1.6 16V
  1. Co sądzicie o tym oleju ? http://opelczesci.com.pl/pl/p/OLEJ-SILNIKOWY-POLSYNTETYK-10w40-ORYGINAL-GM-5L./1217
  2. Dobrze zaznaczyłeś, to wąż od dużego obiegu, generalnie do 90C powinien być zimny, wtedy powinien nastąpić taki charakterystyczny spadek temperatury (na wskazówce) bo termostat otwiera duży obieg. Z tego co słyszałem to często wywala się termostaty i wtedy duży obieg chodzi na stałe. Jakie to ma skutki ? Wolniejsze nagrzewanie silnika(czyli teoretycznie niższa sprawność), gorsze smarowanie no i wolniej się zrobi cieplej w aucie (np. zimą) Poprawcie mnie jeśli się mylę. Dużo z tego co piszę opieram na starym golfie ale silnik to silnik, powinno być podobnie.
  3. coś mi bardzo wali z tyłu, w lewym kole, jak nieraz szybciej przejadę przez próg zwalniający to zaje***** tak jakbym w kamień przywalił, huk niezły. teraz na prograch zwalniających już do 5kmh zwalniam, aż trąbią bo sie boje tego mówili że to tuleja się wbija i tak huknie wtedy :/
  4. No to jeszcze jeden temacik, skoro już się zarejestrowałem - więc tak. Byłem sobie na sprawdzeniu zawieszenia w pobliskim warsztacie - podnośnik, brecha i wszystkim tam poszarpali, okazało się że do roboty jest WSZYSTKO, totalnie wszystko, wycenili całość na ponad 2000zł tuleje, sworznie, drążki, stabilizatory, amory - no totalnie wszystko do wymiany, jeszcze doszukali się łożyska w jednym kole, a amorach to ogólnie powiedzieli, że wylane, a najlepiej to powiedzieli żeby wahacze całe powymieniac. Jakiś czas później znajomy mechanik robił mi rozrząd to poprosiłem go by sprawdził zawieszenie, wg niego sworznie wahacza, drążki i gumy TYLKO do wymiany. Na sam koniec pojechałem na zaprzyjaźnioną stację diagnostyczną, na rolki i szarpaki, wyszło ze amory przód 70 - 60, tył około 55 oba..... hamulce wsio ok, no i gostek wlazł na kanał poszarpał i powiedział że do wymiany są JEDYNIE łączniki i gumy. A, no i gość ze stacji powiedział, że póki co to są luzy na tych gumach i łącznikach i że jak zrobie to mam podjechać i wtedy zobaczy ewentualne inne luzy bo teraz nie może (?) Teraz to już nie wiem komu tu wierzyć, mogło na szarpakach nie wyjść to co widzieli na podnośniku ??
  5. Pisałem wcześniej - dałem 2500zł bez klimy, alusów i innych tego typu bajerów. Gdybyś czytał cały temat to wiedziałbyś, że mineral zalałem z 1500-2000km temu więc jeszcze może nie zdążył się tak znagarzyć tam, ale fakt faktem nie wiem co było wcześniej lane a tel od wcześniejszego właściciela zwyczajnie zgubiłem - myślę, że już po zakupie - uczciwie powiedziałby mi co było lane... może gdzieś znajdę ten tel.
  6. Czekaj czekaj, to ja nie ściągałem całego kolektora tylko tę górę, tam u góry było silikonem nawalone. ja chyba rozkręciłem kolektor na pół - posiłkowałem się sam naprawiam - generalnie to nie wylazł mi cały kolektor jak na tej fotce z wtryskami, właśnie zdjąłem górę by odsłonić wtryski ale fakt - mam to samo co na fotce.
  7. Gdyby to było na LPG to bym nie pisał o wtryskach aż takim laikiem nie jestem, na LPG idzie elegancko, na benzynie dławi. tyle, że 90% czasu check engine się pali także to inna mowa.. check engine zgłosiłem w innym temacie.
  8. Myślę, że by strzelało, miałem kiedyś omegę i napierdzielała równo, tutaj nic nawet nie puknie, nie ma opcji by zaśmierdziało gazem nawet z wydechu. Ogólnie jestem i byłem od samej 1 jazdy próbnej pod wrażeniem jak to hula na tym lpg - zawsze miałem jakieś przytyrane instalacje gdzie gasło na zimnym silniku itp. Tutaj z rana od razu jak wstanę tylko odpalam, przygazowuję "słyszę cyk" pod silnikiem - elektrozawór i jadę ile chcę, jak chcę, cisnę czy nie, nic nie dławi, nic nie śmierdzi - jak dla mnie poza poziomem w butli co pokazują te śmieszne diódki - w cały świat. Gaz jest ustawiony idealnie. Zrobiłem tą VB może z 2k km i nigdy nie poczułem gazem czy to na zimnym silniku o 5 rano czy na gorącym i czy przy gazowaniu czy bez, nawet mogę niuchać z wydechu i nie czuć.
  9. To ja nie mam żadnych uszczelek przy głowicy, kolektor był dowalony na silikon aż go z tych szpil wyszarpać nie mogłem - póki co wsadziłem tak jak był na ten stary silikon - nie odczułem różnicy - może łapie lewe powietrze cholera go tam wie. między połówkami kolektora - nie wiem o co biega ? wiem, że też ten kruciec co idzie od kolektora był sztukowany, na zaciskach metalowych ucięty kawałek gumowej rurki odmy i podciśnienia też za dobrze nie wyglądają, wszystko sparciałe, kilka wężyków mi się urwało przy demontażu kolektora, to już nie jest guma tylko plastik sie z tego zrobił - ale wiadomo praca w wysokiej temperaturze przez x lat. musiałem skracać wężyki by to złożyć do kupy.... btw,. gdzie tu gaz idzie ? przed kolektorem ssącym ? to jeśli na kolektorze byłby wyciek to by śmierdziało gazem czyli można przyjąć że tam jest szczelnie hm ?
  10. No i kolejny temat w temacie mojej VB zakupionej 3 tyg temu, stwierdzam, że każde zagadnienie jest na inną dyskusję więc robię dużo tematów. Moja VB ma jeszcze jedną przypadłość, temperatura "wisi" gdzieś w okolicach 80C, nie widziałem jeszcze nigdy stabilnego 90 czyżby ktoś wywalił termostat ? (znowu słowa mechaników bo ja się znam 3 po 3) jak to sprawdzić ? Czy te 80C w normalnej pracy jest ok ? Szczerze to jak dla mnie duży obieg ciągle jest "ciepły" więc tak jakby w ogóle nie zmieniał obiegu, nie ma też tego charakterystycznego spadku temperatury gdy załącza się duży obieg. Btw. widać, że w silniku dłubane było dużo bo np. kolektor ssący był uszczelniony / przyklejony na silikon (tam w ogólej jest orginalnie jakaś uszczelka? - może się rozpadła i ktoś za*****bał silikonem na sztuke ) Edit: Przepraszam za temat w złym dziale - proszę o przeniesienie do "Układ chłodzenia" Mea Culpa
  11. Witam, No to zakładam nowy topic odnośnie tego czujniora co mi świeci na desce dniem i nocą (choć czasem gaśnie - z niewyjaśnionych przyczyn i okoliczności) Świeci od pierwszej jazdy próbnej, błędy posprawdzane na OP-COM nie było totalnie nic poza tym czujniorem, skasowany, przejechane pareset m znowu się zajarał, znowu na komp to samo - czujnik spalania stukowego. Czytałem tematy odnośnie tego ale zazwyczaj to kończyło się wymianą sterownika silnika, czy jest aż tak źle ? Gdzie on się mieści ? jakby ktoś miał ładną fotkę tego ustrojstwa to poproszę Gdzie go można odpiąć? Jakby ktoś miał ładną fotkę miejsca gdzie to odpiąć to poproszę (i czy wtedy check po skasowaniu nie powinien się świecić ? )
  12. Sprawdź ciśnienie na listwie wtryskowej - wykluczysz od razu pompę i / lub wtryskiwacze, u mnie słabo trzymał zarówno zawór na listwie wtryskowej jak i w pompie (tam też jest coś w rodzaju membramy) po lewej od kolektora ssącego (pod nim) masz taki kapturek plastikowy - odkręć to i w środku wciśnij śrubokrętem - tzn. najpierw zapal auto na chwilę, zgaś i wciśnij ten zaworek pod tym kapturkiem co mówię, po odpaleniu nawet powinno trzymać ciśnienie, powinno Ci siknąć. u mnie były tak wyrąbane oba zaworki że jak tylko zgasiłem auto to od razu nie było ciśnienia, wszystko uciekało z węzy i ciężko odpalał na benzynie, w ogóle nierówno chodził bo listwa nie trzymała ciśnienia. Powymieniałem i teraz odpala na benzynie od strzała, równo chodzi, tylko się przydusza przy ostrym gazowaniu ale szczerze to mi to zwisa bo po 100m już jeździ na LPG
  13. dzięki wszystkim za odpowiedzi co do oleju zrobił się nam mały offtop bo widzę, że przyczyny takiego klekotu jeszcze nikomu nie udało się rozpoznać czytałem komentarze pod filmikiem rybkinsa i ktoś tam robił cały remont silnika i dalej mu klekota heh ja mam jeszcze takie objawy że potrafi się przydusić przy dużym przegazowaniu tak z 1 na 2 jak mu dam w p***** albo z 2 na 3 czasem się zadławi i wypluje czarnym z wydechu, chyba któryś wtrysk siedzi - mimo wymiany listwy, łącznie z wtryskami - moje były usyfione to założyłem te kupne z tablicy (z całą listwą za 30zł - miały być niby dobre) za to na niebiesko mi nigdy jeszcze nie zakopcił... trochę go ogólnie przeorałem, chciałem zobaczyć co toto potrafi i 195 po A2 poginałem na LPG - nawet sie to zbiera jak na taką kasę auto :Pdobrze, że nie mam obrotomierza bo pewnie na 6tys, piłowałem - ale nawet zupełnie nie słyszałem żeby jakoś strasznie wył (zamknięte szyby) nawet spalanie na tym LPG mi przyzwoite wyszło a prymitywna instalacja 2gen - przy średniej prędkości 170km/h na A2 - 300+ km zrobione i spalił z 35L - wyszło niedużo ponad 10l , Golf przy 180-190 to już ryczał niemiłosiernie - jak maluch przy 120 a niby mocniejszy motor był 1.8 i lżejszy.
  14. No rybkins, gra Ci jak u mnie lol może to korbowód tłucze o coś ? ten mechanik z bramki nr 3 powiedział, że to korbowody mogą być porysowane i będą tak tłuc. to co pany, jak przejechałem 1500-2000km na tym mineralu to już nie mogę wrócić do półsyntetyka ? (nawet nie wiem co było zalane ale przy 426 000 sądzicie że ktoś lał półsyntetyk???)
  15. Nie wiem czemu macie takie uprzedzenie do minerala.... w Golfie jeździłem na mineralu (takim najtańszym z kauflandu za 20-30zł / 5L) przez 3 lata, a był to Golf 3 1.8 i nic nigdy z silnikiem się nie działo, chodził jak strzała na benzynie i LPG (przebiegu miał jak go prowadziłem na szrot 326tys) Zaprowadziłem go na szrot tylko ze względu na kończące się opłaty, butlę i MEGA korozję wszędzie gdzie się da, podłoga, progi, drzwi, nadkola, bagażnik - chodzaca rdza - ale silnik nie do zajechania, jechałem nim 200km/h na LPG
×
×
  • Create New...