Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

DoGGy

Forumowicz
  • Zawartość

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O DoGGy

  • Ranga
    Nowicjusz

Dodatkowe pola

  • Województwo
    dolnośląskie
  • Auto
    OPEL VECTRA C 2.2 147 KM

Ostatnio na profilu byli

139 wyświetleń profilu
  1. szarpanie Z20net

    Witajcie, Udało Wam się uporać z tym szarpaniem? Ja mam problem przy przyspieszaniu na pierwszych biegach w granicach do 3 tyś obr. Dalej juz jest ok. Idzie normalnie, ma pełną moc. Problem też się pojawia przy wyzszych predkościach nawet na 5 i 6 biegu. rowniez w granicy do 3 tys obr. Niestety nie mialem okazji sprawdzic w wyzszym zakresie obr. Dodam ze auto po pelnym serwisie i po programowaniu kompa. Jakies sugestie?
  2. Swap z 2.2 na 2.0t

    Dołączam się do tematu z tym, że ja mam pytane odnośnie wiązki wraz z kompem. Dużo to modyfikacji ? mam wszystkie graty (drugie auto), Przełoże wszystko sam, lecz nie mam pojęcia czy komputer bedziepasował do wiążki a jeśli nie to dużo jeszcze z tym roboty ?
  3. Panewki nominalne miałem z logiem GM - nie dziwota bo nigdy nie były rozbierane Nie miały luzu, ani też nie widziałem, żeby były wyeksploatowane w nadmiarze, ale stwierdziłem, że to nieduży koszt i mogę się pokusić o ich wymianę.
  4. W głowicy wymiana uszczelniaczy zaworowych, szlif gniazd, planowanie, wymiana prowadnic i cos tam jeszcze, ale już nie pamiętam. garść gratów dostałem ponownie. Ale generalnie to mówił, że więcej się zrobić nie dało. Zrobił kompleksowo. A jeśli chodzi o pobór oleju to niestety, ale bierze. Znacznie mniej niż wcześniej, ale coś tam łyknie. tak wyliczyłem, że 100 ml/1000km. Wcześniej brał mi 0,8-1l/1000km. Na razie za mało km zrobiłem, żeby cokolwiek powiedzieć. Zwłaszcza, że najpierw to wszystko musi się ułożyć. Na początku, dopóki się nie ułoży to podejrzewam, ze oleju trochę będzie spalać w większych ilościach. Czas i najechane km pokażą ;p
  5. rozrząd Lp. komponent cena 1 uszczelka pompy oleju (dekiel od rozrządu) 69,10 zł 2 rozrząd kpl. (2xkoła, łańcuch, napinacz, 3xślizgacz) 662,00 zł 3 uszczelniacz wałka rozrządu 45,08 zł 4 pasek wielorowkowy 30,00 zł 5 nadlanie, nawiercenie i nagwintowanie dwóch otworów od strony rozrządu 250,00 zł 6 SUMA 1 056,18 zł remont (dół i góra silnika) komponent cena Ogólna kompleksowa regeneracja głowicy 650,00 zł uszczelka miski olejowej 29,21 zł uszczelka pokrywy zaworów 80,00 zł uszczelka głowicy cylindrów 122,98 zł uszczelka kolektora wydechowego 37,19 zł uszczelka kolektora ssącego 37,10 zł zestaw pierścieni tłoka 446,52 zł panewki korbowodowe 75,00 zł uszczelniacz wału korbowego 30,81 zł SUMA 1 508,81 zł sprzągło i inne Lp. komponent cena 1 tarcza (LUK) 150,00 zł 2 wysprzęglik + łożysko oporowe 301,33 zł 3 olej przekładniowy (do skrzyni 2x1litr) 90,42 zł 4 olej do wspomagania 37,28 zł 5 filtr paliwa 31,74 zł 6 filtr oleju 15,00 zł 7 olej valvoline 5w30 5l 150,00 zł 8 filtr powietrza 20,00 zł 9 SUMA 795,77 zł ŁĄCZNiE 3 360,76 zł Aha bo zapomniałem dodać. W podzespoły zaopatrywałem się w INTERCARSIE. Części tylko górna półka. Nie wiem jak z cenami w innych sklepach. Ja miałem spore rabaty także ceny mogą się różnić od tych, które Wam inny sklep zaoferuje Pozdrawiam
  6. zobaczcie czy to otworzycie remont opla.docx
  7. Panowie w załączniku wrzucam plik Excel gdzie wszystko rozbiłem na drobne części Jeśli chodzi o moje pierścienie to nie były zapieczone, były całe fruwały ładnie po tulei cylindra, lecz były już wysłużone i troszkę przepuszczały na zamkach, chociaż kompresje miały wzorową co już wcześniej pisałem. W moim przypadku olej uciekał przez uszczelniacze zaworowe. Tuleje stan nominalny, bez progów, ani rys, ładne owalne, bez skazy. Jedynie nagar na tłokach - ale to normalne w komorze spalania Rozrząd wymieniałem, dlatego, że fachowcy robiący rozrząd poprzedniemu właścicielowi poprzeciągali gwinty i śrubki od ślizgacza się poluzowały, wyżłobily mi dziury w bloku i w głowicy i spadły do miski olejowej, a ślizgacz sobie luzem mieszkał na łańcuchu rozrządu i dlatego tam w tabelce widnieje pozycja z nadlewaniem i gwintowaniem Jeśli chodzi o załącznik to musicie liczyć się z kosztami robocizny u mechaników jeśli nie zamierzacie robić tego osobiście. Ja robiłem wszystko sam, także zaoszczędziłem na mechanikach i pozwoliłem sobie na wymianę innych podzespołów np. sprzęgła Foornal, moim zdaniem jeśli chcesz zostawić samochód na dłużej i chcesz mieć pewniaka to lepiej zrobić remont, bo nigdy nie wiesz w jakim stanie kupisz drugi silnik z22se, chyba że planujesz zmienić na inny model silnika ;] Przepraszam za zwłokę, ale ostatnio żyję na wariackich papierach. Jeśli będą jakieś pytania, to postaram się wchodzić w miarę regularnie na forum i odpisywać Pozdrawiam i szerokości życzę remont opla.xlsx
  8. Panowie wstrzymajcie się do niedzieli. W niedzielę rozpiszę co ile mnie kosztowało i jakie są efekty Moim zdaniem włożyć kilka groszy i zrobić remont. Z silnikiem zwłaszcza z22se jest loteria. Nigdy nie wiesz jaki kupisz. Może być tak, że kupisz w takim samym stanie, a może nawet lepszym ale po kilku tysiącach rozleci się rozrzad lub inna część silnika. Ja wyszedłem z założenia, że jeśli ma mi auto służyć to zrobię remont i będę wiedział na czym stoję. W niedzielę rozpiszę wszystko co do złotówki. Na chwilę obecną mogę powiedzieć, że zrobiłem już ponad 1000 km i na bagnecie nie zaobserwowałem ubytku oleju Także pełen sukces ;]
  9. Witajcie. Nie pokusiłem się o wymianę tłoków, ani korbowodów, a tym bardziej głowicy. Postanowiłem zostawić wszystko w serii, nie ma co ingerować. Będę chciał mocniejsze auto to kupie sobie z mocniejszym silnikiem, to na razie wystarczy. Za to pokusiłem się o całkowitą regenerację głowicy i wymianę pierścieni. Ze wstępnych oględzin powierzchnia tulei cylindrów jest gładka i bez progów także znajomy mechanik odradził mi honowania. A co Wy o tym myślicie? I dodatkowo kompletny rozrząd był robiony 80 tysięcy temu, jest sens wymieniać rozrząd ? To takie poboczne pytania. Natomiast główny powód tego posta to problem doboru oleju do silnika. Całkowicie zregenerowana głowica, nowe wszystkie uszczelki, nowe pierścienie, "nowy" rozrząd. Jaki olej polecacie. Chciałem zalać pełen syntetyk, to zapewne nie będzie strzał w kolano. Bardziej mi chodzi o to jakiego producenta. Macie jakieś doświadczenie na czym opel najbardziej lubi jeździć i co będzie dla niego najlepsze? Pozdrawiam
  10. Witajcie koledzy, tak jak mówiłem wiosna nadeszła, czyli czas na remoncik opelka Zwracam sie z prośbą o poradę, a dokładnie co zakupić, wymienić, zregenerować, aby remont się udał. Mam zamiar remontować kompletnie głowicę. W dodatku słyszałem, że mogę pobawić się we wrzucenie tłoków i korbowodów z z22yh, co dałoby nieco wieksza moc silnika, co Wy o tym sądzicie ?
  11. Rocznik 2002, zapewne jestem szczęśliwym posiadaczem egzemplarza z wadą
  12. Niestety spala o wiele więcej oleju niż początkowo napisałem, widocznie preparat uszczelniający poprzedniego właściciela przestał działać. A co do zmiany oleju na syntetyk to trochę się boję, bo jakby nie patrzeć przechodzi się segmentami w dół a nie na odwrót. Z drugiej strony silnik nie ma żądnych wycieków, ani się nie poci także może wytrzymać taką próbę. No i wiadomo silnik ma już 300 kkm najechane, czy ta zmiana będzie bezpieczna dla niego? A co myślicie o planowaniu głowicy? Można wymienić uszczelniacze trzonków zaworowych bez zdejmowania jej. Jest potrzeba rozbierać całą górę i dać ją do planowania? Wiem, że to niewielki koszt bo chyba około 100 zł, ale wolę się zapytać kogoś bardziej doświadczonego czy to ma wgl jakikolwiek sens? POZDRAWIAM !
  13. Jak już napisałem kompresja jest także dołu silnika się nie tykam. Planuje jeszcze w tym roku zrobić głowicę, bo już mam dosyć tego kopcenia, dolewki jeszcze można przeżyć, ale nie niebieskich pierdów z wydechu ! Jak zrobię uszczelniacze i zawory to skorzystam Kretoslaw z Twoich wskazówek i zmienię również olej na syntetyk i dam Wam znać w jakim stopniu to wszystko pomogło Pozdrawiam
  14. Witam serdecznie, Jestem tu nowy, zakupiłem VC 2.2 147 km. Samochód w idealnym stanie. Przy zakupie widziałem, że lekko spaliny barwią się na niebiesko, ale ze względu na to, że wiem, że te silniki lubią łyknąć trochę oleju to nie zmartwiłem się tym faktem. Jednakże zrobiłem Viki już 2 tysiące km i to co się dzieje za samochodem to przechodzi ludzkie pojęcie. Aż wstyd tym jeździć bo tak kopci na niebiesko. Nie mam pojęcia jak poprzedni właściciel to zatuszował, ale jestem załamany... Przebieg 300 000 udokumentowany, mam całą książkę serwisową prowadzoną po dziś dzień. Silnik cały suchy, bez żądnego wycieku, pracuje bardzo równo, odpala żwawo, ładnie wkręca się na obroty, ma mocy tyle ile powinien mieć. Porównuje do audi A4 1.8 T 150 km (ona była ciut zrywniejsza bo lżejsza i w bardzo dobrej kondycji) i BMW e34 2.0 150 km, które wydawało mi się trochę słabsze niż VC. Także przy zakupie stwierdziłem, że silnikowo VC jest w dobrej kondycji, tylko bierze olej co w tych motorach jest normalne. Domyślam się, że czeka mnie mały remont. I tu pojawia się moje pytanie. Wystarczy wymienić pierścienie, czy razem z nimi tłoki? i czy ingerowac w tuleje cylindrów? I jakim cudem udało się poprzedniemu właścicielowi tak ukryć dymienie ? Bo niemożliwością jest, żebym w ciągu 2 tys km zajechal silnik..... jestem załamany, bo za samochód dałem worek pieniędzy... Proszę o pomoc i Pozdrawiam Zapomniałem dodać olej to GM 10W40. Poprzedni właściciel zapewniał, że łyka 1-1.2 l na 10 000 km. Po 2 tyś dolałem już 0.4-0.5 l co wskazuje na jakies 2 litry na 10 000 km Sprawdziłem kompresję. Na otwartej przepustnicy 14,5 bara, na zamkniętej 12,5 ~ k=10. czyli pierścienie są w dobrym stanie! Co Wy o tym sądzicie ?
×