Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

akutom82

Forumowicz
  • Content Count

    167
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About akutom82

  • Rank
    Średnio obeznany

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Tychy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    śląskie
  • Auto
    VC 1.8 140KM Z18XER Kombi

Recent Profile Visitors

448 profile views
  1. I mnie dopadła kontrolka chłodnicy. Zapaliła się nagle - mozna powiedziec przed chwilą jak wracałem z roboty. Nigdy wcześniej nie miałem z nią problemu. Płynu po rozgrzaniu silnika mam delikatnie ponad zgrzew. Na zimnym delikatnie poniżej. Tak właściwie mam od zawsze. Kontrolka świeci się równeż przy zgaszonym silniku (pojawia się po około 4-5 sekundach od przekrecenia kluczyka na rozgrzanym. Na zimnym jeszcze nie sprawdzałem bo przy tym upale trochę potrwa wystudzenie ). Po zmostkowaniu wtyczki kontrolka się nie zapala co sugerowało by uszkodzony czujnik. Jakieś rozwiązanie problemu? Znalazłem ewentualnie nowy zbiorniczek razem z czujnikiem i korkiem https://e-opel24.pl/produkt/zbiorniczek-wyrownawczy-plynu-chlodniczego-z-czujnikiem-poziomu-plynu-oraz-korkiem-opel-vectra-c-signum-1-6-1-8-2-0-2-2-3-2-1-9-cdti-1304237-9202200/
  2. Pytanko zostać przy 5W30 (Motul) czy przejść na 5W40 np.Valvoline. Pytam odnośnie KZFR. Teraz przy każdym rozruchu (zimny ciepły) kółka klepią przez jakieś 2-3 sekundy. Czy 5W40 może chodz trochę poprawić sytuację z racji trochę większej lepkości ? Z valvolina myślałem nad tym olejem SynPower MST C3 5W-40 ew. Maxlife 5W40 (chodz nie wiem czy ten spełnia normy OPLA)
  3. Pytanko zostać przy 5W30 (Motul) czy przejść na 5W40 np.Valvoline. Pytam odnośnie KZFR. Teraz przy każdym rozruchu (zimny ciepły) kółka klepią przez jakieś 2-3 sekundy. Czy 5W40 może chodz trochę poprawić sytuację z racji trochę większej lepkości ? Z valvolina myślałem nad tym olejem SynPower MST C3 5W-40 ew. Maxlife 5W40 (chodz nie wiem czy ten spełnia normy OPLA)
  4. Jaki najlepszy olej do 1.8 XER 5W30 czy 5W40 na kołka KZFR?
  5. Dobra to co lać do 1.8 XER 5w30 czy 5w40 ?? Z normą DEXOS czy bez ??
  6. Cretux Powiem tak. Sprawdziłem w poprzedniej furmance i zdało egzamin. Silnik cały . Zdecydowanie poprawiło kulturę pracy i spadło spalanie oleju. 100% satysfakcji.
  7. No właśnie nie stosowałeś ale ktoś ci tam coś powiedział że silnik był w gorszym stanie .... a może ten silnik powinien już dawno być na szrocie dlatego zdechł ... to nie jest preparat typu mam nowy silnik A to ile twoim zdaniem powinien trwać ten filmik 2 miesiące żeby cie przekonać ??
  8. Sam olej co mu niby da ?? Jak pierścienie już przepuszczają ?? Zostaje albo robota tego albo ratowanie się w inny sposób. Tu masz filmik
  9. Na stronie ceramizera masz dokładnie wszytsko opisane. Powiem ci z własnego doświadczenia mnie w poprzedniej furmance pomogło. Spadło i to dość mocno spalanie oleju. Najpierw zalałem go płukanką do silnika od LM potem nowy filterek olej i ceramizer. Bajki które co niektórzy opowiadają o tym że silnik się po tym rozsypie są tak samo przydatne jak to że po 100 tys km trzeba lać już półsyntetyk i tym właśnie prostym sposobem wykańczają silnik...
  10. i jedno i drugie pewnie do roboty możesz spróbować same uszczelniacze na zaworach ale jak już kopci na niebiesko to pewnie pierścienie .... ja tam na twoim miejscu spróbował bym wlać ceramizera. Na pewno nie zaszkodzi ..
  11. Wiem że zaraz odezwą się głosy krytyki .... spróbuj wlać ceramizer do silnika. Mnie pomogło w poprzedniej furmance. Brała 1 litr na 1000km. Po dodaniu spadło do 200ml.
  12. No ..... ale zostaje jeszce kwestia czy olej fuchsa bedzie lepszy niz GM i czy ktoś dolewał ceramizera do skrzyni
  13. Mam VC 1.8 XER i kilka pytań a propos wymiany oleju: 1. Lepiej oddesać czy odkręcić pokrywę? 2.Jaki olej najlepszy i ile go potrzeba ? (polecają ten TITAN SINTOFLUID SAE 75W-80 albo GM podobno 1.6 litra wchodzi) 3.Którędy zalewać nowy ? 4.Stosował ktoś preparaty typu Liqui Moly czy Ceramizer do skrzyń ?? 5.Zna ktoś w Tychach mechanika który zrobi to szybko bezboleśnie i w miarę tanio ?
×
×
  • Create New...