Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

PopekDlaPrawdziwychDam

Forumowicz
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About PopekDlaPrawdziwychDam

  • Rank
    Nowy
  • Birthday 02/09/1984

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna

Dodatkowe pola

  • Województwo
    warmińsko-mazurskie
  • Auto
    Vectra B 2.2 DTI Design Edition 150KM Chip Germany

Recent Profile Visitors

294 profile views
  1. Witam serdecznie Po uderzeniu w krawężnik musiałem wymienić półoś lewą i wachacz . Lecz okazało się ,że do wymiany jest również przekładnia kierownicza (ciężko skręca w lewo ,a w prawo bez zarzutu .Do teko słychać głuche stuki i auto prowadzi się niepewnie).Problem polega na tym iż nigdzie nie mogę dostać maglownicy/przekładni używanej do Vectry B 2.2 DTI kombi po lifcie. Czy ktoś wie czy z innych Vectr B np.2.0 dti, lub 1,8-20 benz itp. pasuje maglownica do mojego modelu. Bardzo proszę o pomoc
  2. U mnie wystarczyło wymienić obudowę filtra paliwa na nową i problem znikł. Odpala nawet po 15 dniach stania na "dotyk". Wcześniej wystarczyły 2 dni stania i był problem szczególnie zimową porą. Jednak jak udało się odpalić to odpalał cały dzień normalnie .Do tego dymił na biało-niebiesko na zimnym silniku i potrafił mieć nierówne obroty .
  3. Do sprawdzenia przegłuby zewnętrzne i wewnętrzne+ ilość oleju w skrzyni.Pozdrawiam
  4. Miałem podobny problem. Przy 3 tyś.obr/min auto traciło moc i wyskakiwał check (choć nie zawsze).Okazało się ,że był to któryś zawór podciśnienia. Fakt mechanik męczył się z tym trzy dni bo podobno jest tam sporo tych "wynalazków".
  5. Wiele olejów jest tzwn. HC i dotyczy to nie tylko 10w40 ale i 5w30 itp. Producent dopuszcza olej 10w30 lub 10 w40 choć w mojej instrukcji (niemiecka) bardziej "kieruje się" w wyborze na 0w30 lub 5w30 .Fakt w instrukcji jest napisane do -15 st.C jednak wydaje mi się ,że to kwestia jakości/dodatków produktu nie samej klasy lepkościowej (jest ona przestarzała i nie odzwierciedla już ona w tych czasach jakości oleju bo można kupić oleje 10w40 czy 15w50 jako oleje syntetyczne (Ester/Pao IV). Producenci często podają na swoich stronach parametry filzykochemiczne produktu i na tej podstawie warto oceniać olej do sposobu jazdy, temperatury otoczenia/ obciążeń termicznych jednostki. Nie oszukujmy się teraz te super oleje :low saps ,long life itp. mają teoretycznie dbać o układ oczyszczania spalin i tym związaną ekologię,a nie o samą jednostkę napędową . http://www.millersoils.pl/produkty/trident/trident-10w40/ Ja widać olej ma w miarę ok lepkość w różnym zakresie temperatur ,wysoką temperaturę płynięcia :-42 st C oraz wysokie TBN na poziomie 10.
  6. Dobrze zrobiłeś szczególnie dla turbo .Olej 10w40 to olej mineralny z dodatkiem max 30% "dodatku syntetycznego". Nawet producent dopuszcza olej 10w40 do tego typu silnika.
  7. U mnie co 10 tyś wymiana na 5w50 Valvoline++płukanka Liquy Moly . Przebieg ponad 350 tyś
  8. Mam VB FL 2,2 DTI kombi sport Design Edition z 2002r Środek :Jedyna różnica to brak CB ,na pokładzie jest orginalne radio z zmieniarką , posiadam climatronic i szyberdach. https://www.google.pl/search?biw=1438&bih=685&tbm=isch&sa=1&q=vectra+b+irmscher+wewnątrz&oq=vectra+b+irmscher+wewnątrz&gs_l=psy-ab.3...7912.9999.0.10258.8.8.0.0.0.0.107.749.6j2.8.0.dummy_maps_web_fallback...0...1.1.64.psy-ab..0.0.0....0.66CxHLallyU#imgrc=K4iM_OPZDK1JAM: Zewnątrz : https://www.google.pl/search?biw=1438&bih=685&tbm=isch&sa=1&q=vectra+b+kombi+zender&oq=vectra+bzender&gs_l=psy-ab.1.1.0i13k1j0i7i30k1j0i7i5i30k1j0i8i7i30k1.10383.10383.0.13000.1.1.0.0.0.0.149.149.0j1.1.0.dummy_maps_web_fallback...0...1.1.64.psy-ab..0.1.146....0.M0s5d1byzpA#imgrc=wgD-XYOIOa6HeM: Silnik : Auto kupione w Niemczech przy przebiegu 243 tyś/km. posiadało już z chip-owany silnik po 145tyś/km na 150KM (momentu obrotowego nie pamiętam) wraz do tego dokumentacja .Co do serii ciężko mi się odnieść,jak i napraw jakie auto przeszło w Niemczech ,ale w tej konfiguracji co posiadam auto daje dużo radości z jazdy. Do tej pory auto ma przebieg 358 tyś km i jak do tej pory turbo i pompa pozostała ta sama .Jedynie problem był z odpalaniem auta nawet po dwóch dniach stania ,ale po wymianie wężyków podciśnienia paliwa dochodzące do wtrysków ,jednego zaworu podciśnienia , wymianie kompletnego obudowy filtra paliwa oraz świec żarowych auto odpala na dotyk i nie dymi na zimno .Żeby cieszyć się długą eksploatacją tego diesla postawiłem na -Wymiana oleju co 10 tyś/km + płukanka silnika "liqui moly" +"Valvoline Vr1 5w50"(spalanie 0,5-1.0 litra na 10,000km) wraz z filtrem paliwa i powietrza+ co 50 tyś/km płukanie zbiornika paliwa+ sprawdzone ON bez dodatków ponieważ taka Verva jest całkowicie bezsiarkowa co czyni ,że słabo smaruje układ paliwa z tego co wiem. Dolewam również jak kolega powyżej olej 2T ,ale co jakiś czas. Zalety : -silnik ładne "ciągnie" jak na diesla już od 1,5 obr/min i lubi się kręcić nie tracąc zadyszki do 4- 4,5 tyś.obr/min. -brak dwómasy -ponadprzeciętna żywotność wtryskiwaczy paliwa -bezawaryjny rozrząd na łańcuchu (podobno 2.0 DTI posiadają ten problem, że potrafią się zerwać). -mimo wielu opiniom uważam ,że problem z pompą w 2.2 DTI jest mocno przesadzony choć w 2.0 DTI to jak czytam to jakaś plaga usterek wszystkich dotyka. Uważam ,że wiele usterek jest zwalanych na pompę i jej przypisywane jest całe zło ,a problemy często wynikają z innej dolegliwości .Jednak diagnoza bywa często bardzo problematyczna jak było w moim przypadku. Jeszcze jedna uwaga te auto na słabej jakości akumulatorach nawet nowych nie wiedzieć czemu doprowadzają do dziwnych dolegliwości dotyczących elementów chłodzenia i pracy jednostki napędowej. -bezawaryjne i żywotne turbo -niskie spalanie Wady: -głośna i niska kultura pracy silnika -ubytki płynu chłodniczego często ciężkie do zlokalizowania .Mimo wielu problemów wszystko jest już odnalazłem ;-) -problemy z przepuszczaniem oleju poprzez korek spustowy oleju (pamiętajcie o nowych uszczelkach) i poprzez pocenienię się uszczelki pod pokrywą zaworów . -jak wspomniałem czuła elektronika i osprzęt jednostki napędowej na nie markowej jakości akumulatory -delikatny element pokrywy filtra paliwa. Pamiętajcie by przed dokręceniem pokrywy zalać ją z filtrem do samego końca ropą i wymienić dokładnie uszczelkę i delikatnie z durzą dokładnością dokręcić górną obudowę .Inaczej układ potrafi się zapowietrzyć -częste lecz drobne awarie układu klimatyzacji- tam zawsze coś jest do zrobienia ;-)))))))
  9. Mi tak samo się grzał .Wymieniłem termostat i pompę wodną, odkamieniłem chłodnicę+ nowy płyn ,ale na niewiele się to zdało choć temperatura nie dochodziła już do czerwonego pola ,ale trochę powyżej 100 st.C .Zbieg okoliczności w trafił ,że cieknąć zaczęło od pompy obiegu wody : https://omoto.pl/index.php/opel-omega-c-22dti-pompka-obiegu-wody-1470432138806.html Po wymianie tego elementu jadąc nawet w 30st.C 200km/h temperatura jest lekko poniżej 90st.C.Pozdrawiam
  10. http://valvoline-eu.lubricantadvisor.com/advice.aspx?lang=pol&type=dce8bb02865de9a218b1493cf08f611d
  11. Miałem identycznie i nikt nie potrafił mi pomóc .Wymieniłem termostat i pompę wodną, odkamieniłem chłodnicę+ nowy płyn ,ale na niewiele się to zdało choć temperatura nie dochodziła już do czerwonego pola ,ale trochę powyżej 100 st.C .Zbieg okoliczności w trafił ,że cieknąć zaczęło od pompy obiegu wody : https://omoto.pl/index.php/opel-omega-c-22dti-pompka-obiegu-wody-1470432138806.html Po wymianie tego elementu jadąc nawet w 30st.C 200km/h temperatura jest lekko poniżej 90st.C.Pozdrawiam
  12. Ja w skrzyni wymieniam olej co 2 lata .Już drugi raz wymieniłem na http://www.specol.com.pl/main/produkt/625.html i nie słucham głupot ,że w skrzyni oleju się nie wymienia. W silniku nie wymieniam co 30 tyś/km ,a co 10 tyś na znowu tej firmy (to nie marketing szeptany) .........http://www.specol.com.pl/main/produkt/419.html.Auto ma przebieg 336 tyś kilometrów i silnik, skrzynia chodzi "delikatnie" nawet przy -27 st.C. Co do olejów GM to bynajmniej 10w40 to słabe smarowidło i nie nadaje się do DTI .Przy -22 st.C klekotał niemiłosiernie i stawiał durze opory przy rozruchu .
  13. Ja w skrzyni wymieniam olej co 2 lata .Już drugi raz wymieniłem na http://www.specol.com.pl/main/produkt/625.html i nie słucham głupot ,że w skrzyni oleju się nie wymienia. W silniku nie wymieniam co 30 tyś/km ,a co 10 tyś na znowu tej firmy (to nie marketing szeptany) .........http://www.specol.com.pl/main/produkt/419.html.Auto ma przebieg 336 tyś kilometrów i silnik, skrzynia chodzi "delikatnie" nawet przy -27 st.C. Co do olejów GM to bynajmniej 10w40 to słabe smarowidło i nie nadaje się do DTI .Przy -22 st.C klekotał niemiłosiernie i stawiał durze opory przy rozruchu .
  14. Mi w 2.2 DTI uciekał płyn najpierw w małych ilościach ,a potem w coraz większych ilościach i temperatura cieczy wskakiwała latem powyżej 90st.C.Po wymianie pompki obiegu wody problem znikł ;-))))). Znajduje się ona od strony kierowcy pod spodem silnika. https://www.google.pl/search?q=dti+pompa+obiegu+wody&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjRvf798cjRAhVoIsAKHbZ4CgUQsAQIKQ&biw=1301&bih=620
×
×
  • Create New...