Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Dariusz93

Forumowicz
  • Content Count

    93
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Dariusz93 last won the day on June 15 2016

Dariusz93 had the most liked content!

Community Reputation

10 Neutral

About Dariusz93

  • Rank
    Nowy
  • Birthday 02/09/1993

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Toruń
  • Zainteresowania
    Elektronika , elektromechanika

Dodatkowe pola

  • Województwo
    kujawsko-pomorskie
  • Auto
    Opel Vectra B 2.0 DTL

Kontakt

  • GG
    33057008

Recent Profile Visitors

442 profile views
  1. Witam . Kupiłem wiązke silnika do DTLa z przełomu przedlift/polift czyli pierwsza na 5-cio pinową przepływke i kompa "KU" , numer pompy wtryskowej zamontowanej z tym zestawem był 003 i tu zaczynają się schody ponieważ u mnie w starej wiązce z przepływką 4-ro pinową oraz kompem z jednym dużym złączem jest pompa z końcówką numeru 002.. teraz pytanie czy ryzykować i kupić w ciemno tą pompe 003 i zamontować czy spróbować ruszyć nowszego kompa na Mojej pompie ,która jeszcze (odpukać) żyje i ma się dobrze? 002 i 003 były zamienne? Dodam ,że w Mojej wiązce dokładniej to wtyczce od pompy jest 5 przewodów a nowsze wiązki czyli od ostatnich przedliftów do ostatnich poliftów mają we wtyczce 6 przewodów... nie wybuchnie? Rocznik Mojej wiązki to 10/96 a tej ,którą kupiłem to 6/97 czyli 8 miechów różnicy.. niby nie dużo ale mam jeszcze chwile bo musze z kumplami powalczyć z immo oraz doprowadzić tą wiązke do stanu używalności (ktoś uciął kilka wtyczek). Z góry dziękuje za jaką kolwiek pomoc i pozdrawiam
  2. Witam. Cały czas zastanawia mnie co Opel miał na myśli tworząc diagram kontrolki tempomatu w modelach II generacji (Zafira , Astra , Vectra) prócz Omegi. Jeśli powstał taki diagram nie ma możliwości aby w ŻADNYM modelu oraz gamie silnikowej nie została wykorzystana.. Nie ma co porównywać Opla do innych marek w sensie ,że na pewno nie zrobili tej kontrolki "dla jaj" ... twierdze tak dlatego ,że nie spotkałem modelu ,w którym jakaś kontrolka a właściwie jej diagram nie był wykorzystany w żadnej gamie silnikowej , więc w naszych dieslach musi być gdzieś wolny pin sterownika silnika ,który uruchamia tą kontrolkę.. Najgorsze jest szukanie. Jak wiadomo sterowniki silnika jak i silniki były często w zupełnie innych markach samochodów potwierdza się to m.in właśnie w marce Opla gdzie szły silniki 2.5 tds z bmw . Pozostaje nie szukać na siłe i może kiedyś przez przypadek uda się to rozgryść mam tylko nadzieje ,że jako wspólnota i fani bądź zwykli posiadacze po prostu po odkryciu tego pokażą to na forum i nie będą z tego tworzyć jakiś niewiadomych korzyści majątkowych przykładowo "podłączanie kontrolki tempomatu poprzez programowanie sterownika silnika za 50/100zł" lub jakiś specjalny kosmiczny moduł rodem z NASA wlutowywany w sterownik silnika bo Mój pierwszy post pokazuje ,że można mieć taki bajer za darmo korzystając z płyt głównych starych telewizorów ,radioodbiorników itp. urządzeń . Na pewno jak ja coś znajdę podziele się tym właśnie tutaj , najwyżej edytuje post wpisując numer strony i komentarza poradnika odnoszącej się do właśnie takiego pinu w sterowniku aby nie trzeba było wertować stron i szukać jak na razie wiadomo mi tylko o silniku 1.8 ,w którym to występuje możliwość podłączenia kontrolki w taki sposób w jaki zrobiła by to fabryka
  3. Witam , prosze o rozkodowanie VINu W0L000036V1042629 dodam, że ze strony opelvindecoder nie ma danych o silniku i wyposażeniu fabrycznym
  4. Ja wsadziłem pompe paliwa z corsy b i napompowałem układ paliwowy - nieszczelności się pokazały
  5. I każdy silnik diesla od 2.0 w vb powinien mieć bagnet takiej długości? Bez znaczenia czy to DTL DTH X czy Y?
  6. Przeglądając schematy ABS i ABS TC wszystko wygląda na to ,że : Silnik benzynowy dostaje sygnały do komunikacji z pompy ABS/TC do ECU silnika prawdopodobnie przez złącze X7 PIN 24 i PIN 6 .ale z drugiej strony silnik Diesla na tych pinach ma zasilania czujników z przekaźnika sterującego z pinu 30 (lub 87 ale bez różnicy bo chodzi o obwód ,który przekaźnik załącza) więc jest to troche dziwne.. trzeba by poszarpać wiązke od np. X20XEV i zobaczyć jak to wygląda. Ogólnie w schemacie nie mam rozdzielenia na diesel/benzyna
  7. Jestem po krytycznej sytuacji z DTLem na pompie 002.. objawy? Cały czas falowanie , nawet gdy się rozgrzała , delikatne szarpanie powyżej 2500 obrotów, zgaszona po 10 minutach ledwo zapaliła.. wsadziłem na chwile pompke z corsy b 1.6 16V (pompka 3.5 bar) i po podłączeniu na chwile szczała ropą z uszczelki sterownika pompy wtryskowej oraz wężyków przelewowych. Dobranie się zajeło mi nie całą godzinę ,wymiana-2minuty ,czyszczenie dolotu itd. łącznie 5 godzin. w zbiorniku mam 10 litrów stała pod średnio stromą górke przodem do góry całą noc , następny dzień i kolejną noc . Efekt? Jakby chodziła 5 minut temu uszczelka w serwisie BOSCH kosztowała mnie 30.00zł . Strach ma wielkie oczy Panowie a jeśli ktoś ma taką samą pompe to dodam ,że w 002 sterownik od czujnika prędkości pompy jest na wtyczce więc bez obaw można zdjąć sterownik , nie wiem jak w nowszych. Moja uszczelka ,zrobiła się płaska i plastikowa więc minimum te licznikowe 349kkm mam
  8. Panowie dla dobra potomnych ma ktoś z was te fotki ze schematami itd , które wstawiałem? Po formacie kompa widzę ,że nie mam ich na dysku a z tematu również znikneły chociaż nie powinny :/ jak ktoś ma i przesłał by mi je na pw abym mógł odświeżyć będe wdzięczny
  9. Kalt/Cold z angielskiego i niemieckiego "zimny" tak gdy silnik jest zimny tam powinien sięgać poziom płynu chłodzącego
  10. To nie jest temat o MIDzie tylko o kontrolce tempomatu. O MIDzie masz oddzielny temat
  11. Ja nie mam ale może koledzy Ci pomogą a jeśli nie to licznik od 20XEV jest do 260 z tego co pamiętam w 1.8 powienien działać bez problemów
  12. Musiałbym mieć oba wsady i czas wtedy może udało by się zauważyć różnice w pierwszym poście było , który bajt za co odpowiada
  13. A więc udało mi się przekodować licznik operacja zajmuje mniej niż 5 minut zmieniając wbrew pozorom dużo na screenie widzimy gdzie dokładnie szukać bajtów odpowiadających za Indeks prędkości czyli ilości impulsów na 1km . Dla kół: 15" 195/65 jest to 14972 imp./km wartość w zaznaczonym na czerwono polu/kwadracie musi wynosić 7C 3A (już po odwróceniu bajtów) 14" 185/70 jest to 15434 imp./km wartość w zaznaczonym na czerwono polu/kwadracie musi wynosić 4A 3C (już po odwróceniu bajtów) 14" 175/70 jest to 15795 imp./km wartość w zaznaczonym na czerwono polu/kwadracie musi wynosić B3 3D (już po odwróceniu bajtów) Błąd wskazywanej prędkości jest taka jak mówili koledzy od 2 do 5/8% (u mnie prędkość zawyża o 2%) ale kilometraż zgadza się co do 100m z nawigacjami oraz aplikacjami na smartfony pokazującymi odległość wg. wbudowanego w tel. GPSu. jjjj Teraz pewnie niektórzy będą się głowić "jak sie to do cholery liczy?!" otóż bardzo prosto odpalamy nasz windowsowy kalkulator klikamy widok->Programistyczny i ukazuje nam się taki wyje*iec po lewej stronie naszego już mądrego kalkulatora mamy do wyboru-DEC HEX OCT BIN nas interesują TYLKO DEC i HEX. z zaznaczonym DEC wpisujemy naszą wartość czyli np. 15 000 załóżmy,że chcemy mieć w liczniku tyle impulsów na 1km Teraz zostaje nam kliknąć na hex... Tadam! Mamy naszą magicznie zakodowaną liczbę jeszcze pozostaje nam ją odwrócić czyli jak wyszło nam 3A 98 musimy zamienić bajty miejscami czyli 98 3A i wyszło nam 15 000 impulsów na 1km po wgraniu tak przerobionego wsadu licznik będzie działać tak jak my tego chcemy i nie trzeba się stresować o rozmiar opon a przekłamanie licznika.
×
×
  • Create New...