Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Cyfrowy_Opelek

Forumowicz
  • Content Count

    29
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Cyfrowy_Opelek last won the day on July 3 2016

Cyfrowy_Opelek had the most liked content!

Community Reputation

4 Neutral

6 Followers

About Cyfrowy_Opelek

  • Rank
    Nowy
  • Birthday 03/07/1987

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Kraków

Kontakt

Dodatkowe pola

  • Województwo
    małopolskie
  • Auto
    Leon, Astra Z19DTH

Recent Profile Visitors

1547 profile views
  1. Widocznie za krótko ja miałeś. Przeważnie tak na drugi dzień wywala DTC.
  2. Tak wszystko się zgadza poza tym, że tak jak napisałem wyżej w PSG16 wszystko robi się przez zlacze OBD II jak w większości samochodów. Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka
  3. Błąd P242F, problemy co 800 - 1500 km rzeczywiście wskazują na problem z dpf. Ale może napisz jaki auto ma przebieg zeby było wiadomo czy ma już prawo nie dawać rady.
  4. Dla pompy to bez znaczenia czy zrobisz chipa w sofcie czy założysz boxa. I tak musi zrobić to co ma zadane. A robiąc chipa w żaden sposób nie grzebie się w pompie tylko przez złącze obd II w aucie wszystko się robi, przy okazji można wyłączyć EGR i ELOBAU jak jest to kombi albo signum.
  5. hmmm? Po.... 1) Podłącz komputer (op coma) i na liście danych zobacz czy pracuje Ci EGR procentowo i prądowo wtedy będziesz wiedział czy jest wyłączony czy nie. Jak jest wprogramowany to będzie stał cały czas na 100% i wtedy możesz sobie założyć zaślepkę (tylko nie z puszki) ! 2) Wypinanie wtyczki nie ma sensu bo (oczywiście są różne sposoby) ale wyłącza się programowo przepływ (prace zaworu EGR) "P0400 Rozpoznano zbyt słaby przepływ recyrkulacji gazu wydechowego." Czyli powtarzam przepływ a nie robienie od razu "głupiego jasia" ze sterownika silnika w postaci usuwania całych tabel błędów. Prądowo cewka ma być podpięta tylko nie pracuje. Wiec może być wyprogramowany a jak mu przerwie obwód wypinając wtyczkę to błąd i tak może się pojawić. Dlatego lista danych i parametry. 3) Nie masz efektu mocy po samym zaślepieniu bo : Albo masz już wyprogramowany programowo i dlatego nie masz błedu, Albo przepaliło Ci puszkę zanim zdążył złapać DTC bo tak od razu się nie generuje! Trzeba pojeździć Kolejna sprawa jest taka, że nawet jak zaślepiacie EGR dobrą zaślepką a nie wyprogramujecie to sterownik silnika wysyłając nadal sygnał do EGR żeby się otworzył informuje przepływomierz, że do silnika wpadnie powietrze którego nie zmierzył ale, że jest zaślepiony przepływ to MAP w kolektorze to widzi i dlatego wywala błąd "przepływ słaby". Po wyprogramowaniu sterownik silnika nie musi "kazać cewce od EGR sie zamknąć" i oszukiwać przepływomierza. MAP w kolektorze widzi to powietrze co zmierzył przepływomierz w dodatku ZIMNE bo EGR już nie podaje ciepłego (nie powstaje nagar w kolektorze ssacym). Z prawa fizyki wiemy, że zimnego powietrza zmieści się więcej w komorze spalania (po to jest intercooler) a MAP informuje sterownik silnika jakie jest nie tylko ciśnienie doładowanego powietrza ale i jego temperatura to i ster dawkę paliwa zwiększy i wtedy są efekty poprawy dołu o których piszesz. 4) Co do tego jak się wyprogramowywuje EGR szkoda się rozpisywać... Powiem tylko tyle, że mapy się edytuje a nie zmienia na inne! P.S. Wykonawca usługi napewo Cie nie naciągnie, bo czy jest wyłączony czy nie i tak weźmie za to odpowiedzialność! A przy całej operacji modyfikacji jak już ma plik w edytorze to samo wyłączenie EGR to tylko kilka kliknięć myszką. Sprawdzanie po kimś co zrobił i czy dobrze zajmuje więcej czasu. Wiec to nie jest tak, że nic nie zrobił - Troszkę zaufania
  6. Wystarczy dorwać kogoś z TECH2 i w PSG16 można zrobić prawie wszystko- wyłączyć Elobau, EGR, Podnieść MOC, Zwiększyć dawkę rozruchowa i wydłużyć grzanie świec. Tanio na wieki i sami programujecie Tech 2. Pliki wymienia się za pomocą e-mail wiec rejon Polski nie ma znaczenia. A nie powiem 2.2DTR po podniesieniu mocy naprawdę fajnie zasuwa
  7. Jest to około 70°C Dlatego w nowych 1.7 w np. Astrze J zastosowano by- pass chłodnicy Egr aby na zimnym silniku spaliny nie przelatywaly przez chłodnice co powoduje szybsze nagrzewanie się silnika. Dodatkowo jest zastosowana odlączana pompa wody która na zimnym silniku także nie pracuje. Konstruktorom chodzi o jak najszybsze nagrzanie sie silnika aby spalnial norme emisji spalin. Co do tlokow nie ma zaslepienie EGR większego znaczenia. Bardzej martwił bym sie w drugą strone gdy Egr jest caly czas uchylony nieswiadomie i wali nam gorącymi spalinami z sądzą. Później mamy zaszlamiony nagarem kolektor, przepustnice zablokowane klapy wirowe itp. .... Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka
  8. Nie do końca rozumie... ale prawdopodobnie chodzi o... W samochodzie została wymieniona pompa wraz z sterownikiem na używkę. Ta używka była wylogowana, lub ktoś ją wylogował i zaprogramował blokadę rozruchu pinem z Twojego auta. Jest oki auto odpala ale jeszcze pasowało by zrobić aktualizacje oprogramowania SPS (map) sterownika silnika pod Twój numer nadwozia. Jeśli to też zostało zrobione przyczyna musi być w nowym zestawie (pompa, sterownik) jeśli usterki wcześniej nie było! Jeśli była ta sama przed wymianą szukamy dalej. W PSG16 nie ma "plug&play" 1). Robimy klona całego sterownika otwierając stary ster i później nowy żeby wgrać całość i po temacie. 2). Kupujemy pompę z sterownikiem (albo sam sterownik i przekładamy tylko elektronikę) najlepiej wylogowane, lub wylogowujemy sami a następnie programujemy immo i: - albo mamy ten sam numer wersji oprogramowania wiec mamy fuksa jest oki (mało prawdopodobne) - jeśli nie to zgrywamy SPS pod nasz numer nadwozia i śmigamy
  9. W takim razie zapraszam. W moim profilu z zakładce "O Mnie" jest podany kontakt do mnie.
  10. Podczas wymiany kolektora ssącego nie ma prawie żadnej ingerencji w rozrząd. Cała sprawa polega tylko na przykręceniu kółka pompy wysokociśnieniowej do obudowy w odpowiednim miejscu (proponuje użyć dłuższych śrub). Napięcie oraz ustawienie rozrządu pozostają bez zmian. Czas realizacji takiego zabiegu (EGR, DPF, Klapy, +ew optymalizacja lub zwiększenie mocy) to przeważnie z jednego na drugi dzień, ponieważ ze względu na duży nakład prac mechanicznych pliki obrabiane są wieczorami na spokojnie po zakończeniu pracy. Lepiej powoli na spokojnie za to dokładniej (szczególnie przy obróbkach typu zwiększanie mocy lub optymalizacja). Jeżeli chodzi o zadymienie to sprawa wygląda w ten sposób, że jeśli mamy sprawny układ dolotowy (po wyłączeniu EGR jest jeszcze sprawniejszy- tylko zimne powietrze) nie leją nam wtryskiwacze paliwa i jeśli ktoś nie robił nam programu na moc w 15min to nie powinno być żadnych problemów. Zaraz za turbiną mamy katalizator wstępny. Ten drugi w puszce razem z dpf tez można zostawić choć nie ma takiej konieczności (wtedy nie możemy przeprowadzić rury o średnicy wydechu przez środek puszki aby wydech był tak cichy jak przed zabiegiem). Więc o ile auto nam nie kopciło przed zabiegiem to po zabiegu na pewno nie będzie drastycznej różnicy. Teraz jak to wygląda od strony prawnej czyli kontrole drogowe i stacje kontroli pojazdów. Tak jak pisałem w poprzednim poście po usunięciu wygląd oraz wyposażenie zostaje bez zmian! Więc nikt nie może bez pomiaru nam udowodnić, że go nie ma. Ewentualne spawy są wykonywane w niewidocznych miejscach i bardzo starannie. Niektóre serwisy usuwają zupełnie puszki i w to miejsce wspawują rury. To już coś mówi diagnoście samo za siebie a na brak urządzenia spełniającego normę jest usterka istotna, co może spowodować wynik badania- negatywny. Przejdźmy do pomiaru zadymienia spalin, który ma się odpowiednio: dla silników turbo doładowanych do roku 2008r 3.0m-1, dla silników wolnossących do 2008r 2,5m-1. Po roku 2008 dla wszystkich silników diesla wartość ta wynosi 1,5m-1. Jeżeli nasz pojazd był fabrycznie wyposażony w DPF to na tabliczce znamionowej w kwadraciku mamy napisane 0,50. Czyli z filtrem taka jest wielkość cząsteczki sadzy. Oczywiście po usunięciu filtra ona się odpowiednio zwiększy i wykonując takie próby było to przeważnie 0,70; 0,90. Maksymalny przypadek (bardzo zmęczone auto z dużym przebiegiem) wyniósł 1,30. Porównując, to nawet do obecnej normy 1,50 i tak spełniamy tą normę. To się jeszcze długo nie zmieni, ponieważ nawet stacje nie są wyposażone sprzęt badający choćby NOx. A tani nie jest i nie będzie, wiec najpierw podwyżki za badania później nowe sprzęty ale to jeszcze długie lata... Tak samo za granicą, większość taxi ma pousuwane DPF-y bo na olej by nie wyrobili. Od dymu i sadzy aż tylne klapy czarne i jakoś mogą jeździć. Pojazdy z uszkodzonym egr, klapami czy dpf, który nie jest w stanie sam sie wypalić, emitują dużo większe zanieczyszczenia niż auta, w których to zostało wyłączone. Nie podgrzewają środowiska podczas wypalania i nie trzeba wymieniać co chwila oleju, który też trzeba jakoś zutylizować. Usuwamy filtry w samochodach w których jest już problem, gdzie filtry nie są juz w stanie same się wypalać. Czyli jeszcze bardziej szkodzą naszemu środowisku.
  11. Przyjemność Dobrze nazwane ponieważ decydując się na wszystkie 4 punkty z postu 1 eliminujemy wszystkie bolączki Z19DTH zwiększamy przyjemność z jazdy i zmniejszamy koszty do minimum. Za całość - czyli: 1). Mechaniczne - usunięcie filtra DPF (pozostawiając oryginalny wygląd i wyposażenie) - demontaż i montaż kolektora dolotowego (gotowy przerobiony wyczyszczony, zaspawany aluminium i splanowany- 100% szczelności i bezawaryjności.) 2). Elektroniczne wyłączenie w sterowniku - obsługi filtra DPF - obsługi zaworu EGR - obsługi klap wirowych - zwiększenie mocy lub optymalizacja (do wyboru) Koszt takiego zabiegu to 1499zł. W tej cenie zawiera się oczywiście kolektor ssący. Stary zostaje do przerobienia. Zawsze muszę mieć kilka na stanie gotowych. Podejrzewam, że cena niezależnie od regionu polski będzie zbliżona. Za staranne wykonanie obsługi i dobrze zrobiony program taniej się nie da. Pozdrawiam.
  12. Tak naprawdę to "genialne" jest tylko zaślepienie (zaspawanie, śrubki itp.) i wyprogramowanie razem z EGR-em który powoduje nagar i syf w kolektorze, jest też przyczyną poszarpywań podczas jazdy oraz błędu P2279.
  13. Witam. 9 lat pracuje w tej marce i w większości przypadków przyczyną błędu 2279 był EGR. W Z19DT miałem raz przypadek wytartego wałka rozrządu ale mówimy o Z19DTH. Kolego KObus, jeśli jesteś pewien wyeliminowania części które opisałeś wyżej pozostaje jeszcze takie pytanie:Przepustnica?? EGR czyszczony, ale co z częścią elektryczną? Zaślepka ale pełna na próbę czy tylko fiatowska z otworkami?Regulacja turbiny? Błąd znika przy przyśpieszaniu bo w momencie dodania gazu EGR zamyka sie do 100% Jeśli nie masz EGR do podłożenia pewnego sprawnego zaślep swój pełną blaszką wykasuj błąd i na próbę. Błąd i tak się pojawi po pewnym czasie ale szarpania nie powinno być. Być może uszkodzony sterownik silnika nie odczytuje prawidłowo sygnału zwrotnego i źle go wysterowywuje. Stąd szarpanie. Pozostaje jeszcze wyprogramowanie EGR- pomoże w przypadku gdy uszkodzony jest sterownik silnika ponieważ nie będzie go brał pod uwagę ani nim sterował co pozytywnie wpłynie na wydłużenie żywotności sprawnego jeszcze kolektora ssącego. Sam posiadam Astre H Z19DTH wyprogramowany DPF, EGR i klapy wirowe ustawiłem na otwarte ponieważ poprzedni właściciel go wymieniał i jest jeszcze sprawny. Od tamtego czasu kontrolka zapaliła mi się tylko raz jak spaliła mi się świeca żarowa. Po za tym zapomniałem o wszystkich bolączkach tego silnika i ciesze się mocą a klienci ciągle przyjeżdżają z tymi samymi problemami(DPF,EGR,KLAPY) + rozruszniki alternatory i dwu-masy.
  14. Odezwij się kolego ogarniemy temat.
  15. To znaczy ze masz EDC16C9. Dlatego wszystko robili Ci po OBD. Bo w tym przypadku mozna
×
×
  • Create New...