Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

tommatiz

Forumowicz
  • Content Count

    133
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

tommatiz last won the day on May 22

tommatiz had the most liked content!

Community Reputation

9 Neutral

About tommatiz

  • Rank
    Średnio obeznany

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Warszawa
  • Zainteresowania
    Motoryzacja, Alpinizm, Survival, książka, Wędkarstwo. Klimatyzacja zawodowo.

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Auto
    Vectra C Kombi 1,9 150kM 2008r

Kontakt

  • GG
    4585290

Recent Profile Visitors

424 profile views
  1. Witam. Najlepsze rozwiązanie to tylko WURTH i CondenCide. W postach odnośnie dezynfekcji i odgrzybienia pisałem krok po kroku co trzeba zrobić. Na co dzień używam tych dwóch środków w klimatyzacjach przemysłowych i domowych i samochodach i nie mam problemów. Jak ktoś jest zainteresowany profesjonalnymi środkami do klimatyzacji w cenach hurtowych to zapraszam na priv. Pzdr
  2. Tak rozginasz. Chwilę zabawy ale taka operacja wystarczy na kilka lat. Pamiętaj o dobrym smarze. Pzdr
  3. To co wystaje to element silnika który obraca się w tulejce i tam jest korozja. Trzeba rozebrać metalową obudowę i wyjąć tulejkę oczyścić przesmarować i składać i cieszyć się ciszą. Pzdr
  4. Tam nie napotkasz trudności. 7 śrub od wentylatora jedna od nawiewu na nogi i odkręć boczek plastikowy jak lewarek biegów to wtedy łatwiej wyciągniesz wentylator z obudową. Co sezon jak robię chłopakom serwis klimatyzacji to wyjęcie wentylatora to czas ok 5-7 min MAX. Potem odkręcasz szczotki chyba na dwie śrubki i 3 śrubki od obudowy i masz wentylator na wierzchu. teraz już zabawa z odgięceim blaszek i rozebraniem wentylatora. Cisza wentylatora jest bezcenna po tej naprawie :). Użyj dobrego smaru miedziowego. Oczywiście to robota w garażu a nie pod chmurką chyba że w lato. Pzdr
  5. Witam. Nie baw się tak. Wyciągnij silnik i rozbierz go tak jak jest opisane w postach wtedy nasmarujesz i oczyścisz tulejki inna zabawa to tylko tymczasowo i problem będzie wracał. Jak zdjąć schowek masz opisane. Jak wyjąć dmuchawe też masz. rozebranie samego silnika też jest opisane. Mi to zajęło 1.5h spokojnej roboty i tak jak oczyścicłem nasmarowałem to juz drugi rok jeżdżę i zapomniałęm co to dmuchawa :). Wiercenie otworu i smarowanie to tylko na zewnętrzną część tulejki dlatego sugeruję wyciągnięcie silnika i jego rozebranie bo dostajemy się do środka .
  6. Hmm... to niezła lipa :(. pzdr
  7. Witam. Pytanie z ciekawości. Czy w vectrze C 2008 możliwe jest że napięcie w zapalniczkach ( przód przy lewarku, tył w twin audio i w bagażniku) jest tylko wtedy kiedy kluczyk jest w pozycji zapłon? Chodzi mi o np. zwykłe ładowanie telefonu na postoju bez włączonego silnika ale muszę mieć cały czas kluczyk w pozycji on z palącą się deską rozdzielczą. Totalnie bez sensu chyba że coś mam nie tak?? Dzięki pzdr
  8. Witam. Sprawdź pod próbą Azotową ok 20 Bar. W większości to cieknie chłodnica bo nie jest zabezpieczona żadną siatka na kamienie które walą wprost w chłodnice przez grill. U mnie tez minimalnie ciekło a była dziurka po kamieniu jak groszek. Pzdr
  9. Witam. Wpuszczaj środek od strony silnika w kierunku środka auta. Tylko pod dobrym ciśnieniem aby cały parownik był mokry i wszystko się wypłukało. psikanie w kratki od góry nic nie da. Do kanałów wentylacyjnych jest jeden środek: http://allegro.pl/wurth-odgrzybiacz-klimatyzacji-quick-fresh-praga-i6591766274.html Tylko tam jest napisane odgrzybiacz ale w opisie jest napisane że do kanałów powietrza. POLECAM w 100%. Tylko uwaga: nie sprawdzajcie jak pachnie bo po wcisnieciu od razu cały ładunek wypsikacie. To taki granat jednorazowego użycia!!!!!!!!!
  10. Witam. Taka informacja dla wszystkich użytkowników klimatyzacji samochodowej. Skąd się bierze zapach wilgoci czy mokrego kartonu jak piszecie... zapach bierze się kropelek wody które wytrącają się na parowniku i wysychają razem z mikroskopijnym kurzem. Aby temu zapobiec trzeba: jadąc z punktu A do punkt B na 5 min przed zatrzymaniem auta wyłączyć klimatyzację ustawić temperaturę na minimum i ustawić prędkość wentylatora jak najwyższą. Wtedy cała skroplina wytrącona na parowniku szybciej spłynie w tacę a sam parownik się osuszy. Z tego tytułu że zajmuję się na co dzień klimatyzacją wiem co piszę i wklejam dla Was opis z instrukcji klimatyzatora domowego. OPERACJA SAMOCZYSZCZENIA (TYLKO CHŁODZENIE I OSUSZANIE) 20 Ochrona przed nieprzyjemnym zapachem wywołanym osadzaniem się wilgoci w urządzeniu wewnętrznym 1. Po jednokrotnym naciśnięciu Off przycisku podczas pracy w trybie “Chłodzenia” lub “Osuszania”, wentylator będzie kontynuował pracę przez kolejnych 30 minut, a następnie wyłączy się automatycznie. Funkcja ta umożliwia redukcję wilgotności w środku urządzenia wewnętrznego. 2. W celu natychmiastowego zatrzymania, naciśnij jeszcze 2 razy OFF w ciągu 30 sekund. Urządzenie wewnętrzne to parownik które działa na minimalnej prędkości i w ok 30 min wysusza się parownik. W samochodzie nie mamy tyle czasu więc dlatego zalecam szybki nawiew który zdecydowanie obniży wilgoć.Co do środków do dezynfekcji i odgrzybiania to już pisałem a chętnych zapraszam na priv jak ktoś chce kupić profesjonalne środki. Jak ktoś z Mazowieckiego to pomogę w 100% w dezynfekcji klimatyzacji oczywiście po wyjęciu wentylatora i użycia profesjonalnych środków. Pozdrawiam
  11. Odezwij się na priw. Mam wszystko co potrzebujesz. Pzdr
  12. Oj dużo, ja pierwszą zieloną kartę zrobiłem w 2000r jako 673 osoba w Polsce. Oki kończymy pisać o naszej branży bo nam minusa wstawią. Pzdr
  13. Witam. Cieszę się że jest tu bratnia dusza ale moja wypowiedź była do forumowiczów którzy podepną auto pod komputer i biorą jakieś liczby oczekując pełnej diagnozy układu klimatyzacji. Dlatego stwierdziłem że nie tędy droga. Tylko jak zaczniemy pisać gwarą naszą chłodniczą to nikt nas nie zrozumie. Wszystko co opisałeś jest dla mnie rzeczą dnia codziennego. Pzdr. P.S. Dodaj że masz F-GAZ Pozdrówka
  14. Dokładnie, im cieplej tym większe ciśnienie. Dlatego jak robię próby ciśnieniowe na Azocie to staram się aby auto było minimum 24h w jednej temperaturze i na stałe wpięty manometr. Pzdr
  15. Mówisz że pojechałem?? To co jest na zielono zaznaczone na tym manometrze i do czego służy ten odczyt?? http://allegro.pl/manometr-lp-nc-niskie-cisnienie-na-r410a-i6685469010.html A tu masz wytłumaczenie na 3 stronie na dole o temperaturze nasycenia: http://www.zt.ath.bielsko.pl/wrzenie.pdf https://pl.wikipedia.org/wiki/Ciśnienie_pary_nasyconej Zajmuję się klimatyzacją zawodowo ale większymi układami do 20kg i więcej czynnika więc coś o klimatyzacji i odczytach wiem :). A parametr przegrzania i dochłodzenia coś Tobie mówi? Klimatyzacja samochodowa to taka odskocznia dla mnie. Pozdrawiam
×
×
  • Create New...