Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

milosz_han

Forumowicz
  • Content Count

    23
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About milosz_han

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    DE
  • Auto
    SIGNUM 3.0Cdti Z30dt 2006r
  1. Ja osobiscie wymieniłem jeden kolektor maja c ten blad klapy dzialaly normalnie od ogranicznika po drugi jednak komunikowaly blad (najprawodopodobniej czujnik w gruczce padł) problem wiecej nie wrócił
  2. Nie wiem jak wam ale wydaje mi sie że sprawa wyłączenia EGR jest troche bardziej skomplikowana. Przecież zmienia sie ilosć powietrza dostarczanego do silnika. rozumiem wszystko jesli razem z wyłączeniem sprzętowym zostaną wgrane nowe mapy a to juz kosztuje wspomiane 200-400zł co nie wydaje mi sie wcale dużym kosztem patrząc na to że ten ktos posiada wiedze sprzęt i w razie draki bedzie grzebal i poprawiał. Dowcip dotyczący cen usług naprawczych: W pewnej dużej firmie, na hali produkcyjnej uległa awarii maszyna, bez której nie była w zasadzie możliwa jakakolwiek dalsza produkcja. Ponieważ sprzęt był bardzo drogi, a każda godzina przestoju powodowała olbrzymie straty, bez zwłoki wezwano specjalistę, aby zbadał sprawę i rozwiązał problem. Niedługo potem w fabryce zjawił się wezwany fachowiec. Obejrzał uważnie zepsuty sprzęt i niemal natychmiast zorientował się o co chodzi. Wziął młotek i dwa razy mocno uderzył w jedno miejsce, po czym nacisnął włącznik . Cała naprawa zajęła łącznie dziesięć minut. Maszyna ruszyła bez najmniejszych problemów. Dyrektor ds. produkcji bardzo zadowolony, że problem nie był aż tak poważny jak się wcześniej spodziewał, zapytał: - “Ile to będzie kosztować?” - “5000zł” - padła odpowiedź. - “Pięć tysięcy? Jak to ? Przecież zamknęło się na uderzeniu młotkiem! W takim razie chcę dostać rachunek, ze szczegółowym opisem oraz kosztem wszystkich wykonanych czynności naprawczych!” Fachowiec tylko wzruszył ramionami. Następnego dnia rano na biurku dyrektora znalazła się faktura z następującymi pozycjami: Uderzenie młotkiem - 2zł,; Wiedza gdzie trzeba uderzyć - 4998zł.
  3. Zajmuje sie tym ze wzgledu na prace w niemieckim warsztacie. Badania sa dość dokładne każde auto posiada (tak jak wspominałem wczesniej) okreslona emisje spalin (nie jest to podział tylko i wyłącznie na normy EURO). Starsze auta sa badane jedynie testerem diagnostycznym (skład spalin wolnych obrotów, podczas dodawania gazu, oraz na maksymalnych obrotach procedura powtarzana minimum trzy razy) Do tego odczyt obd (nie może występować żaden błąd związany z silnikiem) auta po 2012 posiadaja samodiagnoze wiec wystarczy odczyt testerem po przez obd. To jesli chodzi o diesla Benzynowe prawie tak samo jednak nie sa "katowane" na maksymalnych obrotach tam liczy sie praktycznie tylko co^2 oraz lambda po 2012 tak jak diesel samodiagnoza.
  4. Tabelka wstawiona przez SLAVIO odnosi sie tylko dla przydziału plakiet dla obcokrajowców gdzie w dowodzie nie widznieje oznacznie emisji spalin oraz jesli klient nie posiada zaswiadczenia o posiadaniu DPF lub spelnieniu normy EURO 4 (bo tylko ta juz jest istotna nie ma juz stref w DE dla innych plakietek). Dla aut zarejstrowanych w DE ustala sie to wedle normy podanej w dowodzie rejstracyjnym okienko nr 14.2 (dla signum 2006r z30dt z DPF jest to 0462) A ta tabela obrazuje dokladniej jak działa przydział plakietek. TAk czy inaczej sam DPF i rocznik nie decyduje o normie euro 4 Dla przykladu GOLF IV 1,9 TDI silnik AXR bez DPF spełnia norme EURO4 Jak i jego mniejszy brat VW LUPO 3L
  5. Możliwe ze został zastosowany jeden czujnik dla obydwu zagadnień ale... Błąd p0016 Kurbelwellen/Nockenwellen Übereinstimmung mówi o braku synchronizacji góry z dołem wał /wałki rozrządu najczęściej dotyczy on nieprawidłowego funkcjonowania nastawnika zmiennych faz rozrządu jednak w naszych silnikach Z30DT nie wystepuje to ustrojstwo. typowym bledem czujnika walu jest p0335 z podzialem na obowd otwarty/przerwany, sygnal za wysoki lub fałszywa wartość. Popatrzylem troche na google i bledy te razem dosc czesto wystepują w jeep-ach i autach dodge i jest to oznaka naciągnietego łańcucha co za tym idzie przestawionego rozrządu. Nie upieram sie przy tej teorii chce tylko pomóc i przekazuje to co widze...
  6. Tak jest to blad czujnika predkosci obrotowej silnika ale z tego co widze jest to czujnik odnoszacy sie do napedu skrzyni biegow (automatycznej) który raczej bedzie umieszczony w skrzyni. (moge sie mylic) Link odnoszący sie z cytatem. Bład jest definiowany jako usterka w napędzie nie wpływająca na działanie silnika. "P0700 is an informational code only. It doesn't point to a direct fault in the engine, only a general fault in the transmission." Read more at: http://www.obd-codes.com/p0700 Copyright © OBD-Codes.com
  7. Wzrokowo cieżko ocenić czy czujnik jest sprawny ze wzgledu na to ze jest to po prostu troche drutu w obudowie plastikowej jednak patrzac na pierwszy blad zastanawial bym sie czy przypadkiem rozrzad nie jest przestawiony. CR bierze punkt wtrysku wlasnie z czujnika polożenia wałków rozrządu Jedyny sposób wedlug mnie na sprawdzenie czujnika to oscyloskop
  8. aaa inaczej zrozumialem pojecie grodzi chodzilo mi o strone szyby
  9. Wiem moja uwaga byla dosc nie na miejscu moj blad spowodowany bardziej przyzwyczajeniem plynacym ze ja jednak podlegam przepisom obowiazujacym w DE. a sam pracujac w warsztacie widze jak mozna obejsc testy AU w wiekszosci aut nie liczac rocznikow 2012i w góre (au tylko i wylacznie bierze dane z ECU). Co za tym idzie jest dosc duza nagonka na samochody po świeżym przegladzie i kontroli samochodu a co za tym idzie warsztatu który mógł przekłamać test na korzyść klienta.
  10. Jesli dobrze rozumiem na grodzi znajduje sie sensor roznicy cisnien DPF (okresla jak mocno jest on zanieczyszczony porównując ciśnienie spalin przed DPF i po) a boost sensor to czujnik ciśnienia doladowania turbiny (czyli mierzy jakie ciśnienie zostalo wytworzone w ukladzie dolotowym)
  11. Sorry #Szorsik ja tu tylko mieszkam i widze co sie dzieje... co nie zmienia faktu ze nie maja po co sprawdzac skladu spalin w aucie z pl jesli nie sa w stanie ocenic jaki on ma byc w pl dowodzie nie jest wyszczególnione w żaden sposób jakie normy spełnia dane auto ani w co jest wyposażone
  12. Pytanie tylko co w takim razie kopiują z niemiec bo tutsj to calkiem inaczej wyglada. fakt byly różne kolory naklejek czerwona żółta i zielona ale tylko po to by radykalnie nie zamknąć miasta dla wszystkich tylko robic to stopniowo. Nie ma podzialu jak kto daleko moze wjechac. byl czas kiedy za znak zony mogly wjechac wszystkie kolory, po jakims czasie zółty a teraz na koniec pozostaly juz tylko zielone. A dla ułatwienia w niemieckim dowodzie rejstracyjnym jest dokladnie okreslona norma jaka spelnia dane auto. A co do TDI-kow oni martwia sie troche mniej bo niektore silniki TDI nawet w golfach IV spelnialy norme EURO4 bez DPF Chyba że ustawa bedzie miala gdzies normy europejskie i zajmie sie po prostu wywalaniem aut z miasta
  13. Miejmy nadzieje ze sie nie zapędza i w najgorszym wypadku zrobia jak w DE. Benzyniaki praktycznie wszystkie mogą jezdzić (kat wymagany) a diesle z euro 4 czyli wszystkie z DPF i te nieliczne które spełniają normę bez DPF-a
  14. Ciekawe a słyszałeś w niemczech o takim czymś jak AU ( abgasuntersuchung ) podczas przeglądu ?? Jest to jedna z dwóch składowych TUV-u HU i AU a że auta z lat takich jak nasze ople sa diagnozowane po części przez OBD po prostu bez kata czy bez DPF nie przejdziesz AU co za tym idzie nie dostaniesz przegladu. No i lotne BAG-i tez lubia kontrolowac jakos spalin podczas kontroli zarowno na autostradach jak i normalnych landówkach
  15. Czemu tak uważasz?? taniej wychodzi teraz zrobic niz dojechac motor do konca
×
×
  • Create New...