Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Mateusz8769

Forumowicz
  • Content Count

    111
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Mateusz8769

  • Rank
    Średnio obeznany
  • Birthday 10/27/1987

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Sianów/Koszalin

Dodatkowe pola

  • Województwo
    zachodniopomorskie
  • Auto
    VC 2.2 147km

Recent Profile Visitors

281 profile views
  1. Czytałem o tym, że takie cyrki przy z22se bywają jednak o ile błędy pojawiały się i znikały na przestrzeni ostatnich 3 lat - odkąd mam op-coma - o tyle teraz sytuacja jest trochę inna. Dzisiaj znowu zapalił się check. Skan op-com i znowu cuda. Z nowości - pojawił się błąd ( i skasowałem op-comem ) którego wcześniej nie było: P0420 - Wydajność systemu katalitycznego poniżej wymaganej wartości (Bariera 1) Skasowane wszystko, check zgasł, ale zapaliła się kontrolka samochodu z kluczem i towarzyszący jej niekasowany błąd na ECU E2139-00 brak komunikacji z mod. ster. kol. kierown. (SCM). Samochodu nie odpalę. Szybkie odpięcie masy od ECU, podłączenie i problem znika. Błąd daje się skasować. Jednak powróciły błędy w zestawie wskaźników oraz EHSP jak w temacie powyżej. Skasować się nie dały, kierownica z wykrzyknikiem pojawia się chwilę po odpaleniu samochodu jednak wszystko działa. Ostatnim razem temat zostawiłem do rana - z rana wszystko działało - zobaczę czy jutro z rana znów problem zniknie. Dawniej jak kasowałem błędy to przeważnie długo długo nie wracały. Obecnie myślę, że coś złego zaczyna się dziać.
  2. Panowie Od dłuższego czasu coś wali mi błędami. Czasami nie wracają dłuższy czas, czasami tak jak dziś nie mogę się ich wszystkich pozbyć. Po kolei wyjaśnię sytuację na dzień dzisiejszy. Zapalił mi się dzisiaj check - samochód chodzi w sumie idealnie jak na 15 letni samochód zadbany, chuchany, dmuchany. Dzisiejszy raport diagnostyczny wygląda w skrócie tak: Po wykasowaniu błędów check zniknął, lecz pojawiła się kierownica z wykrzyknikiem. Ponowne skanowania i kasowania za każdym razem kończyły się powracającymi błędami jak poniżej: Spostrzeżenia podczas dzisiejszej diagnostyki: Gdy Op-com przechodził do skanowania ECU ( na zapalonym silniku ) obroty podnosiły się z 750 na jakieś 1100 i na nich zostawały. Po skasowaniu błędów, zgaszeniu auta i ponownym uruchomieniu przez chwilę kierownica bardzo ciężko się obracała, słychać pompę wspomagania i kierownica zaczyna kręcić się normalnie, bez oporów. Kontaktami czyściłem wtyczki od czego tylko się dało pod maską. Wcześniej po takim skanowaniu zdarzało się, że pojawiała się kontrolka silnika z kluczem i nie mogłem odpalić auta. Pomagało odpięcie akumulatora, bądź odłączenie masy od ECU. Zacząłem już nawet podejrzewać czy mój interfejs op-com czegoś nie miesza, jednak check wyskoczył sam z siebie. Błędy musiało sypać coś innego. ABS,ESP,EHSP,CIM,licznik,ECU ? Jak to sprawdzić bez wymiany wszystkiego jak leci ? Typowych objawów dla padającego CIMu nie widzę tutaj. Nie wiem z kolei gdzie oddać Viki by nie wymienili pół elektroniki. Jeszcze info o prądzie: Akumulator - 12.56 Ładowanie - 13.88 Ładowanie przy włączonej klimie i światłach - 13.65
  3. Błędy kasuję tylko Opcomem. Wracają zaraz po skasowaniu. Aku odłączylem by zresetować co się da - dzięki temu moglem uruchomić Viki. Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
  4. Panowie Pompa paliwa wymieniona - Viki chodzi jak nowa. Jednak błędami sypie i sypie... Raz nawet wysypały się tak, że pojawił się samochód z kluczykiem, który zlikwidował dopiero twardy reset z odpięciem akumulatora. Dzisiejsza diagnostyka z OP-COMa: I drugi po resecie akumulatorem:
  5. Na pb nie udało mi się odjechac z pracy. Odkrecilem lpg i ruszyłem, lecz po chwili zapalił się check. Jechać mogłem dalej. Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
  6. Zakrecilem zawór 2h temu. Wypaliłem lpg i teraz odpalilem na pb. Kręcenie przy odpalaniu, a później falowanie obrotów i gasniecie, aż sie rozgrzeje, lecz dalej plybnie nie chodzi. Z nową pompą pewnie to ustanie. Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
  7. Przed oddaniem na przegląd odpiąłem wąż idący od reduktora do wyrysków i włożyłem do wody. W wodzie bombel gazu co 3 sekundy. O tym gazownikowi powiedziałem, ale wykluczyli nieszczelność... Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
  8. Wyłączając przyciskiem. Rozruch po dluzszym postoju bardzo ciężko, trzeba dlugo kręcić by zapalic po czym dlawi się, obroty falują. Podejrzewałem przeciek gazu do kolektory, ale gazownicy to wykluczyli wczoraj wskazując na pompę winną rozruchow i takiej pracy na benzynie. Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
  9. Ostatnie 150 km zrobilem na benzynie. Katorga z brakiem mocy i losowoscia w skakiwaniu na wyzsze obroty. Temu einna ma byc byc wspomniana wyzej pompa paliwa. Wczoraj sprawdzona instalacja gazowa na przeglądzie LPG i wszystko gra. Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
  10. Dziś rano błędy skasowane nie wróciły - na LPG chodzi wzorowo. Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
  11. Akumulator - 12.56 Ładowanie - 13.88 Ładowanie orzy włączonej klimie i światłach - 13.65
  12. Nie mam jak teraz zmierzyć więc podam dopiero jutro. Na PB odpala, lecz trzeba trochę pokręcić. Cewki mam 2 i na tej obecnej było lepiej - na poprzedniej wypadaly zapłony. Wymieniłem z miesiąc temu. Listwa wtryskowa podmieniana szukając problemow z PB, lecz padło na pompę. Może to przepływka, lecz problemy z LPG zgraly się z wysypem błędów dnia dzisiejszego. Kilka błędów tak jak ten od klimy czy od podświetlenia rejestracji to osobna bajka. Dziś silnik potrafił na wolnych obrotach wskoczyć na 1500 obr i tak się kręcić sam z siebie i do tego kontrolka kierownicy z kluczykiem (?). Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
  13. Ładowanie jest w normie. Właśnie powyższych objawów typowych dla CIM nie ma. Do niedawna wystarczyło skasować błędy i długo się nir pojawiały. Padła pompa paliwa i na benzynie szarpie, nierówno chodzi, lecz na LPG bylo do wczoraj ok. Pompa zamówiona. Dziś zaczął silnik nierowno chodzić również na LPG.
  14. Panowie Potrzebuję pomocy. Czy poniższy raport błędów wskazuje na CIM ? Błędy co raz częściej wracają po skasowaniu, dziś to praktycznie po minucie wróciły. RAPORT DIAGNOSTYCZNY: OP-COM 100219a hkj **********************POCZĄTEK ECU ID********************** Source Address: CIM Adres źródłowy: 0x00000245 Identyfikator: 0x0003 VIN 58BZX4F6931055119 Numer części:13112784 Numer wersji oprogramowania: 805050111 Opis systemu: EATON0400 Hardware key number: Ruesselsh Kod alfa: Data produkcji: 021024 Code Index and version: 007 02 Ilość zapisanych kodów błędów:1 B2657 - Wadliwe działanie obwodu oświetlenia (00) - Nie występuje **********************KONIEC ECU ID********************** **********************POCZĄTEK ECU ID********************** Source Address: ECM Adres źródłowy: 0x000007E0 Identyfikator: 0x0501 Nazwa systemu: Z22SE VIN W0L0ZCF6931055119 Numer sprzętu:12563556 Numer części:12571663 Opis systemu: MOTOR0100 Wpisz numer aprobaty: G02001 Hardware key number: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙ Programming Date: FFFFFFFF Software version: 41106 Identyfikator: 0x0501 Ilość zapisanych kodów błędów:1 P0171 - Za ubogi system adaptacji paliwa (00) - Nie występuje **********************KONIEC ECU ID********************** **********************POCZĄTEK ECU ID********************** Source Address: ABS/TC/ESP Adres źródłowy: 0x00000243 Identyfikator: 0x0301 Nazwa systemu: ESP EBC430 Numer sprzętu:12790842 Numer części:9191497 Numer wersji oprogramowania: 00C32B2E Opis systemu: TRW 0300 Hardware key number: Kod alfa: EP Nie znaleziono błędów. **********************KONIEC ECU ID********************** **********************POCZĄTEK ECU ID********************** Source Address: EHPS Adres źródłowy: 0x00000244 Identyfikator: 0x0101 Nazwa systemu: EHPS GEN3 TRW Numer sprzętu:24444336 Numer części:0 Numer wersji oprogramowania: V11_ Opis systemu: TRW 0300 Kod alfa: ECU variant coding: 0x00000105 Ilość zapisanych kodów błędów:1 U2105 - Magistrala CAN, komunikat modułu ECM poza wymaganym zakresem (71) - Obecny **********************KONIEC ECU ID********************** **********************POCZĄTEK ECU ID********************** Source Address: IPC Adres źródłowy: 0x00000255 Identyfikator: 0x0200 VIN W0L0ZCF6931055119 Numer części:9180273 Numer wersji oprogramowania: 4.31 06/02 Opis systemu: VDO 0400 Hardware key number: 0000000000 Kod alfa: WB Data produkcji: 021029 Code Index and version: 001 03 Ilość zapisanych kodów błędów:2 P0500 - Usterka sygnału prędkości pojazdu (71) - Obecny U2139 - Nieprawidłowy sygnał mod. ster. kolumny kierown. (CIM) (71) - Obecny **********************KONIEC ECU ID********************** **********************POCZĄTEK ECU ID********************** Source Address: AIRBAG SDM Adres źródłowy: 0x00000257 Identyfikator: 0x0001 Numer części:13142540 Numer wersji oprogramowania: 00BA9224 Opis systemu: DELCO0400 Kod alfa: GP Data produkcji: 021116 Ilość zapisanych kodów błędów:2 B0077 - Zle dzialanie czujnika poduszki powietrznej kierowcy (00) - Nie występuje B0078 - Zle dzialanie czujnika poduszki powietrznej pasazera (00) - Nie występuje **********************KONIEC ECU ID********************** **********************POCZĄTEK ECU ID********************** Source Address: BCM Adres źródłowy: 0x00000252 Identyfikator: 0x0103 VIN W0L0ZCF6931055119 Numer części:9226554 Numer wersji oprogramowania: C09C27 11021202 Opis systemu: TEMIC04 Hardware key number: Opis systemu: 0x20202020202020303030313637383935 Kod alfa: BZ Data produkcji: 000201010006 Code Index and version: Nie znaleziono błędów. **********************KONIEC ECU ID********************** **********************POCZĄTEK ECU ID********************** Source Address: REC Adres źródłowy: 0x00000254 Identyfikator: 0x0101 VIN W0L0ZCF6931055119 Nazwa systemu: REC Numer części:13125485 Numer wersji oprogramowania: 0000038F Opis systemu: LEAR 0400 Hardware key number: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙ Kod alfa: AX Ilość zapisanych kodów błędów:2 B3883 - Przerwany obwód oświetlenia tylnej tablicy rejestracyjnej (04) - Obecny B3596 - Nieważny kod usterki, proszę ignorować! (00) - Nie występuje **********************KONIEC ECU ID********************** **********************POCZĄTEK ECU ID********************** Source Address: UEC Adres źródłowy: 0x00000253 Identyfikator: 0x0101 VIN W0L0ZCF6931055119 Nazwa systemu: UEC Numer części:13112920 Numer wersji oprogramowania: 0000038F Opis systemu: LEAR 0400 Kod alfa: AM Ilość zapisanych kodów błędów:1 B3596 - Nieważny kod usterki, proszę ignorować! (00) - Nie występuje **********************KONIEC ECU ID********************** **********************POCZĄTEK ECU ID********************** Source Address: DDM Adres źródłowy: 0x00000259 Identyfikator: 0x0101 VIN W0L0ZCF6931055119 Numer części:9227560 Numer wersji oprogramowania: OP1D 186000 Opis systemu: SIEM 0401 Hardware key number: XXXXXXXXXX Kod alfa: KL Data produkcji: 020120 Code Index and version: Ilość zapisanych kodów błędów:1 B3974 - Drzwi kierowcy, przeł. wyboru podnośnika szyby, przerwany obwód lub napięcie za wys. (05) - Obecny **********************KONIEC ECU ID********************** **********************POCZĄTEK ECU ID********************** Source Address: PDM Adres źródłowy: 0x00000258 Identyfikator: 0x0101 VIN W0L0ZCF6931055119 Numer części:9227562 Numer wersji oprogramowania: OP1D 186000 Opis systemu: SIEM 0401 Hardware key number: XXXXXXXXXX Kod alfa: KP Data produkcji: 910120 Code Index and version: Nie znaleziono błędów. **********************KONIEC ECU ID********************** **********************POCZĄTEK ECU ID********************** Source Address: DIS Adres źródłowy: 0x00000246 Identyfikator: 0x0304 Numer sprzętu:13132281 Numer części:13132282 Numer wersji oprogramowania: 08.08.14.07 Opis systemu: VDO 0400 Kod alfa: EQ Code Index and version: 005 02 Ilość zapisanych kodów błędów:4 B3608 - <Nieznany kod błędu> (06) - Obecny U1420 - Przerwa w obwodzie szyny zbior- czej SDA (04) - Obecny U1421 - Przerwa w obwodzie szyny zbior- czej SCL (04) - Obecny U1422 - Przerwa w obwodzie szyny zbior- czej MRQ (04) - Obecny **********************KONIEC ECU ID********************** **********************POCZĄTEK ECU ID********************** Source Address: ECC Adres źródłowy: 0x00000248 Identyfikator: 0x0105 Nazwa systemu: ECC 3200 Numer sprzętu:13128712 Numer części:13138196 Numer wersji oprogramowania: C406 0200300 Kod alfa: Code Index and version: 002 04 Ilość zapisanych kodów błędów:2 B3843 - Czujnik jakości powietrza, przerwany obwód lub napięcie za wysokie (05) - Obecny B3843 - Obwód czujnika jakości powietrza, napięcie za niskie (02) - Nie występuje **********************KONIEC ECU ID********************** I jeszcze jeden dziwny raport z samego ECU sprzed chwili: OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows hkj OP-COM - Okno odczytu CAN> 2003 (3)|Vectra-C / Signum|Pojazd|Informacje o kodach błędów w pojeździe Odczyt informacji... Identyfikator: 0x0501 VIN W0L0ZCF6931055119 Typ silnika: Z22SE Numer części:12571663 Programming Date: FFFFFFFF Hardware key number: ˙˙˙˙R0100˙ Wpisz numer aprobaty: G02001 Hardware manufacturer system name: MOTOROLA Software version: 41106 ECU variant coding: 0x0000B900 Łączna ilość kodów: 5 P1390 - <Nieznany kod błędu> (00) - Obecny P0171 - <Nieznany kod błędu> (00) - Nie występuje P0500 - <Nieznany kod błędu> (00) - Obecny P1390 - <Nieznany kod błędu> (00) - Obecny P1395 - <Nieznany kod błędu> (00) - Obecny
  15. Witam Odświeżę temat. Czy mając tak urwane zaczepy i osobę do spawania muszę dokupić jakieś tulejki z tego samego tworzywa i je przyspawac ? Czy jest inny patent ?
×
×
  • Create New...