Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Mato92

Forumowicz
  • Content Count

    37
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Mato92

  • Rank
    Nowy
  • Birthday 03/31/1992

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna

Dodatkowe pola

  • Województwo
    wielkopolskie
  • Auto
    Opel Vectra B 1.6
  1. No to ogarnął mnie smutek... :/
  2. Witam, temat pewnie omawiany wiele razy ale : dałem auto na sprawdzenie, ponieważ silnik chodził na jałowym nierówno i zauważyłem , że sporadycznie ubywa mi płynu chłodniczego ale to może 100 ml na 2000 tysiące. Mechanik dzwonił 10 min temu powiedział że pod jednym cylindrem wykazuje nieprawidłowe spalanie oraz świeca wyglądała jakby dostał się płyn. Nie ma natomiast objawów typowych jeśli chodzi o uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Dostałem informacje , że jeszcze sprawdzić wszystko i wtedy postawi diagnozę na 100% . Jeśli nie uszczelka to co może jeszcze być nie tak? Pytanie nr dwa : Jeśli okaże się , że to uszczelka to należy wymienić rozrząd który wymieniłem rok temu i zrobiłem 20 tysięcy ? Pozdrawiam.
  3. Witam, jest to pytanie ale też potwierdzenie swoich podejrzeń. Od kilku dni zauważyłem że gdy zostawię na chwilę odpalony samochód z tłumika zaczynają sie wydobywać spore ilości spalin. Zauważyłem też że gdzieś w wydechu jest dziura bo w okolicach tylnego koła od strony kirowcy widać małą mgiełkę. Czy to wina tylko tłumika czy może być coś z silnikiem? Podczas jazdy nic złego się nie dzieje , nie dymi. Płyn w zbiorniku wyrównawczym jest ok .
  4. Ok w takim razie warto robić ten silnik jak już mniej więcej wiadomo że to pierścienie lub prowadnice czy dac sobie spokój i szukać innego silnika?
  5. Mogę się mylić ale jeśli pomiar kompresji był dobry to chyba nie będą pierścienie?
  6. Jaki jest mniej więcej koszt wymiany pierścieni? Dodam, że silnik jest w dobrej kokondycji. Na pomiarze kompresji wyszło wszędzie 16. Niestety to dymienie. Jutro go odbieram od człowieka,który zakładał silnik i zobaczymy czy jest z niego parowóz
  7. Witam, ostatnio zakupiłem silnik, do Vectry B 1.6 16v który po zamontowaniu okazało się ze sporo dymi. Sprzedawca na reklamację powiedział że to wina uszczelniaczy zaworów. Upierałem się, że może być to wina również pierścieni co wiąże się z dużymi kosztami. Zaproponował, że on pokryje koszt wymiany uszczelniaczy i tak też zrobil.Silnik kopci nadal ale mniej. I teraz pytanie: Szanowny Pan sprzedawca powiedział żebym zrobił nim ze 100 km i przestanie kopcic. Może tak być czy to kolejny blef z jego strony? Dodam że umowę mamy taką że Jeśli nie przestanie odda mi koszty za silnik.
  8. Po długich obserwacjach mojego problemu dochodzę do wniosku (mylnego?) , że może to nie uszczelka stanowi problem. Tzn oprócz ubywania sporadycznie płynu i białego dymu który pojawie się przy bardziej dynamicznej jeździe lub gdy upał doskwiera brak oznak , że to uszczelka. Żadnych śladów w zbiorniczku wyrównawczym, brak bąbelków, koloru maziastego itp. Nawet był robiony test na obecność CO2 i nic.
  9. Po wymianie uszczelki odjezdzajac od mechanika wybilo mi płyn górą zbiorniczka po jakiś 5 km ( było przelane i zdazylo się to tylko 1 raz) po kilku dniach jak zrobiłem około 300 km oleju było minimum i dolalem litr. Oleju pije mi tyle co zawsze. Nowe obserwacje : nie dymi już , jednak płyn nadal ucieka i pojawiło się gasniecie i szarpanie silnika zaraz po odpaleniu.
  10. Zrobili planowanie a diagnozę stawiał mechanik. Uszkodzoną uszczelke widziałem zaraz po sciagnieciu.
  11. Witam, jakiś czas temu miałem problem z ubywaniem płynu chłodniczego i dymieniu przy prędkości 90-100km. Diagnoza : uszczelka pod glowica. Wymienilem co trzeba (2 tyg temu) wczotraj patrzę a płynu jest 1/4 zbiorniczka. Źle wykonana naprawa czy inny problem? Dodam ,że żadnych wycieków nie zaobserwowalem.,
  12. Kontrolka check engine
  13. Dokładnie o to mi chodziło a chyba źle się wyraziłem. Wybaczcie olej dolany zobaczę co się będzie dziać. Jeżdżę na castol 10w40 ( taki wlał mechanik po wymianie). A teraz pytanie ale to już raczej nie wina braku oleju. Zanim zorientowałem się , że jego stan jest niski po rozgrzaniu silnika i około 20minutowej jazdy zapalała mi się kontrolka wtrysku . Mogą być te dwie rzeczy ze sobą powiązane?
  14. Sprawdzalem na odpalonym i było tak jak teraz. Przez ten czas zrobiłem 2500.
×
×
  • Create New...