Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

rzuwig

Forumowicz
  • Content Count

    8
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About rzuwig

  • Rank
    Nowy
  • Birthday 08/20/1969

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Kostrzyn

Dodatkowe pola

  • Województwo
    wielkopolskie
  • Auto
    Vectra B '98 1,6 X16XEL

Recent Profile Visitors

108 profile views
  1. Witam wszystkich forumowiczów. Mam problem z doborem amortyzatorów na tył do mojej Viki. Postanowiłem je wymienić, ale okazało się, że średnica metalowej tulei amortyzatora, która wchodzi w wahacz jest mniejsza niż średnica "gniazda" w wahaczu. Pomyślałem, że kupiłem nie takie amory. Wróciłem do sklepu i oddałem. Postanowiłem przed zakupem kolejnego kompletu zasięgnąć informacji w serwisie, jaka jest średnica "gniazda" w wahaczu, ale niestety serwis okazał się bezradny. Może ktoś z kolegów będzie w stanie powiedzieć mi jaka jest średnica tego otworu w wahaczu. Obecnie przykręcone amortyzatory mają średnicę tulei metalowej 25,7 mm, a wszystkie amortyzatory jakie oglądałem przed zakupem mają tą średnicę 21 mm. Teraz już nie wiem czy mam wahacze od innej Vectry np. A, czy może jeszcze od jakiegoś innego Opla. Będę wdzięczny za każdą radę.
  2. A najpierw sprawdź, czy przypadkiem ktoś nie próbował regulować świateł i nie "przekręcił" zbyt mocno pokrętła regulacji pionowej. Często właśnie od takiej "operacji" wszystko się zaczyna.
  3. Skoro wcześniej reagowało "na puknięcie" to proponuję sprawdzić połączenie na kostce zasilającej środkową konsolę. Odłączenie akumulatora nie powinno mieć nic wspólnego z brakiem oświetlenia.
  4. Bardzo możliwe, że "krokowiec" w mojej Laluni "dokonał żywota", ale jak na razie nie che mi się znowu sprawdzać czy palce dorosłego faceta dadzą radę zmieścić się tam gdzie nie ma miejsca nawet na szpilkę . Póki co obcykałem jak jeździć, żeby obroty nie dostawały zawału . Jak już się nie da to go wymienię.
  5. Bardzo dziękuję panowie za podpowiedzi. Jutro jak wstanę po nocce to zabiorę się do roboty. Jak już wszystko poskładam do kupy to napiszę o efektach pracy . Wyczyszczone, zamontowane ( ku mojemu zdziwieniu na przepustnicy nie było uszczelki - teraz już jest) i ..... no właśnie, szału nie ma. Może jest ciut lepiej, bo obroty nie spadają już tak często, ale jednak. Zastanawia mnie tylko jedno - komputer powinien utrzymywać obroty wyższe niż ustawione wolne jeżeli tylko samochód toczy się z prędkością większą niż 10 km/h a nie zawsze tak się dzieje. Czy ktoś wie jaka może być tego przyczyna? Zauważyłem, że jak da radę to zrobić to płynnie przechodzi do wolnych obrotów, a jak nie to obroty spadają poniżej 500 rpm.
  6. Może nie odłuściłeś wszystkiego tak jak powinienieś. Fabrycznie jest to zakonserwowane i jak nie odtłuścisz przed montażem, to później tak właśnie jest.
  7. Proponuję sprawdzić stan tylnych tarcz. Miałem kiedyś taki przypadek w swojej Viki z 97 2,0 Di (miała co prawda z tyłu bębny, ale dla zasady działania pompy hamulcowej to żadna różnica. Najpierw hamuje przód a dopiero później ciśnienie w pompie przesuwa tłok od układu hamowania kół tylnych). Dwa razy wymieniłem tarcze z przodu, a problem z trzęsącą się kierownicą przy ostrym hamowaniu pozostał. Okazało się, że miałem "jajowate" bębny z tyłu. Ciśnienie w całym układzie hamulcowym zmieniało się tak szybko, że kierownicę trzeba było mocno trzymać. Zawiozłem bębny do przetoczenia i problem został rozwiązany.
  8. Witam wszystkich. Jestem nowy, więc proszę o wyrozumiałość. Mam problem z moją "Laleczką". Bardzo wolno schodzi z obrotów, a przy wrzuceniu na luz obroty spadają poniżej 500 rpm i dopiero po chwili stabilizują się na poziomie 800 rpm. Przeczytałem "prawie" całe forum o możliwych przyczynach i podjąłem próbę ich eliminacji (EGR wyczyszczony), niestety jak na razie pokonała mnie przepustnica i silnik krokowy, a dokładniej mówiąc brak wiedzy o tym jak je wymontować w celu wyczyszczenia (doszedłem do gumy łączącej kolektor z przepustnicą). Czy w związku z tym ktoś mógłby mi to przybliżyć w miarę przystępny sposób lub podać link do porady? Z góry dziękuję za pomoc.
×
×
  • Create New...