Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

adasiek231

Forumowicz
  • Content Count

    216
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

4 Neutral

About adasiek231

  • Rank
    Średnio obeznany
  • Birthday 12/19/1976

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Kraków
  • Zainteresowania
    komputery, mechanika i takie tam

Dodatkowe pola

  • Województwo
    małopolskie
  • Auto
    Vectra C 3.2V6 versja comfort + LPG

Kontakt

Recent Profile Visitors

853 profile views
  1. Na 18 marca umówiłem się do innego fahmana tak dla porównania i z ciekawości by zobaczyć jak stroi: http://gcstuning.pl/kontakt 12.03.2019 - dziś rano temp 0 stopni korekty krótkie strasznie na minusie co spowodowało że długoterminowe zaczęły też spadać no i to zapewne powoduje że już mam kluczyk na zegarze czyli błąd sondy 1 bank 2 ale jak już silnik się zagrzałpo pół godziny na banki 2 ponownie 19,5 na plusie bank pierwszy jeszcze na + 3,9
  2. Schematu kolektora nie mam ale ważna jest uszczelka w podstawie, u mnie jest nowa wstawiona a podstawę naprawiałem o czym pisałem wcześniej tak jak o korektach, na benzynie bank 1 ok + od 6,2 do 8,6 a bank 2 ok + od 4,7 do 6,2 korekty ustawiają się zależnie czy stoję w korku czy jadę plynnie.
  3. Możesz rozwinąć myśl bo nie rozumiem o jakie materiały chodzi 😑 Krótki film z Torque - korekty: bank 1 się ustabilizował waha się od +5,5-6,2 a bank 2 ciągle rośnie już jest 19,5 jedyny plus jaki widzę narazie to jeździ się elegancko zapala ładnie zrobione 65 km i zero błędów sondy
  4. No nieźle to wygląda trzeba mieć tu już niezłe pojęcie żeby to ogarnąć, wydrukuje to i wezmę jako przykład jak mi będą regulować.
  5. Nagrałem film jak się zachowuje instalacja, odpalam na zimnym potem przełącza się automatycznie na gaz krótka trasa po mieście. Wydaje mi się że na zimnym na benzynie też jest różnica lekka ale sami oceńcie jak to wygląda. Pod koniec pokazałem odchyłkę i ustawienie wtrysków na 0% Wrzucam też aktualne zdjęcie jak się mają korekty z jazdy na gazie, dodam że narazie Błędu sondy niema a z tego co zauważyłem to chyba łapie ten błąd jak korekta na banku ! jest na dużym minusie ale będę to jeszcze obserwował. Nagranie wideo Acsynchro
  6. Tak tu nic nie zmieniałem jest 0 Rozumiem że chodzi o to ustawienie jak na zdjęciu, jest to ostatnie jakie robił znajomy z afr ale wtedy miałem jeszcze nieszczelną podstawę i nie mógł tego dobrze wystroić - mogę spróbować wprowadzić te parametry
  7. Właśnie przed montażem dokładnie to sprawdziłem i raczej to nie to - przyszło mi jeszcze do głowy zamienić listwy stronami dla pewności i obserwować czy sie zmieniło Na wolnych obrotach wszystko pracuje równo - postaram się nagrać jakieś wideo z jazdy z podłączonym laptopem na gazie Ustawienia wstępne zrobiłem a regulacja korekt po temperaturze to nie wiem jak to robić ;/ Co do strojenia mój znajomy za każdym razem podłącza AFR. Umówiony jestem na poniedziałek bo kolejki ;/ Zdjęcie przykładowe ale napiszę jak u mnie mam ustawione: wtryskiwacz 1,2,3 mam włożony od strony grodzi a 4,5,6 od strony chłodnicy więc tak samo przypisałem to w oprogramowaniu Wrzucę tez krótki filmik, wczoraj zrobiłem autokonfogurację skasowałem ECU ustawiłem korekty na wolnych obrotach a dziś rano jazda do pracy na gazie - odcinek krótki więc korekty długoterminowe zapewne się jeszcze zmienią ale już widać ze jest odwrotnie niż na benzynie Jazda rano na gazie
  8. Wtryski nowe barracuda Sond nie ruszałem - żadnych zmian Usunąłem korekcję po obrotach oraz przestawiłem mnożnik aby sie mapy nałożyły oraz na wolnych obrotach starałem się ustawić takie samy czasy wtrysków benzynowych żeby po przełączeniu na gaz były takie same - to wyczytałem z poradnika, mam zrzuty ekranu ostatnich ustawień mogę je ponownie ustawić, ale czy to będzie miało aż taki wpływ że po przełączeniu na gaz bank 1 ma inne czasy wtrysku niż bank 2? Zrobiłem wieczorem na rozgrzanym silniku autokonfigurację przejechałem się i jakby jest lepiej tzn różnice występują tylko w niskim przedziale tzn ok 1900 obrotów jak przyspieszam czyli na granicy 6-8 ms jeśli depcze mocniej to gdy jest 12-14 ms na wszystkich wtryskach robi się tak samo, może wszystko jest ok tylko potrzebne teraz poprawne strojenie ustawiłem mnożnik mniej więcej tak aby czasy na benzynie się pokrywały przełączając na gaz więcej nie będę już nic kombinował bo i tak w sumie nie wiem jak - trzeba teraz podjechać do fachury od strojenia.
  9. Regulator nowy regulator, wkrętki ale ja kupiłem w Krakowie w sklepie płaciłem coś po ok 1 zł + śruby M5 na imbus 5 cm bo nie wiedziałem czy 4 cm styknie więc potem je po prostu skróciłem. A poniżej zdjęcie (zrobione na postoju) jak kształtują się korekty według mnożnika na gazie, zrobiłem ok 15 km na próbę po skasowaniu ECU. Generalnie jak pisałem na benzynie jest ok ale gdy przełączę na gaz to rozjeżdżają się banki i nie mam pojęcia dlaczego - jakaś podpowiedź.... nagrałem plik OSC można go odtworzyć/wczytać w programie do ustawień instalacji, ACGasSynchro 11.2.1.1. Zauważyłem że jak wyłączę 3 wtryski gazowe na banku drugim to wszystko wraca do normy - o co chodzi ? Plik do pobrania jazda w trasie: trasa.osc dodam jeszcze fotkę z różnica czasu wtrysków przy przyspieszaniu:
  10. Jestem po długiej przerwie, niestety ostatnio brak wolnego czasu i nie miałem kiedy tego ogarnąć ale w końcu naprawiłem podstawę, zrobiłem nawierty i przerobiłem gwint na M5 bo M6 nie miał szans się tam zmieścić ale trzyma ok :). Naprawiałem 01 marca w sobotę, wkrętki poszły na klej specjalny do gwintów a w niedziele wieczorem skręciłem jak wyschło (po 24h) bo trzeba było do pracy jeździć cały tydzień Jeździłem od poniedziałku do piątku rana tylko na samej benzynie żeby spr jak się zachowuje i chyba jest ok błędów zero a korekty były w przedziale BANK 1 (od +6.2 do 8.2 %); BANK 2 (od + 3,9 do +5.5%) zależnie czy stałem w korku czy nie, średnia wyszła jak na zdjęciu. Dodam że wymieniłem także ten regulator ciśnienia - kupiony na allegro za 30 zł i pomogło auto odpala od strzała Pozostaje jeszcze sama regulacja instalacji bo w piątek jak przerzuciłem na gaz to od razu korekty się zmieniły i poszedł błąd sondy lambda a po przejechaniu kilkunastu km wyniki były: BANK 1 (od -7%); BANK 2 (ok + 3%) Podłączyłem komputer pod gaz i skasowałem korekty obrotów (bo były ale nie umiem ich regulować) nagrałem krótkie działanie (plik OSC) Posiłkując się forum LPG i instrukcją strojenia zacząłem ustawiać korzystając z mnożnika zwracając uwagę aby mapy pokrywały się a potem zacząłem patrzeć na czasy wtrysków porównując je: - praca na benzynie załóżmy 3,2 ms to po przełączeniu na gaz praca na benzynie była 2,9 więc obniżałem mnożnik jak mówi instrukcja aby było w miarę jednakowo czyli 3,2 ale to było na postoju i robiłem to gdy silnik nabierał temperatury - dobrze to zakumałem?? jeśli macie jakieś dobre rady co jeszcze zmieniać i jak to mile widziane . Dziś mam wyjazd z sąsiadem więc wezmę swoje auto, siądę z boku i spróbuję trochę pokombinować z tym strojeniem aby doprowadzić do równych korekt zobaczę co z tego wyjdzie. Dodam zdjęcia może komuś się przyda jak naprawić zerwane gwinty w podstawie. Aha dodam ze kupiłem też wersję ze sprężynka ale niestety nic z tego nie wyszło nie można było wkręcić sprężynki jakby gwintownik w zestawie był za mały i się urywała ;/ ale może i lepiej bo ścianki są tak cienkie że pękały w dwóch miejscach więc te wkrętki metalowe na klej na pewno będą duże lepiej trzymały wykasowana korekcja obrotow.osc
  11. To może tylko ten regulator tylko wymienię i zobaczę czy będzie dalej przepuszczać. Co do strojenia to ja trochę słabo to ogarniam 😕 pojadę do kolegi bo on jeśli instalacja jest ok to dobrze stroi, ma AFR jeden komp podłącza do komputera opla drugi pod komputer LPG i wszystko widzi jak na dłoni, jeździmy i po mieście i po autostradzie, jak pisałem jeździłem tyle lat na jego strojeniu i silnik w stanie idealnym a że pewnie te hany już zaczęły padać to i się wszystko posypało. Jutro po strojeniu nagram filmiki na OBD i na AC GAS Synchro to będziecie mogli zobaczyć jak jest i czy trzeba jeszcze regulować. Jeśli będą uwagi to wtedy może coś sam już coś pozmieniam ale musiały by to być dokładne wskazówki żebym gorzej czego nie zrobił - ale poczekajmy na wyniki strojenia wtedy będziemy gdybać Niestety jest jakiś chyba grubszy problem, po wymianie pojechałem na strojenie i okazuje się ze banki się rozjeżdżają na gazie i nie można tego wyregulować - pierwsza diagnoza to ze jeden wtrysk leje bo jak chodzi na 5 gazowych i szósty benzyna, korekty były praktycznie na zero a po włączeniu szóstego odrazu rosło na plus, kolega dał mi swój wtrysk nowy i przyjechałem do domu aby go podmienić. Po podmianie pojechałem do niego ponownie robiąc na gazie ok 30 km i tu znowu całkiem inne wskazania - co jest powodem ? jutro mam podjechać wrzuci mi inny sterownik od gazu bo możne on coś miesza ;/ bo po zmianie tego wtrysku zrobiło się jakby gorzej. Auto generalnie chodzi ok ładnie pracuje i przyspiesza jedynie to te korekty co widać na zdjęciu które zrobiłem na koniec dnia po zakończonej jeździe na postoju. Komentarz 22.02.2019 r.: Dziś pojawił się problem bo auto źle odpaliło po południu i wydaje mi się że przypłyną jest lewe powietrze ponieważ wczoraj po zmianie wtrysku padła kolejna śruba i od strony grodzi żadna nie trzyma kolektora ;/ w sumie już trzy są uszkodzone. Po południu odkręciłem ponownie kolektor aby spróbować to jakoś naprawić i choć kapkę złapać i chyba to pomogło bo auto zrobiło się żwawsze. Pojechałem dziś na podmianę komputera/sterownika ale po lekkiej naprawie kolektora widać ewidentnie że auto pracuje lepiej więc dopóki nie wymienię podstawy nie ma sensu nic robić i tracić czas na regulacje. Wrzucę filmik jak obecnie to wygląda - jazda tylko na gazie. https://www.youtube.com/watch?v=2tvGCA1wzFY
  12. Ja wywaliłem IDS kupiłem sachs wszystkie 4 szt i jeżdżę do dziś narazie jest ok.
  13. Dziś auto stoi, umówiłem się jutro na strojnie niech to fachowcy dobrze zrobią A mam jeszcze pytanie odnośnie cofania paliwa czy jak wymienię wężyk to będzie ok ? bo jest tam jeszcze takie małe coś może to jest złe ? mam drugi komplet i mogę to w sumie tez podmienić.
  14. No i jakoś chyba podołałem, zeszło to trochę zanim udało się dopasować przewody aby były jak najkrótsze i wtryski były schowane. Zajęło mi to parę godzin kombinacji ale weszło, nie zależało mi na tym żeby było ładnie ale aby dać jak najkrócej przewody a co najważniejsze tak to przykręciłem i spiąłem że nie koliduje żaden przewód przy zdjęciu i zakładaniu kolektora gdyby zaszła potrzeba ściągania a i chyba z wyglądem nie jest źle 😊. Troszkę z przodu zachodzi na korek od wlewu oleju ale da się go odkręcić, gdyby jednak miął ktoś problem zawsze można ściągnąć przewód (komensacj) bo przecież wymiana oleju nie jest co dzień czy miesiąc Jeszcze o samych wężykach poprzednie miały ok 20 cm długości obecne musiałem je wydłużyć ok ok 25 cm ale chyba nie jest źle. Dodam jeszcze zdjęcie jak obecnie mam podłączone przewody, bo wcześniej nie dorysowałem małego przewodu od podciśnienia, za dużo nie kombinowałem z przeróbkami tylko inaczej podłączyłem niż poprzednio ten grubszy (kompensacji). wyrzucę pera fotek: Teraz filmik jak kliknąłem autokonfogurację, za pierwszym razem dałem startuj z obecnego mnożnika i po teście wyskoczyło że mam za małe dysze więc odłączyłem klemę zresetowało się wszystko i odpaliłem auto na nowo, mapa benzyny została wiec chwile popracował na wolnych obrotach w garażu po czym włączyłem ponownie autokonfigurację a co z tego wyszło sami ocenicie bo ja tu niestety sam nic nie zdziałam tylko muszę umówić się na strojenie. Auto ogólnie chodzi równo AC GAS SYNCHRO tu dodam jeszcze krótki filmik z OBD - wszystko nagrywane w garażu na wolnych obrotach. OBD
×
×
  • Create New...