Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Grzenio83

Forumowicz
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Grzenio83

  • Rank
    Nowy
  • Birthday 03/12/1983

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Warszawa
  • Zainteresowania
    Sport, numizmatyka, elektroniczne systemy bezpieczeństwa.

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Auto
    Vectra C 2007, 1,9CDTI 120KM

Recent Profile Visitors

112 profile views
  1. Ok, dzięki za sugestie. Dam znać o wynikach testów.
  2. Hej, Może ktoś wie jaki element osprzętu silnika 1,9CDTI 120KM, może się załączać przy ok. 1800obr/min ? Przy przejściu przez tą wartość obrotów, silnik ma pojedynczą czkawkę, a potem już pracuje normalnie. EGR ? Turbo ? Niestety auto ostatnio było w serwisie, przed wizytą było ok, po wizycie ma czkawkę, nie zależnie od biegu. Najbardziej czuć przy zmianie 1-->2-->3. Warsztat wymienił mi zapchany EGR na inny, sprawny, ale używany. Dzięki z góry za info. Pzdr Grzesiek
  3. Ja mam dpf-a fabrycznego, ale problem ten pojawił się po tym jak zostawiłem auto w serwisie. Nie wiem czy mechanicy coś nie sknocili.
  4. Hej, Po wymianie EGR na używaną sztukę, zauważyłem że jak przyspieszam i przekraczam 1800 obr/min to autko szarpie, takie pojedyncza czkawka. W zasadzie problem najbardziej występuje na biegu 1,2,3 , na pozostałych jakoś nie zauważyłem. Jest to jedno szarpnięcie (czkawka). Używaną sztukę montował i dostarczył warsztat w którym serwisuję od dłuższego czasu autko. Nie jestem zwolennikiem używanych części, ale ponoć ten EGR miał działać. Pytanie: co przy ok. 1800 obr/min jeszcze w autko może się załączać co może generować taki objaw ? Dodam że wyczyściłem, porozginałem styki od wtrysków, jednak problem jak był tak jest. Autko to: 1,9CDTI 120KM, przebieg ok. 250.000km, manual. Dzięki za sugestie. Pzdr Grzegorz
  5. Dzięki za sugestie. Jutro będę temat dalej drążył. Chcę trochę mocniej przyjrzeć się parametrom mojej VC, bo najbliższe 1-2 latka pewnie będę z niej korzystał. Jak zrobię kolejne testy to dam znać.
  6. Hej, Poniżej kilka zdjęć z testu przelewowego jaki wykonałem dziś w swojej VC, 1,9CDTI 120KM, 250.000km, od 100.000km tj. ok. 4 lat u mnie. Przy wtryskiwaczach nie było grzebane w tym czasie. Warunki testu: - rozgrzany silnik ok. 80st. C - w czasie testu prędkość obrotowa ok 800-900, tak jak na biegu jałowym - test zakończono po 4 minutach Powód testu: trochę wolnego czasu i chęci zadbania i lepszego poznania swojego autka, a poza tym zakupiłem zestaw do testów i chciałem go wypróbować . Kiedyś wydawało mi się że VC mniej trochę paliła, w tej chwili komputer Warszawa-Ustka-Warszawa, ok. 1050km, z prędkością max. dopuszczalną dla danego typu drogi, bez gwałtownych hamowań i przyspieszeń i na szczęście bez jakiś specjalnych korków, jechałem na Łódź, a później na Gdańsk, pokazał ok. 5,8l/100km, 3 osoby, trochę bagażu. Jednak wydaje mi się że nie do końca to się pokrywało ze wskaźnikiem zawartości paliwa w baku. Za wszelkie sugestie z góry dzięki. Pzdr Grzesiek
  7. Witam, Pojawił mi się taki błąd na desce rozdzielczej, opisy na dixi jako: usterka w układzie kontroli emisji spalin . . Kontrolka cały czas się świeci. Auto słabo przyspiesza. Ma problem z ruszeniem. Brakuje mocy. Nie kopci. Po podłączeniu komputera pojawił się opis problem w układzie dolotowy. Mechanik stwierdził że pewnie przewody, albo turbina. Może macie jakieś inne sugestie ? Auto dopiero będzie rozbierane za 3 dni. Akurat mam wolny weekend i mógłbym poszukać usterki. Pozdrawiam
  8. Hej, Ile aktualnie płaci się za komplet tarcz i klocków TRW razem z wymianą ? Do Opla Vectra C 1,9CDTI 120KM. Pzdr Grzesiek
  9. Hej, Wymieniona obudowa filtru paliwa. Zrobiłem kilka km i problemu na razie nie ma. Zobaczymy co dalej. Gniazda w które wchodzą przewody z paliwem ponoć się wypracowały. W starej obudowie jak dociskałem przewód odprowadzający paliwo z obudowy filtru paliwa to autko startowało, jak odciągnąłem to autko gasło. Ciekaw jestem dalszej wyników. Mam nadzieję że to było źródło problemów. Pzdr Grzesiek
  10. Hej Cretux, Czyli wg. opisu błędu przyczyną może być uszkodzenie wiązki elektrycznej ? Czy może jakieś inne sugestie co do przyczyn które mogą dawać takie objawy ? Pzdr
  11. Hej, Dzięki za podpowiedzi. Nie odpalałem z plaka i nie robiłem pomiarów na ciśnienia na szynie. W związku na powyższe problemy i ubrudzoną olejem napędowym obudowę filtru paliwa, postanowiłem ją zdemontować, wyjąć filtr, całość wyczyścić i ponownie prawidłowo poskręcać. Po powyższym zabiegu autko nie chciało odpalić. Oczywiście zanim próbowałem odpalić auto, kilka razy załączyłem zasilanie w aucie żeby pompka napełniła olejem obudowę filtru paliwa. Co zauważyłem, jak docisnąłem przewód odprowadzający olej napędowy z filtra paliwa to autko wystartowało. Przewód z wtyczką był wpięty w zatrzaski w gnieździe obudowy, jednak jest tam trochę luzu. Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ale silnik się od razu uruchomił. Zastawiam się czy nie ma tam jakiejś nieszczelności, która mogła by w taki sposób wpływać na działanie silnika ? Co do ELM327, to jedyny interfejs jaki miałem w domu i trochę liczyłem na to że uda się sczytać błędy, ale po przekartkowaniu forum, okazuje się że do VC to głównie służy od obsługi silnika. Błędy które podałem wcześniej, zostały odczytane przy mnie przez mechanika w warsztacie, tyle że że wiedział co może być przyczyną i zasugerował żeby jeździć to momentu kiedy się nie zintensyfikują co by było łatwiej zidentyfikować. Aktualnie auto nie odpala, to myślę że będzie łatwiejsza identyfikacja usterki :).
  12. Temat nie o tym. A jak myślisz co chciałem sprawdzić ?
  13. Dalsze testy. Podłączyłem się ELM327 do OBD II. Skorzystałem chyba z 6 różnych aplikacji i nie wykryło błędu, pomimo że na desce zapaliła się ikona sewrwisu, a auto nie chciało przyspieszać. Wymieniłem filtr paliwa. I dalej nic. Po czym auto całkowicie odmówiło posłuszeństwa i nie chce się uruchomić. We wtorek auto jedzie na lawecie do mechanika. Ciekaw jestem diagnozy i kosztów naprawy. P.S. nie polecam interfejsu ELM327. Skuteczność w wykrywaniu błędów w moim przypadku "zero".
  14. Tu znowu znalazłem wątek: https://forum.opel24.com/topic/72278-błąd-p0001-75-astra-h-19cdti-za-niskie-ciśnienie-szyny/ . Autko mam od 3 lat . Ja nie robiłem chip tuningu, a poprzedni sprzedający również się tym nie chwalił.
×
×
  • Create New...