Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

fru9o

Forumowicz
  • Content Count

    379
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

fru9o last won the day on February 25 2018

fru9o had the most liked content!

Community Reputation

11 Neutral

About fru9o

  • Rank
    Średnio obeznany
  • Birthday 12/31/1988

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Kędzierzyn-Koźle

Dodatkowe pola

  • Województwo
    opolskie
  • Auto
    Vectra C 1.9 CDTI 196 kucyków i 414 NM :)

Recent Profile Visitors

950 profile views
  1. Od czego zależy że tuleja pływająca ma albo średnicę 39 albo 47 ?
  2. U mnie Dassel wytrzymał jakieś 20 miesięcy, ok 15 tyś km
  3. Wróciłem z warsztatu gdzie zajmują się głównie Oplami. Mechanik stwierdził, że luz na półosiach jest w normie przejechał się i przybajmniej sam sie przekonał o co chodzi. Stwierdził że nie ma bladego pojęcia od czego to może być. Można zaryzykować i wymienić półosie ale nie jest co do tego przekonany. Raczej poszukam półosi od 3.0 albo 2.8, tylko trafić w dobrym stanie..
  4. Czyli jednak u Ciebie wahacze ? Fajnie że udało się rozwiązać problem. Czyli miałeś wybity sworzeń tak ?
  5. Jutro jestem umówiony u innego mechanika na sprawdzenie półosi ewentualnie innych podzespołów mogących wywoływać to bicie kierownicy. Jeżeli będzie taka możliwość to odrazu na miejscu będę naprawiał to co okaże się uszkodzone więc dam znać. Samych sworzni nie wymienisz, sworzeń jest integralną częścią wahacza. Ktoś mi kiedyś polecił regenerację wahaczy, ale jeszcze nie korzystałem. Koszt ok 220 zł za kompletny zregenerowany wahacz.
  6. Uwaloną osłonę mam na przegubie wewnętrznym od strony kierowcy, natomiast od strony pasażera na przegubie wewnętrznym jest dużo większy luz niż na tym filmiku, przynajmiej w mojej ocenie, z tym, że mechanik mówił, że jakiś tam luz musi być, dlatego nie potrafię określić w jakiej granicy ten luz jest dopuszczalny a w jakiej już przekroczony. Moim zdaniem ten od strony pasażera jest kaput, ale musiałbym się wybrać do kogoś kto mi to potwierdzi na 100%. Nagram jutro film i wrzucę tutaj do oceny. Ps. dzięki za filmik 😊
  7. Odebrałem auto od mechanika. Powiedział, że nie doszukał się żadnych luzów na przegubach, na podporze również nic. Ale jakoś nie do końca jestem mu w stanie zaufać bo nawet nie powiedział, że mam uszkodzoną osłonę jednego przegubu. Uwalona smarem jest cała lewa strona aż prawie po sam zbiorniczek wyrównawczy. Eh.. trzeba znowu poszukać innego mechanika, choć mam już ochotę sprzedać to auto bo zero przyjemności z jazdy, a wręcz walka z samochodem powyżej 100/h.
  8. Dzięki za wszystkie sugestie. Mam wrazenie że u mnie jednak będzie przegub wewnętrzny. Wczoraj jak jechalem to cos wlasnie tłukło w prawym kole, ale tylko na luzie lub odpuszczeniu gazu, przy przyspieszaniu cisza. We wtorek auto idzie do mechanika to coś będę wiedział. Poza tym od długiego czasu mam problem ze stukami przy kręceniu kierownicą głównie tylko jak pada deszcz. Sprężyna cała, amor ok, poduszka ok, łożysko wymieniłem, łączniki brak luzu, wahacze ok więc może to być problem z przegubem
  9. Dzięki za wszystkie sugestie. Mam wrazenie że u mnie jednak będzie przegub wewnętrzny. Wczoraj jak jechalem to cos wlasnie tłukło w prawym kole, ale tylko na luzie lub odpuszczeniu gazu, przy przyspieszaniu cisza. We wtorek auto idzie do mechanika to coś będę wiedział. Poza tym od długiego czasu mam problem ze stukami przy kręceniu kierownicą głównie tylko jak pada deszcz. Sprężyna cała, amor ok, poduszka ok, łożysko wymieniłem, łączniki brak luzu, wahacze ok więc może to być problem z przegubem
  10. W przyszłym tyg daję auto do mechanika, wymiana chłodnicy klimy, to przy okazji powiem żeby sprawdzil tarcze,lozyska i półosie
  11. Zapewne będzie mi ciężko ocenić stan przegubów, bo pewnie jakiś dopuszczalny luz mają, a mi ciężko będzie stwierdzić czy luz jest w dopuszczalnej granicy czy już jest za duży. Natomiast na pewno zorganizuję wizytę u mechanika i poproszę żeby to zweryfikował.
  12. Cały mc pherson w bdb stanie, łożyska nawet zmieniałem kilka dni temu, stąd wiem że wszystko tam ok. Nie ma znaczenia czy przyspieszam z pełnego buta czy powolutku. Utrzymując prędkość 110 bije, wrzucenie na luz przy tej prędkości - bije. W innym momencie jest całkiem odwrotnie i nie dzieje się nic czy to przy 110 czy 160 Jeżeli bije, to zaczyna się zawsze przy 110 km/h O tym że wahacze do wymiany napisałem informacyjnie, że całe zawieszenie sprawdzone i brak luzów oprócz tylnych wahaczy
  13. VC 1.9 CDTi - 150 GTS - Kola 18 z Astry GTC - Opony Dębica presto UHP 2 z tamtego roku. Sprężyny H&R, MC Pherson w stanie bardzo dobrym. Już długi czas walczę z biciem kierownicy, które zaczynało się już nawet od 80km/h, wydałem już worek złota na warsztaty i wyważanie. Właśnie wróciłem z podobno renomowanego porządnego warsztatu. Okazało się, że poprzedni zakład też wyważał na Hunterze, na zdjęciu jest pokazane jak wyglądały koła przed i po wyważaniu dzisiaj. Długopisem opisane ile brakowało ciężarków w każdym kole. Generalnie jest o niebo lepiej, z tym, że sprawa wygląda tak : rozpędzam się nawet do 160 i kiera nawet nie drgnie, zwalniam do 80, znowu rozpędzam i przy 110 zaczyna kierownica latać na boki, Znowu zwalniam i przyspieszam i nie ma nic. Zawieszenie przetrzepane - z tyłu banany do wymiany i do ustawienia kąty tylnych kół. Czym może być spowodowane to że raz bije już przy 110 a raz nawet nie drgnie ?
  14. Podobno wystarczy wymienić tylko sam krzyżak, tyle, że musisz dla pewności zmierzyć jaka średnica. https://allegro.pl/oferta/krzyzak-kolumny-opel-meriva-vectra-corsa-b-c-7430344059
  15. Potrzebuję krótkiego info jaki brać numer sprężyn do przodu do vc HB 1.9 120 k, potrzebuję dla ojca bo mu pękła jedna i już krzywo siedzi w mc phersonie, wolałbym, żeby tak nie jeździł i chcemy jutro coś zamówić. Z tego co wyczytałem do KAYABY odpadają, a lesjoforsy to też niektórzy piszą, że wysoko stoi. Może ktoś ma taką budę i silnik i komuś udało się dobrać dobre sprężyny żeby to względnie wyglądało a nie jak koza ? Dzięki.
×
×
  • Create New...