Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

szewcuu

Forumowicz
  • Content Count

    7
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About szewcuu

  • Rank
    Nowy
  • Birthday 06/20/1983

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Sławno
  • Zainteresowania
    Sport, technika satelitarna

Dodatkowe pola

  • Województwo
    zachodniopomorskie
  • Auto
    VC 1.9 Z19DTH 04
  1. Witam. Od pewnego czasu borykam się ze słabymi hamulcami w vectra C. Problem pojawił się po wymianie tarcz i klocków we wszystkich kołach. Jest miękki pedał, ucieka. Mechanicy kombinowali z pompa tzn. wymienili na nową i dalej było to samo, potem twierdzili ze może być wina sterownika ABS lecz w końcu stwierdzili że jest to wina tylnych zacisków, a że nie mogłem się doczekać aż mi zrobią sam rozebrałem tylne zaciski i tłoczki wyglądały na ok, tzn gładki bez nalotów rdzy delikatne ryski, pokazałem je innym mechanikom i stwierdzili że są w porządku. Rozebrałem też same tłoczki i na jednym regulatorze tym grzybku były naloty rdzy (na grzybku) tam gdzie się obraca w gnieździe tłoczka. Wyczyściłem wymieniłem oring na tym regulatorze dałem smaru i złożyłem, wymieniłem również oring na cylindrze zacisku oraz osłonę zewnętrzną. Założyłem i dalej to samo, no może trochę lepiej lecz pedał dalej miękki. Mam takie pytania. 1 Z zestawu naprawczego zostały mi dwa oringi -uszczelki jedna taka okrągła malutka i druga taka większa niż ta która idzie na regulator (ten grzybek) w rozebranym zacisku i tłoczku nie było widać tych uszczelek. Dodam że ten regulator się swobodnie obraca - grzybek i część z gwintem. - jaki dać smar w gniazdo tłoczka bo dałem zwykły jaki miałem chyba tawot, taki zielonkawy. 2. Czy ten regulator (ta część z gwintem wewnętrznym) się rozbiera, może tam wchodzi i należy wymienić ten malutki (ok 0,5 cm) oring. 3. Czy rozbierać cały zacisk, tzn wybić bolec trzymający mechanizm ręcznego i to też rozebrać. 4. Sprawdzić jeszcze raz pompę, tzn odkręcić wężyki i ją zaslepić. 5. Można jakoś poprzez opcoma sprawdzić prawidłowe działanie sterownika ABS, opcoma mam ale służy mi tylko do prostych rzeczy jak sprawdzanie błędów,czy kasowanie insp serwisowej. 6. Może być pompa zapowietrzona? Układ odpowietrzony więc nie powinna. Proszę o poradę, bo nie chcę zbyt pospiesznie kupić zregenerowanych zacisków a okaże się dalej to samo. Dodam że hamulce odpowietrzone. tzn zacząłem od najdalszych kół, tylne prawe, lewe, przód prawe i na końcu lewe ( z tego poszło sporo powietrza). . Pozdrawiam.
  2. Witam. Od jakieś pół roku mam Viki C. Porobiłem trochę rzeczy bo jak to jest z kupnem takiego auta w roczniku 2004 troche trzeba było włożyć. Ale do rzeczy. Miałem problem z hamulcami. Więc wymieniłem na nowe wszystkie tarcze i klocki (zimmermann + ferodo więc chyba nie najgorsze) oraz płyn hamulcowy. Auto hamuje trochę lepiej ale to nie to. Komputer żadnych błędów nie wywala a pedał hamulca nie do końca twardy, jak hamuje pulsacyjni ,,szybko naciskając'' trochę twardszy ale potem znowu to samo. Pompa hamulcowa była zmieniona na nową ale dalej było to samo, więc poszła do zwrotu. mechanik mówi że coś trochę inaczej pracuje Pompa abs w porównaniu z inną Vectrą którą miał na warsztacie oraz mówił że mogło być jeszcze coś do zrobienia przy kołach (bo klocki się skończyły i tłoczek całkiem wyszedł - nie wiem dokładnie o co chodzi). Moje pytanie : Auto ma też esp, czy wystarczy ze szrotu kupić pompę abs obojętnie od jakiego modelu vectry i czy patrzeć na oznaczenia oraz słyszałem, ze trzeba podobno taki sterownik logować do komputera auta, jakim programem to robią, bo nie wiem czy warsztat w mojej okolicy to zrobi. bo nie chcę zapłacić za wymianę pompy a potem się bujać ze 100 kilometrów dalej żeby dokończyli sprawę. Trochę za mocno się rozpisałem. Pozdrawiam i dziękuję za wysłuchanie moich problemów
  3. Jestem w trakcie zakupu tarcz i klocków do swijej VC Z19DTH Sprzedawca polecił mi Zimmermann + Ferodo powiem że w dobrej cenie. Aktualnie z przodu mam tarcze 285mm czy mogę zmienić na 314 bez dodatkowych modyfikacji w hamulcach oraz cvzy wogóle jest sens, raczej mało jeżdżę i raz na jakiś czas tylko przycisnę . Pytam się dlatego bo aktualnie autko powoli robię i jeszcze stoi, a również sterownik przeszedł zmianę , tzn DPF, EGR out i przy okazji mapa została zmieniona na 180 ps (sam nie wiem po co podpaliłem się ) Pozdrawiam !
  4. Witam Tez własnie zaczynam robić kolektor. Gdzie dostanę uszczelkę do kolektora tą pomiędzy dwoma połówkami kolektora. Czy wystarczy silokon wysokotemperaturowy dać ?? Pozdrawiam
  5. Witam. Na alledrogo znalazłem ofertę programowego wyłączenia DPF jak dla mnie w dobrej cenie bo za 350 zł. Jest to ze 300 km ode mnie. Gościu mówi że wysyłam mu sterownik silnika, on go programuje i odsyła z powrotem. Mechanicznie sobie sam wywalę dpf. Czy jest to możliwe, robił ktoś w podobny sposób ?? Jeszcze jedno pytanko Rozumiem że jak już będę miał przeprogramowany sterownik to wycinam tą dłuższą część ,,Puszki,, wydłubuje porcelanę i mogę zaspawać ?? Nie chciałbym zniszczyć katalizatora.
  6. Witam. Niedawno kupiłem Vectre C 2004 rok z PDF. oczywiście mam uszkodzony kolektor, listwa leży bokiem i pełno syfu. Na razie fundusze ograniczone a czeka mnie wymiana rozrządu. Czy usunięcie klap i zaślepienie otworów oraz wstawienie podkładek zaślepiających z otworami do EGR nie będzie miało negatywnych skutków dla silnika (wypowie się ktoś kto przejechał ze 30 tyś km). W zasadzie to myślałem o regeneracji klap na te z metalu ale im więcej czytam to głupieje już. Regenerować czy usuwać itd .. PDF będe chciał usunąć ale dopiero tak za ok pół roku. Robię ok 15 tys km rocznie, pojeżdzę pewnie vectrą ze 3-4 lata albo dłużej bo strasznie wygodne autko Pozdrawiam
×
×
  • Create New...