Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

piotrov

Forumowicz
  • Content Count

    101
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About piotrov

  • Rank
    Średnio obeznany
  • Birthday 07/26/1982

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Warszawa

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Auto
    jest: VC Z19DTH '06, było: VB X20DTH '98 Caravan
  1. Ja właśnie nie jestem tego taki pewien... Gdyby ten hałas pojawiał się przy próbie ruszenia. Ale na luzie?
  2. Panowie mam taki problem w X20DTH ze skrzynią F18 Podczas jazdy coś zgrzytnęło w skrzyni/sprzęgle i samochód stracił napęd. Samochód ściągnąłem do domu i następnego dnia zabrałem się za oględziny. Półosie w porządku, jak uruchomię silnik i puszczę na luzie sprzęgło to coś głośno grzechocze w skrzyni/sprzęgle. Po wciśnięciu pedału sprzęgła grzechotanie ustaje. Co to jest Waszym zdaniem? Czy to standardowo mechanizm różnicowy, czy coś walnęło w samym sprzęgle. Na początku obstawiałem to pierwsze, ale myślę, że przy różnicówce grzechotanie mogłoby się pojawić dopiero przy próbie ruszenia. Wiem, że jak rozbiorę to się dowiem, ale gdyby to miała być skrzynia to chciałbym już mieć drugą na zmianę, a jeśli to sprzęgło to bez sensu kupować skrzynię... Ktoś z Was miał już coś podobnego?
  3. Jak na samą wymianę głowicy to by było drogo, ale po drodze wyszło parę kwiatków, jak choćby uparty wtryskiwacz, który nie dał sie wyciągnąć bezinwazyjnie i wymaga wymiany: Robocizna 450 pln Głowica z obróbką 1150pln wymiana 1 wtryskiwacza 600 pln - fabrycznie regenerowany sprawdzenie i regulacja 3 wtrysków z czego 1 naprawiany 450 - ta pozycja jest droga i tej się nie spodziewałem uszczelki (głowicy, pokrywy zaworów), pasek rozrządu, napinacz rozrządu, 1 dźwigienka zaworowa, śruby głowicy ok 500 do tego regeneracja kolektora ssącego u jabolkg i sie uzbierało możnaby to zrobić taniej, ale druciarstwa nie uznaję
  4. Widze, że nikt nie był w stanie odpowiedziec na moje pytanie, ale dodam tak dla potomnych. W końcu uporałem się z tą głowicą połowicznie - zapieczony wtryskiwacz zablokował moje działania i oddałem samochód do warsztatu. Jednak powiem szczerze, że na tyle ile udało mi się zrobić samodzielnie od razu widać, że ten silnik to nie jest niemiecka konstrukcja, bo na każdym kroku widać brak niemieckiego uporządkowania konstrukcyjnego. Odkręcenie niemal każdego elementu pociąga za soba konieczność demontażu innego. Ale do meritum. Gdyby nie wtryskiwacz to mając odrobinę pojęcia o budowie silnika i pewną dozę cierpliwości w rozkręcaniu kolejnych śrubek można to spokojnie zrobić. Moje ubytki płynu chłodzącego okazały się być spowodowane uszkodzoną głowicą. Mianowicie 5 pęknięciami pomiędzy parami zaworów dolotowych i wylotowych. Koszt naprawy przy dobrych układach zamknie sie kwotą 3000 zł.
  5. Odgrzebię baardzo stary temat, ale czy ktoś ma i mógłby udostępnić opis z TIS'a dotyczący wymiany uszczelki pod głowicą? Instrukcja demontażu, czynności obsługowe i elementy wymagające wymiany + momenty i kolejnośc dokręcania śrub głowicy. Zastanawiam się nad samodzielną wymianą, robiłem to juz w innych samochodach, ale wolałbym się upewnić że nie czekają mnie jakies niespodzianki. Z góry dziękuję.
  6. W dieselu zgaszenie silnika odbywa się poprzez odcięcie paliwa. W CDTi będzie to po prostu elektryczne wyłączenie wtryskiwaczy. Jedyne co mi przychodzi do głowy to dostęp do komory spalania np oleju dmuchanego z dolotu, który może powodować dodatkowe spalanie i obrót silnika lub ewentualnie lekko lejące wtryski, które mimo zaknięcia mają jeszcze chwilę opóźnienia i podają minimalną dawkę paliwa.
  7. Na VB miałem zamontowane 4 uchwyty rowerowe na belki na relingach - z czego 3 to były Pro Ride'y Thule VC jest na dachu szersza, więc bez problemu 4 szt wejdą
  8. U mnie VC, ale Korn78 ma w opisie Zafirę stąd moje pytanie o ewentualne różnice
  9. Tylko tam sa 4 tuleje, a Czy tu piszemy o tych samych tulejkach? Czy w Zafirze jest ich po prostu więcej?
  10. Panowie, dzięki serdeczne. Zgłoszę się po majówce jak zakupię kluczyk
  11. A czy możecie wrzucić jakiś obrazek na którym będzie widac te tuleje?
  12. Ja wczoraj też zaliczyłem wpadkę ze zgubieniem kluczyka. Czy jest w Warszawie ktoś kto mógłby mi zakodować kluczyk OP COMem jak kupię nowy i dorobię grot?
  13. To gwarant ma Ci udowodnić, że uszkodzenie nastąpiło z Twojej winy jeśli nie chce uznać reklamacji, a nie odwrotnie
  14. Może warto złożyć reklamację? 5000km to naprawdę symboliczny przebieg dla sprzęgła. Jeśli wymieniałes w warsztacie na jego częściach to masz pełne prawa. Jeśli jednak wymieniałes w warsztacie ale miałeś swoje sprzęgło, to poproś mechanika o diagnozę stwierdzającą winę/uszkodzenie/wadę sprzęgła i składaj reklamację u sprzedawcy sprzęgła.
  15. U mnie też ubywa płynu chłodzącego, od czwartku już 2x zaświeciła mi się kontrolka. Różnica polega tylko na tym, że po odkręceniu korka w zbiorniczku wyrównawczym uchodzi ciśnienie i poziom płynu się podnosi. Będę w tym tygodniu wymieniał termostat, więc po wymienie odpowietrzę cały układ. Martwi mnie jednak to nadciśnienie w układzie i zaczynam się obawiać czy to aby nie uszczelka pod głowicą...
×
×
  • Create New...