Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

jacekZKL

Forumowicz
  • Zawartość

    282
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    1

jacekZKL wygrał w ostatnim dniu 29 Kwiecień 2015

jacekZKL ma najbardziej lubianą zawartość!

Reputacja

4 Neutral

Dodatkowe pola

  • Województwo
    zachodniopomorskie

Ostatnio na profilu byli

1 424 wyświetleń profilu
  1. Ja mam tego klimatronika i nie jestem szczęśliwy z tego powodu. Robi to jak chce. Praktycznie odwrotnie od intencji operatora. Chcesz trochę cieplej to mało łba nie urwie. Sterowanie temperaturą nie powoduje ze leci cieplejsze powietrze. Trzeba dać więcej żeby grzało ale wtedy grzeje za bardzo.
  2. Z tych powodów uważam że to ma sens - wiedzieć jak przysiada napięcie jak tylko przekręcamy kluczyk w stacyjce na zapłon.
  3. Proszę o podanie napięcia w test mode, które macie przed uruchomieniem silnika. Proszę podać też jaki silnik benzyna/diesel. Jak to zrobić? Przekręcamy kluczyk na zapłon (bez uruchamiania silnika), zapalają się kontrolki. Wchodzimy w test mode (ukryte menu), i na drugiej karcie mamy informację o napięciu. Najlepiej jakby to zrobić rano, lub po kilkugodzinnym postoju. Co ma na celu to badanie? Chodzi o to by sprawdzić w jakim stopniu system "pożera" zasoby akumulatora przed uruchomieniem. Zamknięte auto może mieć napięcie akumulatora na poziomie 12.6V ale po przekręceniu kluczyka w stacyjce może dość znacznie spaść przez obciążenie pracą "systemu". U mnie przykładowo - napięcie akumulatora w spoczynku - auto zamknięte - 12.4V, po włączeniu zapłonu 12.2-12.1V. (silnik z18xer beznzyna)
  4. jaki akumulator

    To bardzo dobra praktyka. Ja tak nie robiłem i aku się zasiarczył od permanentnego niedoładowania.
  5. Ruskie zalecajo wymianę tych solenoidów na zmodernizowane. Numerów trzeba by poszukać. Zmienili materiał z którego są wykonane. A te, które masz możesz przetestować podłączając do akumulatora.
  6. Jaki Akumulator wybrać

    Wie ktoś może kto jest producentem akumulatorów 4max sprzedawanych przez Inter Cars? Jest to tylko tzw. brand tak jak w biedronce. Tylko że w biedronce przeważnie pisze: wyprodukowano dla Biedronka S.A przez Zielony Berecik sp. z o.o. A tutaj wygląda na to, że jest to wielka tajemnica. Nikt nic nie wie. Akumulatory są dość tanie w Inter Cars, podobnie jak Kozaki (podobno Autopart). Na akumulatorze nic nie piszą, na gwarancji tylko "dystrybutor". Po prostu jestem ciekawy kto to produkuje tak tanio.
  7. Brak wzbudzenia alternatora.

    Elektryk już ci sprawdzał alternator i ze jest dobry. Tylko ze on go testuje na jakimś stole z wiertarką czy czymś co go napędza z określonymi obrotami. W ten sposób nie powtórzy tego co się dzieje w aucie. Najlepiej byłoby zmierzyć napięcie na klemach i na bolcach alternatora. Jak na alternatorze wyższe to znaczyloby ze gdzieś ucieka po drodze. A może spróbuj poszukać na elektroda.pl lub zapytać tam.
  8. Brak wzbudzenia alternatora.

    Niby na elektroda.pl kiedyś się zaczytywałem w tematyce ładowania i tam pisali że alternator się testuje przy 3 tys obrotów więc na jałowym może być inaczej. Ale że te ładowanie po starcie nie rośnie. No i ta kontrolka gaśnie jednak. A masz multimetr żeby zmierzyć, potwierdzić? Zobacz co bedzie gdy przy tym 12.4 włączysz grzanie tylnej szyby i dmuchawe na maksa, czy się ruszy.
  9. Poprawa masy / lepsze ładowanie

    Ja sobie dołożyłem plecionkę od klemy minus do bloku silnika tak jak na filmiku z yt. Ładowanie teraz przy niskich temp. mam na starcie nawet do 14.6V. Po rozgrzaniu spada 14.3- 14.4V. A latem w korku potrafiło mocno spaść do 12.8V. Warto też klemy i bolce papierem oczyścić bo na nich jest strata gdy pojawi się korozja. Po modyfikacji od razu spaliła mi się jedna H7... widać ze się przejadła.
  10. Brak wzbudzenia alternatora.

    Sprawdzales patent z dodatkową masą klema ujemna->blok silnika?
  11. Brak wzbudzenia alternatora.

    A lampka się pali przed odpaleniem? Jaka była diagnoza i naprawa? Jak przygazujesz to na jakie napięcie wchodzi? U mnie po paru sekundach wzrasta do 14.5V. Przy gazowaniu zmienia się i jest to normalne o ile zmiany nie sa jakieś duże chociaż i na yt widziałem różne przypadki jak z 13tu rosło po przygazowaniu do 14.1V. Natomiast po zgaszeniu silnika normalne ze napięcie spada bo aku przestaje być ładowany. Napięcie spoczynkowe powinno być 12.6-12.8V po paru godzinach.
  12. Czujnik wałka rozrządu

    Też miałem kiedyś wstawione czujniki jakieś podróbki. Kupiłem na allegro używane dwie sztuki siemens i działają już 4 lata/30tys km.
  13. Rozkręć nagraj filmik i wrzuć na jutubę.
  14. Brak wzbudzenia alternatora.

    Skoro nie rozwiązał problemu to z niego cpa a nie elektryk. No chyba ze jego zadanie było sprawdzić alternator a nie zdiagnozować i usunąć usterkę. Ja mam ten silnik w Zafira b. A teraz napięcie mam "uczciwe". Tzn. 14.5-14.6 po odpaleniu przy około zera st. C. W test mode patrzę to po starcie rozkręca się przez ok sekundę. Miałem problemy latem gdy silnik się nagrzał. Spadało mocno. Nawet do 12.8. Teraz dołożyłem masę od klemy na blok i nawet po godzinie na jałowym nie spada niżej 14.3V przy włączonych światłach, dmuchawie, radiu, tylnej szybie. Tak jak pisałem, gdy wystąpi problem: weź kabel podłącz do klemy minus i dotknij do bloku silnika, sprawdź czy napięcie się zmieniło. Jeśli wzrośnie znaczy ze gdzieś masa nie dolega lub też można sprawdzić czy klemy nie są gorące. Jeśli któraś będzie to znaczy ze kabel zgnił w zakuciu klemy.
×