Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

jacekZKL

Forumowicz
  • Zawartość

    292
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    2

jacekZKL wygrał w ostatnim dniu 11 Lipiec

jacekZKL ma najbardziej lubianą zawartość!

Reputacja

5 Neutral

O jacekZKL

  • Ranga
    Średnio obeznany

Dodatkowe pola

  • Województwo
    zachodniopomorskie

Ostatnio na profilu byli

1 489 wyświetleń profilu
  1. jacekZKL

    Wymycie tylnych lamp w środku.

    Niestety zostają kropelki wody, na ostatnie płukanie najlepiej nalać nabłyszczacza od zmywarki. Pozwoli to na likwidację napięcia powierzchniowego wody i kropelki nie powstają.
  2. Na porządnie rozgrzanym też mi telepie. Teraz mi telepie i rano i po południu. Lipa. Przejeździłem tak ponad 3 lata mam nadzieję że tam się nic nie rozpierdzieliło.
  3. jacekZKL

    140 na blacie przez 20km i check engine

    Kozak to tani tzw. brand produkcji Autopart Mielec. Jest to akumulator oklejany naklejkami Kozak dla firmy Lucart. Co do jakości/opinii to zależy jak leży. Jednemu działa innemu nie. Ale większości chyba działa. Ale ja bym brał lokalnie a nie przez wysyłkę z allegro, która się rozwali po drodze i potem mają cię w d.... I czytałem że kurierzy od tego Lucarta strasznie walą w ch.... Jest wiele innych brandów, czyli akumulatorów o dziwnych nazwach, które niekoniecznie wiadomo kto wyprodukował, gdyż nie ma obowiązku umieszczania na nim kto jest producentem. Jest to tylko dobra wola takiego oklejacza. Przeważnie są to Varty w innych naklejkach, Jenoxy, Autoparty, czyli wszystkie tanie marki marketowo sieciowe typu Intercars.
  4. Zgadza się. Dlatego jak pisałem z Liqui moly za165 pln przerzuciłem się na tańszego shella. Auto jeździ, nic mu nie jest. A przebieg mam 205tys i ciągle 5w40. A pomyśleć, że kiedyś kupowałem inne auto z przebiegiem 135tys to już uważałem że to strasznie duży przebieg.
  5. Manna znajdziesz bez problemu 602/2x czy coś takiego ale spodziewaj się ze koła faz rozrządu będą tłukły. Miałem mana i machle i oba były tyle samo warte czyli nic. Tera używam filtron z dodatkowym zaworem zapobiegającym waleniu tych kół. Co do shella to nie jest to samo ani nowa szata graficzna. Klient głupi to i kupi... zrymowało się. Patrz na listę norm-aprobat różni się. Jak wspominałem pureplus - otrzymane z specjalnej instalacji syntezy ropy z gazu, więc oczekuje się że jest to coś bardziej czystego niż HC z ropy mineralnej. Liqui M. miałem dwa lata, był ok, ale 165pln a 120pln za 5 litrów robi troszkę różnicy. Poza tym shell dobry jest to poco przepłacać za naklejkę i jeszcze napis "syntetic technology".
  6. Co do Liqui Moly to do z18xer stosowałem też wcześniej leichtlauf high tech 5w40, ale on nie jest "prawdziwym" syntetykiem, to tzw technologia syntetyczna. Ta firma robi też "synthoil", który jest syntetykiem. Co do innych producentów nie mam doświadczenia. Sam shell poleca do tych silników inny model oleju z normą dexos2. Ale ja wolę ten pure plus, niż jakiś tam dexos2.
  7. 6.3 litra. Więc 4 litry będzie za mało. Ale też nie cały płyn zejdzie. Więc może 5 będzie ok.
  8. Konkretnie to osiem tys rocznie. Różnica jest. Nie chodzi o te normę czy inną. Ale o fakt że zrobili podróbkę własnego produktu dodając I do nazwy. I że niby to samo a wcale nie.
  9. Otrzymywany jest ropy syntetyzowanej z gazu ziemnego. Wiec nie jest to z tradycyjnej ropy. I na pewno sie mylisz kolego. W innym wypadku nie byłoby takiego popytu na ten produkt i shell nie podrobiłby go pod inna nazwa. Właściwa wersja spełnia normy ferrari a podrobiona nie. Ps. Filtr filtrona nie różni się niczym od manna i knechta. Po roku używania wszystkie wyglądały tak samo. Były twarde jak plastik.
  10. Do z18xer leję shell helix ultra 5w40 z technologią pure plus. Full syntetyk żadne HC. Oraz filtr filtron 648/6 z takim dodatkowym dziubkiem, który zamyka odpływ oleju. A olej taki zalewam bo jest tani. Prawdopodobnie najtańszy z "prawdziwych" syntetyków. A filtr spełnia swoją rolę. Nie telepie przy starcie. Olej kosztuje 120zł za 5 litrów. Należy uważać przy zakupie bo shell podrobił ten olej i sprzedaje też shell helix ultra I 5w40, który z kolei jest na bazie HC. Czyli gorszy.
  11. Ja mam tego klimatronika i nie jestem szczęśliwy z tego powodu. Robi to jak chce. Praktycznie odwrotnie od intencji operatora. Chcesz trochę cieplej to mało łba nie urwie. Sterowanie temperaturą nie powoduje ze leci cieplejsze powietrze. Trzeba dać więcej żeby grzało ale wtedy grzeje za bardzo.
  12. Z tych powodów uważam że to ma sens - wiedzieć jak przysiada napięcie jak tylko przekręcamy kluczyk w stacyjce na zapłon.
  13. Proszę o podanie napięcia w test mode, które macie przed uruchomieniem silnika. Proszę podać też jaki silnik benzyna/diesel. Jak to zrobić? Przekręcamy kluczyk na zapłon (bez uruchamiania silnika), zapalają się kontrolki. Wchodzimy w test mode (ukryte menu), i na drugiej karcie mamy informację o napięciu. Najlepiej jakby to zrobić rano, lub po kilkugodzinnym postoju. Co ma na celu to badanie? Chodzi o to by sprawdzić w jakim stopniu system "pożera" zasoby akumulatora przed uruchomieniem. Zamknięte auto może mieć napięcie akumulatora na poziomie 12.6V ale po przekręceniu kluczyka w stacyjce może dość znacznie spaść przez obciążenie pracą "systemu". U mnie przykładowo - napięcie akumulatora w spoczynku - auto zamknięte - 12.4V, po włączeniu zapłonu 12.2-12.1V. (silnik z18xer beznzyna)
  14. jacekZKL

    jaki akumulator

    To bardzo dobra praktyka. Ja tak nie robiłem i aku się zasiarczył od permanentnego niedoładowania.
×