Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

dandi13

Forumowicz
  • Content Count

    54
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About dandi13

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    lubelskie
  • Auto
    Vectra C 2008 1,9 CDTI 150 KM

Recent Profile Visitors

208 profile views
  1. Witam! Mam pytanie o to jakie lusterka powinienem kupić do swojej viki konkretnie ile pinów powinny mieć. Aktualnie mam założone z anglika i nie mogę ich wyregulować odpowiednio dlatego chcę kupić europejskie. Przeglądając aukcje w internecie widzę, że są różne warianty (5 pinów, 7, 9,10, 11, 13). Niestety nie wiem jakie były u mnie oryginalne. Wiem że były elektrycznie składane bo mam błąd mówiący o awarii składania lusterek. Czy da się sprawdzić jakoś po nr VIN jakie konkretnie lusterka powinienem kupić ? Czy muszę rozebrać boczek i zobaczyć ile przewodów jest w kostce? Wiem, że mógłbym od razu zobaczyć jednak chcę uniknąć dwukrotnego rozbierania drzwi. A może telefon do ASO pomoże? Jeżeli ktoś jest w stanie pomóc to zamieszczam nr VIN: W0L0ZCF3581119652. Dziękuję Pozdrawiam
  2. Tak płyn w normie, aku dobry, ładowanie 14,1 V. Podjąłem samodzielną próbę logowania pompy op-comem czyli ustawiłem tak jak w starej było: ESP obecny, AHL obecny, YSW obecny. Niby programowanie przebiegło pomyślnie lecz wspomagania nadal brak. Włożyłem spowrotem swoją pompę a tą zakupioną zwróciłem sprzedawcy
  3. Witam! Także mam problem ze wspomaganiem. Wspomaganie się zacina. Raz działa raz nie ale częściej nie działa. Czasami jest tak że kilka kilometrów działa, później znowu nie. Auto było już u dwóch mechaników i obaj rozłożyli ręce. Wymieniłem pompę na 100 % sprawną z innego auta. Pompa taka sama (2 wtyczki i zworka) jednak żadnego efektu nadal to samo. Czasami zaświeca się kontrolka kierownicy na kilka sekund i gaśnie ale wspomaganie nie działa bez względu na to czy kontrolka świeci czy też nie. Pod kompem mam błędy w EHPS 2 błędy: wymienić ECU, oraz napięcie układu zbyt niskie. Mam też błąd w CIM: Brak komunikacji CAN z EHPS. Niestety nie pamiętam kodów tych błędów a jedynie opisy. Panowie co robić? Wtyczki czyszczone. Proszę o jakieś podpowiedzi. Skoro jest błąd zbyt niskiego napięcia to może jakiś przekaźnik? Proszę o wskazanie jakiś rozwiązań problemu. Dziękuję
  4. Sprawdziłem miernikiem i od wtyczki przy kole do dużej wtyki przy sterowniku pod maską przechodzi sygnał. Zatem przewody są okej. Mierzyłem ryztsancję czujnika po rozpięciu wtyczki przy kole i wyszło 1,72 mega oma. Poźniej mierzyłem rezytsancję po zapięciu wtyczki przy kole w dużej kości przy sterowniku i rezystancja jest ta sama więc przewody są okej. Pytam czy ta rezystancja czujnika może wskazywać na jego awarię, ponieważ chcę być pewny czy wymienić czujnik czy sterownik dał ciała
  5. W tym temacie nie ma odpowiedzi na pytanie zadane przeze mnie.
  6. Witam! Od Jakiegoś czasu walczę z awarią ABS. Udało mi się sprawdzić że przewody od wszystkich czujników do sterownika są sprawne. op com pokazuje błąd czujnika w prawym przednim kole. Dzisiaj sprawdziłem miernikiem opór na każdym czujniku i sprawa wygląda tak: Na 3 czujnikach opór wynosi 1,52 mega oma. Natomiast na tym gdzie jest błąd pokazuje 1,72 mega oma. Czy taka różnica w pomiarze oporności czujników może wskazywać na awarię ? W jaki sposób sprawdzić czujnik ? Dziękuję Pozdrawiam
  7. Witam ! Żeby nie zakładać nowego tematu zapytam tutaj. 12 tysięcy km temu miałem czyszczony cały silnik z nagarów przy okazji wymiany turbosprężarki. Była zdejmowana miska olejowa i wszystko było czyszczone. Zalany świeży olej i po przejechaniu 12 tysięcy kilometrów nadal nie był czarny a jedynie brązowy. Olej wymieniłem na Motul 8100 x-xlean 5w30 z normą dexos 2. Po wymianie oleju zauważyłem że po uruchomieniu silnika kontrolka ciśnienia oleju gaśnie dopiero po około 2 sekundach. Mam 400 tysięcy km nalotu. Silnik nie bierze oleju. Jak myślicie czy czas już przejść na 5w40 ? Na 5w30 na zimnym silnik dość głośno pracuje na ciepłym dużo ciszej. Zmienić na w40 czu nadal lać w30?
  8. Witam! Mam uszkodzony gwint w jednym gnieździe znajdującym się w podłużnicy. Sprawa dotyczy śruby mocującej btylne sanki zatem bardzo wązna rzecz aby było to zrobione dobrze. Jak wkładam w otwór śrubokręt to czuję że jest w środku w podłużnicy jakaś nakrętka która się rusza. Czy istnieje możliwość wymiany tej nakrętki? Napiszę jeszcze raz dla pewności że każdy rozumie o które śruby mi chodzi. Chodzi o 4 śruby wkręcane w podłużnice mocujące sanki (wózek, belkę) nie iwem jak to poprawnie nazwać. Proszę o poradę jak naprawić ten gwint
  9. Witam! Od jakiegoś czasu świeci mi kontrolka ABS oraz kontroli trakcji. Podpiąłem pod OP COM i okazuje się że padł czujnik w prawym przednim kole. Chciałem sprawdzić czy przewód jest dobry jednak nie umiem rozpiąć wtyczek. Ogólnie przewód wygląda dobrze, izolacja jest cała nigdzie nie popękana itp. Jak sprawdzić czy cujnik jest dobry za pomoca multimetru ? Z tego co zdążyłem się dowiedzieć to czujnik należy wymieniać z piastą i łożyskiem, jednak na allegro widziałem dostępne same czujniki. Czy jeżeli wyciągnę piastę i wymienię sam czujnik to ma prawo to działać? Czy podczas demontażu piasty łożysko nie zostanie uszkodzone ? Ogólnie doradźcie mi czy warto się bawić w wymianę samego czujnika czy lepiej kupić zestaw z piastą i łożyskiem? Pozdrawiam
  10. Witam! Mam problem z hamulcami w Vectrze C lift z19dth. Polega on na tym że zimą padł czujnik ABS Vectra w prawym przednim kole co za tym idzie nie działa ABS oraz ESP ale nie robiłem tego gdyż jest to spory wydatek a w między czasie miałem poważniejszą awarię. Nie zauważyłem jakiejś rażącej zmiany w sile hamowania po awarii czujnika. Jednak ostatnio auto Stalo miesiąc nie jeżdżone ze względu na na awarię turbiny. Wiadomo w tym czasie na tarczach pojawiła się rdza ale po kilku kilometrach z przodu tarcze są znowu ładne i błyszczące. Teraz mam już 500 km przejechane a na tarczach z tyłu nadal jest trochę rdzy i nie błyszczą się tak jak z przodu. Czy awaria systemu ABS może mieć wpływ na rozkład siły hamowania? Czy po prostu zaciski stoją i trzeba czyścić?
  11. Witam ! Będę musiał wymienić tarcze z przodu. Znalazłem przez przypadek taki sklep http://www.opel-sklep.com/pl_PL/p/Zestaw-oryginalny-tarcze-klocki-przod-Signum-Vectra-C-285-mm-1515014-OPEL-GM/702 Warto zamówić ? Czy to faktycznnie będzie ori jak w ASO czy lewizna jakaś?
  12. EGR wyczyszczony aż się błyszczy. Umyłem go porządnie dimerem. Pokręciłem wiertarką i jest w miarę szczelny. Gdy dmucham ustami to słychać tylko, że bardzo lekko przepuszcza. Jak zalałem go ropą to po godzinie nie przeleciała przez zawór także myślę, że jest ok. Zrobiłem już około 200 km i błędu nie ma, kontrolka silnika się nie zaświeca jednak silnik nadal nie ma tej mocy co powinien. Gdzie jeszcze szukać? Klapy kolektora?
  13. Właśnie zastanawiałem się nad tym bo jak wyjmowałem EGR to dmuchałem w niego od strony spalin i powietrze szło lekkim oporem ale pomyślałem wtedy, że tak ma być. Czy mogę zastosować do tego pastę do docierania zaworów ? Czy lepiej na sucho ?
  14. Witam! Od jakiegoś czasu czasami pojawia mi się błąd P2279-5B wskazujący na nieszczelność układu dolotowego. Samochód raz ma moc jak trzeba a czasami jest słabszy. Po wciśnięciu gazu jest dosyć duża turbo dziura. Jaanako, że mam dostęp do OP COM wykonałem logi dynamiczne na 3 biegu przy około 1500 rpm wciskając gaz do oporu i rozkręciłem silnik do ponad 4000 rpm. Następnie wykonałem wykresy pokazujące ciśnienie doładowania w zależności od obrotów silnika oraz wykres przepływu powietrza. Proszę o analizę wykresów i opinię na ten temat. Czy wszystko jest ok czy szukać gdzieś tej nieszczelności? A może ten błąd P2279-5B powoduje coś innego ? Dodam, że EGR sprawdziłem i nie był brudny, nie zacina się i chodzi lekko. W załączniku wrzucam wykresy i cały plik z programu Excel z logami. Dziękuję Pozdrawiam 3bieg logi.xlsx
  15. Witam ! Od wczoraj pojawiły się problemy ze wspomaganiem w VC. Po odpaleniu silnika nie zawsze świeci kontrolka kierownicy i nie ma wspomagania. Po kilku minutach pracy silnika wspomaganie wraca albo po ponownym uruchomieniu silnika. Podpiąłem OP-COM i mam błędy: 1) U2111-00 brak komunikacji CAN z EHPS 2) C1550-37 Wymienić Electronic Central Unit (ECU) 3) U2139-00 Brak komunikacji CAN z modułem sterowania kolumny kierowniczej (SCM) 4) 2111-7F Brak komunikacji CAN z elektryczno hydraulicznym wspomaganiem kierownicy (EHPS) Co może powodować występowanie takich błędów ? Od czego zacząć ? Bardzo ciekawi mnie błąd nr 2. Dziękuję Pozdrawiam
×
×
  • Create New...