Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

zic10

Forumowicz
  • Content Count

    61
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About zic10

  • Rank
    Nowy

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna

Dodatkowe pola

  • Województwo
    śląskie
  • Auto
    Opel Vectra C Lift 1.9CDTI 150KM

Kontakt

  • GG
    1709413

Recent Profile Visitors

256 profile views
  1. Szpilki już dawno ogarnięte. Pamiętam że mi też kapało po tej naprawie i to naprawdę mocno. Problemem okazała się uszczelka rurki powrotu oleju z turbiny. To ona puiszczała. Mechanik dorobił mi taką z bakelitu. Do tego szlif tej powierzchni płaskiej z rurki, która dolega do uszczelki. Pozdrawiam
  2. Zatem zostawiam i będę obserwował co będzie dalej się działo. Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.
  3. Witam szanownych kolegów. Proszę o pomoc. Ostatnio na trasie zapaliła się kontrolka oleju - ta z prawej strony obok strzałki kierunku. Poziom oleju był w normie więc zapaliłem samochód i pojechałem dalej kontrolka zgasła. Po pewnym czasie zapaliła się ponownie. Dolałem odrobinę oleju do silnika i problem się już nie pojawił. Po powrocie do domu zauważyłem zachlapane olejem miejsce gdzie wąż z IC łączy się z kolektorem ssącym. Opaska puściła, wąż zsunął się lekko z króćca i zapaćkał olejem całą okolicę. Jako że zbliżał się okres wymiany oleju, zalałem silnik nowym olejem, wymieniłem opaskę zaciskową na wężu i wszystko gra. Bardzo jednak zaniepokoił mnie ten olej w dolocie. Podejrzewałem turbinę ale podczas testów podaje dobre ciśnienie, trochę nawet przeładowuje czasem. Silnik nie kopci. Oprócz tego zauważyłem pocącą się rurkę zaznaczoną na zdjęciu. Nie wiem czy tą rurką może turbina zaciągać sobie olej i pchać go w dolot? Odmę miałem czyszczoną jakiś miesiąc temu i od tamtego momentu ta rurka się poci. Czy olej w dolocie to normalny objaw? Gdyby nie ta uszkodzona opaska nie zwróciłbym nawet na to uwagi. Co teraz mam zrobić? Czyszczenie IC? Regeneracja turbiny ? Nie przejmować się? Szykuje się większy wydatek? Proszę o porady może ktoś już to przerabiał u siebie i zna odpowiedź.
  4. Trzeba ściągać cały wahacz żeby wymienić tą tuleję czy da radę na przykręconym? Co się działo u Ciebie że wymieniasz te tuleje ? Jakie były objawy uszkodzenia podczas jazdy?
  5. Ja też kopiłem kompletny zestaw sprzęgła w szarych pudłach (nazywa się to wersja OE) chyba taki OEM bez opakowania. Jednak u mnie wszystko w najlepszym porządku. Przynajmniej na razie. Komplet jeździ dopiero 2 tygodnie wiec jakby co tez dam znać.
  6. Verva czy nie verva zależy jak się trafi. Czasem nawet Paliwo premium potrafi być gorszej jakości niż dobry ON bez dodatków i napisów SUPER POWER itp. Ostatnio zatankowałem na stacji Moya zwykły ON i dalej jestem w szoku na plus. Także nie ma reguły. Tankuję tylko na SHELL i czasem na stacji Moya zwykły ON. Omijam BP. Raz na jakiś czas doleję 2T do paliwa.
  7. Problem rozwiązany. Profilaktycznie przeczyściłem zawór N75 ale jeszcze trochę puszcza pomiędzy VAC a OUT, nie jest szczelny na 100%. Co się okazało: ze względu na źle działający zawór podciśnienia gruszka nie działała w całym zakresie i się zatarła. Rozruszałem gruszkę i zawór w końcu działa jak powinien. Nareszcie auto odzyskało moc. Pedał gazu reaguje z mniejszym opóźnieniem. W przyszłości pewnie wymienię na nowy ten zawór bo co nowe to nowe. Dziękuję wszystkim za pomoc i zainteresowanie.
  8. Ja mam spalanie w zależności gdzie i co zatankuje. Na postoju przy rozgrzanym silniku na dobrym paliwie 03 - 04l/h na kiepskim paliwie 05 - 06l/h. Najmniejsze spalanie jakie udało mi się uzyskać to 4.3l/100 - jazda 80km/h z tempomatem, opony 215/55/R16. Normalnie po mieście palił ok 6.5 - 7l/100km trasa ok 5.2- 6.5l/km w zależności od stylu jazdy. Przy oponach 225/45/R17 spalanie było trochę większe.
  9. No nawet rzekłbym że bardzo. Pod wężem też widać jakby plamy oleju. Mata: nie było czuć spalin w kabinie przy pękniętej chłodniczce? Objawy jakie temu towarzyszą to albo zapach spalin albo wywalanie płynu ze zbiorniczka wyrównawczego (objawy uszkodzonej UPG ubytki płynu chłodniczego itp.)
  10. Po wymianie kompletnego sprzęgła - jak ręką odjął
  11. Witam szanownych kolegów. Problem dopadł mnie niedawno bo po wizycie u mechanika ale po kolei. Od początku auto cierpiało na brak mocy w dolnym zakresie obrotów, pociło się niemiłosiernie na kolektorze dolotowym oraz zbliżał się moment wymiany dwumasy. Nic z tym nie robiłem do czasu kiedy stwierdziłem, że przyszła chwila na doprowadzenie auta do porządku tj. wymianę kompletnego sprzęgła i kolektora dolotowego wraz z czyszczeniem zapaćkanej olejem odmy. Wszystko odbyło się sprawnie i szybko z małym ale. 1. Po wymianie trochę lepiej się zbiera z dołu ale dalej to nie to jak powinno być (mam porównanie z innym kombikiem z tym samym silnikiem). 2. Pojawił się natomiast nowy objaw. Po nocnym postoju zapala od razu ale po ok 5s od zapalenia z rury wydobywa się siwy dymek i smierdzi niespaloną ropą, szarpie trochę ale po rozgrzaniu silnika problem znika. 3. Reakcja na wciśnięcie pedału gazu do podłogi podczas jazdy jest opóźniona o ok 1s - turbinę słychać jak pomuje powietrze. W logach widać małe niedoładowanie turbo ok 10-20 w niższych partiach obrotów a w wysokich partiach obrotów przeładowanie o ok 30 - 40 niż zadane. Niemniej powyzej zakresu 2000obr auto ma moc. 4. Przy włączonej klimatyzacji ciężko wjechać pod górkę na 2 biegu przy 1500obr. trzeba zredkować. Ta sama górka bez klimy na tym samym biegu nie robi większego problemu nawet ze sporym obciążeniem bagażnika i pasażerami z tyłu. - Sprężarka sprawna, sprzęgło i łożysko OK. 5. Przy wymianie dowiedziałem się od mechanika, że mam całkowicie zaślepiony EGR blaszką (tą większą prostokątną bez dziurek od strony kolektora) ale nie mam zaślepki od spodu EGR. Domyślam się że poprzedni właściciel wyprogramował EGR wraz z filtrem DPF. 6. Większe spalanie o ok 3l w mieście. 7. Dawki wtrysków 0.2 - 0.5 8. Mokry wąż łączący intercooler z kolektorem dolotowym. 9. Błędów brak. W związku z tym mam parę pytań. - Spostrzegłem dziwną rzecz a mianowicie uruchamiając test EGR w programie widać procent otwarcia zaworu EGR i silnik zaczyna się dusić co nie powinno chyba mieć miejsca przy zaślepionym EGR. Czy problemem może być brakująca zaślepka od spodu egr - taka owalna? - Czy pomimo włączania się turbiny za złą jej pracę może być odpowiedzialny zawór podciśnienia sterującego turbiną jak taki zawór sprawdzić nie podmieniając na nowy? - Przepływomierz w logach daje identyczne parametry jak zadane czy to tak ma być? Czy on nie powinien mieć wartości zbliżonych do zadanych? Wygląda to tak jakby kopiowane były te same wartości jakie komputer zada. Wypięcie wtyczki przepływomierza od razu wywala błąd - czyli teoretycznie jest sprawny - jak się mylę proszę o poprawieni mojego toku rozumowania. - Czy za poranne dymienie mogą odpowiadać uszkodzone świece żarowe? Mam dwie niesprawne aczkolwiek wcześniej tak nie dymił przy odpalaniu. - Czy ten silnik potrzebuje jakiegoś wypadu na trasę żeby się jakoś zaadaptował do nowych ustawień czy coś ? Akumulator na bank był odłączony ponieważ straciłem wszystkie ustawienia radia przebiegu itp. Ręce mi już opadają brakuje mi pomysłów bo miało być lepiej a jest gorzej jak było i nie chcę ponownie wpędzać się w koszty które już i tak były niemałe i wymieniać czegoś niepotrzebnie na własną rękę. Dlatego proszę Was doświadczonych kolegów o opinie i wszelkie sugestie co może być nie tak z moim autem.
  12. Przyłączam się do pytania. Nie daj Boże jak na zakręcie jakaś nierówność się znajdzie, to czuć ze tył ucieka nawet.
  13. Dziękuję kolegom za odpowiedzi i pozdrawiam.
×
×
  • Create New...