Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

ms84

Forumowicz
  • Content Count

    121
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

ms84 last won the day on May 10 2018

ms84 had the most liked content!

Community Reputation

4 Neutral

About ms84

  • Rank
    Średnio obeznany

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna

Dodatkowe pola

  • Województwo
    UK
  • Auto
    VECTRA LS 2.2 DTI 16V 2003

Recent Profile Visitors

220 profile views
  1. Tydzien temu wymienialem tylne klocki u siebie. Mam tloczek 38mm, wlasnie zmierzylem blaszke ktora uzylem do wkrecania (z zestawu do wkrecania tloczkow) i od gornego do dolnego pinu jest 25mm, piny maja grubosc 5mm wiec srodek pina do drugiego pina 20mm, ciezko mi wchodzil wiec wychodzi na to ze jest 19mm (gdzies chyba tutaj na forum tez ktos pisal ze 19mm).
  2. Nie z samego vinu. Dalem vin do bazy danych i pokazuje czesci dla danego auta. W tylnym zawieszeniu byl drazek 17 i gumy 17 ... wiem ze mogl byc zmieniany itp ale w orginale z tasmy byly 17stki.
  3. Po vinie wychodzi 17. Wystarczy zdjac kolo i zobaczyc numer na gumie albo zmierzy suwmiarka.
  4. Masz zawieszenie standardowe. Po rozkodowaniu vinu bodajze oznaczenie XJ2 to obnizone sportowe (-20 do standardowego). Z fabryki Twoje auto wyjechalo na sprezynach o numerze czesci 93171627 (nie moge znalezc rozmiaru bo mi wyskakuje przeplywka powietrza GM'a o tym numerze), Opel wprowadzil zamiennik tych sprezyn na 93190491, ktore maja 356mm. Teraz np w moim przypadku zamiennik wprowadzony przez Opla byl dluzszy od oryginalnej sprezyny (ok 5cm). Poprzedni wlasciciel wymienial tylko jedna, dobral pod zamiennik i jedna strona siedziala wyzej (akurat to bylo z tylu). Pytanie jest co Ty zamontowales na przod (firma, nr czesci i rozmiar). Porownywales nowe sprezyny do starych ?
  5. Witam Panowie potrzebuje oswiecenia. Dwa pytanka: 1) Czytajac watki o wahaczach wychodzi na to, ze tuleje przednia i tylna (sruby nr 13 i 11) dokrecamy na opuszczonych kolach. Dlaczego w ksiazce Sam Naprawiam pisze, ze na opuszczonych kolach dokrecamy sruby 13 i 2 x 12, a co najsmieszniejsze w temacie "Regulacja tulei hydraulicznej" jest opisane, ze srube nr 11 dokrecamy na podniesionym aucie (z adnotacja, zeby ustawic wahacz poziomo i rownolegle do ramy) ? 2) W Sam naprawiam, w temacie "Sprawdzanie tulei hydraulicznej" jest napisane: "Przed kazdym wymontowaniem przegubu wahacza poprzecznego ze zwrotnicy musi byc sprawdzone osadzenie tulei hydraulicznej wahacza. Sruba mocujaca tulei jest dokrecana momentem 30 Nm." W nastepnym watku ("Regulacja tulei hydraulicznej") jest napisane tak: "W takim polozeniu wahacza wkrecic nowa srube samoblokujaca w tuleje hydrauliczna. (...) Przykrecic srube w dwoch etapach: I etap: kluczem dynamometrycznym momentem 40Nm, II etap: kluczem sztywnym o 40 stopni Oczywiscie wiem jak robia wszyscy ale zastanawiam sie skad te rozbieznosci w tych opisach ? Zgaduje, ze wynika to z mojej niewiedzy i gdzies gubie watek 🙄 Bylbym wdzieczny za rozwianie moich watpliwosci 🙂
  6. wg IC 927 tez pasuje do mojego autka ... teraz wertujac dalej JAR927 ma dlugosc 303mm i w tym sa chyba zgodne wyszystkie firmy (bynajmniej nie znalazlem innych wymiarow), natomiast z JAR958 maja niby 260mm ale znalazlem tez strony gdzie maja niby 305mm. Na innej stronie znalazlem notke do JAR927 "Vehicle Equipment=for vehicles without power steering", dlatego potrzebuje jakos sie dowiedziec na 100% albo ewentualnie nr GM'a samego drazka (no ale z tym bedie ciezko bo mam dostep do katalogu GM'a i tam jak juz wspomnialem jest nr czesci calego zestawu naprawczego) edit: z katalogu czesci TRW wychodzi, ze 927 jest dla mnie bo 958 sa do sportowego zawieszenia, a kazdy sklep w UK mi mowi, ze 927 nie beda pasowac. Za TRW: JAR958 dla zawieszenia sportowego, kolka 16-17 cali, JAR959 dla sportowego zawieszenia ale nie dla kolek 15, 16 i 17 cali. JAR927 wystepuje dla standardowego zawieszenia i nie ma wiecej adnotacji natomiast JAR927 dla sportowego zawieszenia tylko do numerow podwozia 31032140/38040655
  7. Witam Panowie mam problem z doborem drazkow - co sklep to co innego. Rozchodzi sie o to, ktora czesc pasuje do mojej Vectry TRW JAR927 czy TRW JAR958 ? Moj Vin: W0L0ZCF6838090571 Problem z tym, ze Opel daje numer czesci 95507449 do mojego auta, niestety jest to caly zestaw naprawczy zawierajacy klamry, oslony itp. Nie moge znalezc nr samego drazka i przez to nie moge odniesc sie do numerow referencyjnych TRW. Z gory dziekuje i pozdrawiam edit: JAR927 niby jest do nr podwozia 31032140/38040655, a JAR958 od nr podwozia 31032141/38040656 ale JAR927 tez wystepuje w zamiennikach do nr 95507449 natomiast JAR958 w ogole nie moge powiazac ze swoja Vectra edit2: oczywiscie potrzebuje czesci TRW
  8. w 2014 (grudzien) po namowach kolegow z forum zalozylem na tyl komplet tarcze Zimmerman 430.1497.20 i klocki ferodo FDB1766 i dalej smigaja jak szalone i nie widac konca (trzaskam 18 tys km na rok) pozdrawiam
  9. Mialem identyczne stuki jak sobie eksperymentowalem ze sciaganiem po zamontowaniu sprezyn KYB'a ... za mocno popuscilem srube na tloku w kielichu ... zanim sie skapnalem, ze to to myslalem, ze to skrzynia bo dzwiek dochodzil spod auta ... jz tym ze ja slyszalem te stuki w czasie jazdy, nigdy nie bujalem na postoju
  10. Witam Panowie po kilkudnowym przestudiowani tematu wahaczy mialbym dwa pytanka: 1. Moog OP-TC-1955P (320zl) czy Meyle 616 050 0001 (360zl) - musza przetrwac 1.5 roku (jakies 20 tys km), ewentualnie Quinton Hazell QSA2001S (270 zl) ... najblizej mi do Moog'a 2. Kazdy pisze zeby dokrecac tylna tuleje na opuszczonym aucie, jako ze bede to robil pierwszy raz takie oto glupie pytanko: jak kupuje nowy wahacz to mniemam, ze tylna tuleja jest juz skrecona wiec co mam ja odkrecic i na opuszczonym aucie dokrecic odpowiednim momentem z kasiazki ? no chyba, ze kupuje sie wahacz, a tuleja nie jest dokrecona wiec nie bylo pytania 😉
  11. Mi chodzi o autko z kluczykiem na tym wyswietlaczu pod obrotomierzem ...
  12. Tak jak pisalem wczesniej ... autko z kluczykiem jak sie zapala to maks 30 sekund do minuty i tak sobie mruga przez powiedzmy 5 minut i koniec. U mnie najgorsze jest to, ze jak sie zapala auto z kluczykiem to NIE ODCINA TURBO !!! co jest teoretycznie niemozliwe
  13. Niekoniecznie ... u mnie byly dwa problemy. Pierwszy pod talerzykiem mialem tyle syfu, ze byla szparka (po zamknieciu) - po czyszczeniu zero bledow. Drugi, bez demontarzu egr, zdejmujesz pokrywke i palcem przemieszczesz ten "polksiezyc" i on nie wracal do pozycji. Przesuwalem do pozycji otwarcia, a on byl tak zasyfialy ze sie sklejal i nie wracal do pozycji zerowej - czyszczenie pomoglo. Teraz natomiast nie pomaga (egr chodzil jak przecinak ale i tak go wymylem) ... z tym ze nie wiem czy rzeczywiscie chodzi o egr. W przeszlosci jak odcinalo mi turbo i byl tryb awaryjny to zawsze zostawal slad i na kompie mozna bylo odczytac, ze to wlasnie egr ... teraz komp nie pokazuje nic 🙁
  14. Dzieki za wskazowke bo o tym nie pomyslalem. Ogolnie to mam problem z egr-em. Raz w roku go wyjmuje na czyszczenie ale glownie szwankuje czesc mechaniczna, jak otworzy to nie wraca do pozycji ... tylko, ze zawsze odcinalo przy tym turbo i dlatego nawet o tym nie pomyslalem. Przeczyszcze zobaczymy.
  15. Nie mam jak podpiac kompa w czasie jazdy. Chodzilo mi bardziej o podpowiedz czy moga byc sytuacje auta z kluczykiem i nie odcinania turbo, a jesli tak to jakie ewentualnie. Moze ktos sie kiedys spotkal z podobnym przypadkiem...
×
×
  • Create New...