Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Juras23

Forumowicz
  • Content Count

    138
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Juras23 last won the day on April 28 2016

Juras23 had the most liked content!

Community Reputation

9 Neutral

About Juras23

  • Rank
    Średnio obeznany
  • Birthday 11/13/1979

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Bochnia
  • Zainteresowania
    vectra :)

Dodatkowe pola

  • Województwo
    małopolskie
  • Auto
    Vectra C 1.9 150KM

Recent Profile Visitors

208 profile views
  1. Wymieniłem wczoraj czujnik, przy okazji zmieniłem olej na 5W40 X-clean Motul 8100, wymieniony oczywiście filtr oleju, wlana też płukanka do silnika przed wymianą. Efekt: Kontrolka gaśnie dużo szybciej. Być może jest to zasługa tylko i wyłącznie zmiany oleju - ale nie słychać już opóźnionego kliknięcia. Czujnik z anglika działa więc go zostawiam. Przydałoby się jechać gdzieś do Krakowa na badanie ciśnienia oleju.
  2. Nie chodzi o sytuację po wymianie oleju ale podczas uruchamiania na zimnym silniku na co dzień. Jest tak jak na filmach powyżej - kontrolka gaśnie po około 4 sekundach od momentu kiedy następuje zapłon silnika i słychać w tej sekundzie jak załącza się coś - chyba pompka. Błędów nie ma. Czujnik kupiłem z anglika jakiegoś za 20 zł na Allegro - jak przyjdzie to podmienię. Chodzi mi o to, czy ktoś kto miał ten sam objaw - czy już go rozwiązał?
  3. Mam tak samo z tą kontrolką - przypuszczam, że to czujnik, choć słyszę jakiś dźwięk - jakby się pompka załączała - w sekundzie gdy gaśnie ta lampka... no na początek wymienię czujnik. Błędów po odczycie op-com brak. Zazwyczaj późne gaśnięcie na zimnym silniku...więc gdy olej gęściejszy. Ktoś z Was miał taki przypadek i jakoś go rozwiązał?
  4. wygląda to na błąd elektryki - może aku padł.... ale bez odczytu błędów to nic się nie uda... swoją drogą temat nazwa tematu pasuje do wszystkich działów Wszak wszędzie omawiane są w większości problemy
  5. W Niemczech nie można nie mieć DPF-a jeśli był fabrycznie założony - wycięcie to kary w tysiącach euro. mają stacje na kołach i nie boją się ich używać.
  6. ja miałem fabryczne rolki w poprzedniej VC 2004 2.0 DTI a była to wersja przedliftowa na zewnątrz i częściowo liftowa wewnątrz (modelowy 2005) - i pewnie te rolki co kolega Paucio pokazuje kilka postów wyżej pasowały do mojej przedliftowej - chociaż z tego co się przyglądam to nie tylko mocowaniami się różnią - czy to złudzenie na zdjęciu czy dolne przyciski są innego rozmiaru ?
  7. pytasz jak sprawdzić samemu czy reagują na skręt -sprawdź stojąc przed ścianą z zapalonym silnikiem i światłami jak skręcasz kierownicą to światła podążają za ruchem kierownicy ? Czy światła wykonują test ósemki gdy je włączasz jak silnik pracuje ? wygląda to na błąd czujnika zawieszenie - sprawdź wtyczki od czujników przy zawieszeniu - rozłącz, zobacz czy nie zaśniedziałe i podłącz ponownie, zobacz kabelki idące do czujnika czy nie przerwane.
  8. sprawdź wtyczkę czy nie zaśniedziały styki w kabelku od czujnika koła. Nie wpadłeś w jakąś dziurę tym kołem ? Jak ze strony elektrycznej wszystko ok to może podmień łożysko z innej viki (można spróbować Twoj łożyska bez zdejmowania piast zamienić prawe z lewym - ale zazwyczaj są zapieczone w aluminiowej piaście więc to ciężka sprawa) mi to wygląda na uszkodzony czujnik w łożysku koła.
  9. 13-04 już mniejsza z tym kto.. nie ja....po naprawie odebrałem auto ze światłami świecącymi niżej - ale bez błędu AFL - po kalibracji op-com-em pojawił się stały błąd AFL-a i szukanie przyczyn, ciągły brak kalibracji i usterka znaleziona - jutro go przełożę i zrobię kalibrację. vectra to jednak dobrze zaprojektowany samochód - pokazuje na komputerze błędy wynikłe z pośpiechu mechaników 14-04 Czujnik przełożony na właściwą pozycję, metalowe ramię od czujnika do wahacza wzmocniłem spawem w miejscu pęknięcia. Wykonałem kalibrację op-com ver. vaux 2012. Błąd po skasowaniu znikł, lampka AFL gaśnie jak należy po zapłonie. Sprawdzę jeszcze w nocy jak działają lampy - ale powinno być ok. Dzięki xpirat za poradę odnośnie kalibracji. Poniżej zrzut że jednak pęknięcie mogło pójść dalej podczas jazdy
  10. oczywiście, że nie każdy tak robi. ale niektórym zakładom wulkanizacyjnym - szczególnie w dużych miastach gdzie jest konkurencja - zależy by do nich wrócić i nawet oponę i felgę umyją nie tylko kamienie większe wyciągną.. z felgi aluminiowej prawie nikt nie zdziera lepiku - ostatnio sam sobie czyściłem drugie felgi - dobrze jest, gdy chociaż stare ciężarki zostaną zdjęte przed wyważaniem sezon - wiadomo liczy się kasa...
  11. Jak rozumiem z porównania zdjęć mojego i tego co wstawiłem powyżej - to ja mam źle zmontowany czujnik - ramię zupełnie nie w tą stronę - pęknięcia blaszki trzymającej ramię do wahacza tutaj nie udało mi się złapać... ale to pęknięcie jest efektem jak przypuszczam odwrotnego montażu...łapy lecą...
  12. Tak się nie robi, że się zostawia parę starych odważników ..... powinni wszystkie zdjąć i wyczyścić felgę, oponę z kamyków większych i dopiero wyważyć... często niestety to tylko teoria ... ja tam zawsze patrzę na ręce fachowcowi od kół czy wyważa i jak.
  13. tutaj jest więcej o średnicy tłoczków - bo o tym temat bardziej traktuje http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/73530-zacisk-hamulca-tyl/?view=findpost&p=2372027
  14. Niezbyt czytelnie napisałeś o co Ci chodzi. Tłoczki są zależne od rozmiaru zacisków (różna wielkość tarczy hamulcowej) ... może podaj jakiego rozmiaru masz tarcze - tak będzie łatwiej - i co chcesz zrobić?
  15. sprawdź też jakość połączeń na żarówkach - szczególnie na tych ze stykiem z cyny - jak na obrazku - trzeba wymienić wtedy żarówkę lub dolutować świeżej cyny
×
×
  • Create New...