Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Niedzwiad01

Forumowicz
  • Content Count

    31
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About Niedzwiad01

  • Rank
    Nowy

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna

Dodatkowe pola

  • Województwo
    UK
  • Auto
    2003 Vectra C Z18XE Active

Recent Profile Visitors

143 profile views
  • dax

  1. tez bym stawial na wentylator, mam to samo ale nic sie nie dzieje,i wedlug bledow (niepamietam dokladnego kodu) to wentylator 2-gi bieg ale dziala normalnie na obydwu biegach . slyszalem ze to czesta przypadlosc I tak jak kolega wyzej napisal moze to byc sterownik wentylatora padajacy, albo zwarcie gdzies na kablach. warto sprawdzic kostke przy sterowniku a potem isc po kablu jezeli tam wszystko ok to moze byc jednak sterownik.
  2. Odpowietrznik sprzegla (bynajmniej u mnie w Z18XE) znajduje sie w gornej czesci skrzyni biegow przy laczeniu skrzyni z silnikiem. Jak staniesz od przodu auta to powinno go byc widac (jest oczywiscie przykryty gumowym "kapturkiem" tylko z tego co pamietam ta gumka jest troche wieksza niz przy zaciskach ale moge sie mylic bo dawno wymienialem). I tu rowniez polece bardzo ciekawy sposob - moze juz go wszyscy znaja a ja tu chce zablysnac ale co mi tam hehe - odpowietrzania/wymiany plynu w sprzegle bez zadnych maszyn jezeli tradycyjny sposob nie dziala. Dowiedzialem sie o tym przypadkiem kiedy wyminialem plyn I moja "pompka" od sprzegla nie chciala go przepompowac dodam odrazu ze ogolnie jest sprawna- tzn. zachowywala sie tak jakby wypychala plyn hamulcowy przez odpowietrznik ale gdy pedal wracal do gory (sam albo z moja pomoca) nie zasysalo kolejnej dawki plynu ze zbiorniczka I sprzglo wpadalo w podloge I juz tam zostawalo. Oczywscie stojac w panice przy aucie bez sprzegla (majac 3h do wyjazdu do pracy ) pierwsza mysl wujek google, no I naczytalem sie ze w niektorych autach wlasnie sie tak zdarza (juz nie dochodzilem dlaczego) I klient na jednym forum podal ten sposob. Ale do rzeczy Potrzebny bedzie wezyk gumowy prezroczysty na tyle dlugi zeby siegnal od sprzegla do lewego przedniego kola. Laczymy ze soba dwa odpowietrzniki Lewy zacisk (nie wiem jak w innych silnikach ale w moim lewy jest najblizej sprzegla) I sprzeglo. Odkrecamy odpowietrznik na sprzeglei tu uwaga wymieniamy na czysty plyn w zbiorniczku ale napelniamy tylko do okolo 3/4 pojemnosci. I teraz procedura jest dokladnie taka jakbysmy chcieli odpowietrzyc hamulec do ktorego podlaczylismy wezyk, tym sposobem przepompowujemy plyn przez sprzeglo tylko ze w druga strone. W trakcie Kontrolujemy plyn w zbiorniczku zeby ani nie spadl ponizej minimum ani sie nie wylal. wymiane plynu sprzgla w ten sposob nalezy wykonac 2 razy. raz zeby wypompowac najgorszy syf I stary plyn, a potem wymieniamy plyn w zbiorniczku I drugi raz zeby wtloczyc calkiem nowy. I po tym jeszcze odpowietrzalem hamulce po kolejnej wymianie plynu w zbiorniczku. Wiem ze sa lepsze sposoby ale moze komus sie kiedys przyda
  3. Nie wiem jak z tym IDSem ale jest jedna zasada: jakiekolwiek obnizenie standardowych amorow o wiecej niz skutkuje szybszym ich zuzyciem - im nize tym szybciej. Takze nikomu nie polecam zakladac samych sprezyn. Wiem wiem jest to Tania opcja i wogole, ale jezeli oczekujesz prawdziwej roznicy w jezdzie to albo sportowy kit caly (amory/sprezyny) albo gwint. Ale to tylko moje zdanie A jak juz o tym pisze no to jeszcze korzystajac z okazji pochwale sie ze moja Viki dostala pod choinke nowiutki gwint firmy JOM mialem watpliwosci bo pierwszy raz widzialem ta firme, ale stwierdzilem ze jak nie sprobuje sam to sie nie dowiem bo opini jak zwykle tyle co kierowcow (czytalem fora bo duze osob wrzucalo je do golfow I bawar e36). Wyglada to tak: (I tu rowiez polecam sklep venom dla rezydentow UK - maja tam pare rzeczy do Viki w calkiem wydaje mi sie przystepnych cenach ) http://www.venommotorsport.com/product/suspension/SU22443/ Co prawda przejechalem na nich dopiero 300mil, takze nie moge sie wypowiedziec o, ze tak powiem, jakosci dlugoterminowej Ale jest ogroooooomna roznica w prowadzeniu i oczywscie wygladzie. Zona troche narzeka na obnizenie komfortu ale wytlumaczylem jej ze cos kosztem czegos, no I wcale az taki "beton" to to nie jest hehe. Jeszcze tylko rozporka i wszstkie zakrety moje Ogolnie siadla jakies 4-5cm, takze wyglada fajnie i prowadzi sie super, a zarazem dalej moge sie w miare swobodnie poruszac po progach zwalniajacych itp. no i w kazdej chwili mozna sobie obnizyc lub podwyzyc dlatego tez wybor padl na gwint Jak narazie cena do jakosci 10/10 zobaczymy ile przejezdza Szerokosci!!!
  4. Miałem podobne objawy i u mnie z kolei to była przepływka. A na nią test jest prosty. Wystarczy ją odłączyć. Jeżeli odpali normalnie bez falowania to masz winowajce. Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
  5. A no to teraz wszystko jasne jak ringi po zmianie zarowek hehe Dzieki wielkie!
  6. Dzięki za zwięzłą odpowiedz naczytałem się tych postów o stabilizatorach itp. I już miałem mętlik w bani To zrobie tak jak mówisz. Ale tak na marginesie jeżeli dam rezystory szeregowo co diode, to tak na chłopski rozum, nie będzie każda kolejna dioda w szeregu świecić słabiej??
  7. Zbliza sie urlop wiec niedlugo wezme sie za te ringi mam tylko pare pytan... Oczywiscie wyposazylem sie juz we wszelkiej masci rezystory, diody, kondensatory i stabilizatory Tylko tak: 1. Jezeli mam diody 12v to polaczyc je rownolegle czy szeregowo?? 2. Opornik dac na wszystkie (1kOhm z tego co pamietam) czy mniejsze na kazda diode (jak tak to jakie?) 3. Jak rozumiem stabilizator dac na kablu postojowek wiazki idacej do lampy (przed lampa pod maska)?? Sory za te pytania ale marny ze mnie elektronik (dobrze lutuje, ale te wszytskie oblicznia rezystorow itp mi nie ida hehe ) Dla formalnosci posiadam takie diody: http://www.ebay.co.uk/itm/Pre-Wired-LEDs-3mm-5mm-Flat-Top-Wide-Angle-9V-12V-Various-Colours-Prewired-/291252755253?var=590403814758&hash=item43d0045b35 Takie cudko znalazlem (juz z rezystorami) http://www.ebay.co.uk/itm/20x-White-T5-1-SMD-LED-Car-Wedge-Dashboard-Light-Bulbs-2721-74-17-86-85-12V-/171389202959?hash=item27e797b20f Oczywiscie zwykle t5 http://www.ebay.co.uk/itm/290999998453 a te moge dostac za darmo jezeli bede potrzebowal bo znajomi ma ich od ch...a (te sa 3v chyba) No i oczywiscie stabilizatory 7812 i kilka roznych rezystorow i kondensatorow. Wiem jak i jakie zalozyc kondensatory przy stabilizatorze napiecia ale nie wiem co z rezystorami dla poszczegolnych diod...
  8. Jakie wartosci kondensatorow elektrolitowich potrzebuje za i przed stabilizatorem napiecia 7812?? Diody 5mm 12v.
  9. ok, niestety nie powiem czy da sie zmienic z dwoch wtyczek na jedna bo bylem dzis na szrocie i byly 2 vectry i obydwie mialy dwie wtyczki i czteroramienne kiery ale za po powrocie do domu zajechalem do znajomego (rowniez posiadacz vectry) i okazalo sie ze wlasnie wymienial u siebie kierownice (zuzyta) i udalo mi sie wyrwac dokladnie ta poduche za £5 i piwo takze jezeli ktos w UK by potrzebowal poduche do trojramiennej z jedna wtyczka to oddam tanio Pozdrawiam.
  10. Czesc. Zaczne od poczatku Wiedziony przecena (z £40 na £25) zakupilem sobie skorzana kierownice trojramienna - uzywka w prawie idealnym stanie (jedyny mankament jakiego sie dopatrzylem to maly kawalek wydrapanej czarnej farby wypelniajacej znaczek vauxhalla) do mojej viki z 2003. I wkoncu jest. Przyszla paczka, ja jak zwykle ucieszony jak male dziecko, biegnie sciagam stara kierownice (wyciagam airbagi z obydwu i tu nawet tego nie zauwazylem) wkladam nowa przykrecam - podjarany, wszystko super. przezucam moje przyciski do sterowania radia, biore airbag i.... Zonk. Moja czteroramienna miala 2 wtyczki do poduchy, a nowa poducha ma tylko 1. Te wtyczki sa zakonczone inna wtyczka (zaraz obok gdzie wpina sie wtyczke od sterowania radiem), i tu moje pytanie... Czy to jest jakis wogole inny system i musze kupic inna poduche na 2 wtyczki, czy da sie poprostu zmienic ta wiazke od tej wtyczki na pojedyncza i bedzie dzialac?
  11. No to niestety moje niecne plany legly w gruzach znajomy powiedzial ze moj projekt mialby conajmniej 10mm srednicy i ze przy aktualnych "czesciach" nie da rady zrobic 5mm. Otoz projekt byl taki: Dioda "wiatrak" z ledami smd po bokach (czerwone linie to kierunek padania swiatla, a zielone - diody). mysle ze to by moglo chociaz troche pomoc w rozprowadzeniu swiatla. No to bede szukal jakis ladnie przycietych 5mm. Myslicie ze takie: http://www.ebay.co.uk/itm/Pre-Wired-LEDs-3mm-5mm-Flat-Top-Wide-Angle-9V-12V-Various-Colours-Prewired-/291252755253?var=&hash=item43d0045b35 by przeszly?? sa odrazu z rezystorami i kablami. tylko dac regulator napiecia na 12v i mam nadzieje ze by hasalo mam jeszcze jedne T5 rowniez sciete w razie te z linku nie byly by dobre. I tu dochodzi jeszcze jedno pytanie, jezeli uzylbym t5 to rozumiem ze rezystory musze dac przy kazdej diodzie a nie po jednym na wiazke ? Pytam o takie rzeczy bo aktualnie auto mam od rana do wieczora na chodzie i nie mam kiedy rozkrecic tych lamp i sobie posprawdzac na spokojnie a jak juz bede mial chwile to chce miec wszystkie materialy przygotowane
  12. czy wie ktos jakie sa wymiary zaroweczki siedzacej w ringach FK/DEPO do VC przedlifta?? posiadam takie i jedna mi sie przepalila, a jak ktos wczesniej w temacie wspominal rowniez chcialbym pozbyc sie "sikajacego zoltego" zalezy mi na wymiarach (srednice glowki i ewentualnie innych miejsc w ktorych sie zmienia, i dlugosc) bo duzo zdjec z pierwszych postow nie dziala, a mam opcje zamowienia diody na zamowienie, i mam nawet w glowie patent jak rozprowadzic swiatlo, ale ujawnie to i dodam zdjecia jak, i jezeli sie to uda.
  13. czyli zalac takie cos do starego oleju, dac mu pochodzic i wtedy wymienic?? dobrze wnioskuje ?
  14. Dzieki. To niedlugo mu poleje 5w40 (motul 8100 x-clean). a plukanke tzn??
×
×
  • Create New...