Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

pier

Forumowicz
  • Zawartość

    180
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    1

pier wygrał w ostatnim dniu 23 Wrzesień 2014

pier ma najbardziej lubianą zawartość!

Reputacja

3 Neutral

O pier

  • Ranga
    Średnio obeznany

Dodatkowe pola

  • Województwo
    świętokrzyskie
  • Auto
    vecta c kombi 1.9cdti 120km

Ostatnio na profilu byli

376 wyświetleń profilu
  1. pier

    Alternator problem

    Witam. Też mnie dopadł brak ładowania (po raz trzeci😠).Wydaje mi się że padł alternator ale...Nawet na chwilę nie zapaliła się kontrolka ładowania. Najpierw przestał działać nawiew powietrza potem zaczęły się zapalać kontrolki abs,esp,wspomaganie,poduszki...Po wejściu w ukryte menu ładowanie 9v (potwierdzone później miernikiem) jałowe obroty podniesione powyżej 1000, kontrolka braku ładowania nadal nie świeci.Ma ktoś pomysł czemu tak? I jeszcze jedno pytanie: Czy rolka napinacza paska wielorowkowego jest ruchoma czy powinna być sztywna? U mnie się rusza po naciśnięciu na pasek a nie zwróciłem uwagi jak było wcześniej. Nie słyszałem też ślizgania paska. Oczywiście wiem że ma ona pewien zakres ruchu ale z reguły odgina się ją kluczem.Chodzi mi o to czy po niezbyt silnym naciśnięciu palcem na pasek powinna się poruszyć czy świadczy to o tym że sprężyna jest za słaba? Przyszło mi do głowy, że nie padł alternator a spaliła się kontrolka braku ładowania. Brak kontrolki,brak prądu wzbudzającego który przez nią idzie a tym samym brak ładowania. Jednak szczotki w alternatorze.Na tyle zużyte żeby nie ładować, na tyle niezużyte żeby nie świeciła kontrolka.
  2. pier

    spadek mocy

    Nie wiem co za błąd ale objawy egr
  3. pier

    Nie pali na zimnym silniku

    Bardziej typowałbym układ paliwowy, filtr paliwa wymieniałeś dawno?
  4. Sprawdź czy dobrze dokręciłeś kabel wzbudzający alternator.Ten mniejszy sterujący.
  5. Da sie to samemu sprawdzić?
  6. Witam. Ostatnio miałem za dużo wolnego czasu, trochę grzebałem przy samochodzie i wężu odchodzącym od turbosprężarki zauważyłem olej.Samochód ma ok 300000 przebiegu nie stracił mocy,nie dymi, nie ma spadków ani utraty mocy w trasie.Trochę bierze olej ale nie są to duże ilości, jedna dwie dolewki na 15000. Pytanie: Czy to normalne że turbo z takim przebiegiem puszcza trochę oleju? Rozglądać się już za regeneracją sprężarki czy na razie można sobie odpuścić?
  7. Koszt w ASO to 250 zł,koszt wymiany oryginalnego motula wraz z filtrem, poza ASO....130 zł. Każdy robi jak uważa.
  8. pier

    Brak wzbudzenia alternatora.

    Nie wiem czy nadążam.Lampka ładowania ma się palić przed odpaleniem silnika.To oznaka braku ładowania.Skoro gaśnie po odpaleniu to jest ok, ładowanie dochodzi na akumulator. Zmiana poziomu ładowania w zależności od obrotów silnika sugeruje uszkodzenie regulatora.Moja rada podjedź do elektryka najlepiej tego który naprawiał alternator, niech zmierzy poziom napięcia na akumulatorze i alternatorze oraz napięcie ładowania pod obciążeniem.
  9. pier

    Brak wzbudzenia alternatora.

    Vectry mają problem z zakuwanymi końcami kabli alternator-akumulator. Spróbuj je przelutować. Dodatkowa masa nie zaszkodzi.Z tego co pamiętam, prąd wzbudzający idzie z akumulatora przez kontrolkę ładowania,stacyjkę na alternator, zwyczajnie po kablu. Kontrolka przestaje świecić jak akumulator dostaje wyższe napięcie niż sam wysyła.
  10. Gość opuścił rurę z uchwytów i obspawał dookoła. Z tego co pamiętam od góry spawał z lusterkiem, ale odniosłem wrażenie, że zrobiłby to z zamkniętymi oczami. A spawał chyba migomatem, choć na spawarkach się nie znam. Oczytałem się na forum o drganiach,naprężeniach wydechu po takim zabiegu, u mnie nie działo się kompletnie nic, więc albo miałem szczęście albo są dobrzy. Nie wiem czy plecionki kupują czy robią sami ale na półkach leżało ich od metra.
  11. Jak jesteś z samego Tarnowa, to taką plecionkę wymieniałem w Tarnowie na ul. Krzyskiej. Jest tam zakład ślusarski, specjalizują się w tłumikach. Koszt ok 100 zł, jakieś dwa lata temu. Robią to od ręki sama usługa trwa z 15 min nie demontują rury.
  12. Witam. Czy zużyta dwumasa może mieć wpływ na odpalanie zimnego silnika? Nie mam żadnych z opisanych objawów uszkodzonej dwumasy ale odpalanie auta (tylko zimnego), bywa utrudnione nierówną pracą rozrusznika. Rozrusznik wyjęty i sprawdzony, jest ok. Pomyślałem o dwumasie.
  13. Nie znam się na Twoim silniku. Ale takie objawy miałem w octavii jak padła sonda lambda.
  14. Gumy drążka stabililizatora,ew. łącznik stabilizatora?
  15. Ja bym regenerował. Dwa lata temu za wymianę regulatora zapłaciłem 200 zł plus 100 wyjęcie i wmontowanie ponownie altka, nawiasem mówiąc jest to dość karkołomne i pracochłonne. Dostałem rok gwarancji, jeżdżę już prawie dwa.
×