Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Marsell

Forumowicz
  • Content Count

    121
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About Marsell

  • Rank
    Średnio obeznany
  • Birthday 06/13/1986

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Sosnowiec, Sulęcin-obecnie

Dodatkowe pola

  • Województwo
    lubuskie
  • Auto
    Vectra C 2002 1.8 16v

Recent Profile Visitors

255 profile views
  1. Witam. Nie wiem czy dobry temat, ale mam pytanko. Standardowo szykuje się do ogarnięcia maglownicy, i potrzebuje numer oryginalnej z TRW żeby w firmie dobrali (chcą koniecznie jej numer) a nie mam obecnie możliwości skorzystać z kanału. Maglownica z czujnikiem skrętu, pompa w nadkolu.
  2. A jak da się jakoś to sprawdzić? Obroty nie falują, nie gaśnie itp przepustnica czyszczona.
  3. Trochę odgrzeje kotleta, od pewnego czasu również borykalem się z błędem p0170, sporo się wymieniło na nowe, bez większych efektów. Najpierw było za bogato, teraz za ubogo. Jako że mam lpg i kabelek zauważyłem że co raz to mieszanka wychodziła za bogata i dzialy się cuda, po regulacji jakiś czas ok i znów trzeba było regulować a konkretnie zmniejszać dawkę. Dla porównania dodam że jak miałem kiedyś mnożnik początkowy na 1.2 tak teraz żeby był lekko powyżej 1 to muszę ciśnienie na reduktorze dać na 0,95. Jako że tylko przepływomierz został to przyjrzałem się i na rozgrzanym i luzie wskazywał 1.3 g/s a jakiś czas temu było ponad 2 g/s. Kupiłem nowy, oczywiście w oryginale i co.... A nic. Dalej to samo. Zauważyłem też dziś ze jak delikatnie przytkam dolot to wskazania przeplywki rosną, hehe dziwne bo przecież przyduszam dopływ powietrza. Na podgladzie z gazu komputer stara się cały czas wzbogacić mieszankę, a jak przytkam żeby wartość przeplywki wzrosła do tych 2.3g/s to robi się ok. No trochę się pogubiłem przez to. Macie jakieś pomysły?
  4. Witam. Planuje w najbliższym czasie przy okazji wymiany gum i łączników ogarnąć również stabilizator tylni, bo jest dość mocno wytarty. Pytanie moje jest takie : czy da radę go wyjąć bez problemu czy jednak trzeba opuszczać całe zawieszenie z tyłu? A jeżeli trzeba to rozumiem że i geometria będzie wymagana.? Jeszcze tuleje pływające będę wymieniać przy okazji i zastanawiam się nad poliuretanem. Ktoś tak ma że zamiast wahliwych ma sztywne z poli?
  5. I jak wiadomo coś? Wymiana przepływki pomogła? U mnie to raczej nie będzie jej wina bo już podmieniałem na chwile i wskazania były u mnie nawet lepsze 2.1-2.2 g/s Błąd przestał się pojawiać...ale...zawsze jakieś "ale", na postoju/biegu jałowym sonda stoi w miejscu na "bogato" 0.7-0.8V...zarówno na LPG jak i PB , czyli bez zmian i auto czasem lubi samo zgasnąć z tej przyczyny. Z obserwacji dodam że jak się klimę włączy to sonda zaczyna żyć i podczas jazdy sonda normalnie pracuje...tylko ta tym biegu jałowym coś jej dolega.
  6. Na aukcjach mają takie z logo Siemens....no ale ja tam nie wiem Teraz byłem ustawiać mapę lpg....i nie da się kur......póki noga na gazie ok, wszystko się układa itd....ale wystarczy na chwile się zatrzmać ( żeby obroty spadły na jałowy) i sonda zaraz wskakuje na bogato ( czy to Pb czy Lpg) i rozjeżdżają się mapy 😕 Chyba muszę jednak dać sterownik do ogarnięcia.
  7. na oryginale nasz że Siemens i nr...jak ją wyjmiesz do od spodu masz wybite.
  8. Jeździłem, dziennie robię po 300km ( dojazd do pracy i z powrotem) i przejeździłem tak zbiornik cały nic to nie dało 😕 niestety. Co do gazu sam sobie reguluje, gazownik pokazał co i jak, a reguluje wstępnie zwyczajnie a później z drugą osobą po korektach jak jest ustawione wygląda idelanie, a wystarczy że na postoju jak chodzi zacznie sonda szaleć że bogato i już mapa się zaczyna rozjeżdżać o gazu 😕 Nim się nie ogarnie tego problemu co męczy też Pb to z gazem nie ma co się bawić... Katalizator też odpada, 2 lata temu wymieniany na nowy, i na 100% drożny, sprawdzane, z przyśpieszaniem nie ma problemu, mówią że jakieś 11s do 100....no wychodzi mniej
  9. U mnie na wolnych po rozgrzaniu 2.1-2.2 g/s i to po czyszczeniu bo wcześniej było 1.7-1.9 g/s, też mam problem że czasem wywala mi błąd P0170 , wymieniałem już sondę i nic to nie dało, dalej wedle wskazań sondy za boga mieszanka na wolnych bo stoi na 0.7-0.8V. Na benzynie jak chwile pochodzi bez dotykania gazu czasem zacznie sonda łanie falować/pracować, na gazie to samo. Jak pisałem sonda wymienione i bez zmian Co do przepływki też odpada, założyłem na chwile nową ori siemiensa i to samo...wskazania przepływki się nie zmieniły, nawet używaną ori też już zakładałem i wskazania były gorsze jak na mojej bo 1.9-2 g/s . EGR zaślepiony. Też już nie wiem co poradzić. Zostaje chyba tylko sterownik silnika. Jak się tak przyglądać dłużej pracy sondy ( jak już łaskawie zacznie pracować) na wolnych obrotach to można dostrzec że ta linia nie jest ciągła, czasem robią się na niej takie małe przerwy jakby gdzieś gubiło sygnał czy coś. Dodam jeszcze że jak patrzeć na korekty krótkoterminowe silnika to gdy sonda stoi na bogato próbuje zubożyć i to chyba na max bo -25%, to samo na gazie i nie idzie dobrze mapy ogarnąć bo co chwila rozjeżdża przez to. Ogólnie ciężka sprawa...chyba sterownik dam do roboty.
  10. Pierwszą, druga jest ok wedle wskazań. Jak wywali ją na te 0,8 i stoi praktycznie to korekty chwilowe walą po 25 , Kat nie będzie zapchany bo idzie ładnie jak ma gest i sonda pracuje normalnie. W sumie zostaje mi tylko przepływka lub sterownik silnika podobno. Wydaje mi się ze te 2.1-2.2 g/s na luzie to coś za mało.
  11. Podepnę się, u mnie wywala błąd P0170, było tak że sonda praktycznie stała w miejscu "na bogato" (0,7-0,8V) , wymieniłem sondę (Bosch) , niby pracuje ale tylko jak się gazu dodaje, jak utrzymuje stałą prędkość to też stoi na bogatej mieszance, a na postoju tez stoi na bogato , tylko czasem zaczyna falować. Tak jest na Pb i LPG. Poczytałem fora i chyba posprawdzałem wszystko co mogłem. Zastanawiam się teraz nad przepływką , z racji że jeszcze fabryczna a 280tyś nalatane. U mnie na postoju po rozgrzaniu 2.1-2.2 g/s.
  12. Sprężyny itd wszystko ok, sam z nimi dokładnie oglądałem na szarpakach wszystko a później jak auto podniesione było. Koleś z warsztatu dzwonił że w kilku kolejnych autach zrobiło się podobnie i mają z serwisu do maszyny przyjechać bo podobno jakieś nastawy pokręciła czy coś. Nie wiem...poczekam te kilka dni i zobaczymy.
  13. Witam sprawa ma się następująco, wymieniłem maglownice bo moja tak lać nagle zaczęła że po 5-10km zbiornik płynu był pusty. Kupiłem regenerowaną, sam wymieniłem ( w miejscowości w której obecnie mieszkam ceny z kosmosu, a jak już normalna się trafi to termin za 2-3 tygodnie). Poskładałem wszystko ok ( kierownica była zablokowana itd itp), pojechałem zrobić zbieżność, ustawili ( maszynka jakaś 3d, szału nie robi) gotowe, wyjeżdżam i klops, jak ustawie kierownice prosto to auto ucieka lekko w prawo, jak ją dam lekko dosłownie skręconą w lewo jedzie prosto, nie ściąga itp. Wróciłem do nich, poprawiali chyba z 5 razy, za każdym jazda próbna i dalej to samo. Na maszynie wszystko ok, kierownica podczas zabiegu zablokowana ustawiona prosto na poziomicy i ciągle to samo: odpalamy, jazda testowa i bez zmian - żeby jechać prosto kierownica lekko skręcona w lewo. Jakieś pomysły?
  14. ok dzięki za info, jak tylko coś ustale po wizicie u gazownika i zmienie świec dam znać o efektach. No to sie porobiło heh, dziś u mechanika ogarniałem świece przy pkazji innego problemu, no i 3 z 4 utopione były w oleju :/ dosłownie, z cewki się olej wylewał. Winna uszczelka pokrywy zaworów...po jej zdjęciu okazało się że guma tak stwardniała że zrobiła się jak plastik. Nowa uszczelka załatwia sprawe. Świece irydowe z bosha założone. Wrażenia po przejechaniu 10km...nie wiem dziwnie cichszy silnik, jakby lepsza dynamika, spalanie na kompie podczas postoju już nie ponad 1 a 0,9-1 na lpg i 0,7-0,9 (momentami) na Pb. głownie 0,8. Więc lepiej. Zobaczymy na dniach czy to szarpanie się będzie pojawiać dalej. Do gazownika na przegląd dopiero pod za 2 tyg:/ Jak będzie się coś działo czy nie dam znać, i po wizycie u gazownika też. Pozdr.
  15. Nie no ja się w wynalazki pod lpg nigdy nie bawiłem, takie 4 elektrodowe bosha wyciągłem z auta i takie same (ten sam symbol) kupiono, i nawet w katalogu było podane że do tego modelu takie 4 elektrodowe mają być, ale wiem że irydowe dużo lepsze, a cena akurat nie gra większej roli byle było ok.
×
×
  • Create New...