Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Our Picks

Top content from across the community, hand-picked by us.

Dzień dobry,

jak w temacie poszukuję warsztatu/mechanika który wykonałby remont silnika jak w tytule. Jako że jestem z okolic styku trzech województw (Chojnice) przejrzałem "Polecane warsztaty"  z wątków dla pomorskiego, kujawsko-pomorskiego i wielkopolskiego ale za dużo z tego nie wynika. Ogólnie auto jeździ, ma moc, pali nie ma z tym problemu, problemem jest kopcenie. Czy znacie może jakiegoś mechanika lub warsztat który podjąłby się naprawy, u siebie próbowałem już w kilu miejscach ale boją się jak diabeł wody święconej słysząc opel direct.
  • 0

    Reputation Points

  • 111 replies

Witam 

Borykałem się od jakiegoś czasu z rozłączającym się tempomatem :

- włączenie kierunku powodowało rozłączenie 

- próba przyśpieszania za pomocą manetki powodowało rozłączenie ( w skrajnym przypadku łapał błąd i trzeba było zatrzymać auto wyłączyć silnik i chwilę odczekać ) , podobnie z hamowaniem manetką . 

Trochę uporu i wspólnych przemyśleń , przyniosło pozytywne efekty

do naprawy potrzebne będzie : 

- haczyk ok 30cm długości ( zrobiłem z przewodu 2.5mm2) 

- drucik może być 2.5mm2 długość jw.  do wyjęcia manetki ( sposób demontażu znajduje się w poradniku o montażu tempomatu ) 

Zaczynamy 

1,

demontujemy manetkę info jw.

2.

jak już mamy manetkę wyjętą wsówamy haczyk w slot manetki 


3. zahaczamy o blaski które są po lewej stronie slotu na zdjęciu już podgięte 

 

 

 



Robimy to delikatnie ,najlepiej świecić latarką ( piny są cztery , tempomat wykorzystuje dwa zewnętrzne ) 

po tej  operacji wpinamy manetkę i cieszymy się działającym tempomatem . Podziękowania dla kolei @Ostal24.

Jest jeszcze wersja z poprawą zimnych lutów w manetce , tu sytuacja wygląda następująco : 

-zdemontowaną wcześniej manetkę rozbieramy na stole , 


Podważamy obudowę w grubszej części manetki ,można nożykiem ,są tam cztery zaczepy ,jak niżej . 


 

Podważamy od góry zaczep klawiszy i od dołu dwa kołeczki ,uwaga na sprężynkę . 


płytka trzyma się na dwuch zaczepach. Jak mamy już wypiętą ,przelutowujęmy wszystkie punkty , Potrzebna jest dość cienka lutownica a właściwe jej grot . 


Następnie papierem o gradacji 320 lub więcej delikatnie przecieramy styki na końcu manetki a następnie pokrywamy lakierem grafitowym . 


Na koniec można psiknąć preparatem do poprawy przewodności , użyłem Kontaktu. 


Po wszystkim w odwrotnej kolejności składamy

a tu finalny test działania : 

 

 

Może komuś się przyda
  • 12

    Reputation Points

  • 11 replies

Plik do pobrania w pliku PDF
  • 1

    Reputation Points


×
×
  • Create New...
UP