Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Tablica liderów


Popularna zawartość

Pokazuje zawartość z najwyższą reputacją od 2018.12.08 we wszystkich miejscach

  1. 1 punkt
    Tu masz poglądowy schemat https://opel.7zap.com/pl/car/z02/p/1/21-2/
  2. 1 punkt
    W moim przypadku drgan pomogla wymiana calych polosiek lewej i prawej kompletnej z przegubami i problem sie rozwiazal, tez myslalem ze to problem poduszek na skrzyni biegow, tarcz lub innych..
  3. 1 punkt
    VIN: W0LGM8EM5A1048780 Opel Insignia A 5-drzwiowe kombi Znaczenie nr VIN: Producent: General Motors Model: Insignia A Wersja wyposażenia: Średnie - Edition / Elegance / Exclusiv Nadwozie: 5-drzwiowe kombi Kod nadwozia: 35 Bezpieczeństwo: Aktywny pasy bezpieczeństwa; Poduszki powietrzne kierowcy, pasażera, boczne przednie i dachowa Silnik: A20DTH Rok modelowy: 2010 Fabryka: Russelsheim, Niemcy Numer seryjny: 048780 Informcje o modelu: Data produkcji: 03.12.2009 Kierownica po stronie: lewej Wyprodukowano dla: Polski Kod silnika: A20DTH Nr silnika: 17524179 Kod GM Drive:: TAAR Numer I rejestracji: �� ������ Farba zewnętrzna: Srebrny ( Sovereign Silver ) 176 - metalik, 2 warstwy Kody wyposażenia: 01A Wykończenie siedzeń: czarne 1AB Wykończenie boczku drzwi: czarne 2A0 Lista wewnętrzna drzwi: antracyt ziarnisty 3A0 Wykończenie w kolorze chłodny szary rapid 4AA Wykończenie wnętrza: czarne A51 Przednie siedzenia kubełkowe A69 Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa, wariant 2 A6B Siedzenia z częściowo manualną regulacją 6-kierunkową A70 Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa AEF Szyby przednie sterowanie elektryczne (szybkie otwieranie) AER Szyby tylne sterowanie elektryczne (szybkie otwieranie) AG5 Fotel pasażera: regulowany ręcznie w 2-kierunach AHS Aktywne zagłówki siedzeń przednich z 4-ro kierunkowa regulacją AJT Uchwyty do montażu siatki zabezpieczającej za drugim rzędem siedzeń APG Fotel przedni lewy: elektryczna regulacja podparcia lędźwiowego w 4 kierunkach ATG Centralny zamek z pilotem AXG Szyby przednie sterowanie elektryczne (jedno dotknięcie) AXJ Typ pojazdu: samochód osobowy AY0 Poduszki powietrzne dachowe przód AY5 Zagłówek tylny środkowy pokryty tkaniną B9K Nakładki ozdobne tylnych progów drzwiowych BAH Immobilizer, wariant 2 C2B Oświetlenie wewnętrzne podłogi przedniej C59 Nawiewy powietrza na drugi rząd siedzeń C68 Klimatyzacja jednostrefowa automatyczna (climatronic) C95 Oświetlenie wewnętrzne przednie z podwójną lampką do czytania C99 Wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera CE1 Wycieraczki przednie sterowane czujnikiem deszczu CE4 Spryskiwacze reflektorów wysokociśnieniowe D61 Schowek po stronie kierowcy DA1 Podłokietnik tylnego siedzenia ze schowkiem DD8 Światłoczułe lusterko wewnętrzne (automatycznie przyciemniane) DH6 Osłony przeciwsłoneczne dla kierowcy i pasażera z podświetlanym lusterkiem DK6 Wewnętrzna konsola sufitowa DP6 Lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia DT4 Popielniczka i zapalniczka (pakiet dla palących) DWE Lusterka zewnętrzne składane ręcznie E94 Roleta bagażnika EA1 Kieszeń w oparciu siedzenia przedniego lewego EA2 Kieszeń w oparciu siedzenia przedniego prawego EAC Wykończenie siedzeń: płótno Dune FBD Wykończenie boczku drzwi: płótno Atlantis FP9 Przełożenie przekładni głównej: 3.55 FX3 ESP - układ stabilizacji toru jazdy GNA Zawieszenie przednie wielowahaczowe GNC Zawieszenie tylne 4-łącznikowe J61 Układ hamulcowy 17 z hamulcami tarczowymi K13 Filtr cząsteczek stałych układu wydechowego (DPF) K34 Tempomat elektroniczny K3S Akumulator: 75Ah K60 Alternator: 100A KC8 Gniazdo elektryczne 12V w przedziale bagażowym KPA Gniazdo elektryczne 12V w środkowej konsoli LBS Silnik wysokoprężny 2.0 CDTI/ 2.0 CDTI ECOFLEX M53 Sprzęgło blokady zmiany biegów MDE Chromowane listwy dookoła okien bocznych MM3 Wyposażenie dla ręcznej skrzyni biegów MR6 Ręczna skrzynia biegów 6-biegowa typu F40 N34 Kierownica 3-ramienna pokryta skórą N37 Regulowana kolumna kierownicy w pionie i poziomie N40 Wspomaganie układu kierowniczego o niezmiennym stosunku wspomagania NC0 Wyposażenie dla krajów Unii Europejskiej NE9 Norma emisji spalin: EEC 09 P77 Koło zapasowe dojazdowe 17 QNR Opony 225/55 R17 sl 97w QR8 Felgi stalowe strukturalne 7J x 17 T61 Układ automatycznego włączania świateł do jazdy dziennej T79 Tylne światło przeciwmgielne T96 Przednie światła przeciwmgielne TQ5 Układ inteligentnego sterowania przednimi reflektorami TR0 Oświetlenie wewnętrzne tylne z podwójną lampką do czytania TR7 Automatyczna regulacja wysokości reflektorów przednich TSP pakiet oświetlenia wnętrza: lampki do czytania z przodu i tyłu, podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych TSQ Pakiet dobrej widoczności: czuj. deszczu, lusterko światłoczułe, światła automatyczne TT2 Reflektory bi-ksenonowe skrętne (AFL): system doświetlania na łuku drogi z wysokociśnieniowymi spryskiwaczami reflektorów TTW Automatyczne sterowanie Światałami z czujnikiem jazdy w tunelu U18 Wskaźniki: prędkościomierz w km/h U65 Głośniki: 7 sztuk UD5 Czujniki parkowania: przód i tył UDC Wyświetlacz graficzny w tablicy zegarów UFD Wyświetlacz trójfunkcyjny (TID): czasu, temperatury zewnętrznej, radio UH1 Buzer ostrzegawczy o niezapięciu pasów bezpieczeństwa dla prawego fotela ULS Blokada kolumny kierownicy UPI Portal Bluetooth telefonu komórkowego US3 Antena dachowa: typu płetwa rekina UYB Radio CD 300 V2T Relingi dachowe: malowane proszkowo V33 Zestaw narzędzi awaryjnych V3E Relingi dachowe: srebrne V83 Deklaracja pojazdu: organizacja ECE VG9 Wosk zabezpieczający karoserii W1Y Przyciski sterowania radiem na kierownicy WGA Wyposażenie: odbiornik radiowy XL8 Zdalne sterowanie na częstotliwości 433MHz
  4. 1 punkt
    Gdy rozpoczną nam się problemy z obracaniem się dmuchawy (piski, zacinanie, słaba wydajność) to pierwszą rzeczą, którą powinniśmy sprawdzić jest mechaniczne obrócenie dmuchawy (dostęp przez filtr kabinowy - z lewej strony pod oknem, patrząc od strony maski). Powinna obracać się płynnie i z niewielkim oporem. Drugą rzeczą, którą powinniśmy sprawdzić jest luz wentylatora "dół - góra". Jeżeli mamy luz taki jak zaznaczony zieloną strzałką to czyszczenie i smarowanie może pomóc na dłużej. Jeżeli jest tak jak na zdjęciu po prawej, że nie możemy wcisnąć ośki wentylatora w dół, to znaczy, że opadły nam magnesy i czeka nas rozmontowanie silnika. Silnik zamocowany jest 3ma śrubami w prowadnicach z jakiegoś silikonu absorbującego drgania. Do rozmontowania silnika wystarczy większy płaski śrubokręt. Wcześniej wymontujmy szczotki. Następnie wyciągamy komutator, czyścimy silnik z pyłu i zabieramy się za regulację pozycji osadzenia magnesów (poduszka magnetyczna trzyma wirnik z którym zespolona jest ośka na której jest nasz wentylator) Miejsca ślizgowe, dokładnie czyścimy i smarujemy smarem stałym odpornym na wysoką temperaturę (smar ma nie zmieniać swoich właściwości po podgrzaniu do około 100C - może trochę więcej). Pozdrawiam, Korn. PS. Jak ktoś jest z okolic Krakowa - Jaworzna, to mogę zerknąć na taki wentylator w zamian zapraszam do dyskusji w tematach, które założyłem.
  5. 1 punkt
    W z18xe nie ma kalibracji przepustnicy komputerem... Ona jest samoregulacyjna.. Dobra znajomosc mechanika..
  6. 1 punkt
    W 1.8 można chyba EGR zaślepić I wylogować.
  7. 1 punkt
    Znaczenie nr VIN: Producent: General Motors Model: Insignia A Wersja wyposażenia: Top - Cosmo / SE / Elite Nadwozie: 5-drzwiowe kombi Kod nadwozia: 35 Bezpieczeństwo: Aktywny pasy bezpieczeństwa; Poduszki powietrzne kierowcy, pasażera, boczne i dachowa przód i tył Silnik: A20DTE Rok modelowy: 2014 Fabryka: Russelsheim, Niemcy Numer seryjny: 172247 Pobrano ze strony: http://opelvindekoder.pl Informcje o modelu: Data produkcji: 09.09.2014 Kierownica po stronie: lewej Wyprodukowano dla: Niemiec Kod silnika: A20DTE Nr silnika: 17D15269 Kod GM Drive:: TAAV Numer I rejestracji: �� ������ Farba zewnętrzna: Szary ( Asteroid ) 190 - perłowy, 2 warstwy Kody wyposażenia: 01A Wykończenie siedzeń: czarne 1AB Wykończenie boczku drzwi: czarne 4AA Wykończenie wnętrza: czarne 5A7 Bez koła zapasowego 5EA Pakiet redukcji emisji CO2 9L3 Koło zapasowe usunięto A45 Fotel kierowcy oraz lusterka zewnętrze elektrycznie regulowane z pamięcią ustawień A69 Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa, wariant 2 A6D Siedzenia przednie z elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego A70 Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa AB7 Identyfikacyjny punkt kontroli AE4 Sportowe fotele przednie AEF Szyby przednie sterowanie elektryczne (szybkie otwieranie) AER Szyby tylne sterowanie elektryczne (szybkie otwieranie) AG1 Fotel kierowcy: regulowany elektrycznie, 6-cio funkcyjny AHS Aktywne zagłówki siedzeń przednich z 4-ro kierunkowa regulacją AJH Siatka bezpieczeństwa za przednimi fotelami AJT Uchwyty do montażu siatki zabezpieczającej za drugim rzędem siedzeń AKL Szyba przednia odbijająca ciepło (atermoczna) AKO Przyciemniane szyby boczne tylne oraz szyba drzwi bagażnika APG Fotel przedni lewy: elektryczna regulacja podparcia lędźwiowego w 4 kierunkach APH Fotel przedni prawy: elektryczna regulacja podparcia lędźwiowego w 4 kierunkach APT Siatka bezpieczeństwa za przednimi fotelami ARH Siatka bezpieczeństwa za drugim rzędem siedzeń ASV Czujnik wilgotności ATS System Otwórz i uruchom: automatyczne otwieranie zamków drzwi i sterowanie zapłonem AUY Identyfikacyjny punkt kontroli AW7 Tylne boczne poduszki powietrzne z systemem ostrzegania o nizapietych pasach AXG Szyby przednie sterowanie elektryczne (jedno dotknięcie) AXJ Typ pojazdu: samochód osobowy AY9 Zagłówek tylny środkowy pokryty winylem B54 Komplet dywaników welurowych C25 Wycieraczka szyby tylnej ze spryskiwaczami C3U Szyberdach szklany, sterowany elektrycznie C59 Nawiewy powietrza na drugi rząd siedzeń C99 Wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera CE1 Wycieraczki przednie sterowane czujnikiem deszczu CE4 Spryskiwacze reflektorów wysokociśnieniowe CJ2 Klimatyzacja elektroniczna dwustrefowa (climatronic) z czujnikiem jakości powietrza D7A Klamki zewnętrzne z chromowaną listwą DA1 Podłokietnik tylnego siedzenia ze schowkiem DD8 Światłoczułe lusterko wewnętrzne (automatycznie przyciemniane) DH6 Osłony przeciwsłoneczne dla kierowcy i pasażera z podświetlanym lusterkiem DK6 Wewnętrzna konsola sufitowa DWH Lusterka zewnętrzne składane elektrycznie EA1 Kieszeń w oparciu siedzenia przedniego lewego EA2 Kieszeń w oparciu siedzenia przedniego prawego EAG Wykończenie siedzeń: skóra Siena F45 Adaptacyjny układ jezdny: FlexRide F84 Przełożenie przekładni głównej: 3.09 FBE Wykończenie boczku drzwi: skóra Siena FHY Pojazd z zasilaniem diesel B10 FX3 ESP - układ stabilizacji toru jazdy GNA Zawieszenie przednie wielowahaczowe GNC Zawieszenie tylne 4-łącznikowe IO6 System multimedialny IntelliLink Navi 900 J61 Układ hamulcowy 17 z hamulcami tarczowymi J71 Elektryczny hamulec postojowy z układem wspomagania ruszania pod górkę K07 Ogrzewanie postojowe zasilane paliwem z regulatorem czasowym K13 Filtr cząsteczek stałych układu wydechowego (DPF) K38 Tempomat adaptacyjny KA1 Podgrzewane siedzenia przednie KB4 Układ zdalnego sterowania ogrzewaniem postojowym KB5 Układ wspomagania ruszania na pochyłościach (HSA) KC8 Gniazdo elektryczne 12V w przedziale bagażowym KD4 Gniazdko elektryczne 12 w przedniej konsoli KG9 Alternator: 140A KI7 Gniazdo elektryczne 230V w konsoli podłogowej KL9 System sterowania silnikiem Start&Stop KTI Zestaw do pompowania opon KU1 Wentylowany fotel kierowcy KU3 Wentylowany fotel pasażera LHV Silnik wysokoprężny 2.0 CDTI (A20DTE) MAE Wyposażenie dla Europy MCR Czytnik kart pamięci (sd) MDE Chromowane listwy dookoła okien bocznych MM3 Wyposażenie dla ręcznej skrzyni biegów MYJ Ręczna skrzynia biegów 6-biegowa typu F40 N34 Kierownica 3-ramienna pokryta skórą N37 Regulowana kolumna kierownicy w pionie i poziomie NC0 Wyposażenie dla krajów Unii Europejskiej NE9 Norma emisji spalin: EEC 09 NJ1 Wspomaganie układu kierowniczego o niezmiennym stosunku wspomagania, elektrohydrauliczne, OGA Pojazd specjalny Opla, Russelsheim PMA Regulacja długości siedziska fotela kierowcy PMB Regulacja długości siedziska fotela pasażera QQZ Opony 225/55 R17 sl 97w bw RSB Felgi aluminiowe 7J x 17, 7 szprych T3U Przednie światła przeciwmgielne T4F Reflektory ksenonowe ze spryskiwaczami T79 Tylne światło przeciwmgielne T7E Światła do jazdy dziennej w technologii LED T95 Reflektory przednie kierunkowe (ALF) T9T Emblemat: ecoFLEX TB5 Elektrycznie otwierane drzwi tyłu nadwozia TQ5 Układ inteligentnego sterowania przednimi reflektorami TR7 Automatyczna regulacja wysokości reflektorów przednich TSP pakiet oświetlenia wnętrza: lampki do czytania z przodu i tyłu, podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych TSQ Pakiet dobrej widoczności: czuj. deszczu, lusterko światłoczułe, światła automatyczne TTW Automatyczne sterowanie Światałami z czujnikiem jazdy w tunelu U18 Wskaźniki: prędkościomierz w km/h U4D Tuner radia cyfrowego DAB UDP Czujnik parkowania: przód UE4 Wskaźniki: wyświetlanie odległości do pojazdu poprzedzającego UEU Czujnik zderzenia czołowego UFL Kamera Opel Eye UH1 Buzer ostrzegawczy o niezapięciu pasów bezpieczeństwa dla prawego fotela UH5 Buzer ostrzegawczy o niezapięciu pasów bezpieczeństwa tylnej kanapy UHS Wyświetlacz kolorowy w tablicy zegarów DIC 8 UJN System monitorowania ciśnienia w kołach ULS Blokada kolumny kierownicy UQA Głośniki: Infinity 7 sztuk z subwooferem i wzmacniaczem US3 Antena dachowa: typu płetwa rekina UVC Kamera cofania UVD Podgrzewane koło kierownicy UVX System rozpoznawania znaków drogowych V3E Relingi dachowe: srebrne V83 Deklaracja pojazdu: organizacja ECE VG2 Usunięto wosk zabezpieczający karoserię VGG Ochraniacz tylnego zderzaka VRG Specyfikacja opel/vauxhall - kokpit VRH Specyfikacja Opel / Vauxhall - kolumna kierownicy VRI Aktywna klapa wlotu powietrza VRK Specyfikacja Opel / Vauxhall - wykończenie dachu VRL Specyfikacja Opel / Vauxhall - przednie zawieszenie poziome VRM Specyfikacja Opel / Vauxhall - przednie zawieszenie pionowe VRN Specyfikacja Opel / Vauxhall - tylne zawieszenie VRR Specyfikacja Opel / Vauxhall - opony i koła W1Y Przyciski sterowania radiem na kierownicy W5T Usunięty emblemat rodzaju silnika XJ6 Zawieszenie sportowe obniżone XL8 Zdalne sterowanie na częstotliwości 433MHz
  8. 1 punkt
    Warto dodać, że występują tam wyłącznie łożyska ślizgowe. Pierwszą rzeczą, którą powinniśmy sprawdzić przed smarowaniem to luz wentylatora góra dół - dostęp przez demontaż filtra kabinowego. Jeżeli luz jest góra-dół to źle i smarowanie nie da długotrwałego efektu. Powinien być dół-góra. Jeżeli masz na odwrót to znaczy, że opadły Ci magnesy, ja swoje unieruchomiłem na kleju i od miesiąca dmuchawa jak nowa. Tutaj jest cały wątek na temat dmuchawy, chociaż jest tam bardzo dużo postów nie na temat: https://forum.vectraklub.pl/topic/90546-piszcząca-dmuchawa/
  9. 1 punkt
    Zacinajacy się zawór egr - mechanicznie lub elektronicznie. Wysłane z mojego HTC U12+ przy użyciu Tapatalka
  10. 1 punkt
    Wreszcie się człowiek zabrał za temat, myślę że wszystko będę w stanie tutaj jakoś fajnie pokazać i wyjaśnić dla wszystkich tych których trapi, denerwuję mrugający LED w oświetleniu tablicy lub lampach. 1.Warto zrozumieć dlaczego tak się dzieję, w VC/Signum i wielu innych modelach Opla z tego rocznika wymyślono że szyna CAN będzie raportowała żarówki cały czas przy czym np. A4 B6 czy Volvo S60 robi to tylko trzykrotnie po zapłonie i przestaje dlatego u nich LED nie jest przeszkodą bo zwyczajnie nie ma stroboskopu cały czas. Szyną CAN jest wysyłany impuls o napięciu 6.8V do każdego modułu w tym żarówek i na to właśnie znalazła się recepta. 2.Zaczynam od tablicy w zasadzie chyba najlepiej jak tam rozświetla się LED, zaczynałem od żaróweczek ale pomyślałem że jak już się bawić to na grubo i zaopatrzyłem się w panele LED od EINPARTS lub M-TECH: w tym przypadku Insignia, Zafira B, Tigra, Vectra C Sedan czy HB tylko do kombi inne i do Signum. 3.Do takiego zestawu należy dokupić: - przekaznik 12V , Omron 12V lub HF3FF 12V - 2szt. - 1m przewodu (głośnikowego) 1.5mm2 Rezystor i reszta czego potrzebujemy powinien zawierać zestaw wraz z panelami. 4.Szykujemy sobie zestaw do montażu czyli do przekaznika lutujemy przewody w sposób pokazany na zdjęciu. - nie dodaje schematu bo ma to być porada ZRÓB TO SAM. - na zdjęciu zrobiłem to specjalnie w taki sposób aby było widać połączenia finalnie jak dalej bedzie widać ładnie jest to zabezpieczone i zrobione: 5.Gotowy element wstawiamy przed samym panelem LED w miejscu jego zasilania, w tym celu robimy jedno cięcie - myślę że widać w którym miejscu wstawiamy przekaznik. PS.Istnieje też wersja dla zaawansowanych gdzie przekaznik klika dopiero przy 11.3V bo ten widoczny przy 7V który tutaj prezentuje ale impuls nie jest w stanie przeskoczyć na LED: Ciekawostka dla wtajemniczonych 6.Jedziemy dalej czyli w zasadzie wszystko składamy i montujemy do kupy i zapomniałem dodać: Jestem zwolennikiem NIE INGEROWANIA w fabryczną instalację - dlatego to też tak wygląda. Widać chyba wszystko bardzo dobrze dolny finalny, górny z przygotowanym miejscem na przekaznik. Srebrne Rezystory które widać pełnią funkcję usuwania komunikatu błędu ale są w tym przypadku zbędne ponieważ błąd nie jest raportowany na wyświetlaczu a w pamięci. 7.Pozostaje nam wpiąć całość do auta i sprawdzenie naszego dzieła: Różnicę widać gołym okiem + oczywiście brak MRUGANIA. a tak się prezentuje finalnie: Wiele razy słyszałem że dla niektórych może być zbyt mocno tak więc śpieszę z odpowiedzią: Nie oszczędzałem na panelach brałem po 18 smd na panel, myślę że warto zwrócić uwagę na to przy kupnie a także można w/w poradę wykorzystać przy użyciu zwykłych słabiutkich żarówek LED w standardowe oprawki.Wszystko zależy od właściciela; tyle.Powodzenia wszystkim, na pytania chętnie odpowiem jak tylko będę znał odpowiedz. (auta brudne bo tego typu rzeczy wykonuję tylko po sezonie bo w trakcie nie mam czasu na zabawy) Machniemy przy okazji postojowe w lampach na LED. 1.W zasadzie sytuacja jest niemalże identyczna ale wykonanie inne.Zaopatrujemy się w wtyk i oprawkę W5W oraz rezystor 10W coś jak na zdjęciu: 2,Ja chodziłem na skróty żeby mieć wszystko za jednym zamachem więc zamawiałem tak zwany KASOWNIK BŁĘDU W5W, który faktycznie kasuje błąd ale nie usuwa MRUGANIA ; - w miejscu zaznaczonym robimy cięcie i wstawiamy przekaznik tak samo jak poradę wyżej: - wykonanie dowolne: WAŻNE! żeby najpierw był rezystor który odda opór (nie będzie błędów) a potem przekaznik który powstrzyma przeskok na LED: Finalnie dostajemy coś takiego: (sam zrobiłem kilka różnych więc każdy może się różnic wykonaniem) Jak wspominałem wcześniej - zestaw bez ingerencji w instalację fabryczną Rezystory się grzeją więc długość przewodów lub owinięcie taśmą jest wskazane: całość montujemy w lampę i tyle.Powodzenia
  11. 1 punkt
    To dość częsta usterka. Tak jak w temacie wyżej. U mnie też sporadycznie zdarzy się, że różnie wieje przy tej samej temp albo różnicy 1 stopnia ale jakoś chęci brak, żeby tym się zająć
  12. 1 punkt
    Dolne łożysko wirnika w obudowie, do górnego bez problemu można się dostać przez filtr w podszybiu, niestety to dolne nie ma łatwego życia , resztki liści i syf oraz brak odpływu z obudowy daje tam czadu.Wyciągniesz go raczej bez problemów zza schowka a przy okazji nasmaruj nastawy klap.
  13. 1 punkt
    Prawdopodobnie wentylator, miałem to samo, piszczał i po dłuższym postoju zatarł się i nie odpalał. Nasmarowałem, rozruszałem go, jeszcze raz nasmarowałem i jak narazie spokój, smiga jak nowy. Pewnie kiedyś może znów do tego dojść ale to już wymienie na nowy😃
  14. 1 punkt
    Nie wiem czy już o tym było ale w końcu zaczoł mnie drażnić zbyt luźno przesuwający się podłokietnik o postanowiłem się do niego dobrać: Potrzebne narzędzia: torx T-15, mały płaski wkrętak, ~ 15 minut czasu Odkręcamy 2 wkręty widoczne po wysunięciu podłokietnika i uniesieniu go do pionu: Po odkręceniu odchylamy dość mocno do tyłu i lekko ciągniemy ku gorze powinien wyjść bez problemu. Teraz musimy wąskim płaskim wkrętakiem odgiąć delikatnie 2 zatrzaski trzymające metalowe prowadnice: Teraz wysuwamy prowadnice i wyjmujemy 4 pomarańczowe gumki Gumki wywijamy na druga stronę jak widać lewa jest po wywinięciu i miała już mocno wyślizgana powierzchnię prawa przed wywinięciem. Składamy w odwrotnej kolejności przed montażem podłokietnika na miejsce trzeba przesunąć plastik z tulejkami maksymalnie do przodu wciskając plastikowa blokadę żeby się dało przesunąć inaczej nie da się włożyć na miejsce: Powodzenia
  15. 1 punkt

    Wersja

    85 pobrań

    Bolączka dość powszechna, chyba większość osób miała bądź ma z tym problem. Pierwsze co musimy zrobić, to zdemontować panel w tym celu należy go podważyć płaskim śrubokrętem w miejscach zaznaczonych strzałkami. Z tyłu będziemy mieli dwie wtyczki, aby je wypiąć należy podważyć z boku zapinkę i wyciągnąć blokadę maksymalnie ile się da, wtyczki powinny się wysunąć z panelu. Następnie zabieramy pacjenta do domu. Pierwszą czynnością jaką musimy wykonać jest zdjęcie pokręteł, należy je delikatnie ciągnąć do siebie, nie mają żadnych blokad więc nie powinno być z tym żadnego problemu. Następnie musimy zdjąć tylną osłonę, trzyma się na 5 zapinkach, należy je delikatnie podważać i zdjąć osłonę. A o to efekt Teraz musimy oddzielić płytkę od przedniego panelu w tym celu musimy podważyć kolejne zapadki, ciągnąć delikatnie płytkę do góry. Jest to element dość delikatny więc nie polecał bym wyszarpywania na siłę, delikatnie na spokojnie wszystko powinno zejść. Miejsca zapadek zaznaczyłem na zdjęciu poniżej. Po oddzieleniu płytki otrzymujemy taki oto efekt Teraz ściągamy talerze z pokręteł, właściwie to możemy tylko jeden ten środkowy ale ja przy okazji postanowiłem poprawiłem wszyskie luty więc rozebrałem całość. Wystarczy go delikatnie pociągnąć, jest tylko wsuwany. Teraz przechodzimy do sedna, odpalamy lutownicę i nanosimy dodatkową małą ilość cyny na dwa punkty zaznaczone poniżej. To one odpowiadają za brak przepływu prądu na styczniku. Następnie składamy wszystko w odwrotnej kolejności, montujemy w aucie i cieszymy się ze sprawnego pokrętła. Porada została opracowana w oparciu o informacje znalezione na forum.
  16. 1 punkt
    no wiesz... dla niektórych kierunkowskaz to akurat jest trik... bo tak rzadko go używają
  17. 1 punkt
    czy ktoś może mi powiedzieć gdzie znajduje się ta opornica w climatronicu? mam taki sam problem z vectra
  18. 1 punkt
    Demontaż miski 1.8 Zobacz plik Demontaż miski 1.8. Silnik Z 1.8 XE , nie trzeba unosić silnika,w tym silniku nie ma uszczelki ,stosowany jest silikon .Nie zapominamy wyciągnąć dwóch korków. Pod nimi sa śruby , Kilka fotek z mojej viki: I analogicznie skręcamy. Dodający pawelvc Dodano 2012.11.02 Kategoria VC - Silniki benzynowe  
  19. 1 punkt
    Mam już zestaw skrzynia + chłodnica+ przewody chłodnicy. Stara jest jeszcze w aucie ale coś mi już wygląda że ma inny rozstaw śrub. Jutro wyciągam ją z samochodu. Będę chomikiem doświadczalnym . Chłodnica tak czy siak zostaje, natomiast co do skrzyni to zobaczę co to będzie. Przy montażu chłodnicy zrobię parę zdjęć. Link do chłodnicy http://allegro.pl/chlodnica-oleju-skrzyni-opel-vectra-c-3-0-dci-i5037099809.html Co do naprawy skrzyni i wydanie 5 tys to mam mieszane uczucia. Jeżeli auto warte 30-40 tys to można wydać taką kasę. Jeżeli 10-15 tys i mam wydać połowę wartości samochodu na naprawę, to już wolałem zaryzykować . Tak źle, tak niedobrze. Nie jestem wcale przekonany że dobrze zrobiłem
  20. 1 punkt
    Hmmm, to mi teraz namieszałeś, bo myślałem że objawem kosza są prześlizgi przy zmianie biegów. Zawsze myślałem że za szarpnięcia odpowiedzialne są zawory. Z kolei jeżeli chodzi o płytę, to nigdy nie trzymałem jej w ręce, ale z tego co widziałem na różnych schematach oraz w odniesieniu do moich doświadczeń z hydrauliką zawór nie rusza się w gnieździe a rusza się trzpień w zaworze pod wpływem pola cewki i w zależnosci od jego położenia taki uzyskuje się przepływ. Rozumiem, że gładź gniazda może być nadwątlona ale tak jak pisałem wcześniej dopuki nie ma przecieków pomiędzy drogami przepływu powinno być ok. Z resztą na youtube można znaleźć na czym polega regeracja zaworów (są dostępne zestawy sonnaxa) i to też sporo wyjaśnia. Zacząłem drążyć ten temat, ponieważ zauważyłem że kwestia naprawy tych skrzyń jest chyba trochę "przewymiarowana" a sam Pan Kamil zaczyna mieć opinie właściwie cudotwórcy (zaznaczam, że nie odpieram mu tym stwierdzeniem w żaden sposób fachowości tymbardziej że zbiera mnóstwo pochlebnych opini). Chodzi mi głównie o to, że skrzynia biegów to nie rakieta kosmiczna i z czystej inżynierskiej ciekawości interesuje mnie co tam siedzi i jak to naprawić. BTW żaden fachowiec w żadnej dziedzinie nigdy się nie przyzna że to co robi jest w jakiść sposób proste, łącznie z resztą ze mną Nawet ostatnio zacząłem się zastanawiać, że jakby udało się kupić taką skrzynię za parę funtów na szrocie to bym kupił i rozebrał dla dobra nauki.
  21. 1 punkt
    Na gałkę jest znacznie prostrzy sposób, nie trzeba wkładać żadnych tasiemek, podważać śrubokrętem a tym bardziej jej wylutowywać, wystarczy 10 minut nagrzewać panel suszarką do włosów, tak aby plastyki zrobiły się ciepłe, po tym schodzi palcami
  22. 1 punkt
    Mogę kolegom podrzucić sposób na ściągnięcie gałki z impulsatora bez jej uszkodzenia. Oczywiście gałka jest ściągalna (czytałem gdzieś na forum, że trzeba odlutować impulsator, żeby ściągnąć panel przedni, a to nieprawda). Obydwie gałki: małą (ta schodzi bez problemu) i dużą ściągamy przed odkręceniem laminatu (płytki drukowanej), od panelu przedniego, a to z powodu, że laminat ma osłabienia i ściąganie, wymagające użycia siły, mogłoby uszkodzić laminat oraz ścieżki, do których impulsatory są przylutowane. Obydwa impulsatory opierają się swoim korpusem o panel przedni w normalnym stanie. Gałkę małą ściągamy palcami. Natomiast pod gałkę dużą wsuwamy tasiemkę, najlepiej taką, z jakiej zrobione są tzw. „smycze” na klucze bądź identyfikatory. Osobiście użyłem taśmę o szerokości 10mm i grubości 0,5mm. Troszkę trzeba się pomęczyć z wsunięciem tej tasiemki bokiem w szczelinę między pokrętem a panelem, popychając ja palcami, tak aby wskoczyła pod pokrętło. A potem już tylko: jedną rękę opieramy o panel przedni a drugą ciągniemy za oba końce smyczy. Trzeba użyć dość dużej siły ponieważ pokrętło ma zapadki osadzone w specjalnym rowku na osi impulsatora oraz dodatkowo przyklejone jest taśmą dwustronnie klejącą. Po ściągnięciu obydwu gałek możemy odkręcić laminat, uważając trochę na to by przyciski się nie wysypały (chociaż nie aż tak bardzo, ponieważ każdy przycisk numeryczny ma sobie tylko właściwy układ trzech wypustów pasujących wyłącznie do przeznaczonych dla siebie prowadnic, nie można więc włożyć ich z powrotem niewłaściwie). Po odkręceniu laminatu można bez przeszkód przeczyścić styki „węglowe” lub odlutować impulsator w celu wymiany lub naprawy. Powodzenia i pozdrawiam.
×