Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Tablica liderów


Popularna zawartość

Pokazuje zawartość z najwyższą reputacją od 2018.10.12 we wszystkich miejscach

  1. 1 punkt
    Mialem identyczne objawy w mojej poprzedniej vc 1.8 uszkodzony byl cim, do tego w momencie kiedy jechalem i zegary zaczely opadac to kiedy wrzucilem na luz samochod zgasl i nie chcial odpalic, wogole nie krecil rozrusznik, odstal czaasem z 10 min i wszystko zachynalo dzialac czasem odpiecie aku pomagalo Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
  2. 1 punkt
    Może być zimne luty w kostce licznika do poprawy
  3. 1 punkt
    Zawieszenie chcesz regenerować czy używkę wstawić ? Kolego nowe amory i tuleje wstaw.
  4. 1 punkt
  5. 1 punkt
    To masz mniejsze pole manewru jak w PL. Musisz odczytać, żeby chociaż wiedzieć gdzie szukać i zapytać na forum.
  6. 1 punkt
    Sprawdź czy na bagnecie jest sam czysty olej czy może widać, że zmieszany z płynem. I sprawdź płyn. Czy czysty, nie ubywa.
  7. 1 punkt
    A tu Kolego masz spis błedów: https://opel2015.wordpress.com/2015/11/29/kody-obd2-jezyk-polski/ Jak widzisz niemało jest tego i dlatego trzeba odczytać to, co pokazuje Twój samochód. Jak masz możliwość, to podłącz pod coś lepszego. Przy okazji sprawdzisz żarówki
  8. 1 punkt
    Od tego trzeba zacząć. Odczytać błędy jakie wyświetli. Mechanik na pewno ma jakiś fejs. Zwykły ELM wystarczy. Nie wiem czy da się w ten sposób:
  9. 1 punkt
    Dopiero co kupiłeś i już chwalisz ? pojeździj ze 3 lata i wtedy możesz coś na napisać w temacie tej jednostki. Ze swojej strony życzę bez awaryjnej jazdy ☺️
  10. 1 punkt
    Jak amortyzatory, to i sprężyny do GTS Myślę, że amory Sachs i springi Lesjofors będa ok Najpierw car pass. Jak nie masz, to w ASO policzą Cię z kluczykiem od 700 zł wzwyż Pewnie chodzi o groty. Ori przedlifty mają HU43, polifty HU100 Nie wiem jak przejściówki. Jak się mylę, to proszę mnie poprawić, ale elektronika jest chyba ta sama.
  11. 1 punkt
    O amorki pisz tam gdzie wskazałem i wszystkiego się dowiesz co ze sprężynami. Wiem ze łączniki są inne w ids. Co do poprawionej jednostki to nieprawdziwy mit. Poprostu z tym silnikiem auta wychodziły później i jeszcze tak nie padają bo nie przejechały tyle.
  12. 1 punkt
    Amorki załóż zwykle sachsa do gts i wyłącz w kompie ids. Co zrobić jako pierwsze? Swap 😁 oleje filtry i inne części bierz od ekipy z forum. Np prochoice. Dobierze ci wszystko co chcesz w dobrej cenie i zawsze masz pewność ze to ori a nie jakaś podróba.
  13. 1 punkt
    Co do silnika, to jak zauważyłem na forum nie zbyt chwalony i udany ale to niech się wypowiedzą użytkownicy. Na dzień dobry płyny, olej, filtry. Standardowo. No i plus, to co słyszysz i widzisz, że nadaje się do wymiany. Reszta w eksploatacji wyjdzie. Car pass ktoś musi Ci odczytać lub ASO. Kluczyk kupujesz z dobrą, nową elektroniką, grot docinasz i kodujesz. Ryżowy kluczyk odpuść.
  14. 1 punkt
    Jak przedlift to gid i manetka jak polift to opcomem ustawic sterowanie bc z kierownicy.
  15. 1 punkt
    Kolejność podałem. Zrobisz pierwszy to powinien stracić się drugi. Trzeci jeśli wężyki są szczelne podciśnienie jest w granicach -07bar powinien też się stracić i check zgasnąć jeśli w czwartym jest sprawna żarówka. Co do piątago to nurka pod auto i sprawdzić czy czasem nie urwane przewody od czujnika temp oleju ten czujnik jest taki sam jak od temp silnika ma czarną obudowe. Zauważ że pierwsze trzy są nieobecne i możesz je skasować ale czy wystąpią należy sprawdzić???. Ale tryb awaryjny to od czujnika obrotu wału a reszta pochodne tego.Dodam że właśnie w vectrze jest chłodniczka oleju ale projektańci zrobili zabezpieczenie od przegrzania oleju bo chłodniczka nie wyrabiała z chłodzeniem na autobanach i też w razie przekroczenia temp wchodzi w tryb awaryjny i brak mocy.
  16. 1 punkt
    Tak bym zaczoł szukać problemu. P0725 czujnik obrotu wału do wymiany lub słaby kontakt na wtyczce. P1631 zła informacja z czujnika obrotu wału do sterownika i problem z pompą. P0400 Problem z pociśnieniem np egr pochodne z trybu awaryjnego. P1690 jest check świeci się lampka jak nie to żarówka padła. P0195 urwany przewód lub zwarty,uszkodzony czujnik temperatury oleju w misce olejowej z przodu na dole.
  17. 1 punkt
    Na dzień dobry po zakupie, to pakiet startowy. Płyny, olej, filtry. Rozrząd, hamulce sprawdzić i jeśli trzeba wymienić. Zawieszenie czy nie ma luzów. Podłączyć pod interface diagnostyczny i sprawdzić pod kątem ewentualnych błędów. Obserwować w czasie eksploatacji czy nie ubywa np oleju lub płynu chłodniczego. A reszta w trakcie wyjdzie jak ma wyjść
  18. 1 punkt
    Ja wymieniam świece jak na filmie poniżej.
  19. 1 punkt
    Podświetlenie drzwi po ich otwarciu Zobacz plik Cześć, o tej porze roku wcześnie robi się ciemno, wszędzie pełno błota, mokro a wdepnięcie w psią kupę nie należy do najprzyjemniejszych Otwieramy drzwi i mamy tak ( auto należy do Adiplus). Można to zrobić na dwa sposoby: PIERWSZY SPOSÓB: Do 2004 roku możemy podpiąć się pod fabrycznie zamontowaną na drzwiach lampkę boczną. Jeśli bierzemy się za auto po 2004 roku (wyposażone w 2 moduły drzwiowe, można to sprawdzić odchylając boczek pasażera) robimy tak: Odpinamy koĹÄ od modułu i szukamy 23 pinu zarówno w drzwiach kierowcy jak i pasażera (zaznaczyłem na czerwono) Rozpinamy gniazdo, odbezpieczamy zatrzask, wyjmujemy gumkę i uzupełniamy PIN nr 23. Pin jest taki sam jak przy uzupełnianiu pinu wyłącznika ESP. PIN pchamy do końca, aż zaskoczy... Od kiedy odkryłem SZYBKOZłĄCZKI SAMOCHODOWE życie stało się prostsze Wpinam się zatem w brązowy gruby kabel (masa od 2 pinu) Plus podaję z uzupełnionego 23 pinu / WARTO ZASTOSOWAĆ BEZPIECZNIK 5A (są takie gotowe na kabelku) Sprawdzamy czy jest napięcie po otwarciu drzwi - JEST !!!!! DZIAŁA !!!! Bierzemy się zatem za umieszczenie taśmy led. Jako łącznika używam innej szybko złączki na kablach (całe 1 zł brutto na allegro). Spinamy, skręcamy i czekamy na nadchodzące ciemności. Oczywiście należy pamiętać, że TECH2 aktywujemy funkcję lampek aktywnych po otwarciu drzwi. Lampki te występowały do końca 2004 roku (wg TIS2000). DRUGI SPOSÓB: Ten sposób można zastosować w każdej VC/SIGNUM po 2002 roku. Należy zaczerpnąć napięcia tam gdzie się ono pojawia po otwarciu drzwi. Do podłączenia stosujemy SZYBKOZŁĄCZKĘ, zawsze można porozpinać jak zajdzie taka potrzeba. Tniemy na pół i lutujemy Możemy już wracać do auta i tam działamy dalej. Od lampki schodzimy słupkiem pasażera (jest tam specjalna droga kablowa, wepchnięcie kabla na ODWAL SIĘ może zablokować kurtynę powietrzną). Schodzimy za schowek i tam dajemy kolejną szybkozłączkę , jedna strona leci w prawo druga w lewo. Złączem w drzwiach bez problemu przeprowadzimy 2 żyłowy cienki przewód. Jest tam kilka wolnych przejść, więc rozpięcie złącza w drzwiach i puszczenie kabelka dalej nie stanowi problemu. Dla bardziej wymagających można wykorzystać wolne piny (uzupełnię kostkę - tak będzie u mnie). Od strony kierowcy trzeba zdjąć skrzynkę bezpieczników / no jest przy tym troszkę roboty. Jesteśmy już w drzwiach, więc pora zmodernizować boczki. Cienkim wiertłem robimy 2 otwory będzie jeden większy i ponownie stosujemy szybkozłączkę gniazdo zostaje w środku. Proszę zwrócić uwagę, że otwory są na końcu boczków a nie pod głośnikiem... łatwiej będzie przymocować złączkę do czarnego wypełnienia. Lutujemy końcówkę taśmy (koniecznie IZOLOWANEJ), kleimy taśmę / klej na taśmie trzeba wspomóc lepszym/ Barwa ciepła lub zimna i.... mały test DZIAŁA !!!! Jak to działa? Ledy zapalają się zawsze wtedy jak zapala się lampka nad głową Ręczne zapalenie lampki na zamkniętych drzwiach sprawia, że mamy podświetlony obszar pod nogami... a 2 funkcje w jednym (dotyczy tylko rozwiązania nr 2). !!! UWAGA !!! Auto, które macie na pierwszym zdjęciu miało TYLKO 1 MODUŁ model JT !!! widać zastosowałem rozwiązanie numer 2. W skrajnym przypadku można zainstalować czujniki otwarcia drzwi / a mam już przygotowane / i podciągnąć 12V z wiązki obok drzwi. Dodatkowo można podłączyć małe diody w obudowie lusterka zewnętrznego... już zrobił to he_niu . Wszystkie możliwe rozwiązania (na jakie wpadnę zamieszczę w tym temacie). P.S. Podoba się porada? Klikając + POMÓGŁ MI na dole porady zmobilizujecie mnie do tworzenia kolejnych. Dodający SIG_MAN Dodano 2012.11.04 Kategoria VC - elektryka  
  20. 1 punkt
    Wymiana żarówki ksenonowej [Vectra C, przedlift] Zobacz plik Witam Może się komuś przyda i dokona sam wymiany żarnika D2S w Vectrze C przedlift. Nie ponoszę odpowiedzialności wynikające z samodzielnego demontażu zderzaka i reflektorów ( wysokie napięcie). Ok przejdźmy do konkretów, do zmiany żarówki potrzeba klucze torx (chyba 20), klucz nasadkowy (8,10), kombinerki, śrubokręt płaski, piwko ( lub cola) i jakieś 30min wolnego czasu. Krok pierwszy odłączamy akumulator i włączamy kilka razy światła, ponoć to wyładowuje napięcie na przetwornicy ( ja nie wiem nie sprawdzałem czy dalej było) Następnie odkręcamy dwie śruby od strony błotnika (1,2)ja ściągałem cały zderzak żeby zamienić żarniki D2S miejscami, aby sprawdzić czy padł żarnik czy przetwornica. Następnie podginamy ten grzybek (3,4) najlepiej śrubokrętem płaskim, wyciągamy. Następnie trzeba się położyć pod zderzakiem i wyciągnąć 4 (5,6,7,8) kołki plastikowe, czyli łapiemy za środek wyciągamy kołeczek a następnie wyciągamy całość. Uwaga są one plastikowe. W tym momencie zderzak jest już odkręcony i można go ściągać z auta. Jednak trzeba wiedzieć, ze trzymają go jeszcze zatrzaski w miejscu 9. Wystarczy odgiąć zderzak od błotnika a odskoczy. zderzak ściągnięty ( bez reflektorów. Następnie ściągamy reflektory, odkręcamy śruby 10,11,12, odłączamy wszystkie wtyczki itp. I oto mamy reflektory pod 14 jest żarnik. trzeba odkręcać pokrywkę chyba torx'em Zgodnie z napisem (open) przekręcamy te "pudełko"(17) i mamy już dostęp do żarnika, odginamy dwa zaczepu (jak w normalnym reflektorze) i wyciągamy żarnik. I dla porównania dwa żarniki Philipsa (około 1,5 roczne, przebieg 40 tys KM). Podsumowanie, jak chcemy ściągnąć tylko jeden reflektor starczy odkręcić śruby pod błotnikiem, spinkę przy reflektorze i odgiąć zderzak, żeby się dostać do dolnej śruby reflektora. Ja nie odłączałem spryskiwaczy reflektorów przewód był na tyle długi, że zderzak mógł spocząć na kocu przed autem. Składanie w odwrotnej kolejności, najlepiej nałożyć zderzak na pas przedni złapać spinkami od dołu i tymi przy reflektorze, a na końcu pod błotnikiem i zatrzasnąć przy błotniku. Dodający Slovakia Dodano 2012.10.29 Kategoria VC - elektryka  
  21. 1 punkt
    Witam. Postanowiłem w kilku słowach opisać w jaki sposób samemu można wymienić przewody od podciśnienia. Podciśnienie jest to pięta achillesowa vectry. Błąd jaki się może z tym kojarzyć to np. p0400 - jest to szeroko rozumiany błąd układu podciśnienia, nieszczelności w układzie lub informuje nas o niesprawnym zaworze EGR-u ale to już zostało opisane w innych postach. Potrzebujemy przewód poliamidowy o średnicy 4mm , przewód gumowy taki sam jak od nadmiaru paliwa (od przelewów) i ostry nożyk. Możemy pokusić się o wymianę trójników. Ja plastikowe trójniki kupiłem do przewodów spryskiwacza i to niekoniecznie w ASO. Chcąc wymienić wszystkie przewody odkręcamy plastikową osłonę na silniku, mamy już dostęp do zaworu EGR i zaczynamy delikatnie ściągać przewód pamiętając żeby nasza wymiana później nie okazała się droższa niż w Aso. Przewód od EGR-a doprowadzi nas do do elektrozaworów przy akumulatorze. itd Wymieniamy przewody jak leci pamiętając jak były one podłączone wcześniej tj. Chodzi o wejścia i o wyjścia z elektrozaworów ( odwrotne podłączenie spowoduje wyświetlenie się check energy i muła. Wymieniamy przewody obok filtra kabiny na podszybiu i przy elektrozaworze obok turbiny jak i przy samej turbince. Uwaga! W silniku 2.2 na podszybiu nie ma elektrozaworu, znajduje się ona natomiast przy elektrozaworze od turbosprężarki. Trójniki , o ile nie były wymieniane, niemal na 100% się połamią. Podczas ściagania opornych wężyków, warto je lekko podgrzać opalarką.Zejdą bez najmniejszego problemu. Ja kupiłem 3m przewody plastikowego i 0,5 m przewody gumowego . Starczyło spokojnie i jeszcze mi zostało w razie awarii. Całość wymienimy w czasie ok. 30 minut. Koszta: 1m wężyka to około 4zł przewód nadmiaru ok. 7 zł za metr i trójniki to jakieś 2zł w zależności od sklepu, ja kupowałem to wszystko w w sklepie tuz za rogiem Później trzeba odpalić auto i sprawdzić czy gdzieś jakiś przewód nam nie spadł i czy wszystko wizualnie jest na miejscu. Pozdrawiam Jenot Jeżeli powyższy temat Ci pomógł... " + " mile widziany...
  22. 1 punkt
    Temat cały czas gorący z tymi elektrozaworkami więc postanowiłem moje doświadczenie zebrać i opisać dla potrzebujących a wiadomo są drogie a jeżeli cewka elektromagnesu jest sprawna to zawór jest do naprawy Jeszcze nigdy nie spotkałem sie z popękaną membramą,a tylko z zanieczyszczeniem. Do rozebrania potrzebny jest płaski mocny śrubokręt i mocna szuszarka. Szuszarką podgrzewamy górny pierścień elektrozaworka przez co stanie się bardziej elastyczny potem wkładamy śrubokręt w każdą szczeline i odciągamy na bok i jednocześnie podważamy ten pierścień palcem do góry wszystko robimy delikatnie co by pierścień nie pękł. Po zdjęciu chwytamy wszystkie sprężynki co by nie potracić. Dalej śrubokrętem podważamy dolną część i wyjmujemy sitko do czyszczenia. Tu widać całość rozebraną na części. Po zdjęciu górnej membrany,zaworka i sprężynki widzimy to i to też musimy wyjąć właśnie to jest najważniejsze co jest pod tym plastykiem. A wybijamy to od dołu pręcikiem o średnicy jaka tam wejdzie a koniec tego pręcika ma być płaski co by nie pokrzywić tej blaszki którą pobijamy delikatnie od dołu i pilnujemy blaszki i sprężynki. Tu troszkę opisałem na fotce co i jak. Po wyczyszczeniu wszystkiego składamy Tu też opis dałem na fotce. Można sobie dla sprawdzenia zrobić taki zasilacz bardzo pomocny. Tutaj pokazałem wybity zaworek ale można go zregenerować po prostu wyjmujemy wybitą gumkę i w jej miejsce nakładamy zwykły silikon sanitarny tak żeby dołem tym otworkiem troszke wyszedł,po 12 godz od góry nożykiem do tapet ścinamy na równo i to wszystko. Dodam że warto sie przyłożyć do dmuchania tych siateczek (filtr) a szczególnie tej od górnego pierścienia gdzie jest VACUM i OUT najbardziej zagrożony jest ten elektrozaworek od turbiny tam z tej gruszki (WG) najwięcej leci tego rdzawego pyłku który później podbija tą odcinającą blaszkę oraz ten gumowy zaworek i brak jest szczelności. Tu pokazuje jak działa EZ. Czyszczenie ciąg dalszy. To co znajduje się w starym ale sprawnym WG ano rdza. Tu widać jak na krućcu zaciąga rdze. Założyłem na prubę filterek z tico żeby sprawdzić co zatyka upust zaznaczam upust. Po kilku dniach jazdy zdjołem i widze co zatyka upust. A zatyka te sitko rdza tak szczelnie że tylko czyszczenie pod ciśnieniem pomaga i musze zaznaczyć że siłownik WG jest sprawny ale zbierająca się rdza go wyklucza z eksploatacji. Nie wiem czy źle opisałem czyszczenie elektrozaworków czy jest co innego ze zdolnościami manualnymi naprawiaczy bo dużo pytań na pw otrzymuje, co z tym, a czemu tak, a jak tak zrobie co się stanie, czym to wybic itd.Postanowiłem troche tak myśle rozjaśnić co nie którym o co w tym chodzi. Mianowicie jeżeli zrobimy pomiar oporu cewki i jest 5ohm i po podaniu napięcia nie można od dołu zaciągnąć lub dumchnąć powietrzem to znaczy że dolna część ez jest sprawna, zostaje tylko do sprawdzenia menbrama (potargana) i górny zaworek (wybity) wizualnie i przedmuchanie górnego siteczka (filtr pyłu). Miałem zdarzenie że kolega z pewnego forum przyjechał z problemem podciśnienia powiedział że zaworki czyścił i to samo dalej błąd P0400 a robił to zgodnie z opisem na forum i poczułem się winny, pompe też wymieniał i też to samo. Więc po sprawdzeniu wychodziło że pompa mało wydajna, ale rozbierałem po kolei wszystkie ez i wszystkie miały źle założone górne zaworki poprostu dał sprężynke nad zaworek i to był jego błąd. Dlatego postanowiłem to opisać żeby dokładnie się przyjżeć podczas rozbierania i miejsca prawidłowego składania elementów.Pomijam tu zedjmowanie górnego pierścienia i dołu to to wszyscy dobrze znają.Jest to ez klapek. A teraz pokaże różnice między ez egr i turbo a ez klapek. Rużnica jest w upuszczaniu tak zwanemu terkotaniu w ez egr i turbo bo ez od klapek jest dwustanowy nie ma terkotania czyli upuszczania czyli otwarty/zamknięty. Z szarym wieczkiem to od klapek nie jest zamienny od turbo i egr do niego przychodzi szara wtyczka. Z czarnym wieczkiem to od egr i od turbo. To jedyne różnice w tych ez klapki nr końcówka 022 a egr i turbo końcówka 200.
  23. 1 punkt
    Skorek no to plus no Swirki wszeciez Papasek pokaze Ci na spocie Filmik nagrany na biegu dzisiaj pod klatka.... Prosze powstrzymac sie od zbednych komentarzy... ze niektorzy zrobili by to szybciej. Potrzebne narzędzia: torx 40, oczkowy lub nasadowy 10, kombinerki lub mors albo troche pary w ręku.... Jesli filmik pomogl prosze o plusa w poscie Zabieg u mnie wystarczyl na 8 miesiecy dobre i to, a teraz musze wymienic bo co jakis czas strzeli. Wazne ze mozna uzywke kupic za 40pln i nie trzeba calego boczka odkrecac tylko sam dol zeby dalo sie przez dziure wyjac stary i wlozyc nowy. Edit: W poście 146 opisałem proces wymiany ogranicznika jak już obracanie nie pomaga
  24. 1 punkt
    Kiedyś miałem zmieniane oprogramowanie (zlikwidowało szarpanie przy 2500obrotach) i rzeczywiście na tej stronie http://tis2web.service.gm.com/tis2web wpisując nr VIN jest informacja o nowym oprogramowaniu.
  25. 1 punkt
    Witam, Widocznie nie jest nikomu potrzebny AUX albo moze przestraszylo ludzi wymiana srodka
×