Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Tablica liderów


Popularna zawartość

Pokazuje zawartość z najwyższą reputacją od 2019.02.13 we wszystkich miejscach

  1. 1 punkt
    Było w vectrze B, zmieniłem auto to czas na poradę zmiany podświetlenia w Vectrze C, istnieje już podobny temat jednak w mojej ocenie nie był kompletny, często brak informacji, kilka błędów oraz przydatne info rozproszone po 30 stronach. Co nam będzie potrzebne: 1.Lutownica precyzyjna najlepiej z grotem 15-25st, ewentualnie jeżeli ktoś posiadalub ma dostęp do groty to demontażu SMD.Cyna 0.1-0.2mm, czyścik, topik 2.Odsysacz do cyny 3. Zestaw śrubokrętów precyzyjnych 4. Jakieś małe kombinerki, szczypce boczne 5. Miernik elektryczny 6. lakier do paznokci 7. diodki w ilościach i rodzajach określonych przy każdym elemencie 8. Cierpliwość Na początek zacznę od najprostszej rzeczy jaką są przyciski drzwiowe: Przyciski pasażerów tył Typ i ilość diod: 1 szt. PLCC2 Aby wyjąć go z obudowy musimy wcisnąć dwie metalowe zapadki zaznaczone na zdjęciu a następnie popchnąć na zewnątrz. Tutaj już po wyjęciu: Aby się dostać do środka, należy podważyć cienkim śrubokrętem płaskim 4 zapadki znajdujące się po bokach Po podważeniu zapadek, rozpoławiamy przycisk Ściągamy gumową osłonkę oraz wyjmujemy go z podstawki Teraz przechodzimy do sedna, musimy usunąć starą diodę, uwaga oryginalna dioda jest dodatkowo przyklejona do płytki, nie będzie chciała łatwo się poddać natomiast można użyć do tego trochę siły, nic się nie stanie. Poniżej efekt po usunięciu Teraz musimy przylutować naszą nową diodę, poniżej zdjęcie obrazujące biegunowość montażu A o to gotowy produkt Następnie składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Przycisk pasażera przedlift Typ i ilość diod: 3 diody PLCC2 Zasada wyciągania z obudowy oraz rozpoławiania przycisku jest identyczna jak poprzednio więc nie będę jej ponownie opisywał Tak wygląda pacjent po rozebraniu Oznaczenia biegunów A tutaj już po zmianie Składamy i przechodzimy do czegoś bardziej skomplikowanego Panel drzwi kierowcy, wersja elektryczne szyby przód Typ i ilość diod: 10 szt PLCC2 Aby dostać się do środka, musimy odkręcić dwie śruby znajdujące się z tyłu oraz podważyć boczne zapadki Tak jak poprzednio, rozpoławiamy i rozbieramy na części pierwsze Biegunowość poszczególnych diodek przedstawia poniższe zdjęcie: Demontujemy oryginalne diody ( tutaj już pójdą gładko, nie są dodatkowo klejone) I montujemy nowe Następnie tak jak poprzednio składamy w odwrotnej kolejności. Panel drzwi kierowcy, wersja elektryczne szyby przód/tył Typ i ilość diod: 11 szt PLCC2 Demontaż jest identyczny jak w przypadku panelu sterowania jedynie na szyby przód. Tak wygląda płytka po zdemontowaniu, z zaznaczoną biegunowością diodek Jedyną różnicą jest ilość diodek z 10 na 11. Pozostałe czynności wykonujemy identycznie jak w przypadku poprzedniego panelu Sterowanie kierownicy wer przedlift Typ i ilość diod: 6szt LED 3mm Aby dostać się do środka musimy podważyć zapadki znajdujące się w okół obudowy Po oddzieleniu tylnej osłony I rozebrany do rosołu Odsysamy nadmiar cyny z tyłu płytki i wyciągamy stare diody Biegunowość poszczególnych diodek Następnie lutujemy nasze Dla lepszego rozproszenia można spiłować na płasko główki diodek odcinamy tylne nóżki i możemy składać w całość Druga strona wygląda identyczne, plusiki są od mikrostyków, minusy do zewnątrz płytki. Przyciski sterowania w kierownicy werjsa polift Typ i ilość diod: 6szt SMD 1206 Poniżej zdjęcie promowanego produktu W pierwszej kolejności oddzielamy przyciski od obudowy w tym celu należy odkręcić po dwie śrubki torx znajdujące się pod spodem Następnie przechodzimy do rozebrania paneli, w tym celu należy podważyć zapadki zaznaczone na fotkach poniżej A tak wyglądają rozpołowione Następnie ściągamy rolkę, w tym celu należy ją delikatnie podważyć, schodzi bez problemu, wciąganmy płytkę z obudowy, ściągamy gumkę i przechodzimy do konktetu czyli do zmiany Na poniższej fotce miejsca diodek z zaznaczoną biegunowością Następnie składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Przyciski konsoli środkowej: ESP Typ i ilość diod: 1 szt LED 3mm (+ewentualnie rezystor 1kOhm) Aby dostać się do wnętrza przycisku należy podważyć zapadki znajdujące się po jego bokach, zaznaczone na zdjęciu Po podważeniu zapadek, ciągniemy środek do siebie, powinien bez większych problemów się rozpołowić a naszym oczom powinien ukazać się taki oto widok Teraz musimy usunąć starą diodę, można je najzwyczajniej odciąć pozostawiając stary rezystor lub ewentualnie odciąć za rezystorkiem i wstawić cały nowy zestaw (dioda-rezystor) w zależności od preferencji, ja dla przykładu zrobiłem jednym i drugim sposobem . Jeżeli usuniemy z rezystorkiem to musimy mniej więcej do nóżki diody przylutować nowy opornik na tej samej wysokości co był w oryginale. Następnie w miejsce usuniętej diodki montujemy nową, ważne jest aby nowa diodka miała mniej więcej takiej samej długości nóżki jak ta odcięta Biegunowość przycisku: I poniżej pacjent już po wlutowaniu Dodatkowo dla lepszego rozproszenia światła można spiłować główkę diody. Przycisk SPORT, alarm, parktronic Typ i ilość diod: 2 szt LED mm ( ewentualnie dwa rezystory 1kOhm) na przycisk Demontaż wygląda identycznie jak w przypadku przycisku ESP więc nie będę powielał treści. Po rozpołowieniu wyglądają w sposób następujący: Postępujemy analogicznie jak w przypadku przycisku ESP, czyli odcinamy diody lub diody z rezystorem i w ich miejsce montujemy nowe o innym kolorze. (po lewej stronie dioda ikonki, po prawej dioda załączonej funkcji) Biegunowość diod A tak wygląda po wymianie Przyciski podgrzewanych foteli Typ i ilość diod: 2 szt SMD PLCC2 ( w przypadku przycisków z obłsugą mutli 3 szt PLCC2) Aby dostać się do środka należy tak jak w przypadku poprzednich podważyć boczne zapadki (tak Buluś i jego żółte plomby ) Po rozpołowieniu naszym oczom ukaże się poniższy widok (przy okazji zaznaczyłem biegunowość oraz wskazałem która dioda za co odpowiada ) Usuwamy stare diody a w ich miejsce montujemy nowe w interesujących nas kolorach Niestety w momencie tworzenia porady nie dysponowałem przyciskiem z multi, różnica polega jedynie na tym że na środku jest jeszcze jedna diodka, poniżej jej lokalizacja oraz biegunowość Co jest ważne, podczas montażu pokrętło powinno być ustawione równolegle ścięciem do płytki natomiast pokrętło przycisku na "0" w przeciwnym wypadku przycisk albo będzie cały czas włączony albo nie będziemy mieli pełnej regulacji Włącznik świateł manual Typ i ilość diod: 11 szt SMD PLCC2 Aby się do niego dostać w pierwszej kolejności musimy podważyć zapadki trzymające przedni panel, znajdują się dookoła frontu Następnie musimy oddzielić tył od środkowego panelu, w tym celu należy zdjąć boczne pokrętła oraz odkręcić 5 śrubek zaznaczonych na zdjęciu poniżej po tym zabiegu możemy oddzielić panel środkowy Teraz oddzielamy płytkę od tylnej obudowy w tym celu musimy podważyć dwie zapadki I płytka już po demontażu Oraz z zaznaczoną biegunowością Usuwamy stare diody a w ich miejsce montujemy nowe foto po zabiegu Składamy wszystko w odwrotnej kolejności, pamiętajmy o prawidłowym ustawieniu suwaków pod płytką Włącznik świateł AUTO Typ i ilość diod: 8 szt SMD PLCC2 Demontaż jak i późniejszy montaż jest identyczny jak w przypadku włącznika manualnego. Poniżej zdjęcie obrazujące rozmieszczenie diod oraz ich biegunowość Panel klimatyzacji wersja manualna Typ i ilość diod: 15 SMD PLCC2 Aby dostać się do środka w pierwszej kolejności musimy zdjąć tylną obudowę, w tym celu standardowo podważamy zapadki ( zastanawiam się czy rozrząd nie jest montowany w tych autach na zapadki ) Następnie oddzielamy płytkę od przedniej części panelu, znowu musimy podważyć zapadki, miejsca zaznaczone poniżej Tutaj już rozpołowiony Standardowo usuwamy stare a w ich miejsce lutujemy nowe diody, efekt na foto poniżej Następnie składamy wszystko w odwrotnej kolejności, przed montażem w aucie upewniamy się czy oby wszystkie pokrętła obracają się do swoich skrajnych pozycji, jeżeli nie to niestety musimy ponownie otworzyć panel i prawidłowo ustawić pokrętła lub nastawniki Panel klimatyzacji climatronic Typ i ilość diod: 8szt SDM kątowe Ewentualnie PLCC obrócone podczas montażu o 90st), 12 diod PLCC2 Aby dostać się do płytki musimy zdjąć tylną osłonę, w tym celu należy podważyć zapadki z tyłu panelu A o to efekt Teraz musimy oddzielić płytkę od przedniego panelu w tym celu musimy podważyć kolejne zapadki, ciągnąć delikatnie płytkę do góry. Jest to element dość delikatny więc nie polecał bym wyszarpywania na siłę, delikatnie na spokojnie wszystko powinno zejść. Miejsca zapadek zaznaczyłem na zdjęciu poniżej. Po oddzieleniu płytki otrzymujemy taki oto efekt Teraz ściągamy talerze z pokręteł, wystarczy je delikatnie pociągnąć, są tylko wsuwane. Poniżej fotka obrazująca biegunowość poszczególnych diodek, czerwonymi strzałkami dodatkowo zaznaczyłem diodki aktywnej funkcji. Diodki kątowe odpowiadają za podświetlenie okręgów Tak to wygląda po wymianie przy zastosowaniu zwykłych PLCC2 zamiast diodek kątowych Zegary Typ i ilość diod: 14 SMD kątowa lub SMD PLC2, 6szt SMD PLLC4 jeżeli nie posiadamy to kątowe bądź PLCC2 Aby dostać się do zegarów w pierwszej kolejności musimy odkręcić żrubki znajdujące się z tyłu (zaznaczone na poniższym zdjęciu) ściągamy tylną osłonę i przechodzimy do oddzielenia przedniej osłony wraz z szybką, w tym celu musimy podważyć zapadki zaznaczone na zdjęciu poniżej a tutaj już po zdjęciu Następnie musimy ściągnąć wskazówki, najprostszy moim zdaniem sposób, podważenie widelcem, pamiętać należy aby zabezpieczyć cyferblat oraz ramki przed zadrapaniem uszkodzeniem, najlepiej podłożyć jakąś szmatkę czy też ręcznik papierowy I już po demontażu wskazówek Teraz musimy oddzielić płytkę od plastykowego panelu, po raz kolejny podważamy zapadki I po zdjęciu Podświetlenie tarcz realizowane jest za pomocą 14 diod kątowych, tak jak wcześniej wspominałem dostanie ich graniczy z cudem więc możemy użyć dowolnych diod kątowych ( nie zmienia to jakości świecenia) bądź też zwykłych PLCC2 przekręconych o 90 Poniższa fotka przedstawia bieguny poszczególnych diod, zdjęcie zmontowane z 3 przy profesjonalnego narzędzia jakim jest pain (proszę o wybaczenie ) W liczniku z którego pochodzą zdjęcia wstawiłem kątowe, w najbliższym czasie zademonstruję również koncepcję użycia PLCC2 Teraz przechodzimy do wyświetlaczy, Aby zdjąć przebiegu należy od tyłu podważyć białe zapadki i delikatnie popchnąć je do przodu, należy pamiętać że wyświetlacz jest na taśmie która jest bardzo delikatna, jej urwanie praktycznie zawsze wiąże się z wymianą licznika, ciężko jest to naprawić. Biegunowość wyświetlacza przebiegu Jeżeli nie mamy diod PLCC4 z odpowiednią polaryzacją czyli 3 katody i jedna anoda możemy: Użyć zwykłych PLCC2 zaklejając jeden plus taśmą, papierem ewentualnie zalać lakierem do paznokci szybciej łatwiej i przyjemniej niż irytować się z taśmami Niestety zakupione przeze mnie PLCC4 okazały się z odwróconą polaryzacją a że nie chciałem robić rzeźby postanowiłem użyć płaskich diodek kątowych zamontowanych po skosie Poniżej efekt mojego dzieła Wyświetlacz informacyjny występujący jedynie w przedlifcie czyli ten po lewej. Aby się do niego dostać musimy w pierwszej kolejności podważyć metalowy korpus, należy go delikatnie podważać z obu stron równomiernie w miejscach zaznaczonych strzałką Po usunięciu metalowego korpusu, przechodzimy do de-instalacji plastykowej podstawki, tak jak poprzednio przytwierdzona jest za pomocą zapadek zaznaczonych poniżej. Niestety tyćkę się pospieszyłem i za szybko usunąłem diodki Ogólnie sprawa wygląda tak 3 służą do wyświetlania informacji w kolorze pomarańczowym oraz 3 w kolorze czerwonym, ja nigdy tycz czerwonych nie wymieniam jako alarmowych, są niech sobie będą. Poniżej fotka przedstawiająca które diody za co odpowiadają, miejsca po diodach wskazują te od podświetlenia w kolorze pomarańczowym, podświetlenie czerwone pozostało nie ruszone Wymieniamy diody, następnie montujemy wszystko w odwrotnej kolejności jak rozbieraliśmy, zwróćcie uwagę na poduszkę od zerowania licznika km czy przypadkiem nie wypadła . Wskazówki ustawiamy na stan 0 Radio CD70/DVD90 Ilość i typ diod: 42 szt 1206 Na wstępie mała uwaga, jeżeli ktoś liczy na ładny biały zimny kolor podświetlenia to niestety muszę go zmartwić, ze względu na specyfikację plastyku nie da się go osiągnąć. Plastyk ma delikatnie żółte zabarwienie w dodatku w części przycisków kontrast jest bardziej widoczny niż w pozostałych. Zalecałbym jednak zmianę podświetlenia na bardziej stonowane kolory typu zielony, czerwony niebieski. Instrukcję ściągania panelu opisywałem już kilkukrotnie w przypadku innych porad np tutaj VC Instalacja wejścia AUX w Radiach cd70/90 więc nie będę się powtarzał, zacznijmy od pozycji wyjściowej czyli odłączonego panelu od radia. Pierwszą czynnością którą musimy wykonać jest zdjęcie gałek, o ile z małą nie ma problemu (wystarczy pociągnąć) o tyle z dużą już tak łątwo nie jest, słyszałem o różnych koncepcjach, odlutowaniu całego impulsatora (co nie jest sprawą prostą jeżeli ktoś nie ma odpowiednich narzędzi) po podważanie na siłę śrubokrętem (na ogół kończy się uszkodzeniem gałki, przycisków, ramki panelu, po wkładanie w imadło i szarpanie do oporu ten patent grozi połamaniem płytki, zerwaniem ścieżek). Najprostrzym sposobem jest dobrze wygrzać panel lub samą gałkę, np przez 10-15 minut na środkową gałkę kierować nadmuch gorącego powietrza z suszarki do włosów, jak już będzie ciepła, przy odrobinie siły zejdzie gołymi rękoma. Tak więc po zdjęciu pokręteł musimy dostać się do płytki, w tym celu należy odkręcić 11 śrubek, miejsca zaznaczone czerwonym okręgiem. Następnie musimy podważyć 4 zapadki i delikatnie oddzielić panel od płytki miejsce zapadek poniżej. A tu już po rozpołowieniu Następnie ściągamy małe pokrętło gumkę i przechodzimy do wymiany diod. Co jest również bardzo istotne, panel jest dość delikatny, bardzo łatwo jest uszkodzić ścieżki zalecałbym delikatnie demontować diody, ewentualnie jeżeli ktoś ma lutownicę z wymiennymi grotami, zakupić grot do ściągania smd taki jak na fotce poniżej, znacząco upraszcza robotę poniżej zdjęcie po usunięciu starych diodek I kolejna fotka obrazująca poszczególne sekcje Następnie składamy wszystko w odwrotnej kolejności Lampka podsufitka Ilość i rodzaj diod: w zależności od ilości przycisków 1dioda LED 3mm na przycisk Jak zdemontować lampkę chyba nie ma co opisywać, są na forum poradniki Poniżej nasz pacjent Pierwszą czynnością jaką musimy wykonać jest zdjęcie przycisków w tym celu musimy je podważyć z obu stron, powinny wyskoczyć Po podważeniu zwróćcie uwagę na sprężynki, będzie klops jak znikną, poniżej widok po zdjęciu przycisków Następnie odkładamy sprężynki w ustronne miejsce i przechodzimy na drugą stronę, aby dostać się do diod, należy usunąć osłonę piankową, jest wklejona, musimy ją delikatnie odchylać, powinno nam się udać ją zdjąć w jednym kawałku Teraz musimy przygotować sobie miejsce pod de-montaż i montaż nowych diodek, w tym celu należy usunąć pozostałości kleju w miejscach zaznaczonych poniżej Następnie odsysaczem usuwany starą cynę po czym wyciągamy od spodu stare diody, uważajcie przy tym zabiegu bo ścieżki są strasznie delikatne, mocniejsze szarpnięcie i trzeba będzie sztukować. Poniższa fotka przedstawia usunięte diody oraz biegunowość. Następnie montujemy nowe diodki zachowując przy tym biegunowość, odcinamy nadmiar nóżek a następnie przyklejamy naszą piankę ochronna. Pozostaje nam zamknąć przyciski, jest to chyba najbardziej problematyczne zajęcie. Aby to zrobić na wypustki w przycisku należy założyć sprężynki oraz ustawić klamerkę mechanizmu przycisku tak aby oparła się na osłonie diody. następnie przytykamy taki przycisk do płytki, celując sprężynkami w otworki w których powinny się znajdować, zwracając cały czas uwagę aby nam się klamerka nie przestawiła. Następnie dociskamy przycisk, jak sprężynki ani klamerka nie uciekły ze swoich położeń przycisk powinien działać bez problemu, jeżeli natomiast nie będzie chciał się wcisnąć, lub też będzie się zacinać to znaczy że coś jednak uciekło z miejsca wego i czynność należy powtórzyć. TWIN AUDIO Porada nie jest skończona mam w domu jeszcze trochę fotek, sukcesywnie będę codziennie coś uzupełniał
  2. 1 punkt
    Właśnie w taki sposób ma to być połączone
  3. 1 punkt
    Sprawdziłbym na innym fejsie
  4. 1 punkt
    Warsztaty nie są głupie i nie chcą się użerać z ubezpieczycielami o wyciągnięcie od nich kasy za naprawę jeżeli nie mają zaakceptowanej wyceny u ubezpieczyciela sprawcy.
  5. 1 punkt
    Tak wyleje się płyn z układu nie cały ale trzeba będzie uzupełnić. Jak coś to zacisnij węże wyedy wyleci tylko to co jest w samym termostacie
  6. 1 punkt
    No zgadza sie ale np. na AL sprzedawcy dalej uzywaja starych numerow.
  7. 1 punkt
    Masz zawieszenie obniżone więc Sachs 312 603/604. Numer 312 609/610 jest do obniżonego polifta. Co do amortyzatorów tylnych to szukaj jeszcze numeru Sachs 317 344 lub po starych numerach 300 065 lub 300 067
  8. 1 punkt
    Na przód Sachs 312 601 / 312 602. Tył 317 343 Na marginesie. Masz 2002 r a nie 2003
  9. 1 punkt
    Na eibachu będziesz miał tył niżej o 15mm podłóg twoich starych ponieważ to jest tak że XJ jest -20 od zwykłego zawiasu, a z kolei eibach jest -35 podług serii i z kolei -15 podłóg XJ2.
  10. 1 punkt
    I to powietrze jest z zachodniej części Niemiec czyli najlepsiejsze
  11. 1 punkt
    Witam. Wpadłem na pomysł żeby zrobić swoją pierwszą poradę w ramach zadania. Postanowiłem opisać jak wymienić lusterko elektryczne w mojej Viki z 96 roku czyli w wersji przedliftem. Moje zostało zniszczone przez tak zwanego "niedzielnego" kierowcę Więc najpierw przystępujemy do demontażu uchwytu drzwi: 1-wyciągamy trójkąt maskujący mocowanie lusterka 2-wyciągamy osłonę głośnika (najlepszy będzie cienki płaski śrubokręt) 3-w ten sam sposób wyciągamy przełącznik lusterek 4-ostatnim elementem będzie rączka pokryta elementem gumowym. Pod każdym z tych czterech elementów znajdują się śruby które odkręcamy przy pomocy śrubokręta krzyżakowego. Największa obudowa montowana jest na wcisk. W pierwszej kolejności element że zdjęcia poniżej, a potem strona z kolejnego zdjęcia. Aby zamontować tą mniejszą część obudowy, zaczynamy montaż od włożenia tego jakby haczyka w ten bolec (rysunek poniżej numer 4). Następnie pchamy w kierunku przeciwnym niż strzałka na rysunku i wciskamy element 3. Pozdrawiam
  12. 1 punkt
  13. 1 punkt
    Mówiłem.... 100% jak nie ma ciśnienia to nawet za 1 razem ci nie odpali czasami tylko za drugim. Przerabiałem to.(wymieniłem pompę i pali do strzała) Palenie ==>cofa ci się paliwo albo gdzieś spada ciśnienie (nieszczelność ).
  14. 1 punkt
    Zaciągasz ręczny i próbujesz ruszać przód tył. Raczej to musi robić druga osoba. Ty obserwujesz jak koło się zachowuje . Jak będzie się zmniejszać / zwiększać odstęp między progiem a zderzakiem to tuleja ma luz.
  15. 1 punkt
    Właśnie wróciłem z garażu klucz 17, wymiana nastąpiła na pewno jest lepiej niż było, tak jak koledzy piszą, nie chce się do końca naciągnąć uszczelka, ja próbowałem coś tam dać silikonu ale odpuściłem nie chciałem się aż tak bawić. Ogólnie na plus, jak ktoś ma zniszczona na pewno warto. Stara się od razu rozpadła przy zdejmowaniu Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
  16. 1 punkt
    nie trzeba tylko trzeba założyć taka samą szybę jaka się miało
  17. 1 punkt
    Po prostu sa zaczepy polamane i kratki nie dolegaja.Zobacz sobie na zdjeciu na zaczepy https://www.google.pl/search?q=kratki+halogenow+vectra+c&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjTuoOAk-HfAhWHKCwKHRI9DxQQ_AUIDigB&biw=1366&bih=626#imgrc=oTy5G5bS0FBfpM:
  18. 1 punkt
    Dzień dobry forumowicze. Bardzo proszę o pomoc w rozkodowaniu VIN W0L0ZCF3581122473. z Góry dziękuję.
  19. 1 punkt
    Witam. Dzisiaj otwierałem maskę awaryjnie Vectra C 1.9 po lifcie anglik (2008 rok). Opiszę krok po kroku: 1- zdjąłem podłogę od dołu i odkręciłem zderzak ( ile się da), 2- odchylamy zderzak i pomiędzy chłodnicami ( szczelina 3 lub 4 cm ) i za pomocą latarki na środku widzimy okrągły bolec ( zatrzask maski) oraz koniec sprężyny, 3- do końca sprężyny przykładamy długi pręt pod kątem 45', dół pręta w prawą stronę auta( patrząc w kierunku jazdy) i uderzamy lekko młotkiem uważając aby nie uszkodzić chłodnicy. sprężyna luzuje bolec i maska powinna odskoczyć - tyle. Ja do tego celu użyłem 80 cm wiertło do betonu 8 mm. Przydatna też jest druga osoba do odchylania zderzaka. Innego sposobu nie widzę. Myślę że komuś to będzie pomocne. Miłej pracy. Pozdro
  20. 1 punkt
    A proszę Cię uprzejmie W 2.8 zawór znajduje się za silnikiem. Sam zawór warto kupić przez ebay/amazon kosztuje ułamek tego co w ASO sobie winszują. W załączniku opis wymiany z TISa. Sama wymiana do zrobienia pod blokiem zawor_odpowietrzania.pdf
  21. 1 punkt
    Miesiąc temu wymieniłem poduszki i łożyska amortyzatorów. Dzisjaj byłem na ustawienie zbieżności i geometrii bo dokonywałem też innych napraw i mechanik stwierdził, że mam wybite poduszki an amorach. Mówię mu, że były wymieniane miesiąc temu a on, że one sie szybko wybijają, nie chciałem już dalej z nim polemizować. Moje pytanie jest takie czy po podniesieniu auta kolumna kierownicza powinna chodzić góra dól? A dokładniej, jak wiemy jak samochód stoi na kolach to ta górna podkladka odstaje od kielicha, jak się go uniesie to całę zawieszenie opada i opiera się włąsnie o tą górną podkładkę i można kolumną ruszać o tyle ile był ten luz między kielichem a podkladką. Tak to ma być czy nie? I jeśli nie to co może być przyczyną jak poduchy nowe są :/
  22. 1 punkt
    Sorry za banalne pytania ale muszę A więc jak odkręcę te trzy śrubki to całe nawet ta druga(mniejsza) część też "odpadnie"? Czytałem jak i co się odkręca i tam było że muszę też jakieś inne śruby poodkręcać(przy małym głośniczku, przy przełączniku lusterek i coś jeszcze). Rozumiem że w moim przypadku wystarczy tylko te trzy o których mowa we wcześniejszych postach...
  23. 1 punkt
    Witam, może komuś się przyda Czujnik obrotów wału korbowego (czujnik położenia wału korbowego). Tak oczywiście wygląda używka wyciągnięta z silnika. Rozróżniamy dwa rodzaje tych czujników w zależności od wersji silnika CDTI: Z19DT i Z19DTL: nr części 93179433 nr katalogowy 62 35 664 Z19DTH: Nr części 93179391 nr katalogowy 62 35 666 Producent BOSCH cena nowego ok. 100 zł. Zamontowany z tyłu silnika (od strony szyby) pod rozrusznikiem. Przykręcony na jedną śrubę typu torx T40. Dojście do niego najlepiej od dołu (kanał lub podnośnik), czas trwania całej operacji ok. 15 minut. Po wymianie wszystko wróciło do normy PS. Mały pomocnik dla SiDoR'a.
  24. 1 punkt
    Witam Troszkę dłubałem przy Vectrze i przypłaciłem to pękniętym szkłem. Jak też chcesz podłubać przy aucie to ten załącznik może ci się przydać. Co zawiera Dokument: • Jak naprawić drgające lusterko • Demontaż szkła lusterka • Demontaż całego lusterka • Rozmontowanie na części • I jak ogólnie się do tego dobrać bez szody. Pozdrawiam i miłego grzebania przy samochodzie. lusterko1.zip
  25. 1 punkt
    Dzięki Dokładnie ściągnięcie tej rączki to tylko 5 minut więcej, a jak ułatwia życie
×