Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 02/03/19 in all areas

  1. 1 point
    Moze sie komus przyda na przyszlosc jak bylo z moim nie dzialajacym tempomatem . Kupilem vectre b 2001 z dzialajacym tempomatem . Po jakims czasie wymienialem zarowki zwykle na ledowe wszedzie gdzie sie dalo . Po jakims czasie chcialem uzyc tempomatu a tu zonk . Tak wiec dlugo nie myslac wymiana manetki zero efektu . Pod komuter blad P0571 REGULATOR PREDKOSCI JAZDY (TEMPOMAT) OBWOD PRZELACZNIKA UKLADU HAMULCOWEGO . Wymiana czujnika swiatel stop nic . zauwazylem ze 3 swiatlo stop lekko sie rzazy hmm brak masy . wiec odpuscilem . No i przyszlo olsnienie zarowki led wymienilem te od stopu na zwykle stare i efekt dzialajcy tempomat
  2. 1 point
    nie wiem czy sie smiac i pisac wogole komentarz opona za mala pod wzgledem srednicy , za mala tzn za waska itd zaloz 235 40 18 to zobaczysz
  3. 1 point
    Cześć U mnie płyn uciekał z węża/kolanka wlotu płynu z komory silnika do nagrzewnicy. Wlot i wylot znajduje sie na ścianie grodziowej. Tam w tych kolankach są oringi, które się zużywają i płyn ucieka powoli a później szybko. Wymieniłem w kolankach oringi na nowe i to pomogło. W ASO trzeba kupić całe te przewody lub używkę jak powyżej. Koszt oringów 0, 70 groszy sztuka. wymiar oringu 21x3.5 pozdro
  4. 1 point
    Mój tempomat stopniowo zaczynał coraz bardziej zawodzić... najpierw okazjonalnie się wyłączał aż w końcu ciężko go w ogóle było włączyć a po dotknięciu manetki lub włączeniu kierunkowskazu ( szczególnie prawego) czy lekkim wyboju się wyłączał. Ja próbowałem wszystkiego... - wyczyszczenie manetki ( styki + środek) alkoholem izopropylowym - podszlifowawanie stykow - nawet nalutowałem warstwę cyny na końcówki żeby były wyzej - wymiana manetki - podgięcie stykow cim 'a z zewnątrz I nic... Majac dostęp do opcom'a ale także empirycznie potwierdziłem ze problem jest w zlaczu cim 'a bo tempomat się wylaczal po dotknięciu manetki czy włączeniu kierunkowskazu. Opcom dodatkowo pokazywał te same błędy po zresetowaniu ich i poruszeniu manetki. Dzisiaj się za niego wziąłem... - odłączyć akumulator i odczekać jakiś czas aż się rozladują kondziory itp - wyciągnąć obie manetki (zeby zrobić to prawidlowo należy cienkim drucikiem np spinaczem czy coś jak to odgiąć zatrzaski - na manetce jest rowek w który trzeba wsunąć drucik, ale ja poprostu wyciagam te manetki przy uzyciu lekkiej persfazji silowej) - zdjąć obudowę cim'a - zdemontować poduszkę (najtrudniejsza część akcji - mi zajęło cos jak dwie godziny ale to dlatego ze nie wiedziałem dokładnie co i gdzie odginac pomimo filmikow na youtube'ie) - odllączyć CIM od kierownicy - odkręcić śrubę kierownicy (torx T50) - ostrożenie wyjąć kierownicę - odkręcić torxy z cim'a - na dole i u góry cim'a (u góry pod naklejką z kodem paskowym) odczepić zatrzaski - zdjąć obudowę cim'a ...i mamy dostęp do plytki cim'a i styków manetek. ...a ze zdjęcie jest warte tysiąca słów: Wymontowana poduszka: CIM ze zdjętą obudową i stycznikiem manetki tempomatu: Wewnętrzna część stycznika przed czyszczeniem (powierzchnie przewodzące po lewej stronie to te od tempomatu. Widać że bialy silikon jest zabrudzony czymś czarnym😞 Stycznik część zewnętrzna: Stycznik część wewnętrzna jeszcze raz (tu też dobrze widać ze blaszki po lewej stronie - te od tempomatu są zabrudzone tj bialy silikon jest zabrudzony czymś czarnym, co ciekawe, blaszki od kierunkowskazów, te po prawej, są czyste 😞 Zapomniałem zrobić zdjęcia tej wewnętrznej części stycznika z boku gdzie widać poziom blaszek od tempomatu i poziom blaszek od kierunkowskazów... Generalnie jak można się domyślić te od tempomatu były niżej. Interesujący jest fakt, że tylko silikon na blaszki od tempomatu był zabrudzony. Po przyjrzeniu się z bliska i przeanalizowaniu działania tego stycznika widać, że cały ten stycznik to ruchome części także niestety prędzej czy później, coś przestanie działać z powodu zużycia materiału. Zastanawiam się, czy ten zabrudzony silikon to nie efekt moich starań aby go przeczyścić z zewnątrz co jak widać (o ile to właśnie jest ten powód) miał efekt zupełnie odwrotny od zamierzonego. Dodam tylko, ze ja czyściłem to izopropylowym alkoholem pryskając przez tunel manetki bezpośrednio na blaszki przez rurkę. Tak się niestety składa że blaszki/styki tempomatu są po zewnętrznej stronie stycznika co powoduje, że na nich jest największy ruch (w górę) gdy manetka używana jest do włączenie świateł długich na "stale" lub tylko "błysk" - szczególnie błysk bo wtedy odciąga się manetkę do siebie a więc caly stycznik jest odciągany co wpływa na blaszki tempomatu. Po podgięciu blaszek w styczniku i jeszcze dodatkowo w tunelu manetki i nałożeniu smaru silikonowego (wazelina techniczna) oraz wcześniejszym przeczyszczeniu powierzchni przewodzących alkoholem izopropylowym, no i oczywiście po złożeniu wszystkiego do kupy mój OPCOM już nie pozuje żadnych błędów i tempomat działa idealnie... Ciekawe jak długo...? Cała akcja trwała jakieś 4h głównie dlatego, ze nie mogłem odczepić drugiego zatrzasku poduszki powietrznej, na której spędziłem ze 2h. Ale następnym razem będę wiedział, że trzeba celować w górną cześć (zewnętrzną) tej dziurki i ciągnąć śrubokręt czy jakie tam narzędzie macie do zewnątrz kierownicy czyli żeby sprężyna/drucik (trzymający poduszkę wewnątrz kierownicy) odciągana byłą do środka kierownicy. Poniżej materiały, z których korzystałem przed i w trakcie akcji: Wszystko od zdjęcia obudowy CIM'a, poprzez zdjęcie poduszki, aż do plytki CIM'a i styczników manetek (po rumuńsku 😞 Zdjęcie poduszki i kierownicy (po włosku? ) : Kierownica i jej zatrzaski trzymające poduszkę (po angielsku - co ciekawe brzmi trochę jak EN-US):
  5. 1 point
×
×
  • Create New...