Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Tablica liderów


Popularna zawartość

Pokazuje zawartość z najwyższą reputacją 2019.01.03 we wszystkich miejscach

  1. 1 punkt
    W blokach pomiarowych. Masz tak kilka linii diagnostycznych. Niestety nie pamiętam w której. Widać jednak że to gazownik nie wie co mówi. Korekta długoterminowa to nic innego jak średnia korekt krótkoterminowych. Przy 100% sprawnym silniku korekta długa powinna być 0, ale wystarczą przybrudzone wtryski, lekko zmienione ciśnienie paliwa czy oszukujące czujniki i korekta nie będzie już 0. Najpierw musisz pojeździć na benzynie żeby korekta długoterminowa ustabilizowała się na jednym poziomie i dopiero brać się za regulację gazu. Ta korekta zmienia się bardzo powoli i nie wiem jak na jej podstawie gazownik chce regulować. Mało tego. Prosty przykład jak można skopać regulację w taki sposób: przy małych obciążeniach dajesz powiedzmy 15% za ubogo, przy dużych 15% za bogato i wystarczy żebyś jeździł po równo ostro i delikatnie i średnia ltft wyjdzie 0, a regulacja będzie skopana. Dla niego to prosta sprawa. Wystroi byle jak, pokaże że korekta długa jest 0 a samochód dalej nie chce jechać, czyli trzeba wymienić sterownik (przecież nie za darmo). Jest tylko taki szczegół że korekta długa zmienia się po przejechaniu kilku kilometrów a krótka przynajmniej kilka razy na sekundę. Sam sobie odpowiedź na którą korektę powinno się stroić
  2. 1 punkt
    Korekta długoterminowa nie jest do strojenia. Trzeba ją tylko przed strojeniem doprowadzić do porządku. Nie stroi się do 0 tylko do takiej korekty jak jest na benzynie. Przy regulacji trzeba się posługiwać korektą krótkoterminową i taka w opcomie jest. Albo pokręciłeś albo ten gazownik coś tam wie tylko nie wie co od czego jest
  3. 1 punkt
    Działa! Nie wiem, na czym polegał problem bo sterowników nie zmieniałem ale po kilku dniach przerwy i ponownym podpięciu interfejsu udało się przeprogramować CIM'a. Czary! Albo auto ma humory... Tak czy inaczej mogę potwierdzić, że gdyby nie te fochy przy programowaniu to istalacja tempomatu jest dziecinnie prosta.
  4. 1 punkt
    Ja mam jedną zieloną. Zapala się w momencie uruchomienia i gaśnie przy wyłączeniu. Przy zapamiętywaniu nie zmienia koloru. Może w polifcie jest inaczej.
  5. 1 punkt
    A jednak ryż ogarnął temat. Kwestia dobrania odpowiedniego sterownika USB. Dziwne? A jednak. Próbowałem ich kilkudziesięciu z kilku źródeł, i znalazł się taki przy którym china ogarnia wszystko. Tempomat śmiga jak powinien. Pozostała jeszcze kwestia kontrolki. Albo jej nie ma albo nie świeci.
  6. 1 punkt
    Dobra porada.. Ale ja polecam takze zabawe z programatorem.. Wyciagajac wsad ze swojego uszkodzonego licznika i wgranie go w nowego (angola) plastiki swoje i skladamy.. Pamiętajcie takze ze przedlift to przedlift a polift to polift. Wsad z przedlifta nie zadziala w polifcie.
  7. 1 punkt

    Wersja

    9 pobrań

    Zimową przypadłością wielu silników jest zamarzająca odma. W Vectrach chyba szczególnie to trapi benzynowe V6. Odma to kanał, którym wyrównywane jest ciśnienie pomiędzy wnętrzem silnika (konkretnie skrzynią korbową) a światem zewnętrznym. Ciśnienie w skrzyni korbowej bierze się z ruchu tłoków i przedmuchów z komory spalania. Przedmuchy to ta część spalin, które ominęły tłoki. Te gazy są odprowadzane do przepustnicy gumowym wężem do korpusy przepustnicy, tuż przed przepustnicą. Korpus przepustnicy jest aluminiowy, a gumowy wąż założony jest na długi, aluminiowy króciec o małej średnicy wewnętrznej (na oko 7-8mm). Przy dużym mrozie korpus przepustnicy jest ochłodzony zasysanym przez silnik powietrzem i ten króciec jest bardzo zimny. Para wodna (a w spalinach jest jej dużo) z odprowadzanych gazów się na nim skrapla i natychmiast zamarza, zmniejszając prześwit, aż do zupełnego zatkania. U mnie skutki takiego czegoś, to w czasie jazdy wydmuchane obie uszczelki pokryw wałków rozrządu. Olej wychlapało tak skutecznie, że trafił nawet na reflektory i przednią szybę w czasie jazdy, a lejąc się po kolektorach wydechowych narobił wielkiego dymu. To jest awaria eliminująca pojazd z ruchu, wymagająca rozmontowania góry silnika, wymiany uszczelek pokryw i o-ringów. Potem mycie silnika (na mrozie - super sprawa) i suszenie go. Jednym słowem, kupa roboty. Żeby temu zapobiec, najprościej ściągnąć wąż odmy z króćca przy przepustnicy, zatkać szczelnie króciec, a wąż wprowadzićdo butelki odpornej na olej (najlepiej metalowej, po oleju). Najprościej zrobić w nakrętce butelki trochę większy otwór niż średnica węża (nie może to być szczelne) i zamontować węża (np. za pomocą trytek) tak, żeby jego koniec był tuż przy nakrętce - czyli żeby nie leżał gdzieś na dnie butli, gdzie też mógłby zamarznąć. Robiąc to należy mieć na uwadze, żeby to nie było szczelne - gazy które przylecą tym wężem muszą mieć ujście. Samą butlę gdzieś też trzeba zamontować (np. obok akumulatora) - i teraz tam będzie się zbierał wszelki syf. Wadą rozwiązania jest to, że co jakiś czas butlę trzeba opróżnić (a że jest to syf olejowy, nie wolno tego pod krzaczek, ani do kanalizacji). No i jeszcze eko-wada, bo te spaliny z przedmuchów (dużo tego nie ma, ale zawsze) trafia do atmosfery bez pośrednictwa katalizatora. poprowadziłem go tędy Butlę zamontowałem tutaj: Tak zamocowałem wąż do nakrętki
  8. 1 punkt
    U mnie występował podobny błąd. Póki co pomógł kontakt we wtyczkę. Miły pytałeś mnie o przepustnicę w moim temacie - co prawda z innego powodu zakup, ale: wyczytane na saabotage.pl, do NETA pasuje przepustnica z Z22SE (Vectra C, Astra, Zafira) - uwaga! ceny na Allegro od 10 zł Taką kupiłem, zamontowałem i auto normalnie śmigało. Także nie warto lutować, bo wymiana to 5 minut. Jedynie uwaga na directa 2.2 - występuje w niej dodatkowo zielona uszczelka - nie chciałem ryzykować, bo może nie podejść.
  9. 1 punkt
    A ja nie umiem się już chyba bez tego obejść to jest jak nałóg. Tylko, że codziennie dojeżdżam do pracy 20km trasami szybkiego ruchu.
  10. 1 punkt
    ja nie miałem a specjalnie sobie dołożyłem i uważam to za bardzo przydatny element wyposażenia auta.
×