Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 08/03/15 in all areas

  1. 1 point
    Regulacja hamulca awaryjnego Zobacz plik Witam. Porada dotyczy regulacji hamulca awaryjnego ( ręcznego) w tarczo-bębnach. Potrzebne narzędzia to: śrubokręt płaski i gwiazdkowy, smar, klucz 10mm,klucz 19mm kombinerki, cienki pędzelek do smaru, latarka, papier ścierny, rozcieńczalnik i jakaś szmatka. 1.W celu uzyskania optymalnego działania hamulca awaryjnego wystarcza na ogół przejechać przed regulacją około 300m z lekko zaciągniętym hamulcem awaryjnym i średnią prędkością. 2.Zaznaczyć farbą położenie kół tylnych w stosunku do piast, aby wyrównoważone koła mogły być zamontowane w tym samym położeniu. Poluzować śruby kół przed uniesieniem samochodu. Unieśc i podeprzeć tył samochodu oraz zdjąć koła tylne. 3.Wyłączyć hamulec awaryjny. 4.Zdjąć mieszek od hamulca ręcznego i odkręcić nakrętkę samoblokującą. Następnie trzeba zdemontować zaciski w celu zdjęcia tarczo-bębna. Po dokonaniu tej czynności zabieramy się do czyszczenia i smarowania poszczegulnych elementów. Pamiętajmy aby oczyścić (odłuścić) szczęki i tarczo-bębny. Elementy które trzeba wyczyścic i posmarować smarem są na fotkach z opisem. 5.Następnie załorzyć tarczę i zabrać sie za dokręcanie mechanizmu regulacyjnego(rozpierak) za pomocą płaskiego wkrętaka włożonego przez otwór bez gwintu w tarczy hamulca, aż szczęki hamulca zostaną dociśnięte do bębna i nie bedzie można obracać tarczy hamulca. 6.Odkręcić nakrętkę regulacyjna na tyle, aby została zwolniona tarcza hamulca. Tą czynność można zrobić jeszcze raz w celu lepszego ułożenia szczęk. Te same czynności czyszczenia i smarowania poszczególnych elementów dokonujemy przy drugim kole. 7. Kolejny krok to regulacja pod mieszkiem hamulca ręcznego, nakrętką samoblokującą. Regulujemy do tego stopnia, aby ręczne obracanie kół tylnych odbywało się z oporem ale bez przesady. Opuścić samochód. Przeprowadzić jazdę próbną i sprawdzić działanie hamulca awaryjnego ( ręcznego). Mi juz przy piątym ząbku hamuje łądnie i równomiernie na lewe jak i prawe koło. Mam nadzieję że porada się przyda. Mała zasada, linki nie mogą być zatarte, powyciągane i popękane bo w przeciwnym wypadku nic z naszej regulacji i czyszczenia nie będzie. Powodzenia życzę. Dodający Marco123 Dodano 2012.11.02 Kategoria VB - zawieszenie + hamulce  
  2. 1 point
    porada dotyczy pełnego zabiegu pielęgnującego lakier,została opracowana na podstawie własnych doświadczeń i ukończonych szkoleń,w tym w siedzibie firmy Meguiars w Daventry UK poradę oparłem na produktach tej własnie firmy -jako dostępnych na polskim rynku a nie walących az tak bardzo po kieszeni-sa wydajne ,nawet bardzo wydajne zacznijmy ,nalezy przygotować odpowiednio auto do takiego zabiegu -pamiętajmy że myjemy i suszymy auto odpowiednimi srodkami(płyn do garów odpada od razu,nalezy pamietac io zasadzie "dwóch wiaderek") umyte auto stawiamy w miare nie nasłonecznionym miejscu-zapobiegamy nagrzaniu sie lakieru do temperatury która powoduje natychmiastowe zasychanie wosku na powłoce lakierniczej pamietajmy że w wietrzny dzień cały czas na nasze auto sypie sie drobny kurz i piach ,lepiej przełożyć prace na inny dzień-bo sobie porobimy ryski na lakierze mamy umyte auto postawione w cieniu,szykujemy sprzęt-potrzebne nam będa -Detailing Kit czyli glinka z płynem do niej(tutaj zaznaczam że płyn ten jest specjalnie do tego przeznaczony-patenty z woda mydlaną nie przechodza w tym wypadku-pH wymagane jest nieodpowiednie) -dwie sciereczki z mikrofibry,jedna do wycierania przy pracy glinką,druga do wykończenia po polerce -wosk Deep Crystal -maszynka polerska.akurat moja jest oscylująco obrotowa-nie pozostawia po sobie krązków i hologramów zaczynamy od rozmasowania glinki na dość płaski kawałek o powierzchni około połowy dłoni,ugniatanie zmiekcza glinke oraz nadaje jej pożadany kształt i wielkość mamy przyszykowaną glinke, spryskujemy płynem przyszykowaną powierzchnie ,nie za duży kawałek na raz -powiedzmy jeśłi to dach to jego ćwiartke dokładnie łagodnymi ruchami,o nacisku siły dłoni czyścimy zwilżony kawałek,podczas tego zabiegu będzie wyraźnie czuć róznice gdzie glinka już zebrała nalot a gdzie jeszcze nalezy kilka ruchów wykonać teraz kawałek który wyczyściliśmy wycieramy dokładnie do sucha mikrofibra i wracamy do glinki,należy ją złożyć na pół chowając zebrany nalot(zapobiega to rysowaniu zebranym syfem lakieru) glinke szykujemy do kolejnego odcinka : tak wyglądał kawałek dachu glinkowany 2 tygodnie temu,juz syf.... oglinkowany lakier,można zabrac sie za woskowanie-tutaj dodam ,bez glinki pierwszy efekt jest słabiutki,no chyba ze na ciemnym lakierze,po pierwszym razie to już tylko nalezy dbac na bierząco i auto wygląda bardzo efektownie nakładamy wosk na gotowa powierzchnie,ja preferuje nakładanie dłonią,nagrzewamy w dłoniach wosk do odpowiedniej konsystencji ,no chyba ze jest goraco i był wystawiony na działanie temperatury -wtedy wystarczy dobrze wymieszac,ale i tak najlepiej sie rozprowadza dłonmi-oczywiście czystymi rozprowadzamy tak na około pół dachu ,idziemu na drugą strone auta i koleja połowa ,jak zakończymy całośc to pierwszy kawałek jest prawie na pewno gotowy do polerowania-musi wyschnąc wosk,inaczej będziemy sie męczyli z jego mazaniem sie po nadwoziu powstały pyłek usuwamy miękka sciereczką -mikrofibra efekt końcowy: a tak wygląda cąłe auto po woskowaniu,tutaj było akurat bez glinki teraz zabieramy auto na sesje zdjęciowa powodzenia w pracach ,jesli sa jakies niejasności lub pytania prosze pytac
  3. 1 point
  4. 1 point
    katalizator jest calkiem inny w 2.0T i taki masz u siebei zalozony co do tlumikow to na 99% jest to samo
×
×
  • Create New...