Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Tablica liderów


Popularna zawartość

Pokazuje zawartość z najwyższą reputacją 2013.10.18 we wszystkich miejscach

  1. 1 punkt
    Wymiana lasera napędu CD w CD 70 NAVI Zobacz plik Wymiana lasera napÄdu CD w CD 70 NAVI Najpierw demontujemy radio z samochodu za pomocÄ poniĹźszych wyjmowaków. A oto gĹówni bohaterowie: CD 70 Navi oraz laser SF-C20 Najpierw demontujemy pokrywÄ NastÄpnie demontujemy mechanizm CD (odkrÄcamy 4 Ĺruby które znajdujÄ siÄ na rogach) NastÄpnie delikatnie unosimy mechanizm do góry i odpinamy taĹmÄ ĹÄczÄcÄ I juĹź mamy mechanizm na stole Odwracamy go i odkrÄcamy Ĺruby (1, 2) w celu odsĹoniÄcia mechanizmu lasera NastÄpnie odkrÄcamy Ĺruby mocujÄce laser (3, 4), wyciÄgamy delikatnie prowadnice lasera (5) i ĹciÄgamy z niej laser Aby wyjÄc taĹmÄ z lasera podnosimy delikatnie blokadÄ i wysuwamy jÄ Teraz bierzemy nowy laser i koniecznie usuwamy niego zworkÄ A tu otwarta blokada. TaĹmÄ wsuwamy w oznaczone miejsce i zasuwamy SkĹadamy wszystko w odwrotnej kolejnoĹci WkĹadamy radyjko do samochodu i cieszymy siÄ dawno nie sĹyszanÄ muzykÄ Dodający Miły Dodano 2012.11.05 Kategoria VC - elektryka  
  2. 1 punkt
    Dawno temu (czerwiec 2005) stworzylem ten temat, po moich doswiadczeniach z roznymi rozmiarami felg i opon w Vectrze B. Dzisiaj (kwiecien 2010) aktualizuje temacik o nowe doswiadczenia z kolejnymi felgami, zawieszeniem, oponami, itd. Przedstawiam w skrocie doswiadczenia i opinie wlasne, a takze kilku klubowiczy. Mam nadzieje, ze sie komus przydadza. Jesli chcesz zmieniac felgi lub opony – koniecznie przeczytaj! 16, 17 czy 18 cali? Za i przeciw 16 cali: + nizsza cena opon i felg + wyzszy profil i mniejsze ryzyko uszkodzenia felg + mniejsza waga kol (latwiej wywazyc, mniejsze zuzycie zawieszenia) - przy szerokiej oponie robi sie balon - maly „lans” 17 cali: + duzy „lans” i wiecej urody dla autka + szersza opona lepiej sie uklada - wyzsza cena opon i felg - mniejszy profil i wieksze ryzyko uszkodzenia felg - szybsze zużycie amortyzatorów i zawieszenia - z reguly opona nie pracuje juz jak seria i prawie całe obciażenia przejmuje na siebie zawieszenie 18 cali: + jeszcze wiekszy „lans” i wiecej urody dla autka - znacznie wyzsza cena opon i felg - mniejszy profil i jeszcze wieksze ryzyko uszkodzenia felg - bardzo szybkie zużycie amortyzatorów i zawieszenia - opona nie pracuje juz jak seria i prawie całe obciażenia przejmuje na siebie zawieszenie 16 cali - jaki rozmiar opon? 205/55/16 Rozmiar typowy, a przez to korzystny cenowo. Na rynku sa dziesiatki roznych modeli - od koloru do wyboru. Srednica opony (631.9 mm) jest minimalnie mniejsza od nominalnej 195/65/15 (634.5 mm). Jest to zdecydowanie najbardziej optymalny rozmiar do VB ze wzgledu na cene, przeklamania, osiagi. Nic nie ma prawa trzec przy roznych zawieszeniach - czy to Irmscher, sport czy nawet nizsze Weitech czy Koni, powiedzmy do -40. Wazne, zeby felgi mialy ET w granicach 37-49, najlepiej kolo 42 Przyklad VB 2.5 V6 na tych oponach (zawieszenie Koni -40mm): 195/55/16 Rozmiar mniej typowy, ale praktyczny do slabszych silnikow. Udaje sie trafic uzywki w tym rozmiarze, bo w niektorych modelach aut (chyba Mini) wychodza w serii. Srednica (620.9 mm) jest mniejsza niz w 195/65/15 i 205/55/16, ale jeszcze w normie. Zwlaszcza, jesli seryjnie Vectra byla na 14tach. Na rynku sa dziesiatki roznych modeli - od koloru do wyboru. Tym bardziej tutaj nic nie ma prawa trzec przy roznych zawieszeniach - jw. 215/55/16 Rozmiar typowy dla VC. Da sie oczywiscie zamontowac, ale raczej odradzam. Moze wyrywac blotniki. Nie ma co forsowac na sile zbyt duzych opon. Przyklad VB 2.0 16V na tych oponach, zawieszenie seria: 17 cali - jaki rozmiar opon? 215/45/17 Najbardziej popularny i zalecany rozmiar do VB. Montowany seryjnie w wersjach sport i i500 (na felgach BBS Motorsport 7,5/17 ET45). Srednica (625.3 mm) mniejsza niz w przypadku 195/65/15 i 205/55/16, ale za to optymalna pod wzgledem ceny i osiagow oraz wygladu (opona ladnie sie uklada na felgach 7-8cali). Profil niski, ale tego przy 17tkach sie nie uniknie. Przy zachowaniu wlasciwego dla VB ET nie ma problemu przy obnizonym zawieszeniu, j.w. Wg. Irmschera przod trzeba napompowac 2,8, a tyl. 2,5 atmosfery. Przyklady na tych oponach: 1. Przy zawieszeniu H&R -35mm i 7x17 ET42, 2.0 16V 2. Przy gwincie ok -40mm i 7x17 ET40/ET25, 2.5 V6 3. Przy serii i 7.5x17 ET35, 2.2 DTI W przykladzie drugim wyciete lekko nadkola przednie ze wzgledu na niskie zawieszenie oraz zaklepane tylne ranty, ze wzgledu na zastosowane dystanse 15mm na strone (czyli tak jakby ET25). 225/45/17 Srednica (634.3 mm) jest niemal identyczna jak przy 195/65/15. Ale jednak przy szerokosci 225 robi sie juz z tego kawal opony. Opona gorzej sie juz uklada na typowych felgach o szerokosci 7cali - robi sie balon. Przy zawieszeniach do -35 i odpowiednim ET nie powinno byc problemow z obcieraniem. Mimo to odradzam te opone z powodu wiekszych oporow toczenia i ciezaru opon. Do VB ponizej 2.5 V6 w ogole odradzam Nie jezdzilem osobiscie, opieram sie na wymiarach opony, doswiadczeniach innych osob, a takze moich doswiadczeniach z 225/40/18 (o tym nizej). 205/50/17 205/50/17 maja nieco wieksza srednice (636.8 mm) od serii, wiec wplywa negatywnie na osiagi. Z doswiadczenia mniejsza szerokosc opony nie kompensuje wiekszych oporow toczenia. Wysokosc profilu minimalnie wieksza niz przy pozostalych 17tkach. Ladnie wygladaja na feldze o szerokosci 7 cali, ale przy 8 calach juz jest troche za waska. Rozmiar nie jest typowy i moim zdaniem gra nie warta swieczki. Jezdzilem na takich i cieszylem sie ze zmiany na 215/45/17 Ponizej 205/50/17 przy seryjnym zawieszeniu: 215/40/17, 205/45/17 Rozmiary bardziej typowe dla Astry, ale rowniez spotykane w VB. Da sie jezdzic, choc srednice sa juz zauwazalnie mniejsza, przeklamania licznika wieksze no i dodatkowo auto jest zauwazalnie nizej z powodu nizszego profilu. Przy niskim zawieszeniu czasem jest to jedyny sposob, aby opony nie tarly. 18 cali - jaki rozmiar opon? 225/40/18 Najbardziej popularny rozmiar. Niestety podobnie jak w przypadku 225/45/17 dosc duza srednica (637.2 mm) i szerokosc opony. W Vectrze B jest problem z ich upchnieciem, zwlaszcza przy obnizonym zawieszeniu. Felgi 18-calowe zwykle maja juz 7.5 czy 8 cali, a wiec i mniejsze ET (35-40). W polaczeniu z zawieszeniem -30/-40 konieczne jest klepanie rantow, duze ryzyko tarcia przy znacznym obciazeniu auta i na dziurach. Nie bez znaczenia jest duza waga kol i znaczne opory toczenia. Przyklad na 2.5 V6 przy zawieszeniu Koni -40mm: 215/40/18 Moze mniej typowy, ale za to znacznie lepszy rozmiar do VB. Po pierwsze wezsza i lzejsza opona. Po drugie srednica (629.2 mm) zblizona do naszych preferowanych 205/55/16 oraz 215/45/17. Uklada sie jeszcze dobrze na feldze 7.5 cala. Na 8-calowej robi sie juz delikatny german-style, w zaleznosci od typu opony rant chroniacy felge moze juz nie spelniac swojej funkcji. Natomiast przetestowana i na pewno bardziej praktyczna opona niz 225/40/18. Przyklad na razie taki: Tabele innych zamienników Oczywiscie zamiennikow we wszystkich rozmiarach (takze 19, 20 cali) jest znacznie wiecej. Polecam samemu przestudiowac np. taka tabelke: http://www.autodomen...nom=205%2F55R16 Jezeli szukasz opon do VB do polecam trzymac sie generalnych zasad: - szerokosc opon do 225, lepiej 205 lub 215 - roznica w stosunku do seryjnych opon maksymalnie 2% - srednica miedzy 625mm a 635mm, przy wiekszych felgach lepiej nawet <630mm. Swiadomie w powyzszym linku podalem jako rozmiar bazowy 205/55/16. Moim zdaniem najbardziej optymalny ze wszystkich ET - z czym to sie je Oszczedze Wam definicji (google) - im mniejsze ET, tym felga jest bardziej wysunieta na zewnatrz auta. Nalezy pamietac, ze im szersze felga, tym naturalnie ET bedzie mniejsze. W przypadku 15tek o szerokosci 6cala mamy w VB ET49. Ale juz przy 17tkach o szerokosci 7 cali ET jest mniejsze - np. 42. Bo przeciez felga o te 2,55cm jest szersza - w glab auta jej sie bardziej wepchnac nie da Przy felgach szerokosci 8 cali naturalne beda wartosi ET37 i mniejsze. Takze cos za cos. Przy VB mozna spokojnie pokusic sie o ET33 z Omegi, ale przy waskich felgach i oponach (195/65/15). Natomiast im szersza opona i felga tym lepiej, aby ET miescilo sie w przedziale 39-49, co gwarantuje bezproblemowe uzytkowanie. Ktos moglby napisac, ze to paradoks. Bo najpierw pisze, ze im wieksza (szersza) felga tym jej ET jest mniejsze, a potem, zeby pamietac o duzym ET przy wyborze felgi No niestety, VB nie zostala stworzona do felg 8x18 czy 9x18. Wszelkie takie felgi wymagaja jakichs kompromisow, przerobek itd. Starszy spojrzec do TUV jakichkolwiek felg do VB z takich rozmiarow - wszedzie wymagane sa przerobki nadkoli, rantow itd. Zloty srodek? Jesli mialbym zawyrokowac to do VB optymalnie felga do 7 cali szerokosci i opona o 215 szerokosci. Jaka duza bedzie obrecz - nie ma znaczenia. Czy zalozycie 7x17 czy 7x18 - nie robi roznicy, jesli tylko opona jest zamiennikiem. Aktualizowane: 05.04.2010. Pomoglem? Mozesz podziekowac. Mimo wszystko jakies pytania? Poczytaj - w tym temacie jest wszystko! Nie ma? Zadaj pytanie - postaram sie odpowiedziec. ======================================================== I jeszcze kilka rad ze starego tematu: Jeszcze ogolnie na temat szerokosci opon: „Im szersza tym lepsza?” (gambit) To niestety nie jest prawda. Szersza opona wcale nie zapewnia lepszej przyczepności. Fizyka . Samochód ma jednakowy ciężar i nacisk na podłoże. Zwiększając powierzchnię styku, zmniejszasz siłę nacisku, ponieważ rozkłada się ona na większą powierzchnię. Producenci opon niwelują to przez odpowiedni skład gumy w oponie ( zwiększają jej przyczepność ), jak również rzeźbą bieżnika, ale to głównie z powodu wody, która może się znaleźć pomiędzy oponą i podłożem, a należy ją odprowadzić. Szerokość opony należy zwiększać z głową. Każdy producent robi obliczenia i wiadomo, żanie może być założona węższa opona niż przewidziana do takiej mocy przez producenta. Szerokość opony i jej funkcjonalność działa również w drugą stronę. Jak opona jest za wąska, to osiągi również się pogarszają, bo za wąska opona nie jest znowu w stanie przenieść mocy i po prostu jest "palona ". Skrajności są po obydwu stronach. Temat zawieszenia (gambit): Jeżeli chcesz miec niższe zawieszenie, a nie stracić komfortu jazdy przy spokojnej jeździe, to kup sobie sprężyny progresywne ( np Eibacha za ok 700 zł komplet na przód i tył ), które przy gwałtowniejszych ugięciach są twardsze, a przy spokojnej jeździe zachowują się jak seria. Wystarczy, że kupisz sobie do nich gazowe amortyzatory Sachsa z 1 stopniem utwardzenia ( advantage ) i będziesz mógł śmigać kilka sezonów. Cena amorków za komplet na przód i tył po znajomości to ok 1000 zł. Jeżeli jednak będziesz chciał miec wszystko twarde jak w taczce, to musisz zainwestowac sporo więcej kasy, ponieważ wówczas musisz równiez kupić specjalnie utwardzone amortyzatory z przeznaczeniem do krótszych sprężyn, no i najlepiej zamontować rozpórki kielichów, bo z powodu braku amortyzacji, naprężenia zaczną się przenosić na nadwozie, które w końcu może nawet zacząc pękać. Koszt jest na tyle duzy, że lepiej rozejrzec się za gwintowanym zawieszeniem. Jakiś czas temu było na allegro używane, gwintowane zawieszenie SuperSporta za 1800 zł ( gdybym wcześniej nie kupił sprężyn i amortyzatorów to byłoby juz dawno w moim samochodzie ), co nie jest wcale wygórowaną cena biorąc pod uwagę, że np Bilsteiny B6 w najniższej cenie to 1600 zł ( KGow pisał o tym ostatnio na forum podając adres ), a normalna cena to ok 2400 zł. Dołóż jeszcze cenę sprężyn i juz jest kupa szmalu. Także Weitech sprzedaje komplety zawieszenia do VB ( amorki i sprezyny ) i mozna je kupic za troche ponad 2000 zł . Hamulce (gambit) Hamulce możesz wzmacniać zmieniając tarcze i klocki, a w przypadku VB najlepszym rozwiązaniem przy Twoim silniku to tarcze SBS oraz klocki Textar, albo seryjne GM. Temat był już wiele razy wałkowany na forum i chłopaki opisywali swoje doświadczenia z róznymi kombinacjami tarcz i klocków. Możesz oczywiście zmienić cały układ hamulcowy np. na wersję od i500 gdzie są tarcze o średnicy 308 mm ( teraz masz 288 mm ) i oczywiście inne jarzma i inne klocki ,ale to równiez spory wydatek ( ok 600 euro ) i w dodatku tylko na przód, bo na tył nikt niczego nie zmieniał. Prawdopodobnie równiez pompa hamulcowa jest inna, ale tego już nie jestem pewien. Reszta kombinacji ze zmianą wielkości tarcz to juz doświadczenia na własnej kieszeni, ponieważ żadna firma nie produkuje normalnie na sprzedaż innego rozmiaru przeznaczonego do Vectry B niż seryjny ( poza Irmscherem dla i500 ). Szczegolne podziekowania dla gambita za pokazna lekturke i zgode na jej publikacje :wink: Jak widac powyzej mial niemaly wklad w ten post Pozdro MIR
  3. 1 punkt
    ... Continentala robią z kolei w Rumunii... Ja tam bym się nie uprzedzał zbytnio...
×