Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 08/26/11 in all areas

  1. 1 point
  2. 1 point
    Oprócz samych szyb, które trzeba będzie zaprogramować wszystko zostaje po staremu... Oczywiście dane z BC, licznik dzienny (dobowy) kilometrów jak i nastawy radia także znikną...
  3. 1 point
    z tego co pamietam kolega sambor o tym pisal , w jego przypadku problem byl chyba napinacz. przeczytaj jego temat,moze znajdziesz odpowiedz macie te same silniki. gdzies na forum czytalem ze jedem z kolegow mial ten Sam problem po zdjeciu pokrywy okazalo sie ze rozrzad jest ok a problemem byl uszkodzony napinacz drugiego lancucha ballanc chain ( sory nie pamietam polskiej nazwy) tak czy inaczej mozemy tylko teoretyzowac a bez mechanika sie nie obedzie.
  4. 1 point
    Czy 150,- to tanio, a 500,- to drogo? No nie koniecznie. Wszystko zależy od zakresu naprawy wtrysku. Jeśli do wymiany pójdą tylko uszczelki to może być 150,- Ale jeśli wtrysk źle rozpyla, albo dawki są rozjechane to trzeba wymienić jeszcze końcówkę wtrysku za ok. 200,-. Ale jeśli jeszcze jest zużyty taki długi trzpień w środku to śmiało możesz doliczyć jeszcze 300,- Tak więc jeden wtrysk da się naprawić za 150,-, a inny za 150+200+300=650,-. Wiem,.. dowiadywałem się u specjalisty..
  5. 1 point
  6. 1 point
    Cena dość spora, u mnie w okolicy za umycie, wymianę uszczelnień biorą 150zł za wtrysk http://www.wtryskiwacz.com/index.html można też spróbować "przetkać" je samemu jakąś dobrą chemią do czyszczenia wtrysków np: http://allegro.pl/liqui-moly-diesel-spulung-czysci-wtryski-diesla-i1784654869.html tylko w Twoim przypadku to całe opakowanie bezpośrednio zalać do filtra jeśli jest tak źle....
  7. 1 point
    Zrobilem taką ok 60 tyś ale przedliftem. Spalanie różnie zależy jak jeździsz. Jeśli z głową bez zbednego rozpędzania i hamowania, płynnie to bylem w stanie spalać ok 10 po warszawie ale oczywiście nie stojąc w korku od poczatku do konca. Na trasie spokojnie zejdziesz do 8 l jak nie bedziesz szaleć (110- 130 km/h) Jak leciałem 120-170 to spalilem 9.3 Udawało mi się spalic na prawde mało jak sie nie spieszylem:) Raz zszedłem do 6.7 po wawie na dystansie 30 km (marki - ursynów) jadąc non stop 60- 80 i mialem same zielone;) Mowa o Pb, gazu nie mialem. Z dobrym gazem chodzi podobno dobrze. Więcej nie wiem. Koszty zawieszenia takei same jak w pozostałych wersjach, częsci śą te same. Sprzęgło z wysprzęgliwkiem (luk sachs) ok 800-1000 zł (na allegro głownie , np stachowiak) Rozrząd plus pompa wody to jakies 600 zł (gates, skf, ina, runville, contitech) plus wymiana ok 300 (warto wymienic simeringi wałków 4 szt) Pompy wody nie musisz wymieniać bo jest na pasku osprzętu i jesli wiesz ze jest sprawna mozna ją wymieniac co druga wymiane rozrządu. Z trudności jakie możesz napotkać to termostat, który jest dość głęboko i jest z tym troche zabawy. Wymiana świec i kabli jest również utrudniona przez kolektory ssące. Awaryjne są przepływomierze ale dopiero po duzych przebiegach raczej rzędu 200 tys +, cewki, co prawda mi nic nie padło z tego co wymieniłem. Problem może stwarzać chłodniczka oleju umieszczona między głowicami (podobie jak termostat). Były przypadki ze ulegała uszkodzeniu u płyn chłodzący mieszał sie z olejem. Chłodniczka ok 300 zł (markowa) Ogolnie warto zwrócić uwage na układ chłodzenia, jak wygląda zbiorniczek, jaki kolor płynu, czy przypadkiem nie woda... Ten silnik produkuje sporo ciepła i łatwo sie przegrzewa jeśli termostat nie otwiera odpowiednio albo nie działaja któreś biegi wentylatora. Padają zawory tródrożne nagrzewnicy ale to w kazdej vb. Możesz napotkać na awarie czujników i sond ale to jak w każdym starszym aucie. Do wszystkiego raczej łatwy dostęp. Silniczki krokowe i egry raczej mało awaryjne - zaślepienie nie wywołuje błędu. Jeśli mowa o 2.6 silnik ten wystepował od 2001 roku i zastąpil 2.5 2.6 ma taką sama moc ale chyba 20 nm więcej. Nie ma egru, przepustnica jest sterowana elektronicznie, ma 4 sondy lambda ( 2,5 ma 2). Ma 2 listwy zapłonowe zamiast 1 cewki i nie ma kabli. Ma inne półosie, przepływomierz, czujniki i coś tam jeszcze się znajdzie. Jest mniej części na rynku i nie ma specjalnie dobrych zamiennikow. Jest kilka w klubie ogolnie nikt specjalnie nie płacze, napisz do semmitara, kowalmarcinek, i innych z tym motorem, wiecej Ci powiedzą. Zaleta v6 jest bardzo równa praca i duzy moment połączony z mocą do samego odcięcia:) Dzwięk również przedni. Spalanie prawie na poziomie 2.0, moim zdaniem niewiele przy tych osiągach i masie samochodu. Ogólnie silnik mało awaryjny Głowna wady to problemy z dostepem do newralgicznych miejsc przez konstrukcje kolektorów ssących (choć ja lubiłem to rozkręcać Wymiany kabli, swieć, termosatatu, chłodnicy oleju, czujnika ssania, zaworu trótrożnego wymaga demontażu części lub całości kolektorów ssących. Ciężki dostęp do rozrządu, chłodnic. Oczywiście nikt nie mówi ze coś takiego sie uszkodzi ale jednak kable i świece trzeba wymieniać Wszystkie te rzeczy sa do zrobienia samodzielnie przy odrobinach chęci. Nie ma specjalnie tendencji do brania oleju, zdażają sie rozszczelnienia kolektora wydechowego 2 rzędu cylindrów lub upalenia rurki egru. Powiedziąłbym ze ten silnik ma zalety przysłaniające wady:)
  8. 1 point
    podepnij sie pod ogrzewane lusterka. +12V -> pin 5 zlacza X1 [przewod CZARNO-BIAŁY] [złącze X1 -> http://forum.vectrak...-bezpiecznikow/ ] masa -> przy lewym kielichu masz glowny punkt masowy. podgrzewanie dyszy zalaczy sie wraz z podgrzewaniem lusterek bocznych [ktore sa zalaczane razem z tylna szyba]. podgrzewane dysze beda na tym bezpieczniku co podgrzewane lusterka [F41], mozesz z 10A zmienic na 15A [jakby 10A nie wyrabialo] pisalem o tym w tym temacie ->
×
×
  • Create New...