Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 05/17/19 in all areas

  1. 3 points
    Wszystkim należy się dyplom Jak na żywo nie zobaczysz to się nie przekonasz. Dla mnie dużym minusem w tym aucie są zwykłe lampy bo jak wszyscy wiemy nie świecą za dobrze. Miałem taka tapicerkę i wiem, że w rzeczywistości te plamy mogą nie być aż tak widoczne. Poza tym mogły powstać min np. w wyniku tego, że ktoś wsiadł w mokrej odzieży. Brzmi śmiesznie ale to prawda. U mnie w taki sposób powstały plamy na przednim siedzeniu.
  2. 2 points
    Widziałem dzisiaj naszą turbinkę na żywo Jeszcze tylko przeróbka gruszki (żeby móc dobrać sprężynę) i turbinka będzie gotowa do montażu. Wymiarów koła kompresji i koła od strony gorącej nie mam. W porównaniu do serii są wielkie Łopatki koła kompresji są dodatkowo pozakrzywianie, żeby zwiększyć powierzchnię pracy. Muszla od strony zimniej została odpowiednio powiększona nie tylko pod samo koło ale również pod kołnierzem, żeby zmaksymalizować wydajność. Super sprawą jest to, że chłopaki zachowali oryginalny rdzeń dzięki czemu mamy rozwiązanie P'n'P. Po testach tej wersji turbiny jeżeli wynik będzie niezadowalający są możliwe kolejne opcje modyfikacji: 1. Założenie jeszcze większego koła kompresji 2. Założenie rdzenia z TD05 Ja w swoim wozie niestety nie będę mógł sprawdzić pełnych możliwości nowej suszarki, ze względu na skrzynię (AF40) która nie lubi się z niutem >400. Jestem gotowy ustąpić pierwszeństwa któremuś z Was który ma manuala (F40) wrzucony większy IC i ewentualnie DP, żeby wycisnąć z turbiny ostatnie soki. Jeżeli nie mamy śmiałka, ja wrzucam hybrydę do siebie, i stroimy na ładny równiutki wykresik nM (celuję w równe 400nM) na cały zakresie obrotów.
  3. 2 points
  4. 2 points
    zainteresowany prosił o nasze opinie dając linka do ogłoszenia i je dostał, teraz jak zobaczy że dyplomowani rzeczoznawcy to oceniali to może sobie odpuści😁
  5. 2 points
    No w sumie ja jestem dobrym przykładem, że w Radomiu można kupić dobre auto od handlarza, moja pierwsza VB z 1997r nadal jeździ Założycielowi tematu też życzę powodzenia w zakupie.
  6. 2 points
    Aby zdemontować wyświetlacz - musisz zdemontować zestaw kratek wentylacyjnych (dwóch środkowych), a aby to zrobić - musisz zdjąć ozdobną listwę, która się znajduje poniżej kratek. Jest ona na wcisk na zestaw zatrzasków, więc trzeba to robić delikatnie i z wyczuciem, by nie złamać (zwłaszcza ostatniego, lewego) zatrzasku. Po wyjęciu tej listwy - masz na wierzchu 4 wkręty torx na których trzyma się kratka, po ich odkręceniu - bez problemu wyjmiesz kratki i odkręcisz wyświetlacz od kratek.
  7. 1 point
    Wrzuciłem co miałem. Ale ściągnij sobie Autodata 3.41 lub Tolerance data
  8. 1 point
    Różnica w cenie wtrysków to ok. 100zł. Nie wiem jak policzą robociznę w przypadku montażu pojedyńczych bo jak by nie patrzył to montaż trwa dłużej, tak z 15 minut. Lokalna społeczność to tak samo jak znajomi (patrz co napisałem wyżej). Pamiętaj, że jeśli będzie coś nie tak z montażem to ryzykujesz robienie głowicy. Jeśli sam nie ogarniesz to ponad 2000zł plus poprawka instalacji, więc nie wiem czy jest sens oszczędzać
  9. 1 point
    Taki schemat klimamanual.pdf climatronik.pdf
  10. 1 point
    Może się pojawić kierownica z !. U mnie jak padł altek, to się pojawił ten komunikat. ESP nie wiem, bo nie mam.
  11. 1 point
  12. 1 point
    Jeżeli słychać syczenie to jest to znak, że może brakować czynnika. Przy przegazowywaniu będzie rozłączać sprężarkę. ECU jest tak zaprogramowany aby przy przyspieszaniu/gazowaniu rozłączyć sprężarkę aby nie zmulić silnika i dopiero po odpuszczeniu pedału gazu załączy ją ponownie.
  13. 1 point
    Z mojego skromnego doświadczenia - UEC jest dystrybutorem prądu,odbywa się to za pomocą przewodów(popularnie nazywanych kable 😀) Każdy lużny przewód w miejscu poboru prądu wytwarza tzw. rezystancję zestykową - powoduje to wytwarzanie nadmiernej temperatury a co za tym skutkuje dochodzi do samozapalenia,pożaru,ognia jak zwał tak zwał i już niejedno auto się spaliło z takiej przyczyny.Tyle w temacie.
  14. 1 point
    Na kanał i luzy da się sprawdzić w 5 min 👍
  15. 1 point
    Z czujnikami to loteria. Parę zamienników wstawiałem, ori używkę i nic. Dopiero nowe oryginały zadziałały. Przewodów nie zmieniałem. Co do wartości, to nie wiem. Musiałbym poszukać. Edit: Zobacz tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2135467.html
  16. 1 point
    Nic nie zastąpi dużej pojemności.....
  17. 1 point
    Tylko ori. Ciężko będzie Ci znaleźć nówkę VDO.
  18. 1 point
    Miałem taką sytuację- po włączeniu zapłonu, wiatrak od chłodnicy chodził na pełnych obrotach ( ten od klimy nie pracował). Dzięki informacjom i schematom kol. Tasiola oraz innych użytkowników, zlokalizowałem usterkę. Winny był czujnik S65, a konkretnie kilkuomowe zwarcie między jego stykami 4 i 5. Może mój post pomoże komuś w szybszym znalezieniu usterki.
  19. 1 point
    Może nie do końca samego korka a miski olejowej.Nie znalazłem tutaj podobnego tematu więc opiszę mój przypadek. Podczas poprzedniej wymiany oleju już czułem że z gwintem jest kiepsko.Teraz wymieniłem olej no i stało się ; nie można dokręcić korka - obraca się.W sumie nie kapie ale świadomość że jest niedokręcony spowodowała że poszperałem w netach co z tym fantem zrobić. Jest kilka sposobów a że sporo przy autku robię sam więc wybrałem wariant "garażowy" Będę rozwiercał otwór pod nową śrubę nie zdejmując miski z silnika.Ponieważ oryginalny korek jest w rozmiarze 14 zakupiłem zestaw naprawczy z alle na rozmiar 15 .W skład zestawu wchodzi gwintownik,6 śrub + 6 podkładek aluminiowych. Żeby zacząć coś działać musiałem spuścić dopiero co nalany świeży olej do czystego baniaczka.Po spuszczeniu oleju ukazały się resztki gwintu. Aby operację fachowo wykonać należałoby michę zdjąć z autka ale chciałem sobie zaoszczędzić roboty i nowej uszczelki miski. Wkładam gwintownik do otworu uważając aby wkręcać go idealnie w osi. Szczególną uwagę należy zwrócić aby opiłki metalu NIE DOSTAŁY się do wnętrza miski.Ja w tym celu nałożyłem dużo czystego smaru na gwintownik aby opiłki się do niego przykleiły i tak się stało. Co jeden,dwa pełne obroty gwintownika wyjmuję go,wycieram do szmatki i dodatkowo myję pędzelkiem w benzynie,nakładam nowego smaru i powtórka.Gwintowałem obracając gwintownik 1/3 do przodu i do tyłu i tak 3-4 razy na jeden cykl. Po każdym wyjęciu gwintownika przedmuchuję miskę kompresorem poprzez rurkę z bagnetu aby pozbyć się ewentualnych opiłków. Niestety ale uniwersalny korek jest dłuższy niż oryginał więc muszą go skrócić o dwa zwoje.Dłuższego otworu nie da się nagwintować ponieważ nad spustem oleju jest taki jakby "kominek" i nie chciałem uszkodzić jego albo dopiero co nowego gwintu. Nowa śruba wkręciła się elegancko jednak podkładka aluminiowa to badziew,śruba się spociła ale po kilku dniach nie spadła ani kropla oleju. Proponuję od razu zaopatrzyć się w miedziane "pompowane" które po dociśnięciu ładnie uszczelnią otwór. Po całej operacji postanowiłem przepłukać miskę starym dopiero co zmienionym olejem bez odpalania silnika więc filtr oleju pozostał nowy. Jak już całość ładnie zleciała to przepłukałem miskę jeszcze raz około 0.5 litrem nowego oleju który miałem w zapasie aby już na 100% mieć pewność że żadne opiłki nie zostały w misce.Co ciekawe, po zalaniu silnika nowym spuszczonym olejem na dnie baniaczka została całkiem spora ilość zerwanego gwintu który wyleciał ze starej śruby i zniszczonego otworu. To by było na tyle
  20. 1 point
    A tu możesz kupić: https://sklep.dixi-car.pl/lakier-zaprawkowy-star-silver-p-421.html
  21. 1 point
    Nie trzeba być specem Wpisz swój VIN tui się dowiesz: http://opelvindekoder.pl/
  22. 1 point
  23. 1 point
    Panowie naprawiłem lezał u mnie na półce stary Op-com (napis opcom na chipie) którego sam załatwiłem robiąc mu update. no i wykorzystałem go jako dawcę. Njpierw przelutowałem wszystkie chipy oprócz procesora. gdy to nie pompogło przelutowałem przekaźniki i DZIAŁA !!!
  24. 1 point
  25. 1 point
    signum legenda , hehe
  26. 1 point
  27. 1 point
    Podpytaj Kolegów @V6 Smyku i @David DOHC
  28. 1 point
    Dzwoniłem dzisiaj i do końca miesiąca ma być gotowa Aktualnie dobierają mocniejszą gruchę Trzymam kciuki, że się chłopaki wyrobią
  29. 1 point
    Nie wiem czy idziemy w dobrym. Próbuję pomóc. A moje zdanie o żelowych aku, to jest takie, że one dobre są do skuterów, a nie do samochodów. Jeśli masz możliwość podłączenia kwasowego, to już można coś wyeliminować.
  30. 1 point
    Zapytaj jeszcze w tych sklepach https://nocar.pl/kolo-dwumasowe-luk-415040710-saab-9-3-1-9ttid-07.html https://www.motochemia.pl/kolo-zamachowe-luk-415-0407-10-luk-zms-p-66238.html
  31. 1 point
  32. 1 point
    Wtyczka do czujnika zużycia klocków hamulcowych
  33. 1 point
    Takie skórki są na all po niewiele ponad 10 zł i się naciąga Co najmniej dziwnie wygląda
  34. 1 point
    juz oryginalne snowflake 18" ma ET38 i jest zadowalajaco oraz nieźle wygląda wiec w okolicy ET35 powinno spełniać twoje oczekiwania.
  35. 1 point
    jedyne czego plak nie zakrył to plam na tapicerce
  36. 1 point
    Mam zaślepiony zdrowy EGR. Numer rejestracyjny odczytasz z avatara. Więcej danych dostaniesz jak też zjesz dwa razy tą samą jajecznicę. Kolega prosi o zwykłą pomoc a niektórzy go do pierdla wysyłają. Gdzie mi przyszło żyć?
  37. 1 point
    Za namową Cretux złapałem podsufitkę szpilkami. Sprawa rozwiązana.Co do wyglądu to nie będę wrzucał zdjęcia bo ja nawciskałem ich dużo.Podsufitka trzyma się znakomicie.Wygląd jak dla mnie w porządku. takie szpilki można kupić w papierniczym kosztują 2zł za paczkę i muszą być wielkości 14mm bo takie wchodzą doskonale.Mają bardzo małe główki stalowe. "szpilki biurowe 14mm"
  38. 1 point
    Tu masz numer https://opel.7zap.com/pl/car/z02/p/1/8-2/#2X
  39. 1 point
    przestrzegam przed uzywaniem granatu marki PLAK. Mnie to cholerstwo zostawiło tłusty nalot na desce rozdzielczej. Z tego co wyczytałem na necie - nie tylko ja mialem ten problem. Natomiast polecić mogę granata z Loctite - Hygiene Spray
  40. 1 point
    Elm327. Chyba znalazłem częściową przyczynę. Serwo. Mierząc z serwem 0.2v na przepływce a bez 0.4.
  41. 1 point
    Może komuś się przyda: Vectra C instrukcja.pdf Sam Naprawiam - Vectra C_Signum.pdf Schemat wyświetlaczy w oplu.pdf Schematy Elektryczne Vectra C.pdf Instrukcja CD 30 / CD 30 mp3: CD30 mp3 pl.pdf Instrukcja CD70 / DVD90: CD70 DVD90.pdf
  42. 1 point
    miałem podobny problem, ja zamiast paska, blaszki polecam dorobić tulejkę z starej rozkładanej anteny radiowej lub telewizyjnej, trzeba tylko dobrać odpowiednią średnicę, przyciąć odpowiednią długość, na taką tulejkę poszła poxilina, trzyma już ponad miesiąc:) reflektor wysuszył się sam po tygodniu. miałem podobny problem, ja zamiast paska, blaszki polecam dorobić tulejkę z starej rozkładanej anteny radiowej lub telewizyjnej, trzeba tylko dobrać odpowiednią średnicę, przyciąć odpowiednią długość, na taką tulejkę poszła poxilina, trzyma już ponad miesiąc:) reflektor wysuszył się sam po tygodniu.
  43. 1 point
    Witajcie Poradziłem sobie z parowaniem reflektorów w sposób nastepujący: Zawsze gdy w środku była skroplona para wewnątrz reflektora pomagało mi zdjęciue z tyłu plastykowego dekielka zasłaniającego żarówki swiateł długich.Wywnioskowałem,ze reflektory maja problem z odparowaniem . Po wyjeciu lamp na zewnatrz i przyjżeniu się tym odpowietrznikom łatwo zauważyć że otwór odpowietrzający na zewnątrz jest okrągły o średnicy 1 cm ,ale wewnatrz to jest tylko wąska szczelina. Powiękrzyłem wewnetrzne szczeliny do fi 1 cm, wywaliłem te powywijane osłonki gumowe i nie mam już problemu z parowaniem reflektorów.Ani myjnie ani deszcze nie powoduja parowania.
  44. 1 point
    Możesz śmiało tu opisać żeby było łatwiej Tym którzy mają problem a nie takie pisanie na PW.
  45. 1 point
    Olej GM 5W30 jest tak samo dobrym olejem jak każdy inny. To regularna wymiana (łącznie z wymianą filtra oleju) zabezpiecza silnik - a nie naklejka na butelce z olejem i magia roztaczana przez marketing.
  46. 1 point
    Nie patrzcie na spalanie z kompa bo jest d***, raz pokazuje idealnie raz mniej o 3l. 12l to sporo chyba, że lubisz wyżej zakręcić, kolega ma sedana z tym silnikiem i pali mu 9 gazu.
  47. 1 point
    koledzy! również miałem problem ze strzelającym ogranicznikiem i dzięki forum rozwiązanie okazało się banalnie proste i szybkie. nie trzeba wymieniać ogranicznika z demontażem tapicerki włącznie...potwierdzam niektóre wpisy, że wystarczy odkręcić śrubkę mocującą na słupku - ogranicznik powinien być złożony w 1/2. potem przekręcamy przy użyciu zwykłych kombinerek ogranicznik o 180 stopni. później trzeba odkręcić kosz ogranicznika i obrócić tak aby końcówka wróciła do pierwotnego położenia (uwaga: szyba musi być zamknięta). potem wystarczy tylko przykręcić kosz i samą końcówkę ogranicznik nie strzela, 20 min roboty, bez kosztów:)
  48. 1 point
    Wymiana uszczelniaczy poprzeczek wtryskiwaczy (trawersów), czyszczenie kolektora dolotowego(ssącego) w silniku x20dth Potrzebne będą: 4x uszczelniacze gumowo metalowe, 4x okrągłe uszczelki osadzane na trawersie, 1 metr wężyka do przelewów i 3 trójniki. Dodatkowo dwie uszczelki pod kolektor dolotowy i pokrywę kolektora dolotowego, dobry silikon motoryzacyjny. Przyrząd do odpowietrzania pompy wtryskowej (może być zrobiony z kompresora od lodówki- zdjęcie powyżej). Klucze 8, 10, dwa klucze płaskie 17, klucze torx,śrubokręt, klucz dynamometryczny... Dobrze jest silnik trochę rozgrzać żeby nie było problemów z odkręcaniem śrub. 1.Odłączamy przewód + od akumlatora 2.Odkręcamy pompę podciśnienia (vacum), jest przykręcona na 4 śruby- trzeba zdjąć wąż od turbosprężarki i odkręcić mocowanie kabli aby dostać się do dolnych śrub 3.Zdejmujemy wąż od odmy, wysuwamy przewody paliwowe, odkręcamy plastikowe osłony kabli z jednej i drugiej strony i demontujemy pokrywę wałka rozrządu 4.Zdejmujemy wąż idący od IC do dolotu 5.Zdejmujemy wtyczki z dwóch czujników temperatury(ten w obudowie termostatu i obok) 6.Zdejmujemy wężyki przelewowe 7.Wyjmujemy wtyczkę od pompy wtryskowej (czerwone zabezpieczenie wysuwając do siebie zdejmujemy wtyczkę) 8.Oznaczamy markerem (żeby je później poprzykręcać na swoje miejsce)) i odkręcamy metalowe przewody paliwowe i zabezpieczamy pompę wtryskową przed brudem(osłaniając ją np. czystą szmatką) 9.Zaciskamy łańcuch do koła zębatego wałka rozrządu za pomocą zacisków plastikowych(zdjęcie obok) 10.Luzujemy trochę śruby mocujące wałek rozrządu do głowicy(wałek unosi się do góry) tak aby można było wyciągnąć trawersy 11.Odpinamy wtyczkę od czujnika co znajduje się w pokrywie kolektora dolotowego(ssącego), odkręcamy też czujnik(albo to jakaś złączka) znajdujący się poniżej, wysuwamy przewód podciśnieniowy z zaworu EGR i demontujemy pokrywę (musimy to zrobić bo inaczej nie wyciągniemy trawersu) 12.Odsysamy olej z głowicy(np. strzykawką) tak aby po wysunięci trawersu nie zalał nam nie potrzebnie wtryskiwaczy 13.Odkręcamy trawers, jest mocowany na jedną śrubę i wysuwamy go w kierunku kolektora dolotowego. 14.Zdejmujemy stary uszczelniacz(ja podwadziłem delikatnie dwoma śrubokrętami z dwóch stron uważając żeby czego nie porysować) i zakładamy nowy, to samo robimy z uszczelką na trawersie. 15.Wsuwamy trawers z powrotem i przykręcamy -moment dokręcenia poprzeczek wtryskiwaczy do głowicy (każdorazowo śruby nowe) - 1. etap / dokręcić do wyczucia oporu - 2. etap dokręcić o 360° 16.Przykręcamy wałek rozrządu -moment dokręcenia pokryw łożysk wałka rozrządu 20 N×m 17.Przykręcamy z powrotem pokrywę wałka rozrządu i pompę vacum(zakładamy nowe uszczelki albo stare na silikonie) ... 18.Wysuwamy przewód podciśnieniowy z pompki klapek zawirowań i odkręcamy kolektor dolotowy(klucz 10), odkręcamy zawór EGR od pokrywy kolektora dolotowego i wszystko czyścimy, zakładamy nowe uszczelki i skręcamy z powrotem 19.Przykręcamy przewody wysokiego ciśnienia(ja przykręcałem mocno ale nie na "chama"), wciskamy wtyczkę do pompy wtryskowej i zakładamy nowe wężyki przelewowe i trójniki (na wzór starych) 20.Wciskamy wtyczki na: czujniki temperatury, czujnik w pokrywie kolektora dolotowego i przykręcamy ten niżej(nie wiem od czego on jest) 21.Odpowietrzamy pompę wtryskową(akumlator musi być dobrze naładowany bo inaczej auto nie odpali). Ja odpowietrzałem wpinając się w przelewy(przelewy są podpięte pod zasilanie pompy wtryskowej w paliwo) za pomocą dodatkowego trójnika z kawałkiem wężyka, ale później trzeba było dużo kręcić rozrusznikiem niczym auto odpaliło.Moim zdaniem odpowietrzając przez przelewy nie przeciąga się paliwa przez pompę wtryskową(paliwo naciągniemy z baku po przez filtr paliwa do pompy wtryskowej i tyle) więc nie polecam takiego odpowietrzania. Proponuję odpowietrzać tak jak zalecają w ASO czyli przez powrót paliwa do baku. Nie którzy odpowietrzają tak: jedna osoba kręci rozrusznikiem a druga psyka "plakiem" w dolot aż auto odpali(nie jest to dobre dla pompy wtryskowej i silnika). Jeśli mi przyjdzie jeszcze raz odpowietrzać to najpierw odpowietrzę przez przelewy a następnie przez powrót paliwa do baku. Jest z tym roboty na cały dzień, ale warto bo auto po czyszczeniu kolektora ssącego jest mocniejsze i pewnie troszkę mniej pali.A co najważniejsze układ paliwowy jest szczelny. Pozdrawiam. Momenty dorkęceń: http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/79263-x20dtl-dane-techniczne-i-parametry/page__p__856076__hl__momenty%20dokr%C4%99ce%C5%84__fromsearch__1entry856076 Czyszczenie kolektora ssącego: http://www.vectraklub.pl/index.php/advices/pokaz/14 Inne w tym temacie: http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=31507&hl=czyszczenie+kolektora+ss%B1cego odpowietrzanieVP44.pdf
  49. 1 point
    Straszyli, że nowy kolektor to koszt 7tys zł a widzę, że już nie ma takiej tragedii jednak mimo wszystko myślę, że tylko i wyłącznie dla tego nastawnika nie warto kupować całego kolektora. Różnicy faktycznie nie widzę żadnej być może własnie polega na innej jakości plastików. Ja się zastanawiam nad trochę innym i zdecydowanie trwalszym rozwiązaniem. Jakieś takie mam zboczenie zawodowe i do takich prostych rozwiązań chętnie dorabiam technologię i ideologię zaprzęgając przy okazji kilka maszyn obróbczych Może by tak całkowicie usunąć te wyrobione elementy wciskane i zastąpić je nowymi metalowymi albo zrobionymi z brązu ? Tylko znowu pozostaje pytanie czy nie skończyło by się szybkim wyrabianiem się elementu mimośrodowego bo byłby miękki a po nim chodził by twardy metal. Drugi pomysł to wytoczyć element już ściśle dopasowany pod te korki, które należało by lekko tylko rozwiercić. Można by to zrobić z teflonu ewentualnie PTFE czyli materiału będącego mieszanką grafitu i teflonu, który ma właściwości podobne do łożysk ślizgowych a przy okazji zachowuje właściwości plastyczne więc można by to wcisnąć a te kulki. Ma ktoś może stary zużyty kolektor, który można przeznaczyć do celów testowych ?
  50. 1 point
    Nie, raczej o ten duży schowek nad nogami pasażera, bo ten pod konsolą do ogrzewania nie jest oświetlany. Ale może się mylę... A czy mogę kolegów poprosić o numery tych silniczków W EPC jest tyle różnego rodzaju części dot. elektronicznej klimy, że się zakopałem. A koledze powyżej gratuluję przesiadki do VC -> zmień sobie jeszcze obrazek w avatarku.
×
×
  • Create New...