Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Tablica liderów


Popularna zawartość

Pokazuje zawartość z najwyższą reputacją od 2019.02.23 we wszystkich miejscach

  1. 3 punkty
    Specjalnie dla niektórych - mocowanie trójkąta w VC / Signum: sedan, hatchback: RM 2002-2003: 2 uchwyta na klapie (dla szerokiego trójkąta) RM 2004-2008: pionowo po lewej stronie lewego schowka w bagażniku (jest znaczek na klapce) - przy czym jest możliwość włożenia zarówno szerokiego trójkąta (takiego, jak do uchwytów) jak i wąskiego (jest specjalna klapka blokująca) kombi: RM 2003-2008: poziomo w lewym schowku w bagażniku (jest znaczek na klapce) Signum: RM 2003-2008: po prawej stronie prawego schowka w bagażniku (jest znaczek na klapce)
  2. 3 punkty
    postaram się podać propozycje i zorientuje sie co do dostępności przynajmniej spróbuje a Ty poszukaj tych chętnych na lotnisko co tak strasznie rozpaczali ze nie było w tamtym roku;)
  3. 3 punkty
    Pewnie jest to olej z inteligentnymi molekułami dla inteligentnych klientów jak kolega ?
  4. 2 punkty
    Witaj w klubie Kolego A myślałem, że mi czasem odbija :D
  5. 2 punkty
    Zacytuję sam siebie... Dodam jeszcze, że mimo wieku, potrafi mi się załączyć "mamo ja wariat" i jechać na obrotach pod 5k (prędkość sobie wylicz) i zwiększonego zużycia brak. Napiszę tak po krakowsku, weźże nie cuduj. No chyba, że dzięki egzorcyzmom będziesz spać spokojniej.
  6. 2 punkty
    Val zrób swój projekt koszulki . Tylko nie wykrecaj się że nie masz czasu itp.
  7. 2 punkty
    Niestety w tym klubie tak, zobacz jak wygląda owla praktycznie nie oferując nic w zamian każdy płaci 60 zł i jest selekcja na 300 aut. Wiem że to marne porównanie bo tam ogólnie Opel, ale chodzi o sam fakt zainteresowania.
  8. 2 punkty
  9. 2 punkty
    A jak totalnie tanie w utrzymaniu to nasze dupowozy Z18XE
  10. 2 punkty
    Bardzo fajna porada, a postami typu nie podoba mi się bo ... się nie przejmuj. Nie wiem po co w ogóle takie komentarze, przecież nikt nikogo nie zmusza.
  11. 2 punkty
    W związku z tym że i mnie dopadła konieczność wymiany żarówki podświetlenia zapalniczki w mojej VC postanowiłem przy tej okazji zrobić kilka fotek. Komuś na pewno się przyda. Spalona żarówka jest dodatkowo sygnalizowana błędem B2652-05 którego bez wymiany żarówki nie da się skasować interfejsem. W celu wymiany żarówki nie potrzeba specjalnych narzędzi tylko wkrętak płaski do podważania elementów konsoli. Wszystkie elementy demontujemy bez użycia jakiejkolwiek siły, wszystkie czynności wykonujemy spokojnie. Bez zbędnych nerwów. Plastiki są dość drogie i niekoniecznie dostępne nawet na allego, zwłaszcza w naszej kolorystyce konsolki. Wszystko da się zdemontować. Roboty na max 30 minut. Wkładając wkrętaczek z boku dolnego schowka podważamy go i wyjmujemy Otwieramy schowek popielniczki i wyciągamy szufladkę popielniczki. Następnie demontujemy ramkę mieszka. Lekko przycjągając ją w kierunku do tyłu podnosimy ją do góry i zdejmujemy. Podważamy schowek popielniczki po bokach (delikatnie) troszkę stawia opór ale wyjdzie z zatrzasków. Odpinamy podświetlenie popielniczki zwalniając zatrzask od wewnątrz Demontujemy maskownicę zapalniczki Następnie demontujemy mieszek lewarka. Najpierw delikatnie podciągamy mieszek od strony ręcznego do przodu. Gdy wyjdzie z zaczepu podnosimy lekko do góry i całość wysuwamy do tyłu. Całość podciągamy jak najwyżej lewarka pod gałkę. Demontujemy wspornik zwalniając jego zaczepy od strony lewarka zmiany biegów. Delikatnie podważając wkrętakiem. Uzyskamy w ten sposób sporo miejsca na wymianę żarówki. Odpinamy złącza zasilania zapalniczki oraz jej podświetlenia. Niekoniecznie trzeba ale u mnie poszło - Trzymając gniazdo zapalniczki od spodu obracamy je zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara (jak na zdjęciu) o około 90-100 stopni. Tak aby obrócić żarówkę podświetlenia zaczepem blokującym w stronę drzwi kierowcy. Troszkę stawia opór podczas obracania ale da się. Nie trzeba podnosić (wypychać) gniazda zapalniczki do góry o te 2 cm jak w poprzednich postach ale można. Następnie bardzo delikatnie podważamy zatrzask oprawki żarówki i pociągamy w dół wtyk z żarówką. Wymieniamy żarówkę. U mnie była zamontowana żaróweczka 12V 1,3 W. Nie miałem takiej. Założyłem 12V 1,2 W i też jest ok. Wszystko montujemy w odwrotnej kolejności. Bez argumentu siły . Jeśli mamy interfejs można skasować błąd spalonej żarówki jeśli nie po kilku odpaleniach samochodu ze sprawną żarówką sam się skasuje. Pomogłem kliknij + Dla zainteresowanych całkowitym demontażem załączony widok Wg TIS`a wymiana opisana jest w następujący sposób ale ja nie próbowałem rozdzielać pierścienia oświetlającego z obawy przed pęknięciem. Do wymiany samej żarówki na pewno nie trzeba rozdzielać gniazda zapalniczki od pierścienia oświetlającego. Szkoda tylko że nie wspomnieli o tym, że bez demontażu mieszka lewarka oraz wspornika jest tak mało miejsca do manewru, że ręka ledwo się zmieści. Ciekaw jestem jak oni rozdzielają pierscień od gniazda bo wg poniższej instrukcji w punkcie 4 znajdujemy niby bezcenną wskazówkę tylko że już jakoś cyt. Wskazówka - "Nie przedstawiono na rysunku" Pomogłem kliknij +
  12. 1 punkt
    Ja musiałem obstukać ze wszystkich stron to gumowym młotkiem to młotkiem przez drewniany kołek i puściło.
  13. 1 punkt
  14. 1 punkt
    Jeżdzę normalnie w całym zakresie obrotomierza także raczej to były ewidentnie uszczelniacze
  15. 1 punkt
    Panikujesz jakby ćwiartkę trzeba było wstawiać. A tu tylko zderzak uszkodzony.
  16. 1 punkt
    Masz tam podane numery zamienników, to poszukaj. Może coś znajdziesz
  17. 1 punkt
    Zobacz te https://nocar.pl/chlodnica-wody-nrf-507527-opel-vectra-b-2-0dti-97-02.html https://www.iparts.pl/czesc/chlodnica-wody-nissens-63019a,0-123-63019a-68091.html#100103
  18. 1 punkt
    To skoro wiesz - to po co pytasz? To może najpierw przeczytaj instrukcję obsługi?
  19. 1 punkt
  20. 1 punkt
    Opiłki lecą na zewnątrz? Dobre. Pewnie zakładają też używane części które po kilku latach stają się nowe.
  21. 1 punkt
    Dokładnie prawdę piszesz nie było propozycji bo wytyczne lotnisko... 180 osób itd. Lokalizacja tegorocznego średnia w każdym innym miejscu np Małopolska, Śląsk czy nawet podkarpackie samych lokalnych klubowiczów było by z 20 osób.
  22. 1 punkt
    Tak. Mozna kupic oryginal to bedzie juz do konca auta o ile sruby beda dobrze zabezpieczone przed zastaniem w tulejce.
  23. 1 punkt
    Albo troszkę dołożyć i kupić takie: https://allegro.pl/oferta/croma-vectra-c-signum-saab-93-wahacz-tyl-oryginal-7684606992
  24. 1 punkt
    Miałem niedawno ten problem, po zmostkowaniu kontrolka raz świeciła, raz nie. Wymiana czujnika za 23 zł zlikwidowała problem. Wymiana kilka minut Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
  25. 1 punkt
    Gdyby ktos potrzebowal zregenerowac strzelajacy ogranicznik to wystarczu kupic te tulejki i je wymienic w ograniczniku.Jest troche zabawy ale to sama przyjemnosc https://allegro.pl/oferta/ogranicznik-drzwi-opel-vectra-c-signum-przod-7544280631?snapshot=MjAxOS0wMi0yOFQxMjowNDoyNC40MjFaO2J1eWVyOzE5MDdhZjBhZTMzNWU0OTM3ODgzYzdmMTk4MzQ3MjE3MTM1ZDdmYTJlYTBlOTIyNGE3OWYyYzUzMTY5N2RlNGQ%3D Od razu zaopatrzmy sie tez w pare spinek bo przy demontazu tapicerki drzwi pekaja. https://www.google.pl/search?q=spinka+tapicerki+drzwi+opel&tbm=isch&source=hp&sa=X&ved=2ahUKEwj8ke-b7P_gAhVwyqYKHf2oBqcQsAR6BAgFEAE&biw=1366&bih=625#imgrc=EmBFMIIas2RnLM:
  26. 1 punkt
    Lampę wyciągamy na zewnątrz (bo tylko tak wyjdzie). Odkręcamy metalowe "klipsy", rozbieramy lampę na części. Następnie usuwamy płytkę drukowaną z diodami. Z niej pozyskujemy tylko "nóżki" do połączenia z wtyczką. Taśmę odcinamy na wymiar, poklejamy kartonem dla sztywności. Nóżki montujemy na stałe w białym plastiku i lutujemy krótkimi odcinkami przewodów do taśmy. Taśmę przyklejamy kilkoma niewielkimi kroplami kleju do białego plastiku. Teraz zakładamy cześć przeźroczystą. Przed finalnym montażem warto sprawdzić polaryzację wtyczki wychodzącej "z auta". Czyli z której strony wtyczki jest plus. Jest to dosyć istotne. Bo jeżeli przylutujemy przewody do taśmy odwrotnie to lampa nie zaświeci. Po finalnym złożeniu lampy, przed montażem w klapie bagażnika, warto podłączyć wtyczkę i sprawdzić czy lampa świeci. Ja lampę włożyłem na wcisk, bez tych metalowych "klipsów" i trzyma się świetnie. Docelowo, jak będzie trochę cieplej, wkleję ją na silikon. Najważniejsze jest to że lampa świeci fajnie i nie wyświetlają się błędy o jej uszkodzeniu. Może w przyszłości wpadnie panel COB, ale to się jeszcze okaże
  27. 1 punkt
    Przypomniało mi się: tam jest jeszcze złącze za ABSem na grodzi, trzeba wypiąć wtyk od ABS aby tam się dostać. Porządnie go wyczyść kontakt sprayem i wydmuchana powietrzem. Centralkę komory silnika (obok akumulatora) odkręcić trzy śruby torxy po 4 obroty - stuknij kluczem w każdą śrubę i ponownie dobrze dokręć. Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
  28. 1 punkt
    Właściwy marketingowo. Zmniejsza zużycie silnika, zmniejsza spalanie oleju i paliwa, poprawia osiągi... Leję 5W40 Castrol Magnatec w ciemno od zakupu, mój wybór (nie wiedząc co było) i dolewam 0.5l od wymiany do wymiany (15kkm). Panowie, to nie prom kosmiczny.
  29. 1 punkt
    Dokładnie. W 2002 r były cimy xr i Twój to też xr jest. Jednak padający xr daje błędy we wszystkim co łączy się z cim na hscan. Tu masz we wszystkim że utracone połączenie z silnikiem. Sterownik silnika zawsze możesz sprzedać jak sie nie uda jak i z resztą cim. Też bardziej bym stawiał na ecm po Twoim raporcie.
  30. 1 punkt
    Jako użytkownik 2.8 też się wypowiem. Co do falowania to nie wiem co jest grane z tymi silnikami ale na ciepłym wskazówka od obrotomierza delikatnie drga góra dół pomimo że motor pracuje idealnie równo, tak że można monetę stawiać. I z tego co czytałem sporo osób miało ten objaw. Po drugie 2.8 nie lubi zimnych, krótkich odpaleń. Po prostu na zimno jest dość mocno dolane paliwem co na pewno nie jest zdrowe dla kata i sondy. Tak więc często trasa i będzie śmigał jak talala, rozrząd nie ma nic wspólnego z tymi objawami. Sorry ale na 2 km dziennie szkoda mi by było tego silnika. 😩
  31. 1 punkt
    Dzisiaj demontowałem krzyżak, zajęło mi to trochę więcej czasu niż tutaj pisali niektórzy ale.. do rzeczy. Cały opis jest w tym temacie zawarty, ale w skrócie. 1. Wyjąć włącznik świateł - wcisnąć pokrętło, przekręcić w prawo i wychodzi. 2. Odkręcić śrubę schowaną za włącznikiem. 3. Odkręcić 2 śruby dolnej osłony kierownicy zlokalizowane po obu stronach wnęki 4. Odkręcić 3 śruby dolnej osłony kierownicy zlokalizowane od dołu osłony 5. Odkręcić śrubę krzyżaka od wewnętrznej strony - Torx E10 6. Zdjąć lewe koło 7. Odkręcić śrubę krzyżaka od strony maglownicy - klucz 13. Można na przedłużkach lub jak kto woli. 8. Wyciągnąć krzyżak do kabiny. Tyle. U mnie niestety okazało się, że krzyżak chodzi sobie w miarę luźno i swobodnie, bez zacięć itp, luzów jakoś też nie wyczułem. Więc albo mam coś nie tak gdzieś w zawieszeniu i nie potrafię tego zlokalizować albo przekładnia zdycha, a dziwne bo płynu nie ubywa ani nic. U mnie problem jest taki że kierownicy bardzo drży po dziurach, nawet najmniejszą czuć od razu na kierownicy, poza tym wydaje mi się że jakieś takie luzy są na kierowcy, po dziurach ucieka mi w boki. Może ktoś miał podobnie i ma jakiś pomysł gdzie szukać problemu ?
  32. 1 punkt
    Dam .Tak czy siak max 60tysi czy to ori czy nie Dłużej bym nie jeździł Chodź sam wymieniłem przy 50 Nie patrzyłem jaki tam na pasek Ja używam tylko conti
  33. 1 punkt
    TRW, SWAG, Lemforder, Febi, może Meyle. Trzeba by Kolegów z forum dopytać, które lepiej się sprawują. Albo napisz pw do Kolegi Kamila z @ProChoice Lepiej CI doradzi i może zechcesz u niego kupić, bo chińszczyzny, to nie ma sensu w zawieszenie wkładać
  34. 1 punkt
    Ja bym zaczol od prawidlowego odpowietrzenia ukladu.Czyli grzejemy silnik i ogrzewanie na full i oczywiscie odkrecony korek od zbiorniczka wyrownawczego.
  35. 1 punkt
  36. 1 punkt
    Byłem ciekaw czy jakaś mądrością życiową się popiszesz 😂
  37. 1 punkt
    Nie wiem jak było i szczerze mnie to nie interesuje. Mam czas, ochotę, możliwość, to jadę i spędzam przyjemnie czas.
  38. 1 punkt
    Też mam Valeo na tą chwile wszystko ok. Na alledrogo ceny zaczynają się od 310 zł
  39. 1 punkt
    To akurat normalne, a ten biały dymek to może być również para wodna .
  40. 1 punkt
    Ja zakodowałem op com, centralny działa, odpala. Tak jak powinno być
  41. 1 punkt
    Szkoda. Z kim obgadam najnowsze barberskie trendy?
  42. 1 punkt
    Okej. Hamulce poskładane. Pozwolę sobie wrzucić kilka fotek, które innym na przyszłość myślę fajnie zobrazuja cała zabawę z koszyczkiem. Tu dokładnie widzimy jak zacisnąć opaskę: Koszyczek jak na fotce montujemy na miejscu, i wciskamy, w moim przypadku miedziana rurką. Pamiętajcie o podkładce pod sprężyną! Koszyczek wskakuje bez problemu, opaska sama zeskoczy, teraz sprawdzamy działanie hamulca ręcznego. Jeśli mechanizm odbija, bierzemy się za montaż tloczka, i hamulce gotowe. Jeszcze raz podziękowania dla kolegów matoslaw i thcleniu. Dziękuję 🍻
  43. 1 punkt
  44. 1 punkt
  45. 1 punkt
    Wg mnie sa to lampmy europejskie Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
  46. 1 punkt
    Tak, pierwsze co zrobiłem spróbowałem odłączyć akumulator i ponownie go podłączyć - brak reakcji, to samo. Poczytałem trochę internety i powodów może być dużo CIM ale padł by zaraz po tym jak wcześniej odpalił ? Nieprawidłowe działanie którejś z świec żarowych mogło by doprowadzić do takiego stanu rzeczy ?
  47. 1 punkt
    Nic nie będzie. Ale myślę, że jak masz 1 kpl czujników, to wrzuć je później na lato. Wg mnie przy większych prędkościach, to niech lepiej monitorują ciśnienie w lato. Tak dla bezpieczeństwa.
  48. 1 punkt
    Dobrze,że tu na tym forum możesz ludziom w głowach mieszać,bo to forum amatorów,szkoda że tu na tym forum http://www.icatronic.pl/ gdzie są profesjonaliści zajmujący się autami od strony mechaniki i elektroniki nie mogłeś się wykazać swoimi bzdetami,bo po kilku postach bezsensownych administratorzy Cię z tego forum wywalili,i nie pisz bzdur,że po prawidłowym wyprogramowaniu EGR spalanie wzrasta,bo tak nie jest,a Ciebie po prostu zazdrość zżera,że nie umiesz map obrabiać.Wszędzie Cię pełno tu na forum bo pewnie nic nie robisz przy autach tylko ludziom w głowach mieszasz,pogadaj z tymi co im mapy robiłem czy ktoś narzeka,jak chcesz podam Ci na nich namiary. Na początek sprawdź,czy Ci klapki w kolektorze poprawnie pracują,jak listwa od klapek leży na kolektorze lub zblokowana to znaczy,że klapki się nie sterują i spalanie też potrafi wzrosnąć ok 0,8 do 1 litra,co do tego czy poprawnie wyłączony egr i dpf to wystarczy w parametry w silniku popatrzeć i wszystko wiadomo. No to ile byś chciał,żeby takie bydle paliło,3 l na 100 km ? :D Wiadomo,że w mieście ten potwór potrafi zjeść spokojnie 8 l. a Ci co piszą,że im w mieście 6 l. pali to się tylko ośmieszają
  49. 1 punkt
    A teraz jak to robisz?? Wciskasz OK na radiu?? Więc tak to i w tej chwili robię
  50. 1 punkt
    Sprawdź bezpiecznik nr 22, 30A (w skrzynce bezpieczników w desce rozdzielczej, po stronie kierowcy).
×
×
  • Utwórz nowe...