Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaślepienie zaworu EGR w silnikach X18XE, X20XEV


O pliku

Tak jak się wcześniej zadeklarowałem, postanowiłem dla przyszłych pokoleń, stworzyć poradę odnośnie zaślepienia zaworu EGR.

Jest bardzo dużo postów na ten temat na forum, to też o wadach i zaletach nie będę się wypowiadał. Mimo że jest to banalnie proste (a może właśnie dlatego) nigdzie nie ma fotorelacji z tego zabiegu, która jak sadzę mogła by się niektórym przydać

Tak więc do rzeczy.

Potrzebne narzędzia:

- Klucz torx 40

- Stare nożyczki którymi będzie można wyciąć zaślepke z blaszki

- Plaster blaszki z puszki aluminiowej o wym ok. 10cm x 6 cm

- Kombinerki – mogą być przydatne ale nie muszą, ja musiałem sobie nimi pomóc przy odkręcaniu śrub.

Lokalizacja zaworu EGR

W silnikach 1.8, 2.0 16V zawór EGR znajduje się po prawej stronie komory silnika, nieco poniżej cewki zapłonowej. (Prośba do osób posiadających inne modele silnikowe żeby ewentualnie w miarę możliwości wstawiły zdjęcie z dokładną lokalizację zaworu).

pre_1328646059__09092007097.jpg

Zdejmujemy wtyczkę (zdj.1) oraz przewód podciśnienia(zdj 2 pkt.1), Następnie kluczem torx odkręcamy dwie śruby (zdj2 pkt.2)

pre_1328646320__wtyczka_do_egr.jpg

pre_1328646345__rby_do_odkrcenia.jpg

Po odkręceniu wyciągamy cały zawór i naszym oczom ukazuje się taki oto widok.

Od strony silnika

pre_1328646410__po_zdjciu_agr.jpg

To właśnie przez te otwory spaliny trafiają ponownie do komory silnika. W dolnym otworze znajduje się zawór który często na skutek zabrudzenia przestaje się domykać.

Między zaworem a blokiem silnika znajduje się blaszka, którą to właśnie zamierzamy wymienić.

pre_1328646450__stara_blaszka_suca_za_wzr.jpg

Odrysowujemy ją sobie na uprzednio przygotowanym plastrze blaszki i wycinamy pomijając środkowe otwory.

Powinniśmy otrzymać mniej więcej coś takiego:

pre_1328646483__gotowa_blaszka.jpg

Nakładamy naszą nową blaszkę na miejsce starej.

Przykładamy do bloku silnika i skręcamy, następnie zakładamy wtyczkę, przewód podciśnienia i na tym koniec, cieszymy się z kolejnego rozwiązanego problemu :




×