Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Zaślepienie zaworu EGR w silnikach X18XE, X20XEV


About This File

Tak jak się wcześniej zadeklarowałem, postanowiłem dla przyszłych pokoleń, stworzyć poradę odnośnie zaślepienia zaworu EGR.

Jest bardzo dużo postów na ten temat na forum, to też o wadach i zaletach nie będę się wypowiadał. Mimo że jest to banalnie proste (a może właśnie dlatego) nigdzie nie ma fotorelacji z tego zabiegu, która jak sadzę mogła by się niektórym przydać

Tak więc do rzeczy.

Potrzebne narzędzia:

- Klucz torx 40

- Stare nożyczki którymi będzie można wyciąć zaślepke z blaszki

- Plaster blaszki z puszki aluminiowej o wym ok. 10cm x 6 cm

- Kombinerki – mogą być przydatne ale nie muszą, ja musiałem sobie nimi pomóc przy odkręcaniu śrub.

Lokalizacja zaworu EGR

W silnikach 1.8, 2.0 16V zawór EGR znajduje się po prawej stronie komory silnika, nieco poniżej cewki zapłonowej. (Prośba do osób posiadających inne modele silnikowe żeby ewentualnie w miarę możliwości wstawiły zdjęcie z dokładną lokalizację zaworu).

pre_1328646059__09092007097.jpg

Zdejmujemy wtyczkę (zdj.1) oraz przewód podciśnienia(zdj 2 pkt.1), Następnie kluczem torx odkręcamy dwie śruby (zdj2 pkt.2)

pre_1328646320__wtyczka_do_egr.jpg

pre_1328646345__rby_do_odkrcenia.jpg

Po odkręceniu wyciągamy cały zawór i naszym oczom ukazuje się taki oto widok.

Od strony silnika

pre_1328646410__po_zdjciu_agr.jpg

To właśnie przez te otwory spaliny trafiają ponownie do komory silnika. W dolnym otworze znajduje się zawór który często na skutek zabrudzenia przestaje się domykać.

Między zaworem a blokiem silnika znajduje się blaszka, którą to właśnie zamierzamy wymienić.

pre_1328646450__stara_blaszka_suca_za_wzr.jpg

Odrysowujemy ją sobie na uprzednio przygotowanym plastrze blaszki i wycinamy pomijając środkowe otwory.

Powinniśmy otrzymać mniej więcej coś takiego:

pre_1328646483__gotowa_blaszka.jpg

Nakładamy naszą nową blaszkę na miejsce starej.

Przykładamy do bloku silnika i skręcamy, następnie zakładamy wtyczkę, przewód podciśnienia i na tym koniec, cieszymy się z kolejnego rozwiązanego problemu :




×
×
  • Create New...