Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Symptomy zużycia sprzęgła


Guest
 Share

About This File

Witam.

Symptomow zuzycia sie sprzegla ( tarczy jak i docisku ) moze byc kilka.

Najlatwiej dostrzegalny jest poprostu poslizg sprzegla - charakteryzuje sie to tym ze np podczas ostrego ruszania, badz dodawania gazu poprostu silnik wyje a samochod przyspiesza jakby chcial a nie mogl.

Sprawdzic mozna to w prosty sposob - wrzuc jakis wyzszy bieg i sprobuj ruszac jesli auto nie bedzie gaslo to znaczy sie sprzeglo sie slizga, drugi test ( bardziej brutalny - ale tak slyszalem ) polega na sprawdzedniu jak sprzeglo radzi sobie z przenoseniem mocy silnika na kola - poprostu jesli zauwazamy ze krecimy silnikiem wysoko a samochod jedzie wolniej niz zwykle na tym biegu przy tych obrotach to znaczy ze sprzeglo nie daje rady z przeniesieniem tak wysokich momentow.

Te objawy moga dotyczyc zuzycia sie glownie tarczy, jednak tarcza to nie wszystko - jest jeszcze docisk sprzegla i Ĺozysko oporowe, ktore sie tak samo zuzywaja jak sama tarcza.

I tu mozna wymieniac kolejne obiawy - jak slyszysz jakies dziwne stuki i dzwieki podczas wlaczania i wylaczania sprzegla moze to znaczyc ze ktorys z tych elementow sie zuzyl. Mozliwe ze ktores z lozysk albo np poluzowaly sie nity mocujace okladzine cierna do podstawy tarczy.

Rowniez szarpanie jest jednym z objawow zuzycia sie tego elementu ( mowie jednym poniewaz nie koniecznie musi byc to wina sprzegla lecz np poduszek zawieszenia silnika ) tutaj nalezy wziasc pod uwage to ze mogly sie zuzyc tlumiki drgan skretnych tarczy ( sa to poprostu sprezyny ktore podczas zalaczania sprzegla uginaja sie )

Moze sie zdarzyc ze zuzyte sprzeglo bedzie nie tylko nieprawidlowo zasprzeglac ale tez wysprzeglac - co bedzie mialo skutek w utrudnionym zmienianiu biegow ( niepelnne odlaczenie walka glownego w skrzyni biegow i przekazywanie momentu obrotowego na skrzynie mimo ze powinno byc odlaczone ).

To chyba tyle jesli chodzi o diagnostyke sprzegla.

Od razu zaznaczam ze nie ma co oszczedzac, sprzeglo jest na tyle waznym elementem ze kupowanie tanszych zamiennikow mija sie z celem ( jak mowi przyslowie tylko bogatych stac na kupowanie tandety ) - pozatym element ten wymienia sie raczej dosc zadko.

Radze Ci wymienic caly komplet - tzn docisk, tarcze i lozysko wyciskowe - wtedy caly element bedzie mial najbardziej optymalne warunki do pracy i automatycznie zyska najdluzsza mozliwa zywotnosc.

Nie wiem jaka masz dokladnie wersje ( moc silnika ) ale z tego co widze na intercars oryginalne sprzeglo takie jak bylo montowane na pierwszym montazu firmy SACHS kosztuje dla Twojego autka jakies 460pln brutto

Jest jeszcze jeden szczegol ktory warto by bylo sprawdzic przy okazji - jest to zimmering na wale - powinno go byc widac po zdemontowaniu calego zespolu sprzegla - sprawdz czy nie cieknie i w jakim jest stanie smile.gif

Dodatkowo z mojej strony i tego co sie dowiedzialem od mojego magika warto by bylo od razu zainteresowac sie wymiana linki sprzegla - element jest dosc drogi w oryginale ale niestety jest on podobno bardzo slaba strona opla ( linki lubia sie wyciagac i zrywac - wiem ze wszystkie linki tak moga miec w kazdym aucie ale u opla podobno jest to swojego rodzaju bolaczka )

I to chyba tyle jesli chodzi o sprzeglo smile.gif jak mi sie cos przypomni to dopisze smile.gif

Pozdrawiam

 Share


×
×
  • Create New...
UP