Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Opis modułu "Check Control" [Vectra A]


About This File

Opiszę dokładniej co i jak. Co do czasu, to robiłem to popołudniami, bo do 17.00 robię. Prace nad tym rozpoczynałem około 18.00 i spokojnie bez pośpiechu do ok. 24.00 zeszły mi cztery dni. ale podkreślam, bez pośpiechu. Dałem sobie na spokojnie czas ze wszystkim. W zasadzie pierwszy raz wywalałem u siebie licznik, zatem zeszło mi to trochę. później zastanawiałem się, gdzie umieścić te kostkę K89, bo w wersji bez poduszek, jest za schowkiem pasażera, u mnie praktycznie nie byłoby takiej możliwości - AIR BAG ;) Nie wiedziałem, gdzie jest umieszczona ta pucha w viki z poduszkami. U siebie znalazłem miejsce między licznikiem a tylną częścią bezpieczników. Umieściłem te puchę w lewym "kącie" auta, tam, gdzie idzie wiązka kabli z przedziału kabiny do silnika. Zanim odszukałem właściwe kable na tył i przód auta to też trochę zeszło. Ja nie jestem elektrykiem, zatem pewnie gdybym nim był, to pyknął bym to w pół dnia ze wszystkim.... Stąd taki długi czas. Później musiałem przetknąć kabelki od czujników z kabiny (check) do silnika (zb. spryskiwaczy, zb. chłodnicy, okładziny oraz olej) W zasadzie 2 lampki już działają po zapodaniu zasilania i wyjścia na żarówki z pod poziomu "pudełka". Mam tu na myśli STOP oraz oświetlenie auta na zewnątrz, czyli tył POSTOJÓWKI oraz przód H4. Kolory na schemacie są dokładnie takie same jak kabelki w viki, zatem tylko trzeba było je odszukać i przeciąć aby móc wprowadzić zasilanie i "odbiornik" (lampa) do CHECK'A. Przy tej okazji znalazłem podwójne przewody u siebie (mam wersję CDX) i okazało się, że niezależne przewody idą do zasilania przyczepy ;) czyli mam instalkę pod hak. Ciekawostką jest to, że po podłączeniu przyczepy urządzenie również sprawdza poprawność oświetlenia przyczepy ;) Na logikę działa to na zasadzie oporów (obciążenia żarówek).

Jeśli mamy wszystko sprawne to na stopy zapodawane są 42 W (2x21W) w momencie przepalenia się żarówki idzie impuls, że moc jest mniejsza co powoduje zapalnie się lampki na desce od stopów. Podobnie jest z żarówkami bryki, jeśli suma mamy 120 W (2X55W oraz 2X5W) to po przepaleniu się choćby "głupiego" postoju już idzie impuls na dechę, że jest defekt oświetlenia.

Podobnie ma się sprawa sprawności elektryki przyczepki. Jeśli któraś z żarówek jest trefna, idzie info na dechę.

Co do czujników "zużycia", to w oryginalnym zbiorniku spryskiwaczy jest wytłoczenie na pływak, oba zbiorniki są takie same, z tym, że do check'a jest potrzebny czujnik, jeśli mamy płyn to obwód jest zamknięty (myślałem, że otwarty ale się myliłem) Pływak jest na górze i zwiera obwód (masa auta z impulsem check'a), po stopniowym psikaniu płynem, czujnik opada na dno. I tu pojawia się kolejna ciekawostka o której wspomniałem wcześniej. Powiedzmy, że płyn "dopiero co zaczyna się kończyć" czyli chlupie w zbiorniku, to urządzenie nie zapali lampki od braku płynu ;) Dopiero po "dłuższej" chwili jak płyn faktycznie ma stan (poniżej pół zbiornika) wtedy jest obwód rozwarty i idzie info na dechę. Co do płynu chłodniczego, to banalnie prosta sprawa, korek jest identyczny, z tym, że jest w nim pływak taki jak w zb. płynu hamulcowego. Czyli, mamy płyn, obwód jest zamknięty a czujnik na górze. Jeśli płyn nam wyparuje ucieknie lub pójdzie uszczela ;) to pływak opadnie na dno i tym samym analogicznie idzie info na dechę. Zapala się kontrolka ze znaczkiem chłodnicy  (fotka poniżej)

pre_1350980305__1.jpg

 Analogia jest w czujniku poziomu oleju, po osiągnięciu jego "krytycznej" wartości, obwód się rozwiera i tym samym zapala się kontrolka na desce.

Przy tej okazji objaśnię, za co która kontrolka odpowiada 

1. poziom płynu w zbiorniku spryskiwaczy

2. poziom oleju w misce olejowej

3. poziom płynu w zbiorniku chłodnicy

4. kontrola sprawności oświetlenia pojazdu (przód oraz tył)

5. kontrola sprawności świateł hamowania

6. kontrola zużycia się okładzin hamulców (tylko przód)

To tyle z grubsza, jeśli chodzi o schemat, to jak obiecałem wcześniej, zeskanuję i zamieszczę go na stornce

 




×
×
  • Create New...