Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Wymiana linki hamulca awaryjnego (ręcznego) - fotorelacja


O pliku

Witam serdecznie :)

Przyszło mi wymienić linki ręcznego - te długie.

Pomijam fakt, że był trochę problem z zakupem - wszyscy chcieli sprzedać jedną długą bo tak jest w ichnim katalogu smile.gif

Potrzebne narzędzia:

  • stojaki pod samochód lub cokolwiek żeby samochód dźwignąć i postawić na tym,
  • klucz 10 (pĹaski)... przyda się też nasadowy,
  • płaski wkrętak,
  • płaski wkrętak typu impulsowego smile.gif,
  • jakiś impulsownik kinetyczny,
  • coś do cięcia linek, jakieś szczypce, kombinerki,
  • WD40 oraz ktoś do 3 x p smile.gif

No to zaczynamy:

1. Standard - luzujemy śruby na kołach, dźwigamy samochód, podpieramy, zdejmujemy koła. Odczepiamy linkę od łącznika:

pre_1328469128__09092007085.jpg

2. Zdejmujemy wydech z haków aż do katalizatora i opuszczamy, nie obawiając się o resztę - za katalizatorem jest łącznik elastyczny, który powinien to znieść.

Demontujemy osłonę termiczną wydechu:

pre_1328469016__09092007090.jpg

3. Wyczepiamy linki z uchwytów, zapamiętujemy, że po lewej jest szara a po prawej czarna - jest to ważne, ponieważ w innych miejscach są uchwyty:

pre_1328469047__09092007091.jpg

4. Wyczepiamy krótką przednią linkę, zakładamy nowe linki, składamy wszystko razem w odwrotnej kolejności. Nie zakładamy kół, przeprowadzamy regulację. Reguluje się w dwóch miejscach: przy dźwigni hamulca ręcznego oraz przy kołach - w środku jest regulator.

Przed wymianą linek regulator przy dźwigni wygląda tak ->

pre_1328469071__09092007092.jpg

natomiast po ->

pre_1328469079__09092007097.jpg

5. Zakładamy koła, przeprowadzamy jazdę próbną, sprawdzamy działanie hamulca bądź co bądź awaryjnego - cokolwiek to znaczy biggrin.gif

Zabieg przeprowadzony na Opel Vectra B 1,6 16V '98

Jeżelii komuś ma się przydać, to proszę o przypięcie i uwiecznienie gdzieś w widocznym miejscu.




×