Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

O pliku

Demontaż pompy wtryskowej z silnika 2.0 DTI

Zaczynamy od odłczenia akumulatora. Na zdjęciach kolorem czerwonym zaznaczona są elementy, które trzeba wymontować, a zielonym śruby do odkręcenia. Na zdjęciach nie widać wszystkich elementów do odkręcenia, ja wykręcałem wszystko to co mi przeszkadzało.

Niezbędne narzędzia do demontażu:

Klucze płaskie, nasadowe zwykłe, torx zwykłe i nasadowe, śrubokręt płaski i krzyżak oraz klucz dynamometryczny. Dodatkowo trzeba zaopatrzyć się w przyrządy blokujące rozrząd. Na allegro można je dostać ale nie są tanie. Ja swoje sam zrobiłem. Trzpień blokujący pompę można zastąpić np. wiertłem o średnicy 6 mm.

pre_1355651760__1.jpg

Należy kupić nowe uszczelki do kolektorów dolotowych 2 szt. i pod pokrywą zaworów oraz silikon wysokotemperaturowy. Na samym początku musimy odkręcić filtr powietrza, rurę od turbiny, kolektory dolotowe, przewody przelewowe i paliwowe, prawe koło.

pre_1355651818__2.jpg

Na zdjęciach widać które śruby należy wykręcić, aby wyjąć kolektory dolotowe.

pre_1355651879__3.jpg

pre_1355651994__4.jpg

Następnym krokiem jest wyjęcie paska klinowego oraz poluzowanie łapy od poduszki silnika- niezbędne to jest do wykręcenia napinaczałańcucha rozrządu. Pamiętamy o „podniesieniu” silnika przed odkręceniem łapy poduszki. Wykręcamy osłonę, aby dostać się do kół rozrządu. Po odkręceniu śrub może nie chcieć zejść. Jest przyklejona, trzeba ja podważyć nożykiem. Bez obaw, ona jest metalowa, więc nie pęknie.

pre_1355652060__5.jpg

Kiedy mamy je na wierzchu, musimy ustawić rozrząd. Do tego będzie potrzebny klucz nasadowy 24 i kręcimy kołem zamachowym zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

pre_1355652116__6.jpg

Znaki muszą się pokryć tak jak na zdjęciu.

pre_1355652188__7.jpg

Następnie bierzemy trzpień (wiertło) i wkładamy go w pompę. Na zębatce jest pokazane (wytłoczony trójkącik który wskazuje dziurę...) gdzie mamy go włożyć. Otwór ten jest centralnie w górnej części zębatki.

pre_1355652238__8.jpg

Trzpień przechodzi przez wszystkie zębatki i dochodzi do pompy. Trzeba uważać, aby nie wypadł. Jeśli to się stanie to ostrożnie go włożyć z powrotem. Ta czynność ma na celu zablokowanie pompy i tymczasowe unieruchomienie rozrządu. Trzpień może nie chcieć wejść, wtedy trzeba lekko poruszać kołem zamachowym.

pre_1355652322__9.jpg

Potem rozkręcamy pokrywę zaworów i wykręcamy pompę vacu. W jej miejsce wkładamy blokadę wałka rozrządu.

pre_1355652362__10.jpg

Na dole silnika mamy czujnik położenia wału korbowego. W jego miejsce wkładamy metalowy trzpień. Może ciężko wejść, więc lekko ruszamy kołem zamachowym.

pre_1355652413__11.jpg

Następnie bierzemy się za wykręcenie napinacza łańcucha rozrządu. Trzeba odkręcić łapę poduszki oraz poluzować śruby w silniku aby dostać się do śruby napinacza.

pre_1355652476__12.jpg

Musimy odkręcić zębatkę przy wałku. Ma to na celu poluzowanie łańcucha do następnych kroków demontażu. Przed wykręceniem jej należy zaznaczyć markerem jej położenie. Machamy krechę na zębatce i na wałku.

Odkręcamy pierwsza zębatkę.

pre_1355652595__13.jpg

pre_1355652631__14.jpg

Wyciągamy zębatkę na zewnątrz, trochę trzeba po siłować się, ale wyjdzie. Po tym bierzemy się za drugą. Ona zostaje na wałku pompy,(tylko odkręcamy) nie zdejmujemy jej z łańcucha, sama zsunie się z walka wraz z wyciągnięciem pompy. Do odkręcenia jej musimy mieć nasadowego wydłużonego torxa E10.

Na zdjęciu widać samą zębatkę, pompa już wyjęta.

pre_1355652703__15.jpg

Po tym odkręcamy śruby mocujące pompę oraz odłączamy kostkę od sterownika, ruszając ja lekko powinna wyjść bez problemu. śruby znajdują się zaraz przy niej ( 2 szt.)

pre_1355652757__16.jpg

Poradę opracował siwy_ziom z forum zaprzyjaźnionego forum.vectra-unlimited.pl




×