Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Wymiana uszczelniaczy wtryskĂłw w X20DTH

Zaloguj się, aby obserwować  

Gość

O pliku

No i staĹo siÄ - zrobione. StraciĹem caĹÄ sobotÄ i dzisiaj juĹź wiem, dlaczego zĹota rÄczka chciaĹ 500 PLN za robociznÄ. Roboty troszkÄ jest - niby dwie maĹe uszczelki (sic!)

A oto krótki poradnik jak wymieniÄ uszczelniacze wtryskiwaczy:

1. Potrzebne czÄĹci zamienne (z góry przepraszam za nieprofesjonalne sĹownictwo):

Uszczelniacze wtryskiwaczy:

- gumowa uszczelka ĹÄczÄca wtryskiwacz z ĹÄcznikiem wtryskiwacza, x4

- miedziana uszczelka pod wtryskiwacz x4

Gumowy O-ring na na ĹÄcznik wtryskiwacza (uszczelnia obudowÄ waĹka rozrzÄdu)

Uszczelka obudowy waĹka rozrzÄdu

Uszczelka pod pompÄ wspomagania (chyba - to ustrojstwo,które jest po prawej stronie waĹka)

Uszczelka pod kolektor ssÄcy

Klucz pĹaski 27mm

Gumowy przewód Ĺrednica ok 5mm, dĹugoĹÄ ok 50 cm do odpowietrzenia. Najlepiej przeĹşroczysty. (nie jest niekonieczny ale zdecydowanie uproĹci sprawÄ.

Zaciski do kabli

2. Rozbieranie:

ZdjÄÄ metalowe przewody wtryskiwaczy - Ĺatwo zchodzÄ. Trzeba uwaĹźaÄ aby ich nie pogiÄÄ. Przy okazji trzeba bÄdzie zdjÄÄ plastikowÄ listwÄ z przewodami. ProponujÄ nie zdejmowaÄ przewodu z pĹynem chĹodzÄcym idÄcym wzdĹuĹź listwy bo trzeba bÄdzie póĹşniej uzupeĹniaÄ pĹyn a przewód nie bÄdzie przeszkadzaĹ

ZdjÄÄ pokrywÄ kolektora ssÄcego razem z EGR - proponujÄ zdjÄÄ to razem

ZdjÄÄ pokrywÄ waĹka rozrzÄdu - to akurat jest najprostsze

ZdjÄÄ pompÄ wspomagania - ja jÄ zdjÄĹem bo mi waĹek nie zchodziĹ. Mocowana jest na cztery Ĺruby i Ĺatwo schodzi

Rozpinamy waĹek. Aby siÄ póĹşniej nie pogubiÄ proponujÄ oznaczyÄ poĹoĹźenie waĹka w stosunku do koĹa zÄbatego - tak aby byĹo Ĺatwo widoczne i siÄ nie starĹo. Aby nam ĹaĹcuch nie przeskoczyĹ o kilka zÄbków proponujÄ zĹapaÄ go do koĹa zÄbatego paroma zaciskami (takie plastikowe, uĹźywane przez elektryków do ĹÄczenia wiÄzek kabli). Po tym z uĹźyciem klucza pĹaskiego 27mm oraz nasadowego (nr nie pamiÄtam) zdejmujemy koĹo zÄbate z waĹka (UWAGA: nie zdejmowaÄ ĹaĹcucha). Po tym zabiegu zdejmujemy mostki mocujÄce waĹek, i w koĹcu waĹek zostaje nam w rÄkach ;-)

No i teraz, po paru Ĺadnych godzinach powód caĹej zabawy - wtryskiwacze :-D. Zdejmujemy ĹÄcznik wtryskiwacza - jest mocowany na jednÄ ĹrubÄ. WyciÄgamy go w kierunku kolektora ssÄcego poprzez obudowÄ. Jak to zrobimy mamy juĹź peĹen dostÄp do wtryskiwacza. Aby go wyciÄgnÄÄ w serwisach uĹźywajÄ jakiegoĹ magicznego klucza. Ja proponujÄ wyjÄÄ popychacze zaworów (pilnowaÄ kolejnoĹci, który gdzie wraca) i chwyciÄ kombinerkami za plastikowÄ uszczelkÄ, krórÄ i tak bÄdziemy wymieniaÄ. Ruchami w prawo, lewo ciÄgniemy do góry. Wtryskiwacz moĹźe byÄ zassany ale powinien puĹciÄ. Jak juĹź mamy wszystko w rÄku zdejmujemy z bolca wtryskiwacza miedzianÄ uszczelkÄ i nakĹadamy nowÄ. Wymieniamy plastikowÄ uszczelkÄ na drugim koĹcu wtryskiwacza i wkĹadamy na miejsce. Na ĹÄczniku wtryskiwacza wymieniamy o-ring i teĹź na miejsce. CzynnoĹÄ powtarzamy z pozostaĹymi trzema wtryskiwaczami.

3. Ubieranie:

Po skoĹczonej zabawie wszystko skĹadamy do kupy tak aby nie zostaĹa nam Ĺźadna Ĺrubka ;-) pamiÄtajÄc aby nie dokrÄcaÄ przewodów wtryskiwaczy do uszczelniaczy bo bÄdziemy musieli caĹy system odpowietrzyÄ. Momenty:

- koĹo zÄbate do waĹka - 90 Nm + 60st + 30 st ( mi siÄ udaĹo 90Nm + 60 st)

- pokrywa waĹka: 8Nm

- pokrywa kolektora: 8Nm

Innych momentów nie znaĹem i dokrÄcaĹem na oko ;-)

4. Odpowietrzenie ukĹadu paliwa

Jak juĹź mamy wszystko na miejscu odpowietrzamy system:

OdĹÄczamy przewody paliwa od filtra paliwa do przewodu idÄcego do pompy paliwa podĹÄczyĹem baĹkÄ z ropÄ (ja miaĹem butlÄ 1,5 l któÄ podĹÄczyĹem z przewodem idÄcym do pompy paliwa za pomocÄ gumowego przewodu do pÄdzenia bimbru ;-). PóĹşniej ktoĹ krÄci rozrusznikiem, a my luzujemy przewody dochodzÄce do wtryskiwaczy i kiedy pojawia siÄ paliwo zakrÄcamy. Uwaga - paliwo szybko schodzi z butelki ... Przy caĹym odpowietrzaniu sprawdzamy czy w przeĹşroczystym wÄĹźyku nie ma powietrza. Jak jest dolewamy ropÄ tak aby go nie byĹo... Jak w koĹcu silnik zaskoczy zalewamy filtr paliwa (przez otwór mocujÄcy) i podĹÄczamy do filtra przewód idÄcy od pompy. Pozostaje odpowietrzyÄ przewód idÄcy ze zbiornika do filtra paliwa. ProponujÄ za pomocÄ gumowego wÄĹźyka uĹźywanego powyĹźej zasysaÄ aĹź pojawi siÄ paliwo (jak gumowy wÄĹźyk bÄdzie przezroczysty nie opijemy siÄ ropy). PodĹÄczamy do filtra. I powinno byÄ OK.

No i tyle. Mi po caĹym zabiegu silnik chodzi ciszej i równiej (miaĹem mocno wypracowane miedziane uszczelki na 3,4 wtryskiwaczu oraz przepuszczajÄcy o-ring - caĹy silnik w oleju). PojeĹźdĹźÄ jeszcze trochÄ i zobaczymy jak odpala.

Pozdrawiam,

MK




×