Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Wymiana uszczelniaczy poprzeczek wtryskiwaczy (trawersĂłw)

Zaloguj się, aby obserwować  

O pliku

Wymiana uszczelniaczy poprzeczek wtryskiwaczy (trawersów),

czyszczenie kolektora dolotowego(ssÄcego) w silniku x20dth

Potrzebne bÄdÄ:

4x uszczelniacze gumowo metalowe, 4x okrÄgĹe uszczelki osadzane na trawersie, 1 metr wÄĹźyka do przelewów i 3 trójniki. Dodatkowo dwie uszczelki pod kolektor dolotowy i pokrywÄ kolektora dolotowego, dobry silikon motoryzacyjny.

PrzyrzÄd do odpowietrzania pompy wtryskowej (moĹźe byÄ zrobiony z kompresora od lodówki- zdjÄcie powyĹźej).

Klucze 8, 10, dwa klucze pĹaskie 17, klucze torx, ĹrubokrÄt, klucz dynamometryczny...

Dobrze jest silnik trochÄ rozgrzaÄ Ĺźeby nie byĹo problemów z odkrÄcaniem Ĺrub.

1.OdĹÄczamy przewód + od akumulatora

2.OdkrÄcamy pompÄ podciĹnienia (vacum), jest przykrÄcona na 4 Ĺruby- trzeba zdjÄÄ wÄĹź od turbosprÄĹźarki i odkrÄciÄ mocowanie kabli aby dostaÄ siÄ do dolnych Ĺrub

3.Zdejmujemy wÄĹź od odmy, wysuwamy przewody paliwowe, odkrÄcamy plastikowe osĹony kabli z jednej i drugiej strony i demontujemy pokrywÄ waĹka rozrzÄdu

4.Zdejmujemy wÄĹź idÄcy od IC do dolotu

5.Zdejmujemy wtyczki z dwóch czujników temperatury(ten w obudowie termostatu i obok)

6.Zdejmujemy wÄĹźyki przelewowe

7.Wyjmujemy wtyczkÄ od pompy wtryskowej (czerwone zabezpieczenie wysuwajÄc do siebie zdejmujemy wtyczkÄ)

8.Oznaczamy markerem (Ĺźeby je póĹşniej poprzykrÄcaÄ na swoje miejsce)) i odkrÄcamy metalowe przewody paliwowe i zabezpieczamy pompÄ wtryskowÄ przed brudem(osĹaniajÄc jÄ np. czystÄ szmatkÄ)

9.Zaciskamy ĹaĹcuch do koĹa zÄbatego waĹka rozrzÄdu za pomocÄ zacisków plastikowych(zdjÄcie obok)

pre_1350925397__1.jpg

10.Luzujemy trochÄ Ĺruby mocujÄce waĹek rozrzÄdu do gĹowicy(waĹek unosi siÄ do góry) tak aby moĹźna byĹo wyciÄgnÄÄ trawersy

11.Odpinamy wtyczkÄ od czujnika co znajduje siÄ w pokrywie kolektora dolotowego(ssÄcego), odkrÄcamy teĹź czujnik(albo to jakaĹ zĹÄczka) znajdujÄcy siÄ poniĹźej, wysuwamy przewód podciĹnieniowy z zaworu EGR i demontujemy pokrywÄ (musimy to zrobiÄ bo inaczej nie wyciÄgniemy trawersu)

12.Odsysamy olej z gĹowicy(np. strzykawkÄ) tak aby po wysuniÄci trawersu nie zalaĹ nam nie potrzebnie wtryskiwaczy

13.OdkrÄcamy trawers, jest mocowany na jednÄ ĹrubÄ i wysuwamy go w kierunku kolektora dolotowego.

pre_1350925444__2.jpg

14.Zdejmujemy stary uszczelniacz(ja podwadziĹem delikatnie dwoma ĹrubokrÄtami z dwóch stron uwaĹźajÄc Ĺźeby czego nie porysowaÄ) i zakĹadamy nowy, to samo robimy z uszczelkÄ na trawersie.

pre_1350925496__3.jpg

15.Wsuwamy trawers z powrotem i przykrÄcamy

-moment dokrÄcenia poprzeczek wtryskiwaczy do gĹowicy (kaĹźdorazowo Ĺruby nowe)

- 1. etap / dokrÄciÄ do wyczucia oporu

- 2. etap dokrÄciÄ o 360°

16.PrzykrÄcamy waĹek rozrzÄdu

-moment dokrÄcenia pokryw ĹoĹźysk waĹka rozrzÄdu 20 N×m

pre_1350925525__4.jpg

17.PrzykrÄcamy z powrotem pokrywÄ waĹka rozrzÄdu i pompÄ vacum (zakĹadamy nowe uszczelki albo stare na silikonie)

18.Wysuwamy przewód podciĹnieniowy z pompki klapek zawirowaĹ i odkrÄcamy kolektor dolotowy(klucz 10), odkrÄcamy zawór EGR od pokrywy kolektora dolotowego i wszystko czyĹcimy, zakĹadamy nowe uszczelki i skrÄcamy z powrotem

19.PrzykrÄcamy przewody wysokiego ciĹnienia(ja przykrÄcaĹem mocno ale nie na "chama"), wciskamy wtyczkÄ do pompy wtryskowej i zakĹadamy nowe wÄĹźyki przelewowe i trójniki (na wzór starych)

20.Wciskamy wtyczki na: czujniki temperatury, czujnik w pokrywie kolektora dolotowego i przykrÄcamy ten niĹźej(nie wiem od czego on jest)

21.Odpowietrzamy pompÄ wtryskowÄ(akumulator musi byÄ dobrze naĹadowany bo inaczej auto nie odpali).

Ja odpowietrzaĹem wpinajÄc siÄ w przelewy(przelewy sÄ podpiÄte pod zasilanie pompy wtryskowej w paliwo) za pomocÄ dodatkowego trójnika z kawaĹkiem wÄĹźyka, ale póĹşniej trzeba byĹo duĹźo krÄciÄ rozrusznikiem niczym auto odpaliĹo.Moim zdaniem odpowietrzajÄc przez przelewy nie przeciÄga siÄ paliwa przez pompÄ wtryskowÄ(paliwo naciÄgniemy z baku po przez filtr paliwa do pompy wtryskowej i tyle) wiÄc nie polecam takiego odpowietrzania.

ProponujÄ odpowietrzaÄ tak jak zalecajÄ w ASO czyli przez powrót paliwa do baku.

Nie którzy odpowietrzajÄ tak: jedna osoba krÄci rozrusznikiem a druga psyka "plakiem" w dolot aĹź auto odpali(nie jest to dobre dla pompy wtryskowej i silnika).

JeĹli mi przyjdzie jeszcze raz odpowietrzaÄ to najpierw odpowietrzÄ przez przelewy a nastÄpnie przez powrót paliwa do baku.

Jest z tym roboty na caĹy dzieĹ, ale warto bo auto po czyszczeniu kolektora ssÄcego jest mocniejsze i pewnie troszkÄ mniej pali.A co najwaĹźniejsze ukĹad paliwowy jest szczelny.

Pozdrawiam.




×