Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

O pliku

Witam, nękała mnie sprawa pękniętej osłony przegubu, zastanawiałem się czy dało by rade wyciągnąć półoś z przegubu bez wybijana sworznia wahacza. Miałem zapytać na forum czy ktoś już to praktykował ale stwierdziłem ze zejdę do auta i zobaczę jak to tam wygląda bo i tak wszystko co potrzebne miałem na miejscu.

1. Odkręciłem koło, zabezpieczyłem i uniosłem auto.

2. Przewody hamulcowe i przewód od czujnika ABS zostały wyjęte z uchwytów w amortyzatorze.

3. Odkręciłem końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy [A, a] (należy uważać by nie obrócić końcówką drążka kier. bo w przeciwnym razie zbieżność może pójść w buraki.

Dzięki uprzejmości pico8 wiemy ju ze jednak nie trzeba się martwic o zbieżność, drążek kier. jest na przegubie kulowym wiec obracanie nim nie ma wpływu na ustawienie zbieżności)

4. Odkręcamy amor od zwrotnicy [b, b]

5. Rozpinamy metalowe obejmy zabezpieczające, rozcinamy starą manszetę, zdejmujemy ja i czyścimy półoś i przegub ze starego smaru.

6. Jak już wszystko wyczyścimy, powinno być widać pierścień zabezpieczający przed wysunięciem się półosi [zdj.2] i rozchylamy go.

Jednocześnie ciągniemy lekko za gore tarczy hamulcowej do siebie. Jeżeli nie chce wyjść należy bardziej rozchylić zabezpieczenie [C,c]

7. Jak już nam się uda czyścimy wszystko dokładnie ze starego smaru, zakładamy nową manszetę wraz z opaskami.

8. Wciskamy półoś w przegub i smarujemy środek osłony przegubu smarem grafitowym (przeważnie jest razem z osłona).

9. Montujemy osłonę i zaciskamy opaski.

10. Skręcamy wszystko z powrotem.

pre_1418666928__manzeta.jpg

Poniżej pierścień zabezpieczający przed wysunięciem się półosi

pre_1418666938__manzeta2.jpg

Całość zajęła mi jakieś 3h nie spiesząc się (najdłużej zeszło mi na zakładaniu nowej osłony na przegub, była dosyć ciasno spasowana)

Porada ta jest raczej dla chcących wymienić osłonę przegubu zewnętrznego bez wyciągania sworznia wahacza ze zwrotnicy (np. z braku dłuższej breszki tak jak u mnie lub braku nasadki 30 :D ).






×