Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

About This File

Witam, nękała mnie sprawa pękniętej osłony przegubu, zastanawiałem się czy dało by rade wyciągnąć półoś z przegubu bez wybijana sworznia wahacza. Miałem zapytać na forum czy ktoś już to praktykował ale stwierdziłem ze zejdę do auta i zobaczę jak to tam wygląda bo i tak wszystko co potrzebne miałem na miejscu.

1. Odkręciłem koło, zabezpieczyłem i uniosłem auto.

2. Przewody hamulcowe i przewód od czujnika ABS zostały wyjęte z uchwytów w amortyzatorze.

3. Odkręciłem końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy [A, a] (należy uważać by nie obrócić końcówką drążka kier. bo w przeciwnym razie zbieżność może pójść w buraki.

Dzięki uprzejmości pico8 wiemy ju ze jednak nie trzeba się martwic o zbieżność, drążek kier. jest na przegubie kulowym wiec obracanie nim nie ma wpływu na ustawienie zbieżności)

4. Odkręcamy amor od zwrotnicy [b, b]

5. Rozpinamy metalowe obejmy zabezpieczające, rozcinamy starą manszetę, zdejmujemy ja i czyścimy półoś i przegub ze starego smaru.

6. Jak już wszystko wyczyścimy, powinno być widać pierścień zabezpieczający przed wysunięciem się półosi [zdj.2] i rozchylamy go.

Jednocześnie ciągniemy lekko za gore tarczy hamulcowej do siebie. Jeżeli nie chce wyjść należy bardziej rozchylić zabezpieczenie [C,c]

7. Jak już nam się uda czyścimy wszystko dokładnie ze starego smaru, zakładamy nową manszetę wraz z opaskami.

8. Wciskamy półoś w przegub i smarujemy środek osłony przegubu smarem grafitowym (przeważnie jest razem z osłona).

9. Montujemy osłonę i zaciskamy opaski.

10. Skręcamy wszystko z powrotem.

pre_1418666928__manzeta.jpg

Poniżej pierścień zabezpieczający przed wysunięciem się półosi

pre_1418666938__manzeta2.jpg

Całość zajęła mi jakieś 3h nie spiesząc się (najdłużej zeszło mi na zakładaniu nowej osłony na przegub, była dosyć ciasno spasowana)

Porada ta jest raczej dla chcących wymienić osłonę przegubu zewnętrznego bez wyciągania sworznia wahacza ze zwrotnicy (np. z braku dłuższej breszki tak jak u mnie lub braku nasadki 30 :D ).




×
×
  • Create New...